Silly season f1 2018

Gestart door wilfried66, 11 juni 2017 - 12:07:14

« vorige - volgende »

Robert Kubica terug bij Williams in 2019

Kansloze missie die alleen maar een teleurstelling kan worden
6 (46.2%)
Mooie comeback die laat zien wat voor een doorzetter hij is
7 (53.8%)

Totaal aantal stemmen: 13

Poll gesloten: 12 december 2018 - 16:22:47

Wings

Citaat van: Matthijs op 12 september 2017 - 13:24:14
Ik snap wat je zegt, maar Alonso heeft drie jaar achter elkaar in een auto gezeten waarin hij kampioen had kunnen/moeten worden (2005-2007). Bij Ferrari had het ook kunnen lukken (of moeten? Remember 2010).

In 2010 is Ferrari 3de geëindigd, Massa 6de, met 2 punten meer dan Kubica.  Dus ja ik herinner mij 2010 en nee het had niet gemoeten. Dat het had gekund is vers twee en juist de kracht van Alonso, niet omdat Ferrari een kampioenwaardige bolide heeft afgeleverd of strategisch sterk was. Dat bleek ook de laatste race: Het kampioenschap verloren door een tactische zet van Red Bull op het F1-schaakveld.

CitaatAls hij in plaats van 2 titels er 4 had gehad, was de discussie nog steeds geweest of hij net zo goed is als Vettel en Hamilton. Die staan dan qua palmares op gelijke hoogte dus de discussie blijft.

Dan had Seb een titel minder. ;) En verder oneens. Als Alonso vier titels had stond hij boven Senna, op gelijke hoogte met Prost. En was hij met 2-3 verschillende teams kampioen.

CitaatHet is gewoon geen feit dat Alonso beter is dan die twee. Senna had ook 'maar' 3 titels, maar wordt over het algemeen toch hoger ingeschaald dan Prost en Fangio en ook Schumacher die allen stuk succesvoller waren. Ook Jim Clark wordt gezien als grootheid, met een nog slanker palmares dan Alonso.

Dat is dus ook mijn punt.

CitaatIk heb een zwak voor de 'underdog' Alonso van de afgelopen jaren, maar ik heb echt geen medelijden met iemand die qua statistieken één van de beste coureurs allertijden is.

Dat is de discussie ook niet volgens mij.

Wings

Citaat van: Tuesday op 12 september 2017 - 15:33:30
Citaat van: Wings op 12 september 2017 - 12:54:54
Citaat van: Sabai op 11 september 2017 - 18:24:43
Maar nu je ziet hoe verstappen Ricciardo de baas kan twijfel ikzelf. Volgens mij was Vett3l dat jaar ook niet 100% gemotiveerd en werd ook vaak op de mindere strategie gezet.

Je motivatie-level op peil houden is natuurlijk ook een competentie. Zeker als je een teamgenoot hebt die de overhand heeft. Of Seb op een mindere strategie werd gezet waag ik te betwijfelen: waarom zou een team zijn kampioen benadelen in het vierde achtereenvolgende jaar dat hij zijn titel prolongeert?
nou, ze stonden geregeld op nogal afwijkende strategiën, dat zijn gewoon feiten. En 1 daarvan is altijd de mindere. Dat heeft niks met bewust benadelen te maken, maar meer met iets proberen als je niet de beste auto hebt. Doet Red Bull sowieso vaker. In Monza (2014) stopte Vettel bv erg vroeg om auto's voor hem te undercutten. Ricciardo zat er op dat moment nog ver achter, stopte veel later en kon op het einde veel terrein goedmaken, enigzins vergelijkbaar met wat hij afgelopen race deed. Als Vettel zich enkel en alleen op Ricciardo had gefocust was ie zeer waarschijnlijk voor hem gefinisht. Maar zo werkt het racen niet altijd. Dat Ricciardo het over het hele seizoen beter heeft gedaan ga/kan ik niet bestrijden.

Lang verhaal maar onder de streep zijn wij het dus gewoon eens.

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/mercedes_bevestigd_bottas_voor_2018/

Weer een stukje van de puzzel op zijn plek, Bottas blijft in 2018.
Wel een eenjarig contract dus dat biedt weer voeding voor silly season 2019  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Mickey

Ik zeg het je, ze zijn uit op Verstappen. ;)

robbert

en ze zullen hem krijgen. Ik ben daar zeker van. Het zou voor verstappen natuurlijk een zeer goeie zaak zijn als hij bij mercedes kan rijden. Dan pas kan hij ferrari verslaan en zo voor de titel gaan

Mickey

Daar lijkt het nu wel op ja, maar het momentum kan straks anders zijn. Wie weet wat Renault de komende anderhalf jaar voor stappen kan maken.

Matthijs

Mercedes blijft niet eeuwig aan de top, kijk maar naar Williams, McLaren en Renault (Benetton), de toppers van weleer. Wel is de Mercedes-motor een constante vooraan, of het nu een V10, een V8 of een V6 is.

robbert

Citaat van: Matthijs op 13 september 2017 - 14:48:22
Mercedes blijft niet eeuwig aan de top, kijk maar naar Williams, McLaren en Renault (Benetton), de toppers van weleer. Wel is de Mercedes-motor een constante vooraan, of het nu een V10, een V8 of een V6 is.

voila dat bedoel ik. Mercedes was ook succesvol bij mclaren in de jaren 90, en toen kwam mercedes zelf

Jozef

Ik denk niet dat Mercedes naar Verstappen gaat vissen als ze een nieuwe overeenkomst met Hamilton sluiten. Ik kan me zelfs voorstellen dat Hamilton iets in die zin in zijn nieuwe contract laat opnemen (inspraak in wie er naast hem komt).

Mickey

Ik denk het toch wel. Af en toe ben ik net een plaat die blijft hangen, maar kan het niet laten. Blijf erbij dat Verstappen de toekomst is, de allergrootste belofte en dat Hamilton een keer klaar is. Niet nu, niet volgend jaar, maar hij heeft geen onbeperkte houdbaarheidsdatum. Je bent gek als je als topteam Verstappen bij de concurrent terecht laat komen. Tenzij je zo overtuigd bent van je auto dat je met een middenmoter of subtopper genoegen kan nemen, maar bij Mercedes werkt het duidelijk niet zo. Die leggen ook kapitalen neer voor Hamilton, waar de auto afgelopen jaren goed genoeg was om een Bottas bijvoorbeeld WK te laten worden.

Je denkt dat Hamilton gaat blokkeren dat Verstappen komt, als die mogelijkheid zich voordoet? Zou me verbazen. Gewoon mouwen opstropen en laten zien dat je ook Verstappen de baas kan zijn.


Tuesday

#190
Citaat van: Jozef op 13 september 2017 - 16:05:57
Ik denk niet dat Mercedes naar Verstappen gaat vissen als ze een nieuwe overeenkomst met Hamilton sluiten. Ik kan me zelfs voorstellen dat Hamilton iets in die zin in zijn nieuwe contract laat opnemen (inspraak in wie er naast hem komt).
ligt er denk ik ook een beetje aan of Mercedes na 2020 doorgaat in de F1. Tot 2020 kunnen ze het idd prima met Hamilton uitzingen, als ze daarna doorwillen, dan moeten ze toch ook alvast kijken wat de topcoureurs van de toekomst gaan zijn en dan zal Verstappen met zijn in 2018 aflopende contract toch zeker een optie zijn. Verder zullen ze de resultaten van dit jaar en volgend jaar wellicht toch ook een rol gaan spelen. Als Hamilton 1 of 2 titels pakt heeft ie natuurlijk meer recht van spreken en kan ie Verstappen makkelijker buiten de deur houden. Datzelfde geldt overigens denk ik ook voor Vettel bij Ferrari. Ik ie Verstappen toch wel bij 1 van beide teams terecht komen in 2019.

Mickey

Overigens zet ik mijn vraagtekens bij dat recht van spreken van Hamilton, ook al zou hij nog een aantal keer WK worden. Er is ook nog zoiets als motivatie en ook als je voortdurend wint zal die een keer afnemen, zie Vettel bij RBR. Na een aantal jaren is dat mogelijk een niet te onderschatten risico.

Op dat moment is het goed om intern het stokje te kunnen overdragen. Als teamleiding zou ik zeer terughoudend zijn in het toekennen van inspraak aan je coureur. Hij rijdt maar gewoon voor wat 'ie waard is. En dat twee toppers punten bij elkaar wegnemen heeft Mercedes ook niet belet om WK te worden in de periode Rosberg-Hamilton, dus zie het ze zo weer doen hoor.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 13 september 2017 - 16:37:26
Overigens zet ik mijn vraagtekens bij dat recht van spreken van Hamilton, ook al zou hij nog een aantal keer WK worden. Er is ook nog zoiets als motivatie en ook als je voortdurend wint zal die een keer afnemen, zie Vettel bij RBR. Na een aantal jaren is dat mogelijk een niet te onderschatten risico.

Op dat moment is het goed om intern het stokje te kunnen overdragen. Als teamleiding zou ik zeer terughoudend zijn in het toekennen van inspraak aan je coureur. Hij rijdt maar gewoon voor wat 'ie waard is. En dat twee toppers punten bij elkaar wegnemen heeft Mercedes ook niet belet om WK te worden in de periode Rosberg-Hamilton, dus zie het ze zo weer doen hoor.
in die periode waren ze oppermachtig, ik denk/hoop niet dat ze zich dat de komende jaren weer kunnen veroorloven. Verder ben ik het wel met je eens, je moet de boel op de lange termijn ook een beetje scherp houden, ook in het team zelf, al kan ik me prima voorstellen dat zowel Ferrari als Mercedes nu ff gebaat is bij rust in de tent. Deze 2 teams en coureurs houden elkaar momenteel wel scherp. En natuurlijk heeft een coureur altijd recht van spreken, maar dat wil niet zeggen dat dat allesbepalend is.

Wings

Citaat van: Jozef op 13 september 2017 - 16:05:57
Ik denk niet dat Mercedes naar Verstappen gaat vissen als ze een nieuwe overeenkomst met Hamilton sluiten. Ik kan me zelfs voorstellen dat Hamilton iets in die zin in zijn nieuwe contract laat opnemen (inspraak in wie er naast hem komt).

Denk het ook niet. En ze hebben Ocon.

Arthur

Het scenario McL/Renault gaat er zeker komen denk ik. Even afwachten welke deal eruit rolt tussen Torro Rosso en Honda. En stel dat Honda het wel voor elkaar krijgt en [mijn scenario] RBR op termijn ook met die Honda gaat rijden en succesvol wordt kan het zomaar zijn dat dat met Max is. Je zou maar overstappen naar Mercedes en word je ineens om je oren gereden door een RBR/Honda.......

Maar voor de strijd voorin vind ik het wel mooi dat McLaren weer mee gaat doen [hoop ik] voor de podia. Nu zal blijken hoe goed dat chassis is en hoe goed Alonso nog is  ;)

Door Sainz naar Renault zijn de kansen van Palmer en Kubica daar gezien. Kijken of die nog ergens iets kunnen bemachtigen.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel