Silly season f1 2018

Gestart door wilfried66, 11 juni 2017 - 12:07:14

« vorige - volgende »

Robert Kubica terug bij Williams in 2019

Kansloze missie die alleen maar een teleurstelling kan worden
6 (46.2%)
Mooie comeback die laat zien wat voor een doorzetter hij is
7 (53.8%)

Totaal aantal stemmen: 13

Poll gesloten: 12 december 2018 - 16:22:47

Wings

Citaat van: gloudiesaurus op 16 januari 2018 - 17:54:36
Citaat van: Jozef op 16 januari 2018 - 17:52:41
Citaat van: gloudiesaurus op 16 januari 2018 - 17:18:03Williams kiest toch voor het geld.

Er zijn zo veel mensen die dat zeggen, maar ik vind dat flauw. Jij en ik weten dat helemaal niet. Ik acht het meer dan waarschijnlijk dat tussen Sirotkin en Kubica, Sirotkin de beste sportieve keuze is. Je kunt je alleen nog afvragen of ze beter nóg iemand anders hadden aangetrokken, maar de vraag is dan wie dat had moeten zijn. Zou Di Resta zo veel beter zijn? Hadden ze Massa nog een jaar moeten houden?

Oké, er was nog één duidelijke keuzemogelijkheid: Pascal Wehrlein.

Ik ga uit van wat ik lees in de pers. En daarin wordt steeds gemeld dat Sirotkin het meeste geld meebrengt. Of dat klopt is een tweede. Ik vermoed dat het wel om geld gaat want andere was Wehrlein toch een betere keus...

En als je voor Stroll kiest, kiest je in mijn ogen sowiezo voor het geld  ;)

Natuurlijk kiest Williams voor het geld. Anders ga je niet voor Sirotkin en Stroll. Een uiterst bedroevende line-up.

C.G. de Beaufort

Brendon Hartley rijdt in Monaco laatste F1-race, Felix Rosenqvist mogelijk vervanger. De Formule 1-dagen van Brendon Hartley lijken te zijn geteld. Volgens bronnen rondom Toro Rosso zal Hartley in Monaco zijn laatste race in de Formule 1 rijden.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/238656/brendon-hartley-rijdt-in-monaco-laatste-f1-race-felix-rosenqvist-mogelijk-vervanger

Groet,

C.G. de Beaufort


Wings

Waarom wordt Rosenqvist niet in Monaco in de Toro Rosso geplaatst. Verder een bijzondere keuze van Toro Rosso / Red Bull. Hartley was al afgeserveerd en moest de gaten opvullen bij Toro Rosso. Dat het geen toptalent was bleek afgelopen seizoen al. Ik was dan ook verbaasd dat hij mocht blijven. Verder kan ik weinig zinnigs zeggen over Rosenqvist. De laatste keer dat ik hem zag racen is inmiddels alweer 7 jaar geleden. Toen vond ik hem redelijk goed maar geen groot talent. Volgens mij rijdt Felix nu Formule E? Niet?

Wings

Overigens lees ik nu pas dat dit op basis van de uitspraak van Doornbos is dat als Red Bull slim is, zij Felix in de Toro Rosso plaatsen. Dus geen serieus aanknopingspunt naar mijn weten. F1-today zet wel erg enthousiast in.

Franky R.

Citaat van: Wings op 19 mei 2018 - 18:06:57
Overigens lees ik nu pas dat dit op basis van de uitspraak van Doornbos is dat als Red Bull slim is, zij Felix in de Toro Rosso plaatsen. Dus geen serieus aanknopingspunt naar mijn weten. F1-today zet wel erg enthousiast in.


Altijd toch? :D

Sabai

Ze kunnen beter werhlein overnemen. Zonde dat hij niet meer in de f1 rijdt. Die jongen is jong en een stuk getalenteerde dan het gros wat in de achterhoede rond stuurt.

Wings

Citaat van: Franky R. op 20 mei 2018 - 12:03:11
Citaat van: Wings op 19 mei 2018 - 18:06:57
Overigens lees ik nu pas dat dit op basis van de uitspraak van Doornbos is dat als Red Bull slim is, zij Felix in de Toro Rosso plaatsen. Dus geen serieus aanknopingspunt naar mijn weten. F1-today zet wel erg enthousiast in.


Altijd toch? :D

Is dat zo? Geen idee. Nu wel. ;)

Wings

Citaat van: Sabai op 20 mei 2018 - 12:42:39
Ze kunnen beter werhlein overnemen. Zonde dat hij niet meer in de f1 rijdt. Die jongen is jong en een stuk getalenteerde dan het gros wat in de achterhoede rond stuurt.

Mee eens. Maar hij is van Mercedes.

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/latifi_koopt_zich_in_bij_mclaren/

Voer voor speculatie.... we hebben al Norris die een bedreiging lijkt voor Vandoorne, aan deze lijst kunnen we nu ook Latifi toevoegen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Sabai op 20 mei 2018 - 12:42:39
Ze kunnen beter werhlein overnemen. Zonde dat hij niet meer in de f1 rijdt. Die jongen is jong en een stuk getalenteerde dan het gros wat in de achterhoede rond stuurt.

True, zou bij Williams ook een versterking zijn bijvoorbeeld. En die rijden wel met Mercedes motoren. Maar waarschijnlijk betalen Stroll en Sirotkin teveel. En Kubica zit daar ook nog met wat sponsorgeld.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Citaat van: gloudiesaurus op 21 mei 2018 - 15:13:42
http://www.gppits.net/nieuws/latifi_koopt_zich_in_bij_mclaren/

Voer voor speculatie.... we hebben al Norris die een bedreiging lijkt voor Vandoorne, aan deze lijst kunnen we nu ook Latifi toevoegen.

Dat zou een slechte investering zijn van Michael. ;)

-edit-

Wordt ook al weersproken las ik.

gloudiesaurus

#356
McLaren zegt alleen investering.
Maar vergeet niet, als aandeelhouder heb je wel een stem  ;) En als je dan nog een zoon hebt die Formule 1 ambieert  ;)
Alleen Latifi heeft het talent niet...

Maar vergeet niet, de grootste der aarden (lees Schumacher en Senna) gingen hier ook wel eens de muur in   :)

http://www.youtube.com/watch?v=qQ06NibE6ZA
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Om ervan te leren en de muur later tactisch te ontwijken:

http://www.youtube.com/watch?v=TNyrPh7dN6U

Matthijs

Het was een slecht uitgevoerde actie maar het idee vond ik wel uitgekookt. Tegelijkertijd vond ik het terecht dat hij er straf voor kreeg. Gegokt en verloren.

Wings

Ik niet. Ferrari gaf toe dat het vreemd uitzag maar kon aan de hand van de telemetrie bewijzen dat het wel degelijk een probleem was. De wedstrijdleiding heeft het bewijs van Ferrari van tafel geveegd omdat zij geen tijd hebben om dit soort dingen uit te pluizen en afgaan op wat zij zien. Het zou zomaar een elektrisch probleem kunnen zijn geweest.