Silly season f1 2018

Gestart door wilfried66, 11 juni 2017 - 12:07:14

« vorige - volgende »

Robert Kubica terug bij Williams in 2019

Kansloze missie die alleen maar een teleurstelling kan worden
6 (46.2%)
Mooie comeback die laat zien wat voor een doorzetter hij is
7 (53.8%)

Totaal aantal stemmen: 13

Poll gesloten: 12 december 2018 - 16:22:47

Sabai

Citaat van: wilfried66 op 11 september 2017 - 14:01:45
Laatste gerucht palmer naar Williams

Ik denk dat palmer paseë is . Die gast heeft het niet. Ik zie eerder een ervaren rijder die punten kan pakken daar heen gaan.  Perez bijvoorbeeld

Jozef

Palmer neem je alleen maar aan voor het geld, maar dat heeft Williams al van Stroll. Dus dat zie ik inderdaad echt niet gebeuren.

Mickey

Je kan de prestaties van twee coureurs van tien jaar geleden lastig gebruiken om een actueel oordeel te geven over wie de betere is. Hamilton legde het vuur destijds bij Alonso aan de schenen en ik ben geneigd om te zeggen dat Hamilton toen de betere was. Beide mannen zitten echter al een aantal jaren op hun persoonlijk maximale niveau. Althans, dat is de aanname die ik doe, want als je iets al ruim tien jaar doet, zal je dat na elf, twaalf of dertien jaar niet ineens veel beter doen.

Duiden wie de betere is, zal in dit spelletje bijna altijd appels met peren vergelijken zijn. Meestal heeft men ander materiaal tot zijn beschikking en hebben ze wel hetzelfde, dan is het maar net wie de auto lekkerder ligt. Kijk maar eens naar Vettel in z'n tijd bij Red Bull, laatste jaar maakte Ricciardo gehakt van hem. En Ricciardo was de nieuwe belofte. Toch zouden de meesten hun geld nu op Vettel zetten, niet op Ricciardo.

Fietser

Citaat van: Mickey op 11 september 2017 - 15:34:12
Duiden wie de betere is, zal in dit spelletje bijna altijd appels met peren vergelijken zijn. Meestal heeft men ander materiaal tot zijn beschikking en hebben ze wel hetzelfde, dan is het maar net wie de auto lekkerder ligt. Kijk maar eens naar Vettel in z'n tijd bij Red Bull, laatste jaar maakte Ricciardo gehakt van hem. En Ricciardo was de nieuwe belofte. Toch zouden de meesten hun geld nu op Vettel zetten, niet op Ricciardo.
Ik zou mijn geld in dat geval op Ricciardo zetten, maar behoor waarschijnlijk dan ook niet tot de meesten. ;)

Mickey

Ik kan het ook alleen maar staven met mijn onderbuik, heb er geen onderzoek naar gedaan. ;)

Sabai

Citaat van: Fietser op 11 september 2017 - 16:19:32
Citaat van: Mickey op 11 september 2017 - 15:34:12
Duiden wie de betere is, zal in dit spelletje bijna altijd appels met peren vergelijken zijn. Meestal heeft men ander materiaal tot zijn beschikking en hebben ze wel hetzelfde, dan is het maar net wie de auto lekkerder ligt. Kijk maar eens naar Vettel in z'n tijd bij Red Bull, laatste jaar maakte Ricciardo gehakt van hem. En Ricciardo was de nieuwe belofte. Toch zouden de meesten hun geld nu op Vettel zetten, niet op Ricciardo.
Ik zou mijn geld in dat geval op Ricciardo zetten, maar behoor waarschijnlijk dan ook niet tot de meesten. ;)

Maar nu je ziet hoe verstappen Ricciardo de baas kan twijfel ikzelf. Volgens mij was Vett3l dat jaar ook niet 100% gemotiveerd en werd ook vaak op de mindere strategie gezet.

Jensen89

Citaat van: Jozef op 11 september 2017 - 15:24:57
Palmer neem je alleen maar aan voor het geld, maar dat heeft Williams al van Stroll. Dus dat zie ik inderdaad echt niet gebeuren.
Inderdaad, en daarnaast heeft Stroll naar mijn mening wél de potentie om een degelijke coureur te worden.
Check mijn Formule 1 kanaal op YouTube:

Jensen89

Sphinx

Citaat van: Sabai op 11 september 2017 - 18:24:43
Citaat van: Fietser op 11 september 2017 - 16:19:32
Citaat van: Mickey op 11 september 2017 - 15:34:12
Duiden wie de betere is, zal in dit spelletje bijna altijd appels met peren vergelijken zijn. Meestal heeft men ander materiaal tot zijn beschikking en hebben ze wel hetzelfde, dan is het maar net wie de auto lekkerder ligt. Kijk maar eens naar Vettel in z'n tijd bij Red Bull, laatste jaar maakte Ricciardo gehakt van hem. En Ricciardo was de nieuwe belofte. Toch zouden de meesten hun geld nu op Vettel zetten, niet op Ricciardo.
Ik zou mijn geld in dat geval op Ricciardo zetten, maar behoor waarschijnlijk dan ook niet tot de meesten. ;)

Maar nu je ziet hoe verstappen Ricciardo de baas kan twijfel ikzelf. Volgens mij was Vett3l dat jaar ook niet 100% gemotiveerd en werd ook vaak op de mindere strategie gezet.

Van Ricciardo werd niet verwacht dat hij Vettel zo makkelijk inmaakte. Vettel houdt van een bepaalde setup met hoge bochtensnelheid en goede grip, daarom kon hij ook zo goed met de blown diffuser auto's overweg. Toen dat wegging en de grip in de turbo-auto's drastisch afnam, had Ricciardo een kans om het verschil te maken en dat deed hij.

Wat Max vs Danny betreft: qua snelheid is Max vaak de betere, maar als je weet dat de onderdelen bot gezegd "rommel" zijn, kun je ook rustiger gaan rijden. Dat onderdelen sparend rijden heeft Danny beter in de vingers, terwijl Max juist de banden beter spaart. Maar wat heb je er aan als je onderdelen harder slijten.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Mickey

Dat 'onderdeelbesparend rijden' is inmiddels overal wel ontkracht geloof ik.

Wings

Citaat van: Sabai op 11 september 2017 - 18:24:43
Maar nu je ziet hoe verstappen Ricciardo de baas kan twijfel ikzelf. Volgens mij was Vett3l dat jaar ook niet 100% gemotiveerd en werd ook vaak op de mindere strategie gezet.

Je motivatie-level op peil houden is natuurlijk ook een competentie. Zeker als je een teamgenoot hebt die de overhand heeft. Of Seb op een mindere strategie werd gezet waag ik te betwijfelen: waarom zou een team zijn kampioen benadelen in het vierde achtereenvolgende jaar dat hij zijn titel prolongeert?

Wings

Citaat van: Sphinx op 12 september 2017 - 10:53:01
Wat Max vs Danny betreft: qua snelheid is Max vaak de betere, maar als je weet dat de onderdelen bot gezegd "rommel" zijn, kun je ook rustiger gaan rijden. Dat onderdelen sparend rijden heeft Danny beter in de vingers, terwijl Max juist de banden beter spaart. Maar wat heb je er aan als je onderdelen harder slijten.

Dat geloof ik niet. De meeste keren betrof het geen slijtageonderdeel waardoor Max stil kwam te vallen en vaak ook nog eens in de beginfase van de race.

Wings

Citaat van: Matthijs op 11 september 2017 - 09:29:05
Pardon? De man is tweevoudig wereldkampioen en heeft 32 gp's gewonnen. Alleen al qua statistieken behoort hij tot de top. Misschien niet de palmares die zijn status waardig is, maar je kunt niet met droge ogen beweren dat het er nooit uitgekomen is. Je wordt niet gezien als 1 van de beste coureurs van de laatste decennia als je talent er niet uitgekomen is.

Ik heb het over een buitengewoon talent. Niet een status (één van de beste) die hij met nog 5 andere deelt. Het bewijs wordt verderop geleverd; mensen betwisten of Alonso evengoed is als Lewis en Seb. Dat heb ik nog nooit gelezen over Schumacher en Hill, of Schumacher en Villeneuve, ondanks dat allen kampioen waren.

Het verschil tussen Schumacher en Alonso is dat Schumacher in een situatie zat waarop hij zijn talent kon omzetten naar wereldkampioenschappen. In tegenstelling tot Alonso. Hij zat voortdurend in een situatie waarop de concurrenten domineerde. Eerst Red Bull, nu Mercedes. Zijn palmares is een stuk slanker dan het palmares van Vettel en Hamilton terwijl hij niets onderdoet. Valide vraagstuk dus. 

Matthijs

Ik snap wat je zegt, maar Alonso heeft drie jaar achter elkaar in een auto gezeten waarin hij kampioen had kunnen/moeten worden (2005-2007). Bij Ferrari had het ook kunnen lukken (of moeten? Remember 2010). Als hij in plaats van 2 titels er 4 had gehad, was de discussie nog steeds geweest of hij net zo goed is als Vettel en Hamilton. Die staan dan qua palmares op gelijke hoogte dus de discussie blijft. Het is gewoon geen feit dat Alonso beter is dan die twee. Senna had ook 'maar' 3 titels, maar wordt over het algemeen toch hoger ingeschaald dan Prost en Fangio en ook Schumacher die allen stuk succesvoller waren. Ook Jim Clark wordt gezien als grootheid, met een nog slanker palmares dan Alonso.

Ik heb een zwak voor de 'underdog' Alonso van de afgelopen jaren, maar ik heb echt geen medelijden met iemand die qua statistieken één van de beste coureurs allertijden is.

Mickey

Dood gaan is vals spelen, dan wordt je vanzelf een legende. ;-)

Tuesday

Citaat van: Wings op 12 september 2017 - 12:54:54
Citaat van: Sabai op 11 september 2017 - 18:24:43
Maar nu je ziet hoe verstappen Ricciardo de baas kan twijfel ikzelf. Volgens mij was Vett3l dat jaar ook niet 100% gemotiveerd en werd ook vaak op de mindere strategie gezet.

Je motivatie-level op peil houden is natuurlijk ook een competentie. Zeker als je een teamgenoot hebt die de overhand heeft. Of Seb op een mindere strategie werd gezet waag ik te betwijfelen: waarom zou een team zijn kampioen benadelen in het vierde achtereenvolgende jaar dat hij zijn titel prolongeert?
nou, ze stonden geregeld op nogal afwijkende strategiën, dat zijn gewoon feiten. En 1 daarvan is altijd de mindere. Dat heeft niks met bewust benadelen te maken, maar meer met iets proberen als je niet de beste auto hebt. Doet Red Bull sowieso vaker. In Monza (2014) stopte Vettel bv erg vroeg om auto's voor hem te undercutten. Ricciardo zat er op dat moment nog ver achter, stopte veel later en kon op het einde veel terrein goedmaken, enigzins vergelijkbaar met wat hij afgelopen race deed. Als Vettel zich enkel en alleen op Ricciardo had gefocust was ie zeer waarschijnlijk voor hem gefinisht. Maar zo werkt het racen niet altijd. Dat Ricciardo het over het hele seizoen beter heeft gedaan ga/kan ik niet bestrijden.