Silly season f1 2018

Gestart door wilfried66, 11 juni 2017 - 12:07:14

« vorige - volgende »

Robert Kubica terug bij Williams in 2019

Kansloze missie die alleen maar een teleurstelling kan worden
6 (46.2%)
Mooie comeback die laat zien wat voor een doorzetter hij is
7 (53.8%)

Totaal aantal stemmen: 13

Poll gesloten: 12 december 2018 - 16:22:47

Wings

Citaat van: Jozef op 10 september 2017 - 16:36:08
Ik denk dat Toro Rosso en Red Bull wel openstaan om Matsushita in die auto te zetten hoor, als ze er genoeg voor betalen. Het grootste probleem: de kans is niet zo groot dat Masushita een superlicentie behaalt. Daarvoor moet hij derde worden in het F2-kampioenschap, en hij staat pas zesde met twee weekends te gaan.

Ik begreep dat het in de lucht hing als McLaren een satellietteam erbij kreeg. Lijkt mij niet dat Toro Rosso zich hiervoor leent. Zij worden gefinancierd door Red Bull met als doel talent te brengen. Dat gezegd hebbende denk ik niet dat binnen nu en 5 jaar een nieuwe Max of Seb plaatsneemt. De spoeling is wat dun en er zit geen écht buitengewoon talent in de huidige junior-line-up.

Sabai

Het is ook zo dat er meestal maar 1 of 2 buitengewone talenten per 10 jaar opstaan. We zijn de afgelopen decennia dan ook erg verwend eigenlijk

FolkertE

Citaat van: Sabai op 10 september 2017 - 17:07:51
Het is ook zo dat er meestal maar 1 of 2 buitengewone talenten per 10 jaar opstaan. We zijn de afgelopen decennia dan ook erg verwend eigenlijk
Inderdaad, Hamilton, Alonso, Max, Bottas en ik vergeet er nog 1tje ;)

Nee, maar je hebt gelijk. tussen 94 en 2007 was het wel wat magertjes. Veel goede rijders, maar niet echt de buitengewone talenten.
In 2001 hadden we Alonso en Kimi. Al viel Kimi later wel wat tegen. Misschien Massa ook nog wel, maar echt een super talent was het niet.
in 2006/2007: Hamilton, Vettel, Kubica.
in 2010 hadden we Hulkenberg.
In 2011 hadden we Ricciardo
In 2015 hadden we Sainz en Verstappen.

robbert

Citaat van: FolkertE op 10 september 2017 - 14:34:50
Citaat van: Wings op 09 september 2017 - 22:30:10
Sainz naar Renault en Gasly naar Toro Rosso vanaf Maleisië??
Is dat ook een gerucht of is het al bevestigd?

Hier nog een leuke gedachte:
Wat als Honda volgend jaar ineens een killer van een motor neer zet en ineens met Mercedes en Ferrari mee strijd om de titel En RBR hangt maar een beetje rond op het middenveld, zullen ze Max weer met Kvyat omruilen? ;D.

haha stel je voor zeg. Dat zou nog een afgang zijn van mclaren, en de 2de afgang van alonso. Zou schitterend zijn  ;D ;D ;D ;D

Wings

Citaat van: FolkertE op 10 september 2017 - 17:57:44
Citaat van: Sabai op 10 september 2017 - 17:07:51
Het is ook zo dat er meestal maar 1 of 2 buitengewone talenten per 10 jaar opstaan. We zijn de afgelopen decennia dan ook erg verwend eigenlijk
Inderdaad, Hamilton, Alonso, Max, Bottas en ik vergeet er nog 1tje ;)

Nee, maar je hebt gelijk. tussen 94 en 2007 was het wel wat magertjes. Veel goede rijders, maar niet echt de buitengewone talenten.
In 2001 hadden we Alonso en Kimi. Al viel Kimi later wel wat tegen. Misschien Massa ook nog wel, maar echt een super talent was het niet.
in 2006/2007: Hamilton, Vettel, Kubica.
in 2010 hadden we Hulkenberg.
In 2011 hadden we Ricciardo
In 2015 hadden we Sainz en Verstappen.

Ik had het over buitengewoon talent. Mannen als Hülkenberg, Räikkönen en Sainz horen daar absoluut niet bij. En Ricciardo en Kubica ook niet. Max moet nog blijken. Hamilton en Seb behoren tot de bovenkant van het huidige veld maar buitengewoon talent? Blijft over: Alonso. Alleen kun je je bij Alonso afvragen waarom het er nooit is uitgekomen. De één noemt het pech, de ander vindt dat hij het niet heeft kunnen afdwingen.

Jozef

Ik geloof niet zo in dat "afdwingen" van geluk (en dat hij in 2010 niet voorbij Petrov kwam heeft niets met geluk te maken). Ik geloof wel dat je in de hand hebt of je bij een topteam kunt instappen of niet. Als hij echt zo buitengewoon goed was als jij beweert, dan kun je je afvragen waarom hij naar McLaren is moeten vluchten en waarom hij daar ook niet meer wegkwam. Ik weet het antwoord wel: de topteams willen hem niet.

Matthijs

Citaat van: Wings op 10 september 2017 - 21:30:23Blijft over: Alonso. Alleen kun je je bij Alonso afvragen waarom het er nooit is uitgekomen.
Pardon? De man is tweevoudig wereldkampioen en heeft 32 gp's gewonnen. Alleen al qua statistieken behoort hij tot de top. Misschien niet de palmares die zijn status waardig is, maar je kunt niet met droge ogen beweren dat het er nooit uitgekomen is. Je wordt niet gezien als 1 van de beste coureurs van de laatste decennia als je talent er niet uitgekomen is.

Jozef

Wings heeft het expliciet over "buitengewoon talent" waar zelfs Hamilton en Vettel niet bijhoren. Dan is twee wereldtitels inderdaad niet echt buitengewoon te noemen, dus is het er niet uitgekomen.

Sabai

Ik vind persoonlijk dat Vettel en Hamilton in alle opzichten meer talent hebben dan Alonso. Verstappen idem alleen moet hij zich nog bewijzen. I.m.o heeft Alonso verkeerde keuzes gemaakt maar heeft ook zijn gebrek aan kwalificatie snelheid hem mogelijk titels gekost omdat hij altijd met een inhaal race bezig is.

BMW.WilliamsF1

Alonso heeft natuurlijk wel veel pech gehad dat ie op het verkeerde moment bij het verkeerde team zat. Die 4 wereldtitels van Vettel had ie niet allemaal gehaald als Alonso zijn teamgenoot was.

Sabai

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 11 september 2017 - 11:46:14
Alonso heeft natuurlijk wel veel pech gehad dat ie op het verkeerde moment bij het verkeerde team zat. Die 4 wereldtitels van Vettel had ie niet allemaal gehaald als Alonso zijn teamgenoot was.

Ik denk van wel want Vettel is een betere kwalificatie rijder. Dus hij had er dan telkens voor gestaan. En Hamilton had als rookie ook weinig moeite met Alonso te verslaan.

robbert

Citaat van: Sabai op 11 september 2017 - 13:41:05
Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 11 september 2017 - 11:46:14
Alonso heeft natuurlijk wel veel pech gehad dat ie op het verkeerde moment bij het verkeerde team zat. Die 4 wereldtitels van Vettel had ie niet allemaal gehaald als Alonso zijn teamgenoot was.

Ik denk van wel want Vettel is een betere kwalificatie rijder. Dus hij had er dan telkens voor gestaan. En Hamilton had als rookie ook weinig moeite met Alonso te verslaan.

ja idd, ik denk ook dat hamilton een betere piloot is dan alonso.

Matthijs

Citaat van: Sabai op 11 september 2017 - 13:41:05En Hamilton had als rookie ook weinig moeite met Alonso te verslaan.
Dat is dubbel onjuist. Hij heeft hem niet verslagen (niet op punten en niet op zeges) en het kostte zeker wel veel moeite.

Sabai

Citaat van: Matthijs op 11 september 2017 - 13:46:22
Citaat van: Sabai op 11 september 2017 - 13:41:05En Hamilton had als rookie ook weinig moeite met Alonso te verslaan.
Dat is dubbel onjuist. Hij heeft hem niet verslagen (niet op punten en niet op zeges) en het kostte zeker wel veel moeite.

Hij was dat jaar de betere al was het niet in de eindstand te zien. . Zijn onervarenheid en de smerige spelletjes van Alonso  koste hem de titel

wilfried66

Laatste gerucht palmer naar Williams