Silly season f1 2018

Gestart door wilfried66, 11 juni 2017 - 12:07:14

« vorige - volgende »

Robert Kubica terug bij Williams in 2019

Kansloze missie die alleen maar een teleurstelling kan worden
6 (46.2%)
Mooie comeback die laat zien wat voor een doorzetter hij is
7 (53.8%)

Totaal aantal stemmen: 13

Poll gesloten: 12 december 2018 - 16:22:47

Jozef

Citaat van: Sabai op 06 augustus 2018 - 21:03:47
Ik zou de statistieken weleens willen weten van honda VS Renault  qua betrouwbaarheid dit jaar. Hoe vaak is er een str uitgevallen? Niet veel meer dan Renault volgens mij.

Wat Renault-motoren betreft is het vooral Red Bull dat ze er snel doorheen jaagt. En dat staat niet los van het ontwerp van het chassis van Red Bull. Net zoals de McLaren niet lief was voor de Honda, is de Red Bull niet lief voor de Renault. Dat gaat er met een Honda-motor niet op verbeteren dus ofwel doen ze op chassis-gebied water bij de wijn, ofwel gaan ze veel problemen tegenkomen. Tenzij er dus een wonder uit Japan komt, maar daar wachten we al 4 jaar op.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 07 augustus 2018 - 00:21:11
Citaat van: Sabai op 06 augustus 2018 - 21:03:47
Ik zou de statistieken weleens willen weten van honda VS Renault  qua betrouwbaarheid dit jaar. Hoe vaak is er een str uitgevallen? Niet veel meer dan Renault volgens mij.

Wat Renault-motoren betreft is het vooral Red Bull dat ze er snel doorheen jaagt. En dat staat niet los van het ontwerp van het chassis van Red Bull. Net zoals de McLaren niet lief was voor de Honda, is de Red Bull niet lief voor de Renault. Dat gaat er met een Honda-motor niet op verbeteren dus ofwel doen ze op chassis-gebied water bij de wijn, ofwel gaan ze veel problemen tegenkomen. Tenzij er dus een wonder uit Japan komt, maar daar wachten we al 4 jaar op.
Tot dat de scheiding bekend werd was er volgens mij maar 1 uitvalbeurt vanwege de motor bij RBR. Van de andere teams heb ik het niet bijgehouden, maar volgens mij zitten ze bij Renault en McLaren minstens aan dezelfde cijfers.

Jozef

Ik heb mij gewoon gebaseerd op de lijst gebruikte PU-onderdelen tot nu toe.

Als we kijken per onderdeel:

ICE (motorblok): alle Renault-teams hebben een rijder die aan 3 zit en een rijder die aan 2 zit
Turbo: Vandoorne 2, al de rest 3
MGU-H: Vandoorne en Verstappen 2, al de rest 3

Dus tot hier niks raars. Maar nu komen we aan de onderdelen waar Red Bull uit de toon begint te vallen:

MGU-K: Renault en Vandoorne 2, Red Bull en Alonso 3
Batterij: Renault, McLaren en Verstappen 2, Ricciardo 3
Elektronica: Renault, McLaren en Verstappen 2, Ricciardo 3

Ik weet niet wat er bij Verstappen stuk ging in Hongarije, maar die uitvalbeurt zou wel eens kunnen betekenen dat er nog wat onderdelen bijkomen. Het zijn geen verschillen om u tegen te zeggen, maar verschil is er wel.

Het is echter allemaal nog niks in vergelijking met STR-Honda, waar ze bij de meeste onderdelen al aan nummer 5 zitten.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 07 augustus 2018 - 02:47:37
Ik heb mij gewoon gebaseerd op de lijst gebruikte PU-onderdelen tot nu toe.

Als we kijken per onderdeel:

ICE (motorblok): alle Renault-teams hebben een rijder die aan 3 zit en een rijder die aan 2 zit
Turbo: Vandoorne 2, al de rest 3
MGU-H: Vandoorne en Verstappen 2, al de rest 3

Dus tot hier niks raars. Maar nu komen we aan de onderdelen waar Red Bull uit de toon begint te vallen:

MGU-K: Renault en Vandoorne 2, Red Bull en Alonso 3
Batterij: Renault, McLaren en Verstappen 2, Ricciardo 3
Elektronica: Renault, McLaren en Verstappen 2, Ricciardo 3

Ik weet niet wat er bij Verstappen stuk ging in Hongarije, maar die uitvalbeurt zou wel eens kunnen betekenen dat er nog wat onderdelen bijkomen. Het zijn geen verschillen om u tegen te zeggen, maar verschil is er wel.

Het is echter allemaal nog niks in vergelijking met STR-Honda, waar ze bij de meeste onderdelen al aan nummer 5 zitten.
zoals gezegd, sinds de scheiding bekend is gaat er ineens veel kapot bij RBR. En die overige onderdelen zeggen mij niet zoveel, als je een gridstraf moet pakken, dan is het soms handig om alles maar te vervangen en soms wordt er ook bewust voor gekozen om alvast meerdere onderdelen in de 'pool' te hebben. Ik vind het eerlijk gezegd wat vergezocht allemaal en informatie draaien zoals het jou uitkomt. Het is mij iig nooit opgevallen dat RBR significant meer problemen heeft dan andere Renault teams en dan nog kun je niet zo maar concluderen dat dat dan aan RBR zou liggen.
Wat betrefs STR-Honda; zijn al die onderdelen gewisseld vanuit noodzaak, of zat er ook wel eens een tactische wissel tussen of een performance upgrade? Ze vallen toch niet vaak meer uit met mechanische problemen. Iig een enorme verbetering tov vorig jaar.

C.G. de Beaufort


Jozef

Citaat van: Tuesday op 07 augustus 2018 - 11:31:40
zoals gezegd, sinds de scheiding bekend is gaat er ineens veel kapot bij RBR.
Over "vergezocht" en "informatie draaien zoals het jou uitkomt" gesproken. ;)

Tuesday

Citaat van: Jozef op 07 augustus 2018 - 12:40:19
Citaat van: Tuesday op 07 augustus 2018 - 11:31:40
zoals gezegd, sinds de scheiding bekend is gaat er ineens veel kapot bij RBR.
Over "vergezocht" en "informatie draaien zoals het jou uitkomt" gesproken. ;)
k heb er niet naar hoeven zoeken. Ik heb trouwens ook niks te bewijzen in deze, ik plaats alleen vraagtekens bij jouw theorie en onderbouwing. En in dit geval vind ik wel dat je mee moet nemen dat Renault en Red Bull bezig zijn met een vechtscheiding. Ik denk dat je beter naar de voorgaande bijna 4,5 jaar kunt kijken. Afgezien van begin 2014 kan ik me niet echt Red Bull specifieke problemen herinneren.

Sabai

Het was zijn antwoord op mijn vraag dus niks mee. Maar wat ik wilde weten was meer de uitval tijdens de races. Honda heeft idd veel onderdelen gewisseld uit tactische overweging. Dus daarom vraag ik mij af hoe het ongeveer zit. Voor mijn gevoel zijn ze namelijk iets betrouwbaarder dan de Renault.

Jozef

#488
Misschien vallen ze net minder uit omdat ze continu met verse onderdelen rondrijden. ;) Dat is nou net de "tactische overweging" die ze maken.

Citaat van: Tuesday op 07 augustus 2018 - 13:45:50
k heb er niet naar hoeven zoeken. Ik heb trouwens ook niks te bewijzen in deze, ik plaats alleen vraagtekens bij jouw theorie en onderbouwing. En in dit geval vind ik wel dat je mee moet nemen dat Renault en Red Bull bezig zijn met een vechtscheiding. Ik denk dat je beter naar de voorgaande bijna 4,5 jaar kunt kijken. Afgezien van begin 2014 kan ik me niet echt Red Bull specifieke problemen herinneren.

Verstappen viel in Hongarije uit met een kapotte MGU-K, waarvan Red Bull als enige Renault-team de oude versie gebruikt... omdat de nieuwe niet in hun chassis past (of in elk geval niet op een manier die hun zint).

Tuesday

#489
Citaat van: Jozef op 07 augustus 2018 - 14:20:05
Misschien vallen ze net minder uit omdat ze continu met verse onderdelen rondrijden. ;) Dat is nou net de "tactische overweging" die ze maken.

Citaat van: Tuesday op 07 augustus 2018 - 13:45:50
k heb er niet naar hoeven zoeken. Ik heb trouwens ook niks te bewijzen in deze, ik plaats alleen vraagtekens bij jouw theorie en onderbouwing. En in dit geval vind ik wel dat je mee moet nemen dat Renault en Red Bull bezig zijn met een vechtscheiding. Ik denk dat je beter naar de voorgaande bijna 4,5 jaar kunt kijken. Afgezien van begin 2014 kan ik me niet echt Red Bull specifieke problemen herinneren.

Verstappen viel in Hongarije uit met een kapotte MGU-K, waarvan Red Bull als enige Renault-team de oude versie gebruikt... omdat de nieuwe niet in hun chassis past (of in elk geval niet op een manier die hun zint).
Alonso heeft ook nog langere tijd de oude gebruikt, Red Bull gaat na de zomer ook gewoon de nieuwe inzetten. Het voordeel van de MGU-K zou m met name in een gewichtsbesparing van 2 kg zitten, iets waar RBR niet direct heel veel belang bij had. Ze kozen daarom de 'zekerheid' van de oude MGU-K, waarmee Max de GP van Oostenrijk won terwijl Hulkenberg met de nieuwe MGU-K uitviel met een motorprobleem. Hoe dan ook zullen dit dingen zijn die ze veel beter zullen kunnen finetunen met Honda, nu kan het voorkomen dat het fabrieksteam iets introduceert waar RBR nog ff niks mee kan.

Robbert65

Citaat van: Tuesday op 07 augustus 2018 - 15:09:54
Citaat van: Jozef op 07 augustus 2018 - 14:20:05
Misschien vallen ze net minder uit omdat ze continu met verse onderdelen rondrijden. ;) Dat is nou net de "tactische overweging" die ze maken.

Citaat van: Tuesday op 07 augustus 2018 - 13:45:50
k heb er niet naar hoeven zoeken. Ik heb trouwens ook niks te bewijzen in deze, ik plaats alleen vraagtekens bij jouw theorie en onderbouwing. En in dit geval vind ik wel dat je mee moet nemen dat Renault en Red Bull bezig zijn met een vechtscheiding. Ik denk dat je beter naar de voorgaande bijna 4,5 jaar kunt kijken. Afgezien van begin 2014 kan ik me niet echt Red Bull specifieke problemen herinneren.

Verstappen viel in Hongarije uit met een kapotte MGU-K, waarvan Red Bull als enige Renault-team de oude versie gebruikt... omdat de nieuwe niet in hun chassis past (of in elk geval niet op een manier die hun zint).
Alonso heeft ook nog langere tijd de oude gebruikt, Red Bull gaat na de zomer ook gewoon de nieuwe inzetten. Het voordeel van de MGU-K zou m met name in een gewichtsbesparing van 2 kg zitten, iets waar RBR niet direct heel veel belang bij had. Ze kozen daarom de 'zekerheid' van de oude MGU-K, waarmee Max de GP van Oostenrijk won terwijl Hulkenberg met de nieuwe MGU-K uitviel met een motorprobleem. Hoe dan ook zullen dit dingen zijn die ze veel beter zullen kunnen finetunen met Honda, nu kan het voorkomen dat het fabrieksteam iets introduceert waar RBR nog ff niks mee kan.
We gaan steeds meer aan de gedachte wennen dat Honda zo'n slecht idee nog niet is voor Red Bull...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

C.G. de Beaufort

Citaat van: RobertWe gaan steeds meer aan de gedachte wennen dat Honda zo'n slecht idee nog niet is voor Red Bull...

Dat denkt Gasly ook. Bij Honda moeten ze nu voor 4 motoren bedrijfsklaar maken. Eerst bij TR, daarna voor de RBR.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/240287/gasly-red-bull-zal-honda-enorm-de-juiste-kant-op-helpen

Groet,

C.G. de Beaufort




Robbert65

zojuist bevestigd: Stroll neemt FI over.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Zal Williams dan straks ter ziele gaan? Is ook aardig wat nodig om dat op te lappen, als de miljoenen van Stroll in een ander putje verdwijnen.

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel