Silly season f1 2018

Gestart door wilfried66, 11 juni 2017 - 12:07:14

« vorige - volgende »

Robert Kubica terug bij Williams in 2019

Kansloze missie die alleen maar een teleurstelling kan worden
6 (46.2%)
Mooie comeback die laat zien wat voor een doorzetter hij is
7 (53.8%)

Totaal aantal stemmen: 13

Poll gesloten: 12 december 2018 - 16:22:47

Robbert65

Dat zou het ook zijn. En met Gasly kunnen ze van Verstappen hun kopman maken. MEt Sainz krijg je dan weer gezeur. Ik denk (inderdaad) Dat Sainz naar McLAren vertekt, Vandoorne naar STR met Hartley of een nieuw jong talent, Gasly naast Verstappen en bij WilliaGaat Giovenazzi Grosjean nioet veervangen dan zal hij wel naar Sauber gaan. Ik denk dat Ferrari nog een jaar doorgaat met Raikonnen, maar zo niet dan is dat ook opgelost. Force India wordt Ocon en Stroll als het allemaal doorgaat en wat Williams gaat doen, ja echt geen idee. Sirotkin zal wel blijven maar wie daar naast komt.....
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

#451
Citaat van: Tuesday op 03 augustus 2018 - 15:55:27
Citaat van: Jozef op 03 augustus 2018 - 15:43:04
Red Bull heeft Alonso al eens afgewezen en ik zie geen reden waarom ze nu ineens wel die kaart zouden trekken...

Ik zie ook weinig reden om een talent als Sainz te laten schieten. Die spanning tussen Verstappen en Sainz was volgens mij toch ook een beetje opgeklopt door de media en door de fans van beide heren, ik denk niet dat hier een probleem is dat RBR niet aankan. Gasly doet het goed bij STR, maar ik schat Sainz toch nog een trapje hoger in, en bij Red Bull willen ze eerst en vooral toch gewoon hun beste coureurs in de beste auto's, lijkt me.
je zegt zelf al dat ze Alonso eens afgewezen hebben, ze gaan dus niet altijd voor de best beschikbare coureur.

Daarom staat er HUN beste coureur. ;) Los daarvan betwijfel ik of je stelling over Alonso klopt, maar dat is een andere discussie.

C.G. de Beaufort

Citaat van: Jozef op 03 augustus 2018 - 15:43:04
(.). Die spanning tussen Verstappen en Sainz was volgens mij toch ook een beetje opgeklopt door de media en door de fans van beide heren, ik denk niet dat hier een probleem is dat RBR niet aankan.
Niet alleen Max Verstappen, maar zijn race-engineer Xevi Pujolar vertrekt bij Scuderia Toro Rosso. Maar in tegenstelling tot de Nederlander, die vanaf de komende race de plek van Daniil Kvyat inneemt, schuift Pujolar niet mee naar Red Bull Racing. Hij moet per direct vertrekken. Ik heb er echt van genoten en was trots om voor Toro Rosso te werken. Nu is het tijd voor een nieuwe uitdaging", twittert de race-engineer, sinds 2002 actief in de Formule 1. Verstappen steekt de Spanjaard via het sociale netwerk een hart onder de riem. "We hebben samen geweldig werk verricht, vriend. Je zal sterker dan ooit terugkomen!", aldus de Nederlander, die sinds zijn debuut in de sport in 2015 met Pujolar werkte.

https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/338944/race-engineer-verstappen-moet-weg-bij-toro-rosso/

Media? Ik denk dus van niet... of ze moeten met de beide coureurs even om de tafel gaan zitten. Anders wordt het een rotzooitje. Daarom denk ik dat het Gasly gaat worden, zoals Tuesday dit al aangegeven heeft.

Groet,

C.G. de Beaufort


Jozef

En wat heeft Pujolar met Sainz te maken?

Jozef

#454
Citaat van: Tuesday op 03 augustus 2018 - 15:28:22
Citaat van: Jozef op 03 augustus 2018 - 15:22:43
Ik denk dat naar Renault verhuizen net geen financiële keuze is, maar een zuiver sportieve. Ik denk dat hij bij Renault beduidend meer kans heeft om zijn carrière extra glans te geven dan bij Red Bull.
omdat ie van Verstappen verlost is? of omdat daar gewoon meer kansen liggen? Waarom heeft het zo lang geduurd dan? Als Renault idd richting niveau Mercedes en Ferrari wil, dan denk ik dat ze best bereid zijn om 15 miljoen voor Ricciardo op tafel te leggen en gezien de sfeer tussen beide teams geloof ik wel dat ze Ricciardo een nog grotere worst hebben voorgehouden.

Ik denk dat Red Bull een dood spoor is, in elk geval in de huidige motorenformule. Renault is dat net zo goed, maar daar zie je wel vooruitgang, en met een stercoureur onder hun rangen zullen de grote bazen in Frankrijk de geldbeurs waarschijnlijk nog wel verder opentrekken om weer echt een topteam uit te bouwen vanaf 2021. En als ze die geldbeurs niet opentrekken, dan is de kans groot dat er in 2021 alsnog een zitje bij Mercedes of Ferrari inzit voor hem. In dat geval heeft hij tenminste voor deze twee jaartjes waarschijnlijk meer plezier bij Renault dan hij bij Red Bull-Honda gehad zou hebben.

En los daarvan is het wellicht ook een kwestie van eergevoel. Als je beter presteert dan je teamgenoot en toch nog niet de helft van het salaris krijgt, zou ik ook mijn koffers pakken denk ik. Dat draait dan niet eens puur om het geld, maar ook om het gevoel dat je gewoon vernederd wordt door je eigen baas.

Wings

Dat beter presteren is natuurlijk relatief en statistisch. Ricciardo weet ook dat hoe sneller en beter de auto wordt en hoe minder externe factoren een rol gaan spelen, hoe groter de afstand naar Max Verstappen. Max krijgt natuurlijk niet het dubbele salaris vanwege zijn blonde lokken en blauwe ogen. 

Wings

Citaat van: Wings op 03 augustus 2018 - 11:17:45
Stoffel is gewogen en te licht bevonden. Hij overleeft de Formule 1 niet. Een talent die Alonso qua snelheid kan evenaren en opjagen blaast het team wellicht nieuw leven in. Ik zou het overigens ook prima vinden als Alonso vertrok, daar heeft hij de leeftijd voor, maar dan wel door rijders die het team op sleeptouw kunnen nemen. Ricciardo en Sainz of Pérez zou wel een leuk duo zijn. En Gasly naar Red Bull. Maar dat gaat niet gebeuren.

Ik zat in de buurt met mijn gok! Silly season ontploft. Alles kan weer. Van Ricciardo vind ik het een begrijpelijke move. Hij wil kampioen worden en dan wil je niet naast Max, Seb of Lewis zitten.

Wings

Citaat van: Jozef op 03 augustus 2018 - 15:43:04
Red Bull heeft Alonso al eens afgewezen en ik zie geen reden waarom ze nu ineens wel die kaart zouden trekken...

Ik zie ook weinig reden om een talent als Sainz te laten schieten. Die spanning tussen Verstappen en Sainz was volgens mij toch ook een beetje opgeklopt door de media en door de fans van beide heren, ik denk niet dat hier een probleem is dat RBR niet aankan. Gasly doet het goed bij STR, maar ik schat Sainz toch nog een trapje hoger in, en bij Red Bull willen ze eerst en vooral toch gewoon hun beste coureurs in de beste auto's, lijkt me.

Ik ben het oneens met betrekking tot Sainz. Hij was een stuk ouder en had meer ervaring toen hij samen met Max reed maar de afstand werd zienderogen groter. Verder kan hij zich niet onderscheiden van Hülkenberg. De laatstgenoemde doet het statistisch toch een stuk beter en oogt sneller. Ik heb geen analyse gemaakt van het verloop maar ik heb niet het idee dat Sainz meer pech heeft. Eerder andersom.

Wings

Citaat van: Jozef op 03 augustus 2018 - 19:07:59
En wat heeft Pujolar met Sainz te maken?

Volgens mij wil C.G. de Beaufort laten zien dat er meer aan de hand was dan dat jij beweert. Natuurlijk zat de media erbovenop en zullen ze verhalen opblazen voor de clicks maar dat beiden geen vrienden waren was wel duidelijk. Verder vist Renault wel graag in de vijver van Red Bull. En kennelijk hebben zij onvoldoende vertrouwen in Sainz of heeft Sainz een ander besluit genomen.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 03 augustus 2018 - 19:15:23
Citaat van: Tuesday op 03 augustus 2018 - 15:28:22
Citaat van: Jozef op 03 augustus 2018 - 15:22:43
Ik denk dat naar Renault verhuizen net geen financiële keuze is, maar een zuiver sportieve. Ik denk dat hij bij Renault beduidend meer kans heeft om zijn carrière extra glans te geven dan bij Red Bull.
omdat ie van Verstappen verlost is? of omdat daar gewoon meer kansen liggen? Waarom heeft het zo lang geduurd dan? Als Renault idd richting niveau Mercedes en Ferrari wil, dan denk ik dat ze best bereid zijn om 15 miljoen voor Ricciardo op tafel te leggen en gezien de sfeer tussen beide teams geloof ik wel dat ze Ricciardo een nog grotere worst hebben voorgehouden.

Ik denk dat Red Bull een dood spoor is, in elk geval in de huidige motorenformule. Renault is dat net zo goed, maar daar zie je wel vooruitgang, en met een stercoureur onder hun rangen zullen de grote bazen in Frankrijk de geldbeurs waarschijnlijk nog wel verder opentrekken om weer echt een topteam uit te bouwen vanaf 2021. En als ze die geldbeurs niet opentrekken, dan is de kans groot dat er in 2021 alsnog een zitje bij Mercedes of Ferrari inzit voor hem. In dat geval heeft hij tenminste voor deze twee jaartjes waarschijnlijk meer plezier bij Renault dan hij bij Red Bull-Honda gehad zou hebben.

En los daarvan is het wellicht ook een kwestie van eergevoel. Als je beter presteert dan je teamgenoot en toch nog niet de helft van het salaris krijgt, zou ik ook mijn koffers pakken denk ik. Dat draait dan niet eens puur om het geld, maar ook om het gevoel dat je gewoon vernederd wordt door je eigen baas.
dat laatste, daar ben ik het wel mee eens, maar alles wees er de laatste tijd toch op dat hij zou blijven. Dat hij nu alsnog naar Renault gaat doet mij denken dat Renault met extra geld over de brug is gekomen en dat dat uiteindelijk toch de doorslaggevende factor is geweest. Eerlijk gezegd vind het ook best een stunt van Renault.
Wat betreft het dode spoor van Red Bull; ik denk dat dat reuze meevalt, ze zaten op een dood spoor, maar met een getergd Honda is er ineens weer van alles mogelijk. Ik zie ze volgend jaar gewoon weer races winnen en als het een beetje meezit zie ik ze ook nog wel meedoen in het WK. Voor Renault zie ik het somberder in, de motor is inmiddels redelijk gelijkwaardig aan Honda en qua chassis liggen ze duidelijk een heel eind achter op RBR. Er is wel wat progressie, maar op deze manier gaan ze nog wel 10 jaar nodig hebben. Motorisch gaan ze eigenlijk alleen maar achteruit tov de concurrentie.

gloudiesaurus

Laten we niet vergeten dat Alonso de Honda motor vaak genoeg met de grond gelijk maakte. Denk niet dat de Japanners op hem zitten te wachten.
Gasly wel, die reed nog in Japan om Honda te plezieren... die zien de Japanners denk ik graag komen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Van Wijk

Ricciardo zijn beslissing kan ik volledig volgen : Redbull is een marketing organisatie, Max past hier perfect in, niets verkeerd mee. Maar als pure sang racer wil je gewaardeerd worden op presaties ( financien ) en niet op meerwaarde in de omzet of imago van je sponsor.

Gasley zou een hele logische invulling zijn, maar RBR zou RBR niet zijn als ze weer eens met een verrassing uit de grote hoed komen....

Sphinx

Vraag me dan af of Honda volgend seizoen of in 2020 geen Japanner in STR wil.  Nobu Matsushita (na zijn GP2/F2 jaren nu in de Super Formula actief) of misschien Nirei Fukuzumi als die wat meer gerijpt is.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Sabai

Ik denk dat Honda weinig in te brengen heeft qua rijdersbezetting 
Ze zullen gasly laten doorstromen en ticktum naar str als hij kampioen word. Hartly zal vervangen worden heb alleen geen idee door wie. Alonso naar RBR ? Vergeet het maar. Dat wil Honda niet en past ook niet in de filosofie.  En Ricciardo wens ik Veel succes. Hij wilde waarschijnlijk geen 2e webber worden.Al vond ik webber een betere coureur.

Wings

Citaat van: Sphinx op 03 augustus 2018 - 23:56:04
Vraag me dan af of Honda volgend seizoen of in 2020 geen Japanner in STR wil.  Nobu Matsushita (na zijn GP2/F2 jaren nu in de Super Formula actief) of misschien Nirei Fukuzumi als die wat meer gerijpt is.

Als nationaliteit boven talent gaat moet je daar niet wezen. Ik denk niet dat Red Bull zich laat beïnvloeden door de Japanners. Zij hebben een eigen talentenvijver die talenten als Max, Danny en Pierre voorbrengt, lijkt mij sterk dat zij hier de stop uit trekken.