Silly season f1 2018

Gestart door wilfried66, 11 juni 2017 - 12:07:14

« vorige - volgende »

Robert Kubica terug bij Williams in 2019

Kansloze missie die alleen maar een teleurstelling kan worden
6 (46.2%)
Mooie comeback die laat zien wat voor een doorzetter hij is
7 (53.8%)

Totaal aantal stemmen: 13

Poll gesloten: 12 december 2018 - 16:22:47

Matthijs

Citaat van: Wings op 24 oktober 2018 - 11:06:06
Bottas die sterk rijdt klinkt een beetje als Ericsson die wereldkampioen wordt.
Begin van het seizoen vond ik Bottas sterk rijden, puur door pech kon hij niet winnen. Nu rijdt hij vaak als een natte krant. Een topcoureur was in een Mercedes echt niet én achter Verstappen én achter Vettel geëindigd, die beiden van achteraan kwamen.

Fietser

Toch gaat Bottas dit jaar nog een race winnen - minstens. Cadeautje van Hamilton vanwege 'Rusland' plus dat het een goede investering is voor het nieuwe seizoen.

Jozef

Op basis van wat hij dit seizoen heeft laten zien, verdient hij ook gewoon minstens 2 overwinningen. Alleen al vanwege Azerbeidzjan en Rusland.

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

C.G. de Beaufort

"Hier hebben we het nooit over gehad. De strategie is om een jonge coureur naast Marcus neer te zetten en daarin te investeren en hem voor te bereiden op de toekomst. Het zal vooral om deze filosofie gaan. Het is echter best lastig om nu iemand te vinden met 40 licentiepunten", vertelde de Fransman aan Motorsport.com

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/242932/sauber-zoekt-extra-reserve-als-back-up-voor-ericsson

Misschien iets voor Nick de Vries? Hij is zo langzamerhand toe aan een F1-zitje. Hij staat nu 4e in de F2. Eerst een reserve-coureur, daarna in '20 een stoeltje in de F1. Kan'ie het gaan waarmaken...

Groet,

C.G. de Beaufort


gloudiesaurus

Citaat van: C.G. de Beaufort op 10 november 2018 - 21:07:14
"Hier hebben we het nooit over gehad. De strategie is om een jonge coureur naast Marcus neer te zetten en daarin te investeren en hem voor te bereiden op de toekomst. Het zal vooral om deze filosofie gaan. Het is echter best lastig om nu iemand te vinden met 40 licentiepunten", vertelde de Fransman aan Motorsport.com

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/242932/sauber-zoekt-extra-reserve-als-back-up-voor-ericsson

Misschien iets voor Nick de Vries? Hij is zo langzamerhand toe aan een F1-zitje. Hij staat nu 4e in de F2. Eerst een reserve-coureur, daarna in '20 een stoeltje in de F1. Kan'ie het gaan waarmaken...

Groet,

C.G. de Beaufort

Geen gekke gedachte denk ik. Al is De Vries niet meer zo heel "jong". Maar WEC combineren met testen voor Sauber zou een goede optie voor hem zijn denk ik. Moet hij wel proberen om wat vrije trainingen mee te pakken...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Citaat van: Fietser op 24 oktober 2018 - 16:15:23
Toch gaat Bottas dit jaar nog een race winnen - minstens. Cadeautje van Hamilton vanwege 'Rusland' plus dat het een goede investering is voor het nieuwe seizoen.

Ik begreep dat Mercedes niet voornemens is de Fin een cadeau te doen. Gisteren werd hem wederom gevraagd om Lewis te helpen. Daarbij rijdt hij ook niet kort genoeg achter Lewis dus wordt het moeilijk om hem een cadeau te doen. Dus zelfs al willen zij het nog zo graag... Ocon heeft Mercedes meer geholpen dan dat Bottas gisteren deed. :D

Robbert65

Even iets heel anders: Ik heb de persco van donderdag bekeken. Zitten daar 6 rijders op een rij, ven Stroll wordt gevraagd naar zijn toekomst. Ik meende in zijn ogen en lichaamstaal te lezen dat hij helemaal niet zo zeker is van een stoeltje bij FI. Het is ook gek: Perez is al bevestigd, maar Stroll nog niet. Zou het soms kunnen dat Ocon gewoon verlengt bij FI? Of dat er een andere rijder uit de hoge hoed komt?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Citaat van: Robbert65 op 12 november 2018 - 18:24:18
Even iets heel anders: Ik heb de persco van donderdag bekeken. Zitten daar 6 rijders op een rij, ven Stroll wordt gevraagd naar zijn toekomst. Ik meende in zijn ogen en lichaamstaal te lezen dat hij helemaal niet zo zeker is van een stoeltje bij FI. Het is ook gek: Perez is al bevestigd, maar Stroll nog niet. Zou het soms kunnen dat Ocon gewoon verlengt bij FI? Of dat er een andere rijder uit de hoge hoed komt?

Verwacht ik niet. Ik verwacht Ocon gewoon bij Force India. Daar zit ook het geld van zijn vader...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Citaat van: Robbert65 op 12 november 2018 - 18:24:18
Even iets heel anders: Ik heb de persco van donderdag bekeken. Zitten daar 6 rijders op een rij, ven Stroll wordt gevraagd naar zijn toekomst. Ik meende in zijn ogen en lichaamstaal te lezen dat hij helemaal niet zo zeker is van een stoeltje bij FI. Het is ook gek: Perez is al bevestigd, maar Stroll nog niet. Zou het soms kunnen dat Ocon gewoon verlengt bij FI? Of dat er een andere rijder uit de hoge hoed komt?

Ik heb nooit begrepen waarom Checo mag blijven. Ocon is beter en ik dacht een onderdeel van de motordeal met Mercedes. Blijkbaar is dat onjuist. Afijn, als Mercedes haar rijders niet meer mag plaatsen, komt de samenwerking dan niet in het gedrang? Het zou zomaar kunnen dat dit nu speelt bij Reesch Punt Force India. De vraag is wat de outcome is.

gloudiesaurus

Citaat van: Wings op 13 november 2018 - 18:09:43
Citaat van: Robbert65 op 12 november 2018 - 18:24:18
Even iets heel anders: Ik heb de persco van donderdag bekeken. Zitten daar 6 rijders op een rij, ven Stroll wordt gevraagd naar zijn toekomst. Ik meende in zijn ogen en lichaamstaal te lezen dat hij helemaal niet zo zeker is van een stoeltje bij FI. Het is ook gek: Perez is al bevestigd, maar Stroll nog niet. Zou het soms kunnen dat Ocon gewoon verlengt bij FI? Of dat er een andere rijder uit de hoge hoed komt?

Ik heb nooit begrepen waarom Checo mag blijven. Ocon is beter en ik dacht een onderdeel van de motordeal met Mercedes. Blijkbaar is dat onjuist. Afijn, als Mercedes haar rijders niet meer mag plaatsen, komt de samenwerking dan niet in het gedrang? Het zou zomaar kunnen dat dit nu speelt bij Reesch Punt Force India. De vraag is wat de outcome is.

Samenwerking met Mercedes loopt gewoon door. Force India betaald ook voor de motoren.

Checo neemt zelf veel geld mee... nog meer dan Ocon. Checo scoort gewoon zijn punten, heeft nu ook 58 punten gescoord tegenover 49 voor Ocon. Dus wie is beter  ;) Maar met Checo heb je Mexicaanse miljoenen en een degelijke coureur die zijn punten pakt.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Plausibel. Ik dacht dat Mercedes een grotere vinger in de pap had, blijkbaar heb ik dat overschat.

Jozef

Autosport weet dat Kubica voor Williams rijdt volgend seizoen!!

Breaktest

#748
Citaat van: Jozef op 21 november 2018 - 12:45:56
Autosport weet dat Kubica voor Williams rijdt volgend seizoen!!
Ook net gelezen op andere sites. Mooi. Ben benieuwd hoe ie zich tegenover George Russel houdt. We gaan het beleven. En ik vind het niet eens spijtig voor Ocon. Die knaap heeft in rap tempo mijn sympathie verloren...
Dat maakt dat de carrousel bijna rond is, niet? Ik geloof dat er nog 1 stoeltje bij Toro Rosso open staat.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sphinx

Citaat van: Robbert65 op 12 november 2018 - 18:24:18
Even iets heel anders: Ik heb de persco van donderdag bekeken. Zitten daar 6 rijders op een rij, ven Stroll wordt gevraagd naar zijn toekomst. Ik meende in zijn ogen en lichaamstaal te lezen dat hij helemaal niet zo zeker is van een stoeltje bij FI. Het is ook gek: Perez is al bevestigd, maar Stroll nog niet. Zou het soms kunnen dat Ocon gewoon verlengt bij FI? Of dat er een andere rijder uit de hoge hoed komt?

Ik vraag me af in hoeverre de perikelen tussen de Stroll clan en de Mazepin clan zijn opgelost. De Russen wilden net als de Canadezen Force India hebben, maar de curatoren werden beticht van vooringenomenheid en er schijnt ook echt een dreigement met een aanklacht tegen Stroll te hebben gelegen. Of Stroll Snr houdt die onderhandelingen heel mooi uit de media of ze zijn reeds uit onderhandeld. Ocon mocht het seizoen afmaken door dit gekonkel, maar zelfs als ze er niet uitkomen en Stroll kan niet rijden, dan vrees ik dat hij evengoed weinig kans maakt. Want dan trekt de Stroll clan zich helemaal terug en wordt het Uralchem Force Russia (o.i.d.)
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!