Silly season f1 2018

Gestart door wilfried66, 11 juni 2017 - 12:07:14

« vorige - volgende »

Robert Kubica terug bij Williams in 2019

Kansloze missie die alleen maar een teleurstelling kan worden
6 (46.2%)
Mooie comeback die laat zien wat voor een doorzetter hij is
7 (53.8%)

Totaal aantal stemmen: 13

Poll gesloten: 12 december 2018 - 16:22:47

Pancake Shield

"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

C.G. de Beaufort

Héhé, ik dacht het wel. Hij wordt nu al verslagen door Stroll in het WC, de 1e jaar rookie. Dus, ga maar lekker van je pensioen genieten, Massa.

Groet,

C.G. de Beaufort


Franky R.

Citaat van: C.G. de Beaufort op 04 november 2017 - 13:48:23
Héhé, ik dacht het wel. Hij wordt nu al verslagen door Stroll in het WC, de 1e jaar rookie. Dus, ga maar lekker van je pensioen genieten, Massa.

Groet,

C.G. de Beaufort


Ik vond het redelijk beschamend zoals Felipe zichzelf 'slaafs' aanbood als het beste alternatief...En dan ook het euvele moed had om de ontwikkeling van de FW40 te bekritiseren, terwijl hij zelf daar nauwelijks aan bijdroeg...


Dag 'Felipe Baby'...

Arthur

Voegt inmiddels helemaal niets meer toe aan F1 en Williams. Snel [en nu definitief] wegwezen. Hij mag blij zijn met zijn behaalde resultaten. Niet genoeg voor het ultieme rijtje...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Hoeft ook niet. Tussen dat ultieme rijtje en de mindere Goden zit een hoop ruimte voor rijders als Massa. Ontzettend jammer dat het niet is gelukt en zeker geen onverdienstelijke carrière. Heeft maar liefst 11 keer gewonnen en werd net geen wereldkampioen in een jaar dat hij de regerend wereldkampioen met gelijk materiaal versloeg. Dat hij niet behoort tot de Senna's en Schumacher's is hem vergeven.

Obrigado Felipe!

gloudiesaurus

Ben benieuwd wie hem opvolgt, Kubica zou wel erg leuk zijn! Maar ergens zegt me dat hij tijdens zijn tests niet alle twijfels heeft weg genomen. Er worden teveel namen genoemd van andere coureurs. Kvyat of Wehrlein zijn de beste kanshebbers denk ik. Ervaring in de Formule 1 en talentvol. Geen top maar wel middenmaat. Naar het schijnt wel papa Stroll Kubica ook niet bij Williams hebben...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Citaat van: gloudiesaurus op 06 november 2017 - 20:59:45
Kvyat of Wehrlein zijn de beste kanshebbers denk ik.
Voor Martini moet de coureur minimaal 25 jaar zijn...

gloudiesaurus

Citaat van: Matthijs op 06 november 2017 - 21:58:12
Citaat van: gloudiesaurus op 06 november 2017 - 20:59:45
Kvyat of Wehrlein zijn de beste kanshebbers denk ik.
Voor Martini moet de coureur minimaal 25 jaar zijn...

Ja alleen is dat ook alweer half ontkent door Paddy Lowe... al zou Martini het wel graag willen.
Dat is weer in het voordeel van Kubica of Di Resta.

Daarnaast schijnt Wehrlein zijn Mercedes backing kwijt te zijn, dan is hij ineens ook een stuk minder interessant.

Stroll heeft naar het schijnt wel enorm veel in de pap te brokkelen daar, wat wil je als je 80 miljoen Euro per jaar betaald om je zoon te laten rijden...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Pancake Shield

Citaat van: Matthijs op 06 november 2017 - 21:58:12
Citaat van: gloudiesaurus op 06 november 2017 - 20:59:45
Kvyat of Wehrlein zijn de beste kanshebbers denk ik.
Voor Martini moet de coureur minimaal 25 jaar zijn...

Ik heb ergens gelezen, ik weet niet meer waar precies. (Misschien wel hier ergens  ;D) Dat een reserve-coureur van 25 jaar ook al voldoende zou zijn. Als Williams dan Di Resta aanhoudt dan staat de weg weer open voor Wehrlein of Kvyat.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

gloudiesaurus

Kubica test zeer waarschijnlijk na Abu Dhabi voor Williams. Dan in het openbaar, ben benieuwd!

Er is ook een gerucht dat meldt dat Rosberg bezig is met de verzekeringsmaatschappij van Kubica. Kubica moet nl. een claim terug betalen als hij weer F1 gaat rijden en wil daarom niet eenmalig instappen. Rosberg zou naar het schijnt een akkoordje willen maken om een eenmalige terugkeer mogelijk te maken. Mocht dit bevallen dan zou dit namelijk voor de verzekeringsmaatschappij ook in het voordeel zijn  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Citaat van: gloudiesaurus op 06 november 2017 - 22:06:03
Stroll heeft naar het schijnt wel enorm veel in de pap te brokkelen daar, wat wil je als je 80 miljoen Euro per jaar betaald om je zoon te laten rijden...

Dat snap je toch niet? Het is geen talent. Die investering is papa Stroll kwijt.

Matthijs

Citaat van: Wings op 12 november 2017 - 21:30:34
Citaat van: gloudiesaurus op 06 november 2017 - 22:06:03
Stroll heeft naar het schijnt wel enorm veel in de pap te brokkelen daar, wat wil je als je 80 miljoen Euro per jaar betaald om je zoon te laten rijden...

Dat snap je toch niet? Het is geen talent. Die investering is papa Stroll kwijt.
Stroll heeft zo'n raar seizoen: voor deze race had hij gewoon meer punten dan Massa, maar hij is zoveel langzamer dan Massa als ze samen op de baan zijn.

gloudiesaurus

Citaat van: Matthijs op 12 november 2017 - 22:10:01
Citaat van: Wings op 12 november 2017 - 21:30:34
Citaat van: gloudiesaurus op 06 november 2017 - 22:06:03
Stroll heeft naar het schijnt wel enorm veel in de pap te brokkelen daar, wat wil je als je 80 miljoen Euro per jaar betaald om je zoon te laten rijden...

Dat snap je toch niet? Het is geen talent. Die investering is papa Stroll kwijt.
Stroll heeft zo'n raar seizoen: voor deze race had hij gewoon meer punten dan Massa, maar hij is zoveel langzamer dan Massa als ze samen op de baan zijn.

Het gaat met vlagen. Maar over het algemeen is Massa sneller. Stroll had veel geluk in Bakoe... anders had Massa ook qua punten ver voor gestaan.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Ik kijk dan ook naar het snelheidsverschil en minder naar de punten. De punten geven het snelheidsverschil in dit geval onvoldoende weer. Tel daarbij op dat Massa niet meer behoort tot het hoogste segment rijders die met één been in hun pensioen staan en je kunt zelf concluderen hoe goed of niet goed Stroll is.

C.G. de Beaufort

Tja, volgens Massa was dit de beste race van dit jaar. Het voelde als een overwinning, volgens hem. Dus, hoera, hoera. En... dan nu met pensioen, Massa.

Groet,

C.G. de Beaufort