Silly season f1 2018

Gestart door wilfried66, 11 juni 2017 - 12:07:14

« vorige - volgende »

Robert Kubica terug bij Williams in 2019

Kansloze missie die alleen maar een teleurstelling kan worden
6 (46.2%)
Mooie comeback die laat zien wat voor een doorzetter hij is
7 (53.8%)

Totaal aantal stemmen: 13

Poll gesloten: 12 december 2018 - 16:22:47

Wings


Mickey


Pancake Shield

Nu we de zomerstop ingaan zullen er her en der wel wat meer roddels opduiken. Ik ben vooral nog steeds benieuwd naar de situatie bij Renault. Ik bedoel de teambaas eiste twee auto's in de punten, nu kwamen beiden daar sowieso nooit bij in de buurt, maar Palmer miste (zoals het hele seizoen al) echt veel snelheid op Hulkenberg. Ik ben benieuwd of ze het nu wel gaan doordrukken dat Palmer er in Belgie uitligt.

En in Monza zou dit daar buiten komen: http://www.autosport.com/news/report.php/id/131052/vettel-and-raikkonen-set-for-new-ferrari-deals

Was te verwachten eigenlijk al. Aan de ene kant jammer, maar aan de andere kant als ik de reacties gister om mij heen hoor is Raikkonen nog steeds wel ontzettend populair.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

gloudiesaurus

Ook weer een gerucht, Toro Rosso gaat met Honda in zee.
Deal zou deze week al aangekondigd worden. Ben benieuwd.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Citaat van: Pancake Shield op 31 juli 2017 - 11:58:58
Was te verwachten eigenlijk al. Aan de ene kant jammer, maar aan de andere kant als ik de reacties gister om mij heen hoor is Raikkonen nog steeds wel ontzettend populair.
Dit jaar doet Raikkonen het wel weer wat beter. Ik denk dat de vorige generatie auto's (met weinig downforce) hem gewoon niet lag. Hij mag van mij ruimte maken voor jong talent maar ik vind ook niet dat hij het slecht doet.

Wings

Mwa. Het grootste probleem zit zich dat zijn prestatiecurve te veel fluctueert. Niet vergeten dat het puntenverschil best groot is. Bijna 100 punten.

Matthijs

Citaat van: Wings op 01 augustus 2017 - 10:46:33
Mwa. Het grootste probleem zit zich dat zijn prestatiecurve te veel fluctueert. Niet vergeten dat het puntenverschil best groot is. Bijna 100 punten.
Dat klopt, Vettel is ook gewoon beter. Maar als je achter je teamgenoot tweede wordt (Monaco, Hongarije) doe je niet veel onder. Toch kost het je steeds 7 punten per keer. Als je dan ook de twee uitvalbeurten van Raikkonen optelt (terwijl Vettel 30 punten scoort), dan is het snelheidsverschil op de baan tussen Vettel en Raikkonen minder dan de 100 punten doet vermoeden.

Mickey

Misschien heeft dat wel meer met de auto dan met de coureur te maken.

Wings

Citaat van: Matthijs op 01 augustus 2017 - 11:31:14
Citaat van: Wings op 01 augustus 2017 - 10:46:33
Mwa. Het grootste probleem zit zich dat zijn prestatiecurve te veel fluctueert. Niet vergeten dat het puntenverschil best groot is. Bijna 100 punten.
Dat klopt, Vettel is ook gewoon beter. Maar als je achter je teamgenoot tweede wordt (Monaco, Hongarije) doe je niet veel onder. Toch kost het je steeds 7 punten per keer. Als je dan ook de twee uitvalbeurten van Raikkonen optelt (terwijl Vettel 30 punten scoort), dan is het snelheidsverschil op de baan tussen Vettel en Raikkonen minder dan de 100 punten doet vermoeden.

Je kan een boom optuigen en versieren zo lang en veel als je wil, dat Seb de bovenliggende partij is, staat als een paal boven water. De rest is detail.

Pancake Shield

Vettel is toch ook enorm voorstander voor het feit dat Raikkonen aan moet blijven?
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Matthijs

Citaat van: Wings op 01 augustus 2017 - 20:18:31
Citaat van: Matthijs op 01 augustus 2017 - 11:31:14
Citaat van: Wings op 01 augustus 2017 - 10:46:33
Mwa. Het grootste probleem zit zich dat zijn prestatiecurve te veel fluctueert. Niet vergeten dat het puntenverschil best groot is. Bijna 100 punten.
Dat klopt, Vettel is ook gewoon beter. Maar als je achter je teamgenoot tweede wordt (Monaco, Hongarije) doe je niet veel onder. Toch kost het je steeds 7 punten per keer. Als je dan ook de twee uitvalbeurten van Raikkonen optelt (terwijl Vettel 30 punten scoort), dan is het snelheidsverschil op de baan tussen Vettel en Raikkonen minder dan de 100 punten doet vermoeden.

Je kan een boom optuigen en versieren zo lang en veel als je wil, dat Seb de bovenliggende partij is, staat als een paal boven water. De rest is detail.
Lees mijn eerste zin nog eens. En mijn post daarvoor. Ik zeg dat Vettel beter is dan Raikkonen maar dat Raikkonen het in deze generatie auto's beter lijkt te doen dan in de vorige. Jouw 'Je kan een boom optuigen en versieren zolang je wil' vind ik dan ook nogal misplaatst.

Wings

Misplaats? Nou nou! Toe maar.

En verder was Seb in Monaco sneller en zonder problemen in Hongarije ook. Prima weergave dus.

Matthijs


BMW.WilliamsF1


robbert

ja, vettel zal dan ook nog een jaartje blijven, en dan als hamilton mss stopt, dan naar mercedes verkassen