Silly season f1 2018

Gestart door wilfried66, 11 juni 2017 - 12:07:14

« vorige - volgende »

Robert Kubica terug bij Williams in 2019

Kansloze missie die alleen maar een teleurstelling kan worden
6 (46.2%)
Mooie comeback die laat zien wat voor een doorzetter hij is
7 (53.8%)

Totaal aantal stemmen: 13

Poll gesloten: 12 december 2018 - 16:22:47

Arthur

Citaat van: Wings op 17 oktober 2017 - 13:03:10
Het grote Renault heeft natuurlijk betere mogelijkheden en middelen. Daarvoor hoef je niet afgestudeerd te zijn in raketwetenschap.

Het is inderdaad geen hogere wiskunde, gewoon een kwestie van tijd en Renault meldt zich weer om het kampioenschap.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tuesday

Citaat van: Arthur op 17 oktober 2017 - 22:46:16
Citaat van: Wings op 17 oktober 2017 - 13:03:10
Het grote Renault heeft natuurlijk betere mogelijkheden en middelen. Daarvoor hoef je niet afgestudeerd te zijn in raketwetenschap.

Het is inderdaad geen hogere wiskunde, gewoon een kwestie van tijd en Renault meldt zich weer om het kampioenschap.
het kan soms snel omslaan, maar als ik zie in welk slakkentempo Renault de weg naar boven bewandeld, dan vrees ik dat het nog jaren gaat duren. Ze hebben een motor die ver achterligt op Mercedes en zelfs met een gelijkwaardige motor liggen ze nog weer ver achter Red Bull. Misschien dat er achter de schermen grote veranderingen hebben plaatsgevonden die zich later uit gaan betalen, maar zoals gezegd, voorlopig zit er bar weinig schot in. Als je ambities hebt om serieus mee te gaan doen om de prijzen dan kun je ook echt niet op de proppen komen met een veredelde paydriver als Palmer. Wat dat betreft lijkt het binnenhalen van Sainz me wel een stap in de goede richting, al lijkt me dat net als Hulkenberg geen coureur waar je de oorlog mee gaat winnen.

matthias1987

Ja ik denk dat ook dat renault snel de aansluiting kan krijgen met de top. Als je ziet hoe redbull met renaultmotor opeens kan meedoen met de overwinningen. Ik denk dat ze volgend seizoen wel sterker zullen zijn dan nu hoor. En is goed voor alonso en vandoorne en natuurlijk voor de redbulls

Matthijs

Geld alleen is niet voldoende om kampioen te worden, kijk maar naar Honda en McLaren. Maar het is wel evident dat Renault meer potentie heeft dan STR om te strijden om overwinningen. Toro Rosso zal nooit kampioen (kunnen) worden.

Pancake Shield

Overigens worden geruchten steeds sterker dat Kvyat in de VS zijn laatste race rijdt en Hartley de rest van het seizoen afmaakt om dan vervolgens door te schuiven naar een zitje in 2018 (bij solide prestaties)
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Franky R.

Citaat van: Pancake Shield op 18 oktober 2017 - 19:01:17
Overigens worden geruchten steeds sterker dat Kvyat in de VS zijn laatste race rijdt en Hartley de rest van het seizoen afmaakt om dan vervolgens door te schuiven naar een zitje in 2018 (bij solide prestaties)


Marko zou ook in gesprek zijn met een andere Rus...Wie zou dat nou kunnen zijn? ::)

Jozef


gloudiesaurus

Citaat van: Franky R. op 18 oktober 2017 - 20:54:51
Citaat van: Pancake Shield op 18 oktober 2017 - 19:01:17
Overigens worden geruchten steeds sterker dat Kvyat in de VS zijn laatste race rijdt en Hartley de rest van het seizoen afmaakt om dan vervolgens door te schuiven naar een zitje in 2018 (bij solide prestaties)


Marko zou ook in gesprek zijn met een andere Rus...Wie zou dat nou kunnen zijn? ::)

Markelov? Rijdt GP2 voor Russian Time. Anders zou ik het niet weten...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: C.G. de Beaufort op 17 oktober 2017 - 12:58:53
Manager van Sainz. Ook roemt hij de ambities van het team: "De uitbreiding van de fabriek in Enstone is nog volop gaande, maar er werken nu al 640 mensen. De faciliteiten geven een goede indruk van Renault's ambitie om terug te keren aan de top van de Formule 1. Het is een andere wereld vergeleken met Toro Rosso. "

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/232467/manager-carlos-sainz-renault-is-andere-wereld-vergeleken-met-toro-rosso

Ongeveer 350 werken bij TR, zowat 2x zoveel bij Renault. In dit geval heeft'ie gelijk, de rest moeten we maar afwachten zoals b.v. de kapotte achterspoiler bij Hulkenberg in Japan...

Groet,

C.G. de Beaufort

640 dat is wel enorm...maar is dat incl. motoren-tak? Denk het eigenlijk niet want dat zit niet in Enstone maar in Frankrijk.
Renault wil natuurlijk met Sainz punten scoren en die vijfde plek pakken. Dat gaat om veel centjes in het constructeurskampioenschap.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is


Franky R.


Wings

Citaat van: Arthur op 17 oktober 2017 - 22:46:16
Citaat van: Wings op 17 oktober 2017 - 13:03:10
Het grote Renault heeft natuurlijk betere mogelijkheden en middelen. Daarvoor hoef je niet afgestudeerd te zijn in raketwetenschap.

Het is inderdaad geen hogere wiskunde, gewoon een kwestie van tijd en Renault meldt zich weer om het kampioenschap.

Daarom had ik het ook niet erg gevonden als Max naar Renault zou zijn gegaan.
En verder blijft Alonso bij McLaren. Hij volgt zijn hart..... ;)

gloudiesaurus

Sergey Zlobin  ;D De Rus die bij Minardi testte en vervolgens bijna werd opgeblazen door de Russische maffia...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Wings op 19 oktober 2017 - 20:59:18
Citaat van: Arthur op 17 oktober 2017 - 22:46:16
Citaat van: Wings op 17 oktober 2017 - 13:03:10
Het grote Renault heeft natuurlijk betere mogelijkheden en middelen. Daarvoor hoef je niet afgestudeerd te zijn in raketwetenschap.

Het is inderdaad geen hogere wiskunde, gewoon een kwestie van tijd en Renault meldt zich weer om het kampioenschap.

Daarom had ik het ook niet erg gevonden als Max naar Renault zou zijn gegaan.
En verder blijft Alonso bij McLaren. Hij volgt zijn hart..... ;)

Alonso had ook niet zoveel opties he... en nu Honda weg is.

Ik verwacht wel dat Renault nog wel 2/3 jaar nodig heeft om echt de top te bereiken. Echt het budget van Mercedes/ Ferrari/ Red Bull hebben ze naar het schijnt ook niet he. Maar het is natuurlijk wel een fabrieksteam met perspectief.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Arthur

In de regel duurt het 4-5 jaar voordat je de absolute top bereikt als team. Stevige wijzigingen in regelgeving kan het versnellen.

En met middelen [budget] kun je ook kwaliteit [kennis] van elders halen. Dus ja, aan middelen alleen heb je niet genoeg maar je kunt er wel heel veel mee.

En wat Alonso betreft. Ik denk dat voor niemand als een verrassing kwam...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel