Silly season f1 2018

Gestart door wilfried66, 11 juni 2017 - 12:07:14

« vorige - volgende »

Robert Kubica terug bij Williams in 2019

Kansloze missie die alleen maar een teleurstelling kan worden
6 (46.2%)
Mooie comeback die laat zien wat voor een doorzetter hij is
7 (53.8%)

Totaal aantal stemmen: 13

Poll gesloten: 12 december 2018 - 16:22:47

Mickey

Over Mol gesproken. Heb me vandaag gestoord aan twee dingen. Hij mist volledig dat Max Vettel passeerde en later wist hij tot drie keer toe te melden dat Stroll bijna Max eraf reed, terwijl in het eerste shot al duidelijk was dat het om Ricciardo ging.

Arthur

Citaat van: Jozef op 08 oktober 2017 - 16:36:11
Misschien bedoelde Mol dat Palmer nu per gemiste race meer krijgt dan hij normaal gesproken per race zou betaald hebben. Dat hij z'n bijdrage van het hele seizoen heeft teruggekregen en dan nog meer dan dat, dat lijkt me toch onwaarschijnlijk. Zó veel is het Renault toch ook niet waard om Sainz voor 4 races in die auto te hebben, lijkt me.

Zou ook kunnen, ik begreep het anders. Exacte cijfers zal Mol ook niet hebben. En hij zal er wellicht zijn eigen draai aangegeven hebben.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel



C.G. de Beaufort

Volgend jaar wordt het Kamui Kobayashi(*) bij TR, althans volgens van de Garde. Kvyat wordt er uitgegooid, Kamui komt er in. Ik vind dit een goede keuze van Honda. Hij werd in een Sauber(!) nr. 3 in de GP Japan 2012. Het was zijn beste prestatie. Hij is zoals Max, wanneer er een gaatje is, passeren...

Groet,

C.G. de Beaufort

* https://en.wikipedia.org/wiki/Kamui_Kobayashi

Pancake Shield

Waar haalt Van de Garde die informatie vandaan? Ik zou er persoonlijk niet op tegen zijn, al vind ik zijn jaar in de Caterham altijd nog jammer, maar ik had het idee dat Kobayashi altijd banden met Toyota gehouden heeft en dan nu met een Honda-motor gaan rijden?

Sowieso denk ik dat Toro Rosso enorm met de handen in het haar zit. Nog een jaar Kvyat lijkt nagenoeg niet te doen. Zeker nadat je hem eigenlijk al twee keer aan de kant geschoven hebt.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

C.G. de Beaufort

CitaatWaar haalt Van de Garde die informatie vandaan?

Het was uit een betrouwbare bron volgens hem. Hij zei dit in het Formule 1 cafe op Ziggo.

Groet,

C.G. de Beaufort

Matthijs

Citaat van: C.G. de Beaufort op 14 oktober 2017 - 11:18:56
Hij werd in een Sauber(!) nr. 3 in de GP Japan 2012.

Je doet net of dat een buitenaardse prestatie was. Sauber anno 2012 was een heel ander team dan nu. Voor die derde plek van Kamui stond teamgenoot Perez datzelfde jaar al drie keer op het podium.

Tuesday

Citaat van: C.G. de Beaufort op 14 oktober 2017 - 11:18:56
Volgend jaar wordt het Kamui Kobayashi(*) bij TR, althans volgens van de Garde. Kvyat wordt er uitgegooid, Kamui komt er in. Ik vind dit een goede keuze van Honda. Hij werd in een Sauber(!) nr. 3 in de GP Japan 2012. Het was zijn beste prestatie. Hij is zoals Max, wanneer er een gaatje is, passeren...

Groet,

C.G. de Beaufort

* https://en.wikipedia.org/wiki/Kamui_Kobayashi
dat zie ik niet gebeuren. En hij is zeker niet zoals Max. Veldvulling die af en toe iets geks doet.

C.G. de Beaufort

Citaat van: Matthijs op 14 oktober 2017 - 12:59:02
Citaat van: C.G. de Beaufort op 14 oktober 2017 - 11:18:56
Hij werd in een Sauber(!) nr. 3 in de GP Japan 2012.

Je doet net of dat een buitenaardse prestatie was. Sauber anno 2012 was een heel ander team dan nu. Voor die derde plek van Kamui stond teamgenoot Perez datzelfde jaar al drie keer op het podium.

It was also the first time a Japanese driver achieved a podium finish at the home race since Aguri Suzuki in 1990.

https://en.wikipedia.org/wiki/2012_Japanese_Grand_Prix

Sinds 22 jaar. Ik begrijp Honda...

Groet,

C.G. de Beaufort


Jozef

Giedo van der Garde, de man die vast overal in de paddock vrienden heeft en dus de beste connecties om met dit soort nieuws te komen. Of wacht... ;D ;D

Kobayashi zit inderdaad in het nest van Toyota. Je weet wel, die concurrent van Honda.

Pancake Shield

Ik ga eens een verrassende naam voor Toro Rosso er naar toe gooien: Artem Markelov. Als hij derde blijft in de eindstand van de Formule 2, heeft hij in ieder geval genoeg punten en zelfs dan zou de licentiecommissie een uitzondering kunnen maken of een beetje creatief gaan rekenen. Maar het meest aansprekende punt is zijn nationaliteit. De Russische markt is een van de redenen dat Kvyat voor 2017 nog is aangehouden, als ze Kvyat wegsturen en ze zetten er een andere Rus voor in de plaats, blijft die Russische markt voor Red Bull natuurlijk gewoon beschikbaar.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

C.G. de Beaufort

Manager van Sainz. Ook roemt hij de ambities van het team: "De uitbreiding van de fabriek in Enstone is nog volop gaande, maar er werken nu al 640 mensen. De faciliteiten geven een goede indruk van Renault's ambitie om terug te keren aan de top van de Formule 1. Het is een andere wereld vergeleken met Toro Rosso. "

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/232467/manager-carlos-sainz-renault-is-andere-wereld-vergeleken-met-toro-rosso

Ongeveer 350 werken bij TR, zowat 2x zoveel bij Renault. In dit geval heeft'ie gelijk, de rest moeten we maar afwachten zoals b.v. de kapotte achterspoiler bij Hulkenberg in Japan...

Groet,

C.G. de Beaufort


Wings

Het grote Renault heeft natuurlijk betere mogelijkheden en middelen. Daarvoor hoef je niet afgestudeerd te zijn in raketwetenschap.

C.G. de Beaufort

Citaat van: Wings op 17 oktober 2017 - 13:03:10
Het grote Renault heeft natuurlijk betere mogelijkheden en middelen. Daarvoor hoef je niet afgestudeerd te zijn in raketwetenschap.

Renault-directeur Cyril Abiteboul geeft aan dat een raceweekend zonder fouten essentieel is voor de Franse renstal. De doelstelling van het team is de vijfde plaats in de stand van het constructeurskampioenschap, maar momenteel staat het team op plaats acht. (..)In Japan was het pech voor Nico Hülkenberg die op een goede positie reed, maar naar de kant moest omdat de achtervleugel in DRS-stand bleef staan. Dat betekende einde race voor de Duitser. "Wij missen de punten als gevolg van betrouwbaarheid en het is essentieel dat wij een weekend vrij van fouten hebben in Austin. Wij mogen niets laten liggen en wij gaan de laatste vier races in met een andere dynamiek", aldus de Fransman.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/232484/cyril-abiteboul-het-is-essentieel-dat-wij-in-austin-punten-gaan-halen

Dat bedoel ik er mee.

Groet,

C.G. de Beaufort