Silly season f1 2018

Gestart door wilfried66, 11 juni 2017 - 12:07:14

« vorige - volgende »

Robert Kubica terug bij Williams in 2019

Kansloze missie die alleen maar een teleurstelling kan worden
6 (46.2%)
Mooie comeback die laat zien wat voor een doorzetter hij is
7 (53.8%)

Totaal aantal stemmen: 13

Poll gesloten: 12 december 2018 - 16:22:47

Wings

Citaat van: gloudiesaurus op 16 september 2017 - 13:35:28
http://www.gppits.net/nieuws/ericsson_onder_druk_bij_sauber/

Laatste gerucht, Sauber wordt het Ferrari B-team met volgend jaar Charles Leclerc en Antonio Giovinazzi in de gelederen. Zou beteken dat Wehrlein en Ericsson plaats moeten maken...

Ik hoop dat FIAT-group het label Alfa Romeo herintroduceert. Zeker als fervent Alfist. ;) Al snap ik dat er geen glorietijden in het verschiet staan als satellietteam van Ferrari.

Jozef

Citaat van: Wings op 16 september 2017 - 13:51:32
Citaat van: Jozef op 16 september 2017 - 11:03:23
Je kunt er een semantische discussie van maken, maar je kunt ook niet zeggen dat Alonso Hamilton versloeg. "De enige coureur van buitencategorie" tegen een of andere rookie. Nou nou.

Dat geldt dan ook voor Hamilton. Hij versloeg Rosberg niet afgelopen jaar en ook Button niet in zijn op één na laatste jaar bij McLaren.

Volgens mij was toch duidelijk dat Alonso doodongelukkig was bij McLaren. Alonso heeft niet alleen steen en been geklaagd dat Hamilton een voorkeursbehandeling kreeg, ook leefde hij op voet van oorlog met Ron Dennis. Die gemoederen liepen zo hoog op dat het huwelijk al na één seizoen op de klippen liep. Dat Alonso niet zijn allerbeste seizoen ooit had kan ik wel plaatsen. En het is ook meteen de uitzondering die de regel bevestigd.

Tja, en Hamilton was in 2011 ook doodongelukkig en over 2016 is al genoeg inkt gevloeid. Waarom geldt daarvoor dan niet een non-argument zoals "het is de uitzondering die de regel bevestigd"?

Tuesday

Citaat van: Jozef op 16 september 2017 - 11:03:23
Je kunt er een semantische discussie van maken, maar je kunt ook niet zeggen dat Alonso Hamilton versloeg. "De enige coureur van buitencategorie" tegen een of andere rookie. Nou nou.
met het huidige puntensysteem dan weer wel ;) Dan was het 266 voor Alonso tegen 265 voor Hamilton geweest.

Tuesday

Citaat van: Wings op 16 september 2017 - 13:51:32
Citaat van: Jozef op 16 september 2017 - 11:03:23
Je kunt er een semantische discussie van maken, maar je kunt ook niet zeggen dat Alonso Hamilton versloeg. "De enige coureur van buitencategorie" tegen een of andere rookie. Nou nou.

Dat geldt dan ook voor Hamilton. Hij versloeg Rosberg niet afgelopen jaar en ook Button niet in zijn op één na laatste jaar bij McLaren.

Volgens mij was toch duidelijk dat Alonso doodongelukkig was bij McLaren. Alonso heeft niet alleen steen en been geklaagd dat Hamilton een voorkeursbehandeling kreeg, ook leefde hij op voet van oorlog met Ron Dennis. Die gemoederen liepen zo hoog op dat het huwelijk al na één seizoen op de klippen liep. Dat Alonso niet zijn allerbeste seizoen ooit had kan ik wel plaatsen. En het is ook meteen de uitzondering die de regel bevestigd.
tja, beiden hadden hun voor en nadelen dat seizoen. Hamilton kon in de schaduw van Alonso lang zonder druk rijden. Toen er op het einde wel druk op kwam ging het mis en in 2008 toen hij zelf de kar moest trekken was het ook een stuk minder. Hamilton kende de auto (en volgens mij de banden) ook beter dan Alonso. Daar tegenover staat natuurlijk dat Alonso meer ervaring had, wat toch eigenlijk wel zwaar weegt. Sowieso zou ik niet alles aan 1 seizoen ophangen. Natuurlijk bepaald het een deel van het beeld van de coureur, maar het zijn nou eenmaal geen machines die jaar op jaar en race op race op hun absolute top zitten. Er zijn ook dingen zoals momentum, pech en motivatie die een seizoen kunnen maken of breken.

robbert

ja maar volgens mij is hamilton toch wel een betere piloot dan alonso. Hij zit tenminste niet te klagen als het eens niet goed gaat. Alonso daarentegen wel. Eerst bij ferrari en dan bij mclaren. Alhoewel dat dat mss de gewoonte is bij ferrari. Vettel kan ook goed klagen als het niet goed gaat. Benieuwd wat hij dit weekend weer zal weten. O ja, de titel winnen is belangrijker dan een race winnen ;D ;D

Jozef

Citaat van: Tuesday op 16 september 2017 - 14:25:31
Citaat van: Jozef op 16 september 2017 - 11:03:23
Je kunt er een semantische discussie van maken, maar je kunt ook niet zeggen dat Alonso Hamilton versloeg. "De enige coureur van buitencategorie" tegen een of andere rookie. Nou nou.
met het huidige puntensysteem dan weer wel ;) Dan was het 266 voor Alonso tegen 265 voor Hamilton geweest.
En in het puntensysteem van een paar jaar ervoor 87-85 voor Hamilton. Relevantie nul?

Wings

#216
Citaat van: Jozef op 16 september 2017 - 14:15:12
Tja, en Hamilton was in 2011 ook doodongelukkig en over 2016 is al genoeg inkt gevloeid. Waarom geldt daarvoor dan niet een non-argument zoals "het is de uitzondering die de regel bevestigd"?

Volgens mij is dat niet de discussie en verder ook geen standpunt dat ik heb ingenomen. Rosberg is niet beter dan Hamilton. Zelfs Button niet terwijl hij in hun McLaren-periode niets onderdeed voor Lewis in zijn habitat. Ik zie dit soort dingen wel in perspectief en ga niet prat op statistieken. Dat Lewis een groeispurt doormaakt bij Mercedes ziet iedereen, datzelfde geldt voor Alonso. Ik vind 2007 geen referentiekader voor hoe goed Alonso is net als dat ik 2016 geen referentiekader vind voor hoe goed Hamilton is. 

Wings

Citaat van: robbert op 16 september 2017 - 14:37:08
ja maar volgens mij is hamilton toch wel een betere piloot dan alonso. Hij zit tenminste niet te klagen als het eens niet goed gaat. Alonso daarentegen wel. Eerst bij ferrari en dan bij mclaren. Alhoewel dat dat mss de gewoonte is bij ferrari. Vettel kan ook goed klagen als het niet goed gaat. Benieuwd wat hij dit weekend weer zal weten. O ja, de titel winnen is belangrijker dan een race winnen ;D ;D

Als klagen en steunen -ongeacht de situatie- een criterium is wel.;)
Maarreh, is Ericsson dan de buitencategorie?

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 16 september 2017 - 14:25:31
Citaat van: Jozef op 16 september 2017 - 11:03:23
Je kunt er een semantische discussie van maken, maar je kunt ook niet zeggen dat Alonso Hamilton versloeg. "De enige coureur van buitencategorie" tegen een of andere rookie. Nou nou.
met het huidige puntensysteem dan weer wel ;) Dan was het 266 voor Alonso tegen 265 voor Hamilton geweest.
En volgens mij met het Pre 2003(?) systeem was het Hamilton met 1 punt meer dan Alonso. ;).

Ik begin trouwens steeds meer te geloven dat zowel Alonso als Hamilton de titel niet mocht winnen van de FIA.

FolkertE

Citaat van: Wings op 16 september 2017 - 13:51:32
Citaat van: Jozef op 16 september 2017 - 11:03:23
Je kunt er een semantische discussie van maken, maar je kunt ook niet zeggen dat Alonso Hamilton versloeg. "De enige coureur van buitencategorie" tegen een of andere rookie. Nou nou.

Dat geldt dan ook voor Hamilton. Hij versloeg Rosberg niet afgelopen jaar en ook Button niet in zijn op één na laatste jaar bij McLaren.

Volgens mij was toch duidelijk dat Alonso doodongelukkig was bij McLaren. Alonso heeft niet alleen steen en been geklaagd dat Hamilton een voorkeursbehandeling kreeg, ook leefde hij op voet van oorlog met Ron Dennis. Die gemoederen liepen zo hoog op dat het huwelijk al na één seizoen op de klippen liep. Dat Alonso niet zijn allerbeste seizoen ooit had kan ik wel plaatsen. En het is ook meteen de uitzondering die de regel bevestigd.
Maar dat is slechts 1 jaar bij zowel Button als Rosberg.

Dat Alonso doodongelukkig was bij Mclaren, kwam ook omdat Alonso zich aan het opwinden was omdat Hamilton hem met regelmatig versloeg.
Daarnaast is die voorkeursbehandeling behoorlijk overdreven. Alonso heeft in het begin van het jaar ook de voorkeursbehandeling gekregen en kreeg vaak de betere strategie( Australië, Maleisië). En Mclaren had al voor de race besloten dat Alonso Monaco mocht winnen.
Alonso was zelf ook verantwoordelijk voor de gemoederen.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 16 september 2017 - 15:45:31
Ik begin trouwens steeds meer te geloven dat zowel Alonso als Hamilton de titel niet mocht winnen van de FIA.
dat hadden ze dan ook wel iets anders op kunnen lossen ;) Maar wel knap gedaan dan, ff een buitje voor de start in China, een geniepig grindbakje bij de pitsingang en klaar is kees. En dat dan in Brazilië nog ff dunnetjes overdoen. Eerlijk gezegd zie ik nergens een mogelijke hand van de FIA.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 16 september 2017 - 18:39:20
Citaat van: FolkertE op 16 september 2017 - 15:45:31
Ik begin trouwens steeds meer te geloven dat zowel Alonso als Hamilton de titel niet mocht winnen van de FIA.
dat hadden ze dan ook wel iets anders op kunnen lossen ;) Maar wel knap gedaan dan, ff een buitje voor de start in China, een geniepig grindbakje bij de pitsingang en klaar is kees. En dat dan in Brazilië nog ff dunnetjes overdoen. Eerlijk gezegd zie ik nergens een mogelijke hand van de FIA.
China was de perfecte mogelijkheid voor de FIA om het voor elkaar te krijgen. Hamilton bleef veel te lang buiten op compleet versleten banden. Je kon het canvas gewoon zien, zo erg was die band versleten, maar toch wilde Mclaren Hamilton niet binnen halen terwijl Hamilton al ronden lang riep dat hij binnen wilde komen.

Ik las ergens dat Bridgestone( Of welke banden leverancier er toen ook was) Mclaren zelfs heeft gesmeekt om Hamilton binnen te halen.
En in Brazilië kan Mclaren natuurlijk bewust een weigerende versnellingsbak geven.

Zo heel onlogisch is het niet dat de FIA zich er mee bemoeid heeft. Mclaren is door het stof gehaald en als Hamilton of Alonso de titel zou hebben gewonnen, zou iedereen roepen dat het komt door spygate. 

Jozef

Wauw, deze is voor het handboek "Complottheorieën voor gevorderden".

FolkertE

Yep, dat zeker. Maar gezien het hele schandaal is het in mijn ogen echt wel mogelijk dat de FIA zich er mee heeft bemoeid.

Franky R.

Citaat van: Jozef op 16 september 2017 - 19:50:58
Wauw, deze is voor het handboek "Complottheorieën voor gevorderden".
;D ;D ;D