Gok de Pole [08] Grand Prix van Azerbeidzjan - Baku

Gestart door BMW.WilliamsF1, 21 juni 2017 - 11:16:08

« vorige - volgende »

BMW.WilliamsF1

Ik vind wel dat als je bijvoorbeeld 1 keer vergeet te gokken dat je dan makkelijker terug moet kunnen komen. Niet omdat ik zelf een keer Monaco vergeten ben, maar dat vind ik al jaren en heb er nog nooit echt een goeie oplossing voor kunnen bedenken.

Als je nu 1 keer vergeet ben je eigenlijk kansloos voor een goede klassering. Dat helpt ook om de mensen te laten blijven, want nu kunnen ze denken zoek het maar uit ik kan toch nooit meer inlopen dus laat maar zitten :)

Matthijs

Ik vind zowel de suggestie van Tuesday als die van Jozef een goed idee, maar ik ben vooral blij dat BMW.WilliamsF1 het organiseert dus het moet niet teveel werk extra opleveren voor hem.

Wings

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 27 juni 2017 - 14:01:03
Ik vind wel dat als je bijvoorbeeld 1 keer vergeet te gokken dat je dan makkelijker terug moet kunnen komen. Niet omdat ik zelf een keer Monaco vergeten ben, maar dat vind ik al jaren en heb er nog nooit echt een goeie oplossing voor kunnen bedenken.

Als je nu 1 keer vergeet ben je eigenlijk kansloos voor een goede klassering. Dat helpt ook om de mensen te laten blijven, want nu kunnen ze denken zoek het maar uit ik kan toch nooit meer inlopen dus laat maar zitten :)

Kunnen we er 2 keer van maken? :D Ben er twee vergeten. Gezien het puntenverschil is het na de twee keer onmogelijk om nog bovenin te eindigen wat ik wel jammer vind. Ben het wel eens met BMW.WilliamsF1 waarmee ik natuurlijk ook voor eigen parochie preek. :)

Arthur

Of de optie om 1 of 2 keer per seizoen een joker in te zetten; dubbele punten?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tuesday

en wellicht in het geval er regen dreigt te vallen een droogweertijd en een regentijd? Regentijden zijn overigens sowieso lastig te voorspellen, een druppel meer of minder kan zo al 3 seconden schelen ;)

Jozef

Je zou kunnen doen zoals de F1 destijds, dat alleen de beste x resultaten van het seizoen meetellen, bijvoorbeeld de beste 18 van de 20. Maar dat vereist waarschijnlijk wel wat extra werk in je Excel omdat je dan alle resultaten van alles races bij moet houden tot het einde van het seizoen.

Ik wil je trouwens best helpen met Excel, en met het voorstellen van een andere puntenformule indien daar interesse in is.

Citaat van: Tuesday op 27 juni 2017 - 18:44:39
en wellicht in het geval er regen dreigt te vallen een droogweertijd en een regentijd? Regentijden zijn overigens sowieso lastig te voorspellen, een druppel meer of minder kan zo al 3 seconden schelen ;)

En wat bij opdrogende baan, is dat dan nat of droog? Elke tijd die gezet is op inters of full wets telt alleen als natte tijd, en een tijd op slicks telt alleen als droge tijd?

Tuesday

Citaat van: Jozef op 27 juni 2017 - 19:13:11
Je zou kunnen doen zoals de F1 destijds, dat alleen de beste x resultaten van het seizoen meetellen, bijvoorbeeld de beste 18 van de 20. Maar dat vereist waarschijnlijk wel wat extra werk in je Excel omdat je dan alle resultaten van alles races bij moet houden tot het einde van het seizoen.

Ik wil je trouwens best helpen met Excel, en met het voorstellen van een andere puntenformule indien daar interesse in is.

Citaat van: Tuesday op 27 juni 2017 - 18:44:39
en wellicht in het geval er regen dreigt te vallen een droogweertijd en een regentijd? Regentijden zijn overigens sowieso lastig te voorspellen, een druppel meer of minder kan zo al 3 seconden schelen ;)

En wat bij opdrogende baan, is dat dan nat of droog? Elke tijd die gezet is op inters of full wets telt alleen als natte tijd, en een tijd op slicks telt alleen als droge tijd?
k heb er verder niet over nagedacht, maar dat klinkt wel logisch. Weet niet of het verder haalbaar is en of het uberhaupt wenselijk is. Teams nemen sowieso altijd regenbanden en slicks mee, die hoeven niet vantevoren te kiezen. Wij wel.

Matthijs

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 27 juni 2017 - 14:01:03
Ik vind wel dat als je bijvoorbeeld 1 keer vergeet te gokken dat je dan makkelijker terug moet kunnen komen. Niet omdat ik zelf een keer Monaco vergeten ben, maar dat vind ik al jaren en heb er nog nooit echt een goeie oplossing voor kunnen bedenken.

Als je nu 1 keer vergeet ben je eigenlijk kansloos voor een goede klassering. Dat helpt ook om de mensen te laten blijven, want nu kunnen ze denken zoek het maar uit ik kan toch nooit meer inlopen dus laat maar zitten :)
Je slechtste resultaat mag je schrappen. Zoiets? In jouw geval is dat een nulscore.

BMW.WilliamsF1

In mijn Excel worden alle resultaten van het hele seizoen bijgehouden, dus met een formule zou je vrij simpel de 2 slechtste resultaten er uit moeten kunnen halen. Alleen ben ik niet zo goed met Excel. Ik heb dit bestand van de 1e organisator van Gok de Pole gekregen. Dat is ook alweer lang geleden :D

Ik denk dat het gokken van een droog- en natweertijd nogal wat extra werk oplevert. Dat heeft niet echt mijn voorkeur.

Het makkelijkste zou zijn de 2 slechtste resultaten per seizoen er uit halen. Ik geef ook nog bonuspunten voor het aantal deelnames (zie reglement). Misschien moeten we daar ook nog wat aan doen?

Het idee om 1 of 2 keer een joker in te zetten voor dubbele punten is misschien ook wel leuk, maar dan hou je het zelfde probleem een beetje denk ik, want dan kunnen mensen die een keer vergeten ook niet inlopen.

We hebben iig nog een half jaar om er over na te denken :)

Als het makkelijk in mijn Excel bestand te verwerken is en niet al teveel extra werk oplevert dan wil ik er iig wel serieus naar kijken.

Jozef

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 28 juni 2017 - 15:19:41
In mijn Excel worden alle resultaten van het hele seizoen bijgehouden, dus met een formule zou je vrij simpel de 2 slechtste resultaten er uit moeten kunnen halen. Alleen ben ik niet zo goed met Excel. Ik heb dit bestand van de 1e organisator van Gok de Pole gekregen. Dat is ook alweer lang geleden :D

Als iemands 20 race-scores in de cellen A1:A20 staan, dan heb je voor de totaalscore:

=SUM(A1:A20)

Dat verander je naar:

=SUM(A1:A20)-SMALL(A1:A20;1)-SMALL(A1:A20;2)

Als je Excel in het Nederlands hebt, dan waarschijnlijk dit:

=SOM(A1:A20)-KLEINSTE(A1:A20;1)-KLEINSTE(A1:A20;2)

Het zou ook nog kunnen dat je een <;> moet veranderen naar een <,>, dat hangt ook af van de taalinstellingen van Windows of Excel.

BMW.WilliamsF1

Mijn Excelletje is iets geavanceerder ;)

Ik kan hem je wel ff mailen als je wilt. PM me maar ff je mailadres als je wilt :)

Charrel

Leuk dat we open staan voor verbeteringen! Ik zou zeggen voor wat verdere diepgang en interactie volgend seizoen:

  • 1 joker (van tevoren aangeven - verdubbeling punten )
  • 1 gum (na het seizoen - slechtste resultaat schrappen)
Ik zou niet teveel wijzigingen doorbrengen, mochten we na 1 jaar meer willen verandere / fine-tunen dan kan dat altijd.
Wellicht is het wel leuk er een (eer)prijs aan te hangen? Alleen even nadenken wat en hoe we er aan komen uiteraard.

BMW.WilliamsF1

Misschien kunnen we beide doen. 1 joker waarbij je dubbele punten krijgt. Is niet zo heel veel werk. Zet gewoon x2 achter de formule in Excel.

Jozef heeft nu mijn Excel aangepast met het schrappen van de 2 slechtste resultaten, waarvoor dank :) Ik zal er morgen ff naar kijken. Misschien dan we aan het eind van het seizoen kunnen stemmen wat men wil. 1 slecht resultaat schrappen vind ik ook goed, daar moeten we dan over stemmen.

Alle ideeën zijn welkom :)

Tuesday

een joker vind ik persoonlijk geen verbetering. De beste kans heb je op de kortere banen dus grote kans dat de meesten m in gaan zetten op bv Interlagos of de Red Bull Ring. t is een leuke gimmick, maar volgens mij kunnen we prima zonder.