Silly season f1 2018

Gestart door wilfried66, 11 juni 2017 - 12:07:14

« vorige - volgende »

Robert Kubica terug bij Williams in 2019

Kansloze missie die alleen maar een teleurstelling kan worden
6 (46.2%)
Mooie comeback die laat zien wat voor een doorzetter hij is
7 (53.8%)

Totaal aantal stemmen: 13

Poll gesloten: 12 december 2018 - 16:22:47

Tuesday

Citaat van: Wings op 13 september 2017 - 18:17:14
Citaat van: Jozef op 13 september 2017 - 16:05:57
Ik denk niet dat Mercedes naar Verstappen gaat vissen als ze een nieuwe overeenkomst met Hamilton sluiten. Ik kan me zelfs voorstellen dat Hamilton iets in die zin in zijn nieuwe contract laat opnemen (inspraak in wie er naast hem komt).

Denk het ook niet. En ze hebben Ocon.
die namen ze pas nadat ze Verstappen niet konden krijgen. Als Verstappen contractvrij is, is ie in principe net zo makkelijk te krijgen als Ocon.

Sabai

Misschien worden het wel team genoten  ;). Ik denk zelf dat Max al een voorcontract heeft met Mercedes.  Waarom geven ze Bottas anders alleen een jaar contract waar Rosberg telkens voor meerdere jaren werd vast gelegd. Toto Wolf ontkent ook nooit dat hij Max in het team wil voor de toekomst.

Van Wijk

Laten we eerlijk zijn: Geen 1 teambaas gaat ontkennen dat ze ooit Max willen hebben.
Maar de kaarten kunnen soms vreemd geschud worden, wij weten vaak niet welke belangen er op de achtergrond spelen ( lees financien ) .

Dat Bottas weer maar een jaar contract krijgt ( terwijl hij meer wilde ) zegt iets over zijn positie bij MB.
Maar stel dat Renault ( motor )  een sprong voorwaarts maakt en Max wordt om zijn oren gereden door ene Alonso dan worden de kaarten wederom geschud.

Interpreteer mij niet verkeerd, ik gun Max het allerbeste, echter op dit moment zou ik als ik hem was even lekker met de RBR ( 2018 ) maximaal presteren en dan verder kijken.

FolkertE

Citaat van: Wings op 10 september 2017 - 21:30:23
Citaat van: FolkertE op 10 september 2017 - 17:57:44
Citaat van: Sabai op 10 september 2017 - 17:07:51
Het is ook zo dat er meestal maar 1 of 2 buitengewone talenten per 10 jaar opstaan. We zijn de afgelopen decennia dan ook erg verwend eigenlijk
Inderdaad, Hamilton, Alonso, Max, Bottas en ik vergeet er nog 1tje ;)

Nee, maar je hebt gelijk. tussen 94 en 2007 was het wel wat magertjes. Veel goede rijders, maar niet echt de buitengewone talenten.
In 2001 hadden we Alonso en Kimi. Al viel Kimi later wel wat tegen. Misschien Massa ook nog wel, maar echt een super talent was het niet.
in 2006/2007: Hamilton, Vettel, Kubica.
in 2010 hadden we Hulkenberg.
In 2011 hadden we Ricciardo
In 2015 hadden we Sainz en Verstappen.

Ik had het over buitengewoon talent. Mannen als Hülkenberg, Räikkönen en Sainz horen daar absoluut niet bij. En Ricciardo en Kubica ook niet. Max moet nog blijken. Hamilton en Seb behoren tot de bovenkant van het huidige veld maar buitengewoon talent? Blijft over: Alonso. Alleen kun je je bij Alonso afvragen waarom het er nooit is uitgekomen. De één noemt het pech, de ander vindt dat hij het niet heeft kunnen afdwingen.
Wie zie jij dan als buitengewone talenten? Alleen Alonso of begrijp ik je verkeerd?

Wings

Dat weet je best. Al jaren.

Wings

Citaat van: Sabai op 13 september 2017 - 19:49:19
Misschien worden het wel team genoten  ;). Ik denk zelf dat Max al een voorcontract heeft met Mercedes.  Waarom geven ze Bottas anders alleen een jaar contract waar Rosberg telkens voor meerdere jaren werd vast gelegd. Toto Wolf ontkent ook nooit dat hij Max in het team wil voor de toekomst.

Wolff heeft zelfs geroepen dat Max voor Mercedes gaat rijden. De kans is groot. Tot die dag blijf ik mij verzetten en weiger ik het aan te nemen. Hoe het ook zij, er staat talent te trappelen om in te stappen bij Mercedes. En Rosberg was ook gewoon beter dan Bottas. Hij kon Lewis het vuur aan de schenen leggen.

FolkertE

Citaat van: Wings op 14 september 2017 - 16:41:22
Dat weet je best. Al jaren.
Ik wist dat je fan was van Alonso, maar ik wist niet dat jij vond dat alleen Alonso van de buitencategorie was.
Maar als je alleen Alonso als buitencategorie ziet, waarom versloeg Hamilton hem dan in zijn eerste jaar?

Ongeacht wie je de beste vind, Vettel en Hamilton horen net als Alonso tot de buitencategorie. Als Hamilton niet van de buitencategorie zou zijn, had hij ook nooit Alonso kunnen verslaan.

Daarnaast als we kijken naar buitencategorie talenten, kan je ook niet ontkennen dat Kimi een buitencategorie is. Ging volgens mij sneller van karten naar Formule renault(Pin me er niet op vast, weet even niet meer uit het hoofd wat zijn eerste race klasse was.) naar F1.

Maar over Kubica en Sainz valt te twisten, lieten toch bijzondere dingen zien.

Wings

Deze discussie hebben we tot in den treure gevoerd zonder het eens te worden. Dus ik laat het hierbij.

Tuesday

#203
Citaat van: FolkertE op 14 september 2017 - 17:09:50
Citaat van: Wings op 14 september 2017 - 16:41:22
Dat weet je best. Al jaren.
Ik wist dat je fan was van Alonso, maar ik wist niet dat jij vond dat alleen Alonso van de buitencategorie was.
Maar als je alleen Alonso als buitencategorie ziet, waarom versloeg Hamilton hem dan in zijn eerste jaar?

Ongeacht wie je de beste vind, Vettel en Hamilton horen net als Alonso tot de buitencategorie. Als Hamilton niet van de buitencategorie zou zijn, had hij ook nooit Alonso kunnen verslaan.

Daarnaast als we kijken naar buitencategorie talenten, kan je ook niet ontkennen dat Kimi een buitencategorie is. Ging volgens mij sneller van karten naar Formule renault(Pin me er niet op vast, weet even niet meer uit het hoofd wat zijn eerste race klasse was.) naar F1.

Maar over Kubica en Sainz valt te twisten, lieten toch bijzondere dingen zien.
tenzij Alonso om wat voor reden dan ook een minder jaar had. Wat ik overigens wel wat opmerkelijk vind is dat er altijd over verslagen wordt gesproken terwijl ze precies evenveel punten hadden. Kijk je naar raceuitslagen dan kom ik uit op 10-7 (of 9-6) voor Alonso. Tarso Marquez, in 2001 ook teamgenoot van Alonso finishte dat jaar ook boven Alonso in het WDC met evenveel punten, heeft die Alonso dan ook verslagen?

Pancake Shield

Tarso Marques is onderschat. Wereldkampioenschap-materiaal absoluut
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Matthijs

Zullen we aub stoppen met de onzin dat Hanilton Alonso versloeg in 2007?

Jozef

Je kunt er een semantische discussie van maken, maar je kunt ook niet zeggen dat Alonso Hamilton versloeg. "De enige coureur van buitencategorie" tegen een of andere rookie. Nou nou.

FolkertE

Citaat van: Jozef op 16 september 2017 - 11:03:23
Je kunt er een semantische discussie van maken, maar je kunt ook niet zeggen dat Alonso Hamilton versloeg. "De enige coureur van buitencategorie" tegen een of andere rookie. Nou nou.
Dat was eigenlijk ook mijn punt. Hoe kunnen Vettel en Hamilton geen buitencategorie zijn, maar Alonso wel. Zeker gezien Hamilton op zijn minst op het zelfde niveau zat als Alonso in 2007.

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/ericsson_onder_druk_bij_sauber/

Laatste gerucht, Sauber wordt het Ferrari B-team met volgend jaar Charles Leclerc en Antonio Giovinazzi in de gelederen. Zou beteken dat Wehrlein en Ericsson plaats moeten maken...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Citaat van: Jozef op 16 september 2017 - 11:03:23
Je kunt er een semantische discussie van maken, maar je kunt ook niet zeggen dat Alonso Hamilton versloeg. "De enige coureur van buitencategorie" tegen een of andere rookie. Nou nou.

Dat geldt dan ook voor Hamilton. Hij versloeg Rosberg niet afgelopen jaar en ook Button niet in zijn op één na laatste jaar bij McLaren.

Volgens mij was toch duidelijk dat Alonso doodongelukkig was bij McLaren. Alonso heeft niet alleen steen en been geklaagd dat Hamilton een voorkeursbehandeling kreeg, ook leefde hij op voet van oorlog met Ron Dennis. Die gemoederen liepen zo hoog op dat het huwelijk al na één seizoen op de klippen liep. Dat Alonso niet zijn allerbeste seizoen ooit had kan ik wel plaatsen. En het is ook meteen de uitzondering die de regel bevestigd.