Silly season f1 2018

Gestart door wilfried66, 11 juni 2017 - 12:07:14

« vorige - volgende »

Robert Kubica terug bij Williams in 2019

Kansloze missie die alleen maar een teleurstelling kan worden
6 (46.2%)
Mooie comeback die laat zien wat voor een doorzetter hij is
7 (53.8%)

Totaal aantal stemmen: 13

Poll gesloten: 12 december 2018 - 16:22:47

Wings

@Matthijs, dan zijn wij het gewoon eens.

Tuesday

Bottas doet het dit seizoen verrassend goed. Dit is alleen niet zn type baan en juist wel die van Lewis. Snelle vloeiende bochten, veel grip. Vorig jaar was het gat in kwalificatie 0.7, dit jaar 0.3. Verder vind ik ook dat Bottas steeds meer ballen begint te krijgen, liet zich in Canada niet piepelen door Max, in Frankrijk niet door Vettel en in Oostenrijk bleef ie koel in de eerste ronde na een zeer matige start. Als het m niet zo had tegen gezeten dit seizoen had ie zelfs volop meegedaan voor het kampioenschap, nu heeft ie de pech dat Mercedes waarschijnlijk meer de kaart Hamilton gaat spelen.

C.G. de Beaufort

Vooralsnog houden Steiner en het team van Haas vertrouwen in Grosjean, maar de teambaas geeft toe dat hun geduld niet eindeloos is. "Ik weet niet waar het omslagpunt ligt. We zijn daar nog niet, maar op een zeker moment moeten we stoppen met het verliezen van punten. Dat is het omslagpunt."

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/239688/grosjean-raakt-krediet-bij-haas-alsmaar-meer-kwijt

Wanneer Grosjean doorgaat met crashen, dan exit. Er moet de komende tijd punten worden gescoord. Anders kan'ie Le Mans gaan rijden volgend jaar...

Groet,

C.G. de Beaufort


Wings

Ik hecht geen waarde wat zij in dit stadium roepen. Een hoop geblaat maar weinig wol. Met wie Haas praat en wie dadelijk zijn krabbel onder het contract heeft staan moet blijken.

Tuesday

Citaat van: Wings op 11 juli 2018 - 20:03:49
Ik hecht geen waarde wat zij in dit stadium roepen. Een hoop geblaat maar weinig wol. Met wie Haas praat en wie dadelijk zijn krabbel onder het contract heeft staan moet blijken.
nou, in dit geval kun je toch wel stellen dat Romain serieus ter discussie staat. t heeft m misschien aan het begin van het seizoen niet meegezeten, maar hij blijft zelf ook maar fout op fout maken. Nu gaat LeClerc wellicht in 1 keer de overstap naar Ferrari maken, maar anders zou het toch niet meer dan logisch zijn dat hij de plek Romain zou overnemen? Als Ferrari nu Kimi bevestigd voor volgend jaar, dan denk ik dat daarmee ook gelijk het doek voor Grosjean valt. Grosjean gaat alleen nog blijven bij gebrek aan betere alternatieven.

Olaf7979

Wat een gespeculeer  ;D ;D

Mijn voorspelling
Mercedes, Ferarri, red bull, Renault, forze India en williams ongewijzigd
Haas:mag en lec
Sauber: eri en Giovinazzi
McLaren: norres en Alonso ( als hij stopt mag vandoorne blijven )
Torro Rosso: gas en buemi ( of Honda mag een coureur plaatsen )

Fantasie voorspelling ( min de top teams en forze India )
Renault: hul en Alonso
Williams: Wehrlein en kubica
McLaren: Sainz en norres
Haas: mag en lec
Torro Rosso: gas en buemi
Sauber: gio en kvyat



Robbert65

Kvyat terug bij Sauber. Da's nog niet zo'n gekke gedachte.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Terug bij Sauber? Bedoel je terug in de Formule 1 en wel bij Sauber? Want hij reed niet voor Sauber. Verder heeft Sauber afgelopen seizoen al aangegeven geen interesse te hebben in zijn diensten en heeft hij geen ingang meer via Ferrari.

Robbert65

Ja, terug in F1 maar dan bij Sauber. Leuk. Kijk, Kvyat kan echt wel sturen, hij heeft een paar mentale optaters gekregen waar ik persoonlijk ook aan tenonder was gegaan. Dat daar zijn (en mijn) achilleshiel ligt is duidelijk, op een zeker punt de mentale druk niet meer om kunnen zetten in motivatie maar in kokerblik en tunnelvisie.

Daniil Kvyat is momenteel testpiloot bij Ferrari, onder contract voor 2018. Hij doet veel simwerk. Daarom zou een zitje bij Sauber best tot de mogelijkheden kunnen behoren, ik vond het geen gekke suggestie van Olaf...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Olaf7979

Het is afwachten wat Ferrari met het stoeltje wil. Geen idee of ze talenten in hun programma hebben die er klaar voor zijn. Verder is het ook interessant wat red bull met het 2e stoeltje bij torro Rosso wil. Schijnt een coureur in de f3 te rijden, maar die heeft nog geen licentie. Vraag mij af hoe Stroll ooit aan een licentie is gekomen of kun je die ook kopen  ;D  ;D  ;D

Sabai

Dan Ticktum is dat.Ik ben er bijna zeker van dat hij volgend jaar Hartly vervangt.

Matthijs

Stroll won de F3, dat levert veel punten op voor je superlicentie.

Sabai

Citaat van: Matthijs op 15 juli 2018 - 07:57:05
Stroll won de F3, dat levert veel punten op voor je superlicentie.

Dat doen ze gewoon net als bij Verstappen. Superlicentie is een formaliteit

Wings

Citaat van: Robbert65 op 12 juli 2018 - 22:51:45
Ja, terug in F1 maar dan bij Sauber. Leuk. Kijk, Kvyat kan echt wel sturen, hij heeft een paar mentale optaters gekregen waar ik persoonlijk ook aan tenonder was gegaan. Dat daar zijn (en mijn) achilleshiel ligt is duidelijk, op een zeker punt de mentale druk niet meer om kunnen zetten in motivatie maar in kokerblik en tunnelvisie.

Daniil Kvyat is momenteel testpiloot bij Ferrari, onder contract voor 2018. Hij doet veel simwerk. Daarom zou een zitje bij Sauber best tot de mogelijkheden kunnen behoren, ik vond het geen gekke suggestie van Olaf...

Ik vernam recent dat hij op non-actief was gezet bij Ferrari maar kan het niet terugvinden. Zal wel aan mij liggen dan. Verder zit ik niet te wachten op Kvyat bij Ferrari. Die man is gewogen en te licht bevonden. Zou raar zijn om die man bij Sauber te plaatsen.

De vraag 'wie wel' kan ik niet 1,2,3 beantwoorden. Geen idee wie wel. Ilott en Alesi hebben nog te weinig ervaring. De enige die mij te binnen schiet is Fuoco. Misschien niet het grootste talent maar prima om een jaar te overbruggen. In dat jaar kun je hem wegen. Een ander voorstel zou Wehrlein zijn. Maar dan zou Mercedes moeten meewerken. 

Sabai

Werhlein zien we nooit meer terug. Op een of andere manier is het hem niet gegund. Vind sowieso dat Mercedes niet goed met hun talenten programma omgaat. Ze dreigen Ocon ook kwijt te raken als ze hem niet laten doorstromen.