Silly season f1 2018

Gestart door wilfried66, 11 juni 2017 - 12:07:14

« vorige - volgende »

Robert Kubica terug bij Williams in 2019

Kansloze missie die alleen maar een teleurstelling kan worden
6 (46.2%)
Mooie comeback die laat zien wat voor een doorzetter hij is
7 (53.8%)

Totaal aantal stemmen: 13

Poll gesloten: 12 december 2018 - 16:22:47

Arthur

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jozef

Van een line-up Stroll/Sirotkin gaat mijn hart echt niet sneller slaan. Vraag me af of dit beter is dan Maldonado/Senna of slechter. Zo slecht was Sirotkin nu ook weer niet in de GP2, dus we zullen eerst maar eens kijken wat hij in zijn mars heeft...

Pancake Shield

Sirotkin is echt geen pannenkoek. Kan echt wel een potje sturen, alleen hij heeft gewoon hier in Nederland de naam paydriver gekregen na dat gedoe met Sauber en Frijns. En dit bevestigt ook wel een beetje de geruchten die vanuit Renault kwamen, dat de tijden van Kubica eigenlijk helemaal niet zo indrukwekkend waren als dat de Pool zelf deed voorkomen.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

gloudiesaurus

Sirotkin schijnt 15 miljoen Dollar aan sponsorgeld te hebben. In GP2 geen pannenkoek maar ook geen hoogvlieger.

De "oude" Kubica had dit stoeltje wel gekregen. Lijkt er dan toch op dat Kubica toch niet op zijn oude niveau is. Eerder werd hij ook bij Renault bedankt... Ben bang dat als dit stoeltje aan Kubica voorbij gaat dat het dan einde verhaal Formule 1 is. Hij is inmiddels ook alweer 33. Wel zonde...

Van Sirotkin en Stroll wordt ik in elk geval ook niet warm.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Tuesday

Citaat van: gloudiesaurus op 12 december 2017 - 00:51:59
Sirotkin schijnt 15 miljoen Dollar aan sponsorgeld te hebben. In GP2 geen pannenkoek maar ook geen hoogvlieger.

De "oude" Kubica had dit stoeltje wel gekregen. Lijkt er dan toch op dat Kubica toch niet op zijn oude niveau is. Eerder werd hij ook bij Renault bedankt... Ben bang dat als dit stoeltje aan Kubica voorbij gaat dat het dan einde verhaal Formule 1 is. Hij is inmiddels ook alweer 33. Wel zonde...
dat ie niet meer op zn oude niveau zou komen dat was eigenlijk al een gegeven met een dergelijke blessure. Ik snap dan ook echt niet dat mensen serieus in een terugkeer geloofden. Als PR stunt oid had het misschien gekund, maar volgens mij kan Williams zich dat met Lance Stroll als andere coureur helemaal niet veroorloven.

Matthijs

Ik vreesde echt voor een Badoer 2.0 met de terugkomst van Kubica. Jammer dat hij niet meer zijn oude niveau heeft maar ik ben blij dat hem een afgang bespaard blijft.

Wings

Verschrikkelijke line-up voor Williams: Stroll - Sirotkin.
Het begin voor het einde van Williams.

Matthijs

Waarom de afkeer van Sirotkin?

- Is het vanwege Kubica? Sirotkin was duidelijk sneller tijdens de test dan Kubica
- Is het vanwege het gebrek aan talent? Derde worden in de GP2 is niet dramatisch slecht
- Is het vanwege het geld? Een paydriver is niet automatisch een slow driver
- Is het vanwege Frijns toen hij de plek bij Sauber in zou pakken in 2013?
- Is het omdat het een Rus is?

Ik zie Sirotkin niet als buitengewoon talent, maar op basis van resultaten is het gewoon een prima coureur en een betere keuze dan Kubica.

Sabai

Citaat van: Tuesday op 12 december 2017 - 07:43:59
Citaat van: gloudiesaurus op 12 december 2017 - 00:51:59
Sirotkin schijnt 15 miljoen Dollar aan sponsorgeld te hebben. In GP2 geen pannenkoek maar ook geen hoogvlieger.

De "oude" Kubica had dit stoeltje wel gekregen. Lijkt er dan toch op dat Kubica toch niet op zijn oude niveau is. Eerder werd hij ook bij Renault bedankt... Ben bang dat als dit stoeltje aan Kubica voorbij gaat dat het dan einde verhaal Formule 1 is. Hij is inmiddels ook alweer 33. Wel zonde...
dat ie niet meer op zn oude niveau zou komen dat was eigenlijk al een gegeven met een dergelijke blessure. Ik snap dan ook echt niet dat mensen serieus in een terugkeer geloofden. Als PR stunt oid had het misschien gekund, maar volgens mij kan Williams zich dat met Lance Stroll als andere coureur helemaal niet veroorloven.

idd zo denk ik er ook over

Sabai

Citaat van: Wings op 12 december 2017 - 10:25:55
Verschrikkelijke line-up voor Williams: Stroll - Sirotkin.
Het begin voor het einde van Williams.

Ik begrijp wel wat je bedoeld. Ik snap niet waarom werhlein niet in die auto word gezet die gast heeft veel meer potentie vind ik persoonlijk.

Wings

Citaat van: Matthijs op 12 december 2017 - 10:57:32
Waarom de afkeer van Sirotkin?

Ik heb geen afkeer.

Citaat- Is het vanwege Kubica? Sirotkin was duidelijk sneller tijdens de test dan Kubica
- Is het vanwege het gebrek aan talent? Derde worden in de GP2 is niet dramatisch slecht
- Is het vanwege het geld? Een paydriver is niet automatisch een slow driver
- Is het vanwege Frijns toen hij de plek bij Sauber in zou pakken in 2013?
- Is het omdat het een Rus is?

Onzin. Op het paydriver verhaal na dan.

CitaatIk zie Sirotkin niet als buitengewoon talent, maar op basis van resultaten is het gewoon een prima coureur en een betere keuze dan Kubica.

Kubica is niet mijn graadmeter. Vanaf dag 1 riep ik al dat een coureur die langzamer dan Palmer is niets verloren heeft in de Formule 1. Ik sluit mij aan bij Sabai. Doe mij Pascal maar. En in een ideale wereld van beschikbare coureurs, Di Resta naast Wehrlein.

Mickey

Citaat van: Wings op 12 december 2017 - 10:25:55
Het begin voor het einde van Williams.

Het ging al wat langer niet denderend daar, toch? Dit lijkt me in lijn mét...

Wings

Met Massa bezat Williams een ervaren coureur die wat kan bijdragen aan het ontwikkelen. Ik had gehoopt dat dit een overbruggingsjaar was van Williams. Massa als noodoplossing in de Williams en zorgen dat er een waardige vervanging voor Bottas wordt aangetrokken. Sirotkin en Kubica vind ik beiden ver beneden wat je mag verwachten van een subtopper. Dit jaar moesten zij Force India al voor zich dulden en volgend jaar komen daar McLaren en Renault nog eens bij. Mark my words dat Williams hekkensluiter gaat worden met Sauber. 

Pancake Shield

Ik snap  niet waarom Sirotkin hier per direct aan het kruis genageld wordt. Hij heeft de voorgaande klasses echt geen slechte resultaten behaald. Werd in zijn debuutjaar in de GP2 derde achter Vandoorne en Rossi. En vorig jaar ook nog derde achter Gasly en Giovinazzi. Deed het ook niet slecht in de FR3.5 en de AutoGP. Ik schat Sirotkin toch minstens even hoog in als dat Wehrlein is of zelfs iets beter, dus ik denk niet dat Williams als ze Sirotkin nemen zo'n slechte keuze maken. En natuurlijk zit het financiele plaatje er ook bij, maar ook Di Resta, Wehrlein of Kubica hadden geld moeten mee brengen. Dus echt heel veel verschil zit er niet in.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Matthijs

Ik denk wel dat het gebrek aan ervaring Williams flink gaat opbreken in 2017, als ze kiezen voor nog een rookie.