Silly season f1 2018

Gestart door wilfried66, 11 juni 2017 - 12:07:14

« vorige - volgende »

Robert Kubica terug bij Williams in 2019

Kansloze missie die alleen maar een teleurstelling kan worden
6 (46.2%)
Mooie comeback die laat zien wat voor een doorzetter hij is
7 (53.8%)

Totaal aantal stemmen: 13

Poll gesloten: 12 december 2018 - 16:22:47

C.G. de Beaufort

Citaat van: Pancake Shield(..)Perez wil heel graag, maar kan waarschijnlijk nergens naar toe.(..)

Volgens het Formule 1-team Force India is het een kwestie van tijd voor de contractverlenging van de Mexicaan Sergio Perez rond komt. Er moet alleen nog een beetje onderhandeld worden met de vele sponsors van Perez, voordat het officieel is.

https://www.ad.nl/formule-1/perez-heel-dicht-bij-nieuw-contract-force-india~a2b7629b/

Juist. Ik denk dat hij daar nooit meer wegkomt, de B-formatie. Dan is'ie inmiddels 30 jaar.

Groet,

C.G. de Beaufort

wilfried66

Dus veel gaat er niet veranderen dan
Renault; Hulkenberg/Sainz
Williams Kubica/Stroll
Torro Rosso ;Kvyat/Matsushita
Sauber;Ericsson/Leclerc

Matthijs

Citaat van: wilfried66 op 08 september 2017 - 12:41:11
Dus veel gaat er niet veranderen dan
Renault; Hulkenberg/Sainz
Williams Kubica/Stroll
Torro Rosso ;Kvyat/Matsushita
Sauber;Ericsson/Leclerc

Met uitzondering van Toro Rosso zou ik heel benieuwd zijn naar de interne teambattles als dit waarheid wordt!

Benja

Is er wat betreft Kvyat nog een lopend contract of werd die al bevestigd? Ik was in de veronderstelling dat Kvyat aan zijn laatste seizoen bezig was (toch in de Red Bull stal).

Jozef

#139
Volgens mij is die in juni al bevestigd.

Edit: blijkbaar niet officieel, in juli heeft Horner wel een keer gezegd dat hij zich niet kon voorstellen dat Kvyat in 2018 niet bij Toro Rosso zou rijden. Natuurlijk, mocht dit hele gedoe ronde Toro Rosso-Honda toch nog waarheid worden, dan werpt dat een volkomen ander licht op de zaak en is het inderdaad niet ondenkbaar dat Honda iemand als Matsushita in die auto wil duwen.

Gasly was trouwens aan een matige (lees: ronduit zwakke) campagne bezig in de Super Formula maar heeft nu toch zijn draai gevonden met een overwinning in Motegi. Dat zal zijn kansen ook ten goede komen.

gloudiesaurus

Citaat van: C.G. de Beaufort op 08 september 2017 - 12:12:21
Citaat van: Pancake Shield(..)Perez wil heel graag, maar kan waarschijnlijk nergens naar toe.(..)

Volgens het Formule 1-team Force India is het een kwestie van tijd voor de contractverlenging van de Mexicaan Sergio Perez rond komt. Er moet alleen nog een beetje onderhandeld worden met de vele sponsors van Perez, voordat het officieel is.

https://www.ad.nl/formule-1/perez-heel-dicht-bij-nieuw-contract-force-india~a2b7629b/

Juist. Ik denk dat hij daar nooit meer wegkomt, de B-formatie. Dan is'ie inmiddels 30 jaar.

Groet,

C.G. de Beaufort

Perez wordt ook weer bij Renault genoemd. Met zijn Mexicaanse sponsoren is Perez voor de hele middenmoot interessant. En eerlijk is eerlijk, Perez is een stabiele factor voor punten. Hulkenberg - Perez zou een sterke line up zijn.

Al zie ik ook graag Kubica terugkeren. Ik geloof niet dat Williams Massa bedankt voor Kubica.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Arthur

Of Alonso verkast naar Renault als McLaren bij Honda blijft... Zie ook zo nog maar gebeuren!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Sainz naar Renault en Gasly naar Toro Rosso vanaf Maleisië??

Sabai

Citaat van: Wings op 09 september 2017 - 22:30:10
Sainz naar Renault en Gasly naar Toro Rosso vanaf Maleisië??

En RBR ook met Honda motoren vanaf 2019? Ik hoop voor max dat hij dan naar Mercedes of Ferrari kan.

FolkertE

Citaat van: Wings op 09 september 2017 - 22:30:10
Sainz naar Renault en Gasly naar Toro Rosso vanaf Maleisië??
Is dat ook een gerucht of is het al bevestigd?

Hier nog een leuke gedachte:
Wat als Honda volgend jaar ineens een killer van een motor neer zet en ineens met Mercedes en Ferrari mee strijd om de titel En RBR hangt maar een beetje rond op het middenveld, zullen ze Max weer met Kvyat omruilen? ;D.

Wings

Citaat van: wilfried66 op 08 september 2017 - 12:41:11
Williams Kubica/Stroll

Hoezo Kubica? Ik denk eerder dat Bottas terugkeert. Ocon naar Mercedes.

CitaatTorro Rosso ;Kvyat/Matsushita

Ik denk niet dat Toro Rosso zich daarvoor leent. Het is en blijft het satellietteam van Red Bull. Dus Gasly gaat komen.

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/sainz_in_maleisie_al_in_renault/

Is dit dan hoe het gaat lopen? Eerste aankondigen worden al na volgend weekend verwacht... ben benieuwd!

Renault - Hulkenberg - Sainz
Toro Rosso Honda: Kvyat - Gasly
McLaren Renault: Alonso - Vandoorne

Het zou zomaar kunnen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Ik denk dat Toro Rosso en Red Bull wel openstaan om Matsushita in die auto te zetten hoor, als ze er genoeg voor betalen. Het grootste probleem: de kans is niet zo groot dat Masushita een superlicentie behaalt. Daarvoor moet hij derde worden in het F2-kampioenschap, en hij staat pas zesde met twee weekends te gaan.

gloudiesaurus

Citaat van: Jozef op 10 september 2017 - 16:36:08
Ik denk dat Toro Rosso en Red Bull wel openstaan om Matsushita in die auto te zetten hoor, als ze er genoeg voor betalen. Het grootste probleem: de kans is niet zo groot dat Masushita een superlicentie behaalt. Daarvoor moet hij derde worden in het F2-kampioenschap, en hij staat pas zesde met twee weekends te gaan.

Matsushita vind ik geen topcoureur. Motorsport-total meldt ook ontwikkelingscoureur met wat vrije trainingen, dat zou realistischer zijn.

Gasly rijdt nu in Japan dus dat zal Honda ook wel bevallen denk ik.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: FolkertE op 10 september 2017 - 14:34:50
Citaat van: Wings op 09 september 2017 - 22:30:10
Sainz naar Renault en Gasly naar Toro Rosso vanaf Maleisië??
Is dat ook een gerucht of is het al bevestigd?

Hier nog een leuke gedachte:
Wat als Honda volgend jaar ineens een killer van een motor neer zet en ineens met Mercedes en Ferrari mee strijd om de titel En RBR hangt maar een beetje rond op het middenveld, zullen ze Max weer met Kvyat omruilen? ;D.

Ik denk niet dat Toro Rosso ineens meedoet  ;) Eerst maar eens zien of Honda überhaupt een snelle en betrouwbare motor kan bouwen. Voorlopig hebben ze op beide gebieden nog een enorme achterstand en hebben ze beloftes aan McLaren ook niet waar kunnen maken.

Naar verluidt sponsort Honda McLaren ook met 100 miljoen Euro per jaar. McLaren wil dat echt niet kwijt als er nog enige vertrouwen in Honda was...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is