Silly season f1 2018

Gestart door wilfried66, 11 juni 2017 - 12:07:14

« vorige - volgende »

Robert Kubica terug bij Williams in 2019

Kansloze missie die alleen maar een teleurstelling kan worden
6 (46.2%)
Mooie comeback die laat zien wat voor een doorzetter hij is
7 (53.8%)

Totaal aantal stemmen: 13

Poll gesloten: 12 december 2018 - 16:22:47

Robbert65

#405
Citaat van: Olaf7979 op 14 juli 2018 - 13:26:36
Het is afwachten wat Ferrari met het stoeltje wil. Geen idee of ze talenten in hun programma hebben die er klaar voor zijn. Verder is het ook interessant wat red bull met het 2e stoeltje bij torro Rosso wil. Schijnt een coureur in de f3 te rijden, maar die heeft nog geen licentie. Vraag mij af hoe Stroll ooit aan een licentie is gekomen of kun je die ook kopen  ;D  ;D  ;D

Stroll, Lance heeft behalve een papa met centen ook een kampioenschap in Formule 3, formule 4 en in Toyota M2. Mensen die Stroll bashen (Olav Mol o.a.) hebben gebrek aan empatisch vermogen. Stroll heeft wel talent, maar dacht dat hij met Williams in Formule 1 de kroon op zijn carriere had. Dat hij er al was. Hij leert momenteel dat het pas begon vorig jaar en dat hij nu moet gaan laten zien waar zijn kwaliteiten liggen.

Verder denk ik dat je doelt op Daniel Ticktum. Red Bull heeft dispensatie aangevraagd voor hem om te testen voor Red Bull maar niet gekregen. Marko ziet in Ticktum een groot talent maar de FIA wil geen dispensatie verlenen tot hij voldoende punten heeft om een aannemelijke kandidaat te zijn voor een superlicentie. Als voorbeeld ter illustratie: Kampioen in F3 levert 25 punten op. je hebt er 30 nodig voor een superlicentie.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Citaat van: Sabai op 15 juli 2018 - 08:41:34
Citaat van: Matthijs op 15 juli 2018 - 07:57:05
Stroll won de F3, dat levert veel punten op voor je superlicentie.

Dat doen ze gewoon net als bij Verstappen. Superlicentie is een formaliteit
Niet waar, juist na/vanwege Verstappen zijn de licentieregels aangepast.

Matthijs

Citaat van: Wings op 15 juli 2018 - 09:47:13
De vraag 'wie wel' kan ik niet 1,2,3 beantwoorden. Geen idee wie wel.
Misschien Giovinazzi? De eerste races vorig jaar deed hij het niet slecht qua snelheid. Ja, hij crashte vaak maar dat deed Leclerc ook de eerste paar races en kijk hem nu gaan.

Wings

Ik zie hem niet meer tussen de rijders bij Ferrari Driver Academy.

Robbert65

#409
Citaat van: Wings op 16 juli 2018 - 15:16:30
Ik zie hem niet meer tussen de rijders bij Ferrari Driver Academy.
Giovinazzi heeft voor AF CORSA gereden op Le Mans vorige maand maar voor zover mij bekend is dat zijn enige zitje dit jaar. en de rijders van de Ferrari academy zijn:

GIULIANO ALESI
MARCUS ARMSTRONG
ENZO FITTIPALDI
ANTONIO FUOCO
CALLUM ILOTT
CHARLES LECLERC
GIANLUCA PETECOF
ROBERT SHWARTZMAN
GUAN YU ZHOU

Aanvullend:
Het rijtje "Piloti" op de site van Ferrari:

SEBASTIAN VETTEL
KIMI RÄIKKÖNEN
ANTONIO GIOVINAZZI
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel


Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Ze zeggen al zo lang dat ze er "bijna uit zijn" dat ik ze ervan verdenk dat ze er eigenlijk al lang uit waren, maar dat de bobo's van Mercedes de aankondiging in Duitsland wilden doen. Anders is het wel heel toevallig allemaal.

Wings

Ze zijn er niet bijna uit, ze zijn eruit. Lewis tekent bij. Reden dat het zo lang heeft geduurd is dat Lewis een aanbod had van een ander topteam.

Sabai

Citaat van: Wings op 21 juli 2018 - 09:46:34
Ze zijn er niet bijna uit, ze zijn eruit. Lewis tekent bij. Reden dat het zo lang heeft geduurd is dat Lewis een aanbod had van een ander topteam.

Is Mclaren nog een top team te noemen?

Wings

Ik denk meer aan Ferrari. Of gewoon klets van Hamilton. Terugkeren naar McLaren zal Lewis niet doen. McLaren heeft de mogelijkheden en middelen om terug naar de top te keren maar ik zie dit niet gebeuren om korte termijn. Of ze dan wel of geen topteam meer genoemd mogen worden, laat ik even in het midden.

Sabai

Citaat van: Wings op 21 juli 2018 - 09:52:53
Ik denk meer aan Ferrari. Of gewoon klets van Hamilton. Terugkeren naar McLaren zal Lewis niet doen. McLaren heeft de mogelijkheden en middelen om terug naar de top te keren maar ik zie dit niet gebeuren om korte termijn. Of ze dan wel of geen topteam meer genoemd mogen worden, laat ik even in het midden.

Ik denk gewoon klets. Ik vind dat Hamilton wel nog meer diva gedrag gaat vertonen. Of de media probeert het zo te laten lijken. Las ook al dat hij geklaagd had dat Rosberg de podium interviews zou afnemen en hij die zou boyquoten.  Hierop is besloten Rosberg het niet te laten doen.

Mickey

Wow. Opnieuw sneuer dan ik al dacht.

Tuesday

Kan ik me eerlijk gezegd best iets bij voorstellen, tussen die 2 zit het nog lang niet goed en dan krijg je alleen maar een enorme poppenkast op het podium (of waar die interviews tegenwoordig ook zijn). Vind alleen raar dat een coureur hier inspraak in heeft (als het verhaal klopt).

Matthijs

Hamilton komt waarschijnlijk toch niet op het podium, dus kom maar weer terug Nico!