Silly season f1 2018

Gestart door wilfried66, 11 juni 2017 - 12:07:14

« vorige - volgende »

Robert Kubica terug bij Williams in 2019

Kansloze missie die alleen maar een teleurstelling kan worden
6 (46.2%)
Mooie comeback die laat zien wat voor een doorzetter hij is
7 (53.8%)

Totaal aantal stemmen: 13

Poll gesloten: 12 december 2018 - 16:22:47

Jozef

Ik denk dat het programma van Red Bull nu de negatieve gevolgen draagt van de harde lijn die door Helmut Marko gevoerd wordt. Het beleid is de laatste jaren geweest: als je goed bent dan helpen we je aan een F1-zitje, maar als op eender welk moment blijkt dat je niet de nieuwe Vettel bent, dan laten we je meteen vallen.

Dat zien de aanstormende 16-jarige talenten ook en het zou me niet verbazen dat het tot gevolg heeft dat Red Bull er minder aantrekkelijk uitziet dan een paar jaar geleden. Zeker in combinatie met nog twee andere aspecten: van 2009 tot en met 2013 was Red Bull een team dat om de wereldtitel reed, sindsdien niet meer. En ten tweede, Mercedes en Ferrari hebben intussen een inhaalbeweging gemaakt met hun eigen programma's, en kapen ook talenten weg. Het is niet toevallig dat een Ocon, Russell of Leclerc de F1 in komen via andere opleidingen dan die van Red Bull.

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Perez bevestigd door RPFI.

    Mercedes:    HAM - BOT
    Ferrari:    VET - LEC
    RBR:       VER - GAS
    McLaren:    SAI - NOR
    Renault:    HUL - RIC
    Sauber:    RAI - GIO
    Haas:       MAG - GRO
    STR:       KVY - Hartley / Albon
    Williams:    RUS - Ocon / Sirotkin / Stroll
    RPFI:       PER - Stroll / Ocon
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Sow, dat was een verrassing  :P

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Jozef op 19 oktober 2018 - 00:17:09
Ik denk dat het programma van Red Bull nu de negatieve gevolgen draagt van de harde lijn die door Helmut Marko gevoerd wordt. Het beleid is de laatste jaren geweest: als je goed bent dan helpen we je aan een F1-zitje, maar als op eender welk moment blijkt dat je niet de nieuwe Vettel bent, dan laten we je meteen vallen.

Dat zien de aanstormende 16-jarige talenten ook en het zou me niet verbazen dat het tot gevolg heeft dat Red Bull er minder aantrekkelijk uitziet dan een paar jaar geleden. Zeker in combinatie met nog twee andere aspecten: van 2009 tot en met 2013 was Red Bull een team dat om de wereldtitel reed, sindsdien niet meer. En ten tweede, Mercedes en Ferrari hebben intussen een inhaalbeweging gemaakt met hun eigen programma's, en kapen ook talenten weg. Het is niet toevallig dat een Ocon, Russell of Leclerc de F1 in komen via andere opleidingen dan die van Red Bull.

Ze hebben veel bedankt maar de laatste jaren ook geen nieuwe talenten gestrikt. Enkele jaren geleden reden er een heleboel coureurs met Red Bull sponsoring rond in de junior categorieën. Dat is niet meer.. Mercedes en Ferrari, en ook Renault, zijn we doorgegaan met talenten en hebben dus alles weggekaapt voor Red Bull.

Daarnaast zie je dat de talenten die Red Bull heeft tegen vallen: Ticktum, Verhagen... zij lijken niet de nieuwe Max Verstappen te zijn.

Denk wel dat ze er spijt van hebben. Marko wilde Norris ook graag in de Toro Rosso hebben. Misschien dat ze Albon kunnen strikken, ook een toptalent. Maar Russel is toch Formule 2 kampioen en Mercedes coureur  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

En als ik Helmut Marko was zou ik toch eens een balletje opgooien bij Esteban Ocon  ;) Wie weet is hij voor een F1-zitje bij Toro Rosso los te weken bij Mercedes.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sabai

Wat ik niet begrijp is dat als ocon in 2020 zeker is van een stoel bij Mercedes dat ze Bottas dan nog een jaar aanhouden. Zou dat vanuit Hamilton komen? Ik had het wel geweten als ik toto was.

Jozef

Wie zegt dat hij voor 2020 zeker is bij Mercedes? Dat lijkt me helemaal niet het geval te zijn. Hij hoopt er zelf wel op, en daarom wil hij nu geen contract tekenen dat hem in 2020 aan een andere stal bindt.

Wings

Citaat van: Matthijs op 18 oktober 2018 - 16:12:17
Maar waarom? Jarenlang koos STR alleen de crème de la crème en liet daarom alle talenten weer vliegen. Wat heeft Albon laten zien wat zo geweldig is?

Red Bull heeft de mazen van de zeef vergroot. Inzetten op het fijne lukt niet meer. Niet iedereen heet Max Verstappen.

Sabai

Citaat van: Jozef op 20 oktober 2018 - 13:30:52
Wie zegt dat hij voor 2020 zeker is bij Mercedes? Dat lijkt me helemaal niet het geval te zijn. Hij hoopt er zelf wel op, en daarom wil hij nu geen contract tekenen dat hem in 2020 aan een andere stal bindt.

Toto roept het zelf ook. Dus zal wel kloppen dan.

Jozef

Helemaal niet. Wolff zegt dat Ocon in 2020 wel een goed zitje vindt omdat er vele teams interesse in hem hebben.

gloudiesaurus

Ocon heeft  nog geen contract voor 2020 hoor, en ook geen garanties. Als Bottas in 2019 sterk rijdt is er geen reden om hem te vervangen. Andersom geld dit natuurlijk ook.

Maar als ik Ocon was zou ik wel zorgen dat ik een stoeltje heb volgend jaar. In de Formule 1 ben je ook snel vergeten... Rijdt Russell volgend jaar de sterren van de hemel dan is hij ineens de best new thing voor Mercedes... En zo zijn er nog meer jonge goede coureurs.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Bottas die sterk rijdt klinkt een beetje als Ericsson die wereldkampioen wordt.

Jozef

Vandoorne heeft een bijbaantje gevonden als simulatorcoureur bij Mercedes.