Silly season f1 2018

Gestart door wilfried66, 11 juni 2017 - 12:07:14

« vorige - volgende »

Robert Kubica terug bij Williams in 2019

Kansloze missie die alleen maar een teleurstelling kan worden
6 (46.2%)
Mooie comeback die laat zien wat voor een doorzetter hij is
7 (53.8%)

Totaal aantal stemmen: 13

Poll gesloten: 12 december 2018 - 16:22:47

robbert

Citaat van: Arthur op 03 september 2017 - 17:48:49
Ik denk een Honda! En als Honda echt op de rit heeft gaat ook RBR met Honda rijden. STR wordt dus het ontwikkelteam voor Honda [mocht Honda daar open voor staan]. En als het werkt heeft RBR er ook baat bij.

dat weet ik nog niet. Redbull zou toro rosso willen verkopen omdat marko niet tevreden is over het team

Jozef

Een week geleden meldde Autosport nog "uit goede bron" dat de onderhandeling tussen Toro Rosso en Honda compleet van de baan zijn.

Ik heb nooit geloofd dat McLaren en Honda uit elkaar gaan en geloof het nog steeds niet, totdat het officieel is.

Wings

Citaat van: robbert op 03 september 2017 - 17:23:28
dan ben ik benieuwd met welke motoren mclaren zal rijden. Ferrari en mercedes hebben al aangegeven dat ze niet willen leveren aan mclaren. Renault heeft ook al aangegeven dat ze geen 4de team met hun motoren wil laten rijden. Tenzij dat renault torro rosso zal verlaten. Maar dan blijft de vraag over, welke motor gaat er dan in de torro rosso zitten?

McLaren Renault vind ik vloeken in de kerk. McLaren rijdt gewoon met Honda-motoren komende jaren.

Jozef

Beter McLaren-Renault dan McLaren-Ferrari. ;D


Wings

Dat is van het zelfde laken een pak. Alleen anders gestikt.

Tuesday

als je met Mercedes of Honda kunt rijden, dan kan dat ook prima met Renault. Ferrari wordt idd een ander verhaal aangezien die in eenzelfde markt opereren. k zeg niet dat het niet kan, maar marketingtechnisch lijkt me dat een stuk lastiger.

Arthur

En nu lees ik [geruchten] dat Sainz betrokken zou worden in een optie waar hij naar Renault zou verkassen indien de motorwissel McLaren/Renault - Torro Rosso/Honda concreet zou worden. Interessant!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jozef

Ja, die geruchten gingen in Spa al geloof ik. Klein probleem is dat Toro Rosso er tijdens de zomerstop al wel over uit was dat ze geen interesse hebben in Honda-motoren. Dat wist Autosport althans te melden uit bronnen die zij als erg betrouwbaar bestempelden. Dus ik moet het allemaal nog maar zien.

McLaren lijkt er ook echt wel klaar mee omdat er nu nog stééds niet extreem veel verbetering is. Er wordt gesproken van een contractuele belofte van Honda dat ze in september 2017 op gelijke hoogte zouden staan met Mercedes, en dus een mogelijkheid voor McLaren om het contract op te blazen. Maar Renault wil geen 4 teams leveren, en Mercedes en Ferrari willen McLaren ook niet helpen.

Arthur

Maar als Renault Torro Rosso los laat kunnen ze wel aan McLaren gaan leveren. En als de deal [deelname] 50/50 wordt in Torro Rosso door Honda en Mateschitz [ik roep maar iets] dan heb je toch een deel verkoop van het team en houd je belang. Wordt die motor echt goed dan kun je gaan schakelen met RBR. En ook dat kun je meenemen in deal met Honda.

Het lijkt mij wel iets....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Sabai

Citaat van: Arthur op 07 september 2017 - 19:49:57
Maar als Renault Torro Rosso los laat kunnen ze wel aan McLaren gaan leveren. En als de deal [deelname] 50/50 wordt in Torro Rosso door Honda en Mateschitz [ik roep maar iets] dan heb je toch een deel verkoop van het team en houd je belang. Wordt die motor echt goed dan kun je gaan schakelen met RBR. En ook dat kun je meenemen in deal met Honda.

Het lijkt mij wel iets....


Helemaal geen gekke gedachte, ik zie het nog gebeuren ook.

Arthur

En door die optie met Sainz naar Renault lost RBR dat "probleem" ook ineens op. Win-Win voor iedereen lijkt mij. Honda krijgt de tijd om competitief te worden, RBR heeft een optie naast Renault als Honda een optie wordt en Renault als fabrieksteam haar pijlen/interesse in RBR verliest. En McLaren lost haar imagoprobleem ineens een flink stuk op! En Renault krijgt een sterke coureur in Sainz naast Hulkenberg. Ik zie het wel zitten! En vergeet niet dat Honda behouden wordt in F1. Zeker niet onbelangrijk!!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

gloudiesaurus

Gerucht gaat ook dat McLaren nu voor Renault kiest maar vanaf 2021, als de motoren simpeler en goedkoper worden, eigen motoren gaat bouwen. Zou zomaar kunnen...

Er zijn ook weer geruchten dat Red Bull haar interesse in de sport aan het verliezen is en af wil van Toro Rosso. Ik zie nu ook geen nieuwe Max Verstappen's in het talentenprogramma van Red Bull. Pierre Gasly heeft misschien potentieel.

Honda zou wel geld in het laatje brengen bij Toro Rosso en het er zou er meteen voor zorgen dat Honda niet uit de sport verdwijnt. Mocht Honda competitief zijn dan zouden ze in 2020 zomaar in de Red Bull kunnen liggen. Maar ze moeten daar in Japan eerst maar eens zorgen dat ze de boel op orde krijgen. In Italie was het weer dramatisch, Vandoorne voor de race een nieuwe motor geven die vervolgens stuk gaat...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Zou ook wel interessant zijn om te zien waar McLaren rijdt met Renault motoren.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

robbert

Citaat van: gloudiesaurus op 07 september 2017 - 23:11:21
Zou ook wel interessant zijn om te zien waar McLaren rijdt met Renault motoren.

veel beter dan met honda. Als je nu ziet hoe redbull rijdt met die renault motoren. Italie was super goed voor redbull

Matthijs

Citaat van: robbert op 07 september 2017 - 23:15:29
Citaat van: gloudiesaurus op 07 september 2017 - 23:11:21
Zou ook wel interessant zijn om te zien waar McLaren rijdt met Renault motoren.

veel beter dan met honda. Als je nu ziet hoe redbull rijdt met die renault motoren. Italie was super goed voor redbull

Motorsport.com heeft daar een artikel over, helaas achter een betaalmuur. Als McLaren met Renault gaat rijden worden ze natuurlijk direct vergeleken met Red Bull en de coureurs met die van Red Bull. Nu kan McLaren zich nog verschuilen achter de motor en zeggen hoe goed hun auto wel niet is, met Renault kunnen ze zich daar niet achter verschuilen en zijn ze aan hun stand verplicht de strijd met Red Bull aan te gaan. Ik zou zeggen: bring it on!