Silly season f1 2018

Gestart door wilfried66, 11 juni 2017 - 12:07:14

« vorige - volgende »

Robert Kubica terug bij Williams in 2019

Kansloze missie die alleen maar een teleurstelling kan worden
6 (46.2%)
Mooie comeback die laat zien wat voor een doorzetter hij is
7 (53.8%)

Totaal aantal stemmen: 13

Poll gesloten: 12 december 2018 - 16:22:47

Sphinx

Lijkt wel op de transfer van max romero deze soap: die ging eerst naar Vfb Stuttgart om te voetballen, daarna PSV en nu zijn ze met Dortmund aan het onderhandelen. Wordt gewoon een ordinaire veiling bij de dienst domeinen
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Wings

Volgens mij zijn er weinig andere mogelijkheden voor Williams.

gloudiesaurus

Lijkt er toch op dat Sirotkin er straks met het stoeltje vandoor gaat:
http://www.gppits.net/nieuws/williams_werkt_aan_afronden_deal_sirotkin/

Zonde want met een line-up Stroll/ Sirotkin kiest Williams toch echt voor het geld.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Daniil Kvyat wordt testcoureur bij Ferrari. Interessant. Benieuwd of hij vanuit die positie weer een opwaartse draai aan zijn carrière kan geven, al is dat in het recente verleden niet velen gelukt.

gloudiesaurus

Citaat van: Jozef op 10 januari 2018 - 14:46:25
Daniil Kvyat wordt testcoureur bij Ferrari. Interessant. Benieuwd of hij vanuit die positie weer een opwaartse draai aan zijn carrière kan geven, al is dat in het recente verleden niet velen gelukt.

Een van de weinige coureurs met recente F1-ervaring dus ik snap Ferrari wel. Al hebben ze ook Giovinazzi al. Wordt wel lastig om vanuit deze positie, zonder veel testkilometers en races, weer op de opwaartse lijn te pakken. Sowieso is hij de steun van Red Bull kwijt.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Het is precies de move van Vergne. Die was twee jaar ontwikkelingscoureur bij Ferrari en combineerde dat met een racezitje in de Formula E. Kvyat zal ook wel iets vinden. Wie weet bij SMP Racing, de Russen die volgend jaar twee auto's willen inzetten in de LMP1.

Jozef

De kogel is door de kerk: Sirotkin racecoureur, Kubica testcoureur.

gloudiesaurus

Citaat van: Jozef op 16 januari 2018 - 12:59:49
De kogel is door de kerk: Sirotkin racecoureur, Kubica testcoureur.

Zonde! De grid is rond. Williams kiest toch voor het geld. Kubica als testcoureur, ik hoop dat hij indruk kan maken en dat hij zijn kans nog krijgt.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Citaat van: gloudiesaurus op 16 januari 2018 - 17:18:03Williams kiest toch voor het geld.

Er zijn zo veel mensen die dat zeggen, maar ik vind dat flauw. Jij en ik weten dat helemaal niet. Ik acht het meer dan waarschijnlijk dat tussen Sirotkin en Kubica, Sirotkin de beste sportieve keuze is. Je kunt je alleen nog afvragen of ze beter nóg iemand anders hadden aangetrokken, maar de vraag is dan wie dat had moeten zijn. Zou Di Resta zo veel beter zijn? Hadden ze Massa nog een jaar moeten houden?

Oké, er was nog één duidelijke keuzemogelijkheid: Pascal Wehrlein.

gloudiesaurus

Citaat van: Jozef op 16 januari 2018 - 17:52:41
Citaat van: gloudiesaurus op 16 januari 2018 - 17:18:03Williams kiest toch voor het geld.

Er zijn zo veel mensen die dat zeggen, maar ik vind dat flauw. Jij en ik weten dat helemaal niet. Ik acht het meer dan waarschijnlijk dat tussen Sirotkin en Kubica, Sirotkin de beste sportieve keuze is. Je kunt je alleen nog afvragen of ze beter nóg iemand anders hadden aangetrokken, maar de vraag is dan wie dat had moeten zijn. Zou Di Resta zo veel beter zijn? Hadden ze Massa nog een jaar moeten houden?

Oké, er was nog één duidelijke keuzemogelijkheid: Pascal Wehrlein.

Ik ga uit van wat ik lees in de pers. En daarin wordt steeds gemeld dat Sirotkin het meeste geld meebrengt. Of dat klopt is een tweede. Ik vermoed dat het wel om geld gaat want andere was Wehrlein toch een betere keus...

En als je voor Stroll kiest, kiest je in mijn ogen sowiezo voor het geld  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Maar we wisten al langer dat het tussen Sirotkin en Kubica ging. Dat tussen die twee Sirotkin een louter financiële keuze is, durf ik te betwijfelen. Het is goed mogelijk dat hij meer geld meebrengt dan Kubica én beter presteert.

Ik denk dat ze er goed aan doen om Kubica testcoureur te maken. Ik kijk wel al uit naar de wintertests, ben benieuwd hoe hij het zal doen. Hij zal wel gebrand zijn om aan de wereld te laten zien dat hij 100 rondjes aankan op een dag.

Matthijs

Citaat van: Jozef op 16 januari 2018 - 18:11:43
Maar we wisten al langer dat het tussen Sirotkin en Kubica ging. Dat tussen die twee Sirotkin een louter financiële keuze is, durf ik te betwijfelen. Het is goed mogelijk dat hij meer geld meebrengt dan Kubica én beter presteert.

Ik denk dat ze er goed aan doen om Kubica testcoureur te maken. Ik kijk wel al uit naar de wintertests, ben benieuwd hoe hij het zal doen. Hij zal wel gebrand zijn om aan de wereld te laten zien dat hij 100 rondjes aankan op een dag.
Dat heeft hij al aan de wereld laten zien. Zijn one-lap pace is het probleem vooralsnog.

Jozef

Oh ja, ik was die test in Hongarije alweer vergeten.  :-[

gloudiesaurus

Citaat van: Jozef op 16 januari 2018 - 18:11:43
Maar we wisten al langer dat het tussen Sirotkin en Kubica ging. Dat tussen die twee Sirotkin een louter financiële keuze is, durf ik te betwijfelen. Het is goed mogelijk dat hij meer geld meebrengt dan Kubica én beter presteert.

Ik denk dat ze er goed aan doen om Kubica testcoureur te maken. Ik kijk wel al uit naar de wintertests, ben benieuwd hoe hij het zal doen. Hij zal wel gebrand zijn om aan de wereld te laten zien dat hij 100 rondjes aankan op een dag.

Met Kubica erbij pakt Williams ook zijn sponsorgeld  ;) Ben wel benieuwd wat Kubica in Barcelona kan en hoeveel vrijdagen hoe krijgt.

Met Sirotkin - Stroll heeft Williams de jongste line up van het hele veld... in mijn ogen ook de slechtste...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Matthijs op 16 januari 2018 - 20:28:44
Citaat van: Jozef op 16 januari 2018 - 18:11:43
Maar we wisten al langer dat het tussen Sirotkin en Kubica ging. Dat tussen die twee Sirotkin een louter financiële keuze is, durf ik te betwijfelen. Het is goed mogelijk dat hij meer geld meebrengt dan Kubica én beter presteert.

Ik denk dat ze er goed aan doen om Kubica testcoureur te maken. Ik kijk wel al uit naar de wintertests, ben benieuwd hoe hij het zal doen. Hij zal wel gebrand zijn om aan de wereld te laten zien dat hij 100 rondjes aankan op een dag.
Dat heeft hij al aan de wereld laten zien. Zijn one-lap pace is het probleem vooralsnog.

Jep hij zou toch de mindere zijn geweest van Sirotkin. Al blijft het moeilijk vergelijken. Ze reden niet op dezelfde banden en op verschillende dagen. Williams zal intern op data meer gezien hebben...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is