Silly season f1 2018

Gestart door wilfried66, 11 juni 2017 - 12:07:14

« vorige - volgende »

Robert Kubica terug bij Williams in 2019

Kansloze missie die alleen maar een teleurstelling kan worden
6 (46.2%)
Mooie comeback die laat zien wat voor een doorzetter hij is
7 (53.8%)

Totaal aantal stemmen: 13

Poll gesloten: 12 december 2018 - 16:22:47

Mickey

Focussen op Vettel (of Hamilton) is kortetermijnvisie. Met Sainz ga je als topteam de oorlog niet winnen en Vettel heeft niet het eeuwige leven. Anders gesteld, als je kan kiezen tussen Verstappen of Sainz? Lijkt mij een nobrainer.

Mickey

Als je Max vrij zou kunnen maken en je laat 'm lopen denk ik dat je je als eindverantwoordelijke van MB of Ferrari voor je kop slaat als je er een ander mee vandoor laat gaan. En dat hij dan voor een jaar of drie vier bij die ander tekent. Grootste talent van de afgelopen jaren en nog steeds de aller- allergrootste belofte voor de toekomst.

Denk trouwens dat het uiten van zijn onvrede gewoon een verkapte uitnodiging tot een sollicitatie is.

Jozef

Citaat van: Mickey op 13 juni 2017 - 15:07:20
Focussen op Vettel (of Hamilton) is kortetermijnvisie. Met Sainz ga je als topteam de oorlog niet winnen en Vettel heeft niet het eeuwige leven. Anders gesteld, als je kan kiezen tussen Verstappen of Sainz? Lijkt mij een nobrainer.
Mij ook. Nu Sainz, en als Vettel vertrekt Verstappen naast Sainz.

Mickey

En dan tekent Verstappen 2018-2020 of '21 bij de zilveren. Sta je dan.

Wings

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 12 juni 2017 - 10:01:48
Waarom zou Grosjean naar McLaren gaan? En Wehrlein bij Force India?? Dat gaat nooit gebeuren.

Hoezo niet? Pérez flirt met Ferrari en Renault en Ocon blijft of vertrekt naar Mercedes?

Wings

Citaat van: Mickey op 13 juni 2017 - 09:09:33
Hoorde Max bij Ziggo zeggen dat hij zich zorgen maakt voor volgend jaar bij RBR. Ben benieuwd of er gesprekken zullen zijn met Ferrari en/of Mercedes. Contracten stellen niet zoveel voor, weten we inmiddels.

Niet als Lewis en Seb blijven. Het was interessant als Seb dit jaar niet kon vechten om het kampioenschap. Het gerucht ging dat hij een voorcontract had met Mercedes. Dan gebeurt er natuurlijk wel iets en vallen gaten. Verder denk ik dat Renault niet oninteressant is gekeken naar het lange termijn. Zet daar een Ocon of Verstappen in en wie weet doen zij in 2019 al een gooi naar het kampioenschap.

Wings

Ferrari:
Ik heb bij Vettel het idee dat hij graag naar Mercedes wil. Commercieel interessant nu Rosberg daar weg is. En ook interessant voor een commerciële carrière na de Formule 1. Nu Seb kan vechten om het kampioenschap bij Ferrari verandert dat de situatie. Nog één of twee titels meer vergroot zijn marktwaarde enorm. Ik denk dat hij blijft. Wie naast Seb plaatsneemt, geen idee. Jammer dat ze in Italië niet afstappen van de prehistorische gedachtegoed wat betreft de rijderskeuze en jong talent in die auto plempen. De kans is aannemelijk dat Checo naar Ferrari verkast al heeft Ferrari eerder de deur gesloten voor de Mexicaan. Het zou mij niets verbazen als Kimi nog een jaar aanblijft en Ferrari bezig is met de line-up na het Vettel-tijdperk. De naam van Ricciardo is hierbij gevallen. We zullen zien.

Mercedes:
Interessant wat Mercedes gaat doen. Dat de Fin te kort schiet blijkt uit de Grand Prix van Canada. Met een supersonische hyper Mercedes jaagt hij niet op posities maar blijft hij rijden waar hij rijdt op de hoop van zege. Bottas is geen kampioenmateriaal. Ik denk dat Mercedes snel Ocon in de auto zet naast Hamilton en probeert Lewis nog een paar jaar aan zich te verbinden. Ik denk dat zodra Mercedes niet meer vecht om het kampioenschap, Lewis snel afscheid zal nemen en iets nieuws gaat doen.

Red Bull:
Vooralsnog lijkt het er op dat Max sowieso blijft, Ricciardo wordt genoemd bij Ferrari. Ik zie dit niet gebeuren. Wel denk ik dat Ricciardo eerder weg wil dan Max. Max is consistent sneller en het is een kwestie van tijd voordat hij dat omzet naar prestatie op de baan. Als Red Bull Sainz nu laat gaan hebben ze niemand die dat eventueel gat kan opvullen. Ik ben dus erg benieuwd naar de ontwikkelingen. Stiekem vind ik het jammer dat Max vastgeroest zit bij Red Bull. Renault vind ik veel interessanter.

McLaren:
De kans dat Alonso vertrekt is aanzienlijk maar waarom zou McLaren vasthouden aan Vandoorne? Die komt bakken te kort op Alonso en blijkt minder snel dan dat hem is toegedicht. Daar waar Alonso schittert met zijn bolderkar komt Vandoorne er niet aan te pas. Het zou mij dan ook niet verbazen als McLaren een compleet nieuwe line-up presenteert. Ik kan niet 1,2,3 bedenken wie. Met Pérez, Ocon, Sainz, Wehrlein en in mindere mate Hülkenberg en Romain heeft de Formule 1 een aantal interessante rijders die overal kunnen belanden.

Williams:
Stroll zal voor de centen blijven en laat ik blind schieten, Bottas keert terug bij Williams. Zo conservatief en voorspelbaar zijn zij daar wel.

Force India:
Het leuke van FI is dat het een prima team is, een goede opstap maar je er niet moet zitten als je kampioen wil worden. Daarvoor is FI te licht en heeft het team teveel serieuze structurele financiële problemen. Pérez wil sowieso doorschuiven nu en zijn kansen beproeven. Of Ocon blijft is afhankelijk van wat Mercedes beslist. Ik denk wel dat Force India een belangrijke speler is voor het rijtje Pérez, Ocon, Sainz, Wehrlein, Hülkenberg en Romain / Kevin.

Haas:
Magnussen valt niet tegen. Romain daarentegen wel. Tot nu toe heeft het huwelijk Romain weinig gebracht. Verder heb ik weinig met het team op en heb ik geen idee in welke vijver zij vissen. Rossi schijnt het niet te worden maar Ferrari heeft interessante protegés die kunnen instappen. Laat ik eens gek doen, Magnussen blijft en Leclerc stapt in.

Sauber:
Monisha Kaltenborn heeft laten weten open te staan voor de komst van Japanse rijders nadat bekend werd dat zij met Honda-motoren racen vanaf volgend jaar. De spoeling voor Sauber is flinterdun. Ik ga voor Ericsson voor de centen en
Matsushita of Fukuzumi om Honda te pleasen.

Toro rosso:
Ik denk dat Sainz zijn geluk elders zal beproeven om zijn carrière veilig te stellen. Hij heeft bestaansrecht verworven en als Red Bull hem niet naar het hoofdteam gaat hij de familie verlaten. Ik doe dus niet mee met mijn collega forummers. Sainz verkast vermoedelijk naar McLaren, Renault of Force India. Ook wordt hij bij Ferrari genoemd maar ik denk niet dat Ferrari kiest voor jong talent. Toro Rosso heeft jong talent rondrijden die wellicht kunnen doorstromen naar Toro Rosso. Eén daarvan is Pierre Gasly. Als het nu niet gaat gebeuren, gebeurt het niet meer. Daarnaast zijn Niko Kari en Dan Ticktum kandidaten om hun geluk te beproeven. Of ze Red Bull hen goed genoeg vindt moet blijken, zo niet mag Kvyat mogelijk nog een jaar aanblijven.

Renault:
Renault heeft afgelopen seizoen getracht om Sainz en Pérez tevergeefs aan zich te verbinden en moest afdalen naar Palmer. Dat het een eenmalige ticket is van Palmer lijkt mij duidelijk. Die is klaar. De vraag is wie wel? Checo wees een voorstel van Renault af dus ik kan mij voorstellen dat Sainz en misschien wel Alonso hoger op de lijst staan om een stoel te bemachtigen bij Renault. Daarnaast hebben Ocon en Renault ook een verleden al kan ik mij voorstellen dat Mercedes de Fransman opeist. Naast één van deze heren zal Hülkenberg plaatsnemen al zou het mij niet verbazen dat de keuze wordt afgewogen tegen Wehrlein. Lijkt mij een prima kandidaat.

Franky R.


Matthijs

Nou nee, dat acht ik zéér onwaarschijnlijk.

Wings

Ik ook. Tenzij Vettel vertrekt.

Pancake Shield

Zal ook mijn duit eens in het zakje doen:

Mercedes
Ondanks alle geruchten lijkt het mij zeer onwaarschijnlijk dat Lewis Hamilton vertrekt. Ondanks dat hij ook weer dit jaar op achtervolgen is aangewezen, zie ik hem niet zomaar een winnende auto dumpen voor iets anders of er moet een 'ruil' plaatsvinden. Namelijk Vettel-Hamilton. Maar dat zie ik nooit gebeuren. Valtteri Bottas is een interessante. Heeft natuurlijk maar een contract voor een jaar, doet het niet onaardig, maar doet nog wel veel onder voor Hamilton. Ik denk dat zijn aanblijven veel afhangt van of hij de rest van 2017 fatsoenlijk presteert (leest geen dure punten weggooit). Mocht dat gebeuren heeft Mercedes maar een handvol opties over eigenlijk. En dan hangt het er met name vanaf hoe groot de invloed van Hamilton bij die keuze gaat zijn. De teamleiding zie ik makkelijk namelijk flirten met Vettel of Alonso ter vervanging van Bottas, maar Hamilton zal dat nooit toestaan. Zeker niet na al het gedoe met Rosberg. Bovendien is het maar zeer de vraag of een van dit duo uberhaupt in hetzelfde team als Hamilton wil gaan zitten. Dan kijk je al snel naar ideale tweede coureurs en dan is de spoeling extreem dun. Eigenlijk komen alleen Ocon of Wehrlein er voor in aanmerking om als 'tweede' coureur naast Hamilton aan te schuiven. Daarvan heeft Ocon de beste papieren in handen gok ik aangezien hij toch wel indruk maakt op dit moment bij Force India. Nogmaals ik verwacht dat ze Bottas voor nog minstens een jaar aanhouden en daarna pas de overstap voor Ocon of Wehrlein komt.
Verwachting 2018: Lewis Hamilton & Valtteri Bottas

Ferrari
Aangezien de Scuderia terug is op het niveau dat ze graag zien, verwacht ik hier eigenlijk niet al te veel veranderingen. Vettel is tevreden en als de beslissing van het kampioenschap uiteindelijk niet zijn kant opvalt, gok ik dat de rest al zover op slot zit dat de Duitser geen andere keuze meer heeft dan bij de Italianen te blijven. Mercedes kan hem proberen weg te lokken, maar ik zie Vettel die overstap niet maken. En dan Kimi Raikkonen. Er is al veel geschreven en gezegd over de Fin en natuurlijk staat hij weer onder druk vanuit Italie om beter te presteren dus de geruchten zijn volop gaande. Het probleem is...er is niemand anders die zo perfect in het Ferrari-plaatje past. Geruchten over Sainz of Perez ten spijt zij gaan niet verbeteren wat Raikkonen nu al doet. Eerder minder maken. Raikkonen is een perfecte teamspeler, ondanks dat hij er in Monaco als een oorwurm bij stond. Hij doet wat hij moet doen, zeurt niet, is nog steeds ongekend populair ook bij de teamleden zelf. De vraag is eigenlijk of de Fin zelf nog wil, maar met de juiste hoeveelheid centjes verwacht ik dat de Italianen hem wel kunnen overtuigen om zijn verblijf met nog een jaartje te verlengen. Mocht het niet zo zijn lijkt mij Sainz de grootst mogelijke kandidaat. Vorig jaar was er al een beetje geflirt en de Spanjaard wil ook wel de overstap maken, maar de grilligheid van het talent zorgt waarschijnlijk voor wat terughoudendheid.
Verwachting 2018: Sebastian Vettel & Kimi Raikkonen

Red Bull
Voor de Nederlanders is natuurlijk de vraag: wat doet Verstappen? Die blijft. Er komt geen plek vrij bij Ferrari of Mercedes en als die al vrijkomt, zal hij niet bovenaan het lijstje staan. Een steenvast contract met Red Bull en de grilligheid van de heer Verstappen zelf zorgt daar wel voor. Mercedes of Ferrari zit namelijk niet te wachten op een coureur die zegt dat het ruk of kut is. En natuurlijk is dat wel te kneden, maar voor hetzelfde ruilgeld hebben ze wellicht zijn teamgenoot Ricciardo als tegenstrever. Hou je Ricciardo over. Ricciardo kan makkelijk binnen het keurslijf van een Ferrari of een Mercedes passen, maar ik denk dat zowel Hamilton als Vettel daar niet op zitten te wachten. Bovendien denk ik dat de voorkeur van Ricciardo met name uitgaat naar Ferrari en de combinatie met Vettel gaat hem dan ook waarschijnlijk niet worden. Andere overstappen dan? Zie ik geen van beide huidige Red Bull-coureurs doen. Ze zitten vast op hun stoel bij Red Bull en dat zie ik (mits beiden geen domme dingen gaan doen) niet veranderen voor 2018. Mocht dat wel zo zijn is Sainz natuurlijk kandidaat een om door te schuiven.
Verwachting 2018: Daniel Ricciardo & Max Verstappen

Force India
Het is een beetje saai, maar ik zie ook dit niet veranderen voor 2018. Perez wil heel graag, maar kan waarschijnlijk nergens naar toe. En Ocon mag nog niet. Beiden presteren op dit moment uitstekend en ook al zou het team nog een vrije val gaan maken, dan zie ik de teamleiding alsnog niet een van beiden wegsturen. Perez zit al jaren goed op zijn plek bij Force India en kan van tijd goed verrassen. En ondanks dat hij zelf graag wil, denk ik dat hij stiekem wel weet dat zijn kans al geweest is. Ocon is een coming talent en staat zeker op de shortlist om Bottas te vervangen bij Mercedes, maar het Duits team zal zeer waarschijnlijk wel aan zijn huidige line-up vasthouden. Mocht Ocon vertrekken, zal Wehrlein de doorschuif waarschijnlijk maken van Sauber uit.
Verwachting 2018: Sergio Perez & Esteban Ocon

Toro Rosso
Hoelang blijft Sainz nog tevreden. De Spanjaard wil verder en wil door. Vorig jaar was hij daar al vrij open over en dit jaar lijkt toch echt wel zijn laatste jaar te worden bij het opleidingsteam van Red Bull. Sainz promoveert of verhuist naar een ander team. Sainz ziet in zichzelf wel de vervanger van Raikkonen, maar dat lijkt mij met name een onrealistische droom van de man. Wel heeft de Spanjaard een uitstekende relatie met de motorleverancier Renault en een overstap naar dat team lijkt dat ook meer waarschijnlijk. Een toekomstplan met Sainz als een van de twee coureurs kan Renault meer plussen opleveren dan de huidige rijdersbezetting daar. Overigens is Kvyat ook een kandidaat wat mij betreft voor een overstap naar Renault. Nog meer dan Sainz kan Kvyat bogen op een uitstekende relatie met Renault. Maar met het oog op de toekomst denk ik toch dat de Fransen Sainz zullen aantrekken. De vraag is dan met name wat er met Kvyat gebeurd. Kvyat draait een vrij ongelukkig jaar met diverse incidenten die niet altijd zijn schuld zijn. Normaliter zou dat een afscheid betekenen. Maar de Russische markt is nog altijd enorm aantrekkelijk voor Red Bull dus kan Kvyat zomaar eens zijn verblijf verlengen. Wie de vervanger van Sainz dan moet worden? Er is maar een echte optie en dat is Pierre Gasly. En dat zorgt er eigenlijk ook voor dat Kvyat vrij zeker van zijn plaats is. In tegenstelling tot voorgaande jaren is er geen Red Bull-jongere die er echt uitspringt. Ook Gasly doet het niet extreem goed, maar tenzij Niko Kari ineens wonderen gaat verrichten in de GP3 is er niemand anders klaar voor in het jongeren-programma. Ik zie het trouwens ook zomaar gebeuren dat Toro Rosso na dit jaar verkocht wordt.
Verwachting 2018: Daniil Kvyat & Pierre Gasly

Williams
Williams gaat een interessante partij worden voor volgend jaar. Sinds een paar dagen geleden duiken er ineens geruchten op dat Williams volgend jaar met Honda-motoren gaat rijden. Wat gaat dit inhouden voor de line-up en wil Williams de succesvolle Mercedes-motor wel dumpen voor de onzekerheid van de Japanse motoren. Massa lijkt mij na dit jaar toch echt definitief met pensioen te gaan. Wat dus kan betekenen dat Williams daarna zonder eerste coureur zit. Het team zal zeker een ervaren coureur willen hebben om het team op sleeptouw te nemen of dat nu met een Mercedes of Honda-motor is. De vraag is als het Honda is, wie wil er dan? Er komt sowieso een ervaren coureur vrij dit jaar (dat legt ik verder uit bij een ander team) en dat is Grosjean. De Fransman wil nog niet met pensioen, maar hoe graag wil hij rijden in de F1? Zeker als het een Honda-motor wordt. Felipe Nasr heeft ervaring met Williams en is daar testcoureur geweest. Hij heeft alleen niet de ervaring die Williams denk ik zou willen van een eerste coureur. Een andere optie is (hoe onwaarschijnlijk ook) Pastor Maldonado. De Venozolaan heeft al vaker gezegd terug te willen keren in de F1 en heeft inmiddels een nieuw sponsorpakket onder zijn armen. Het probleem daarmee is vooral dat hij met slaande deuren vertrokken is. Maar als Williams echt wanhopig is? Dan lijkt het mij niet eens onwaarschijnlijk. Voorlopig doe ik een wilde gok op Grosjean. De tweede coureur hangt een beetje af van de motorkeuze. Als het Honda is, zie ik de motorleverancier nog wel een beetje pushen om een van 'hun' coureurs op te nemen. Maar hoe bagger hij ook rijdt, Lance Stroll lijkt mij vrij veilig door zijn centjes. Als hij bovendien de opwaartse lijn van Canada doorzet kan hij zich zo in pole-position manouevreren voor dat tweede zitje
Verwachting 2018: Romain Grosjean & Lance Stroll

Renault
Renault zal na dit bouwjaar willen gaan werken aan de toekomst en dat lukt alleen met een goed rijdersduo. En met alle respect. Daar hoort Palmer niet bij. Het verlengde verblijf van Palmer lijkt vooralsnog op een noodgreep van de Fransen om het vertrek van Magnussen af te dekken. Zeker gezien de geruchten dat een Kubica of Sirotkin klaar staat om in te vallen. Dat een van de twee in 2018 aan de start staat lijkt vrij onwaarschijnlijk. Kubica heeft simpelweg een probleem op de stratencircuits en hoe graag men hem ook zou willen hebben. Eigenlijk is zijn tijd al voorbij. Sirotkin heeft vooralsnog veel problemen gekend tijdens zijn tests. Wel heeft de Rus zich aardig terugwerkt na zijn afwijzing bij Sauber. Grote vraag is wat dit jaar met hem doet. De Rus mag in Baku invallen in de F2, maar daarmee houdt zijn race-actie vooralsnog wel redelijk op. En wie uit het zicht is, wordt nog wel eens vergeten. Bovendien flirt Renault al sinds vorig jaar openlijk met beide Toro Rosso-coureurs. Waarbij de komst van Sainz een stuk redelijker is dan die van Kvyat. De teamleiding van Renault zou zelfs, denk ik eerder Sirotkin kiezen boven Kvyat. Maar ik denk dat in verband met toekomstplannen de keuze gaat vallen op Sainz. En Hulkenberg dan? Daar hoef ik eigenlijk weinig woorden aan vuil te maken. Levert een uitstekende job bij Renault, lijkt ook nergens anders op de shortlist te staan. Die blijft.
Verwachting 2018: Nico Hulkenberg & Carlos Sainz

Haas
De relatie tussen Haas en Grosjean lijkt al sinds vorig jaar op de klippen te lopen en de vraag is hoelang de Amerikanen dat nog gaan pikken. In vergelijking met zijn veel stillere teamgenoot Kevin Magnussen (die blijft trouwens) is de Fransman veel meer verbaal en richt zich ook op de teamleiding. Vorig jaar werd dat nog wel gepikt, maar met Magnussen die het tot nu toe best redelijk doet hebben ze wel een goede coureur die eventueel Grosjean als eerste coureur zou kunnen vervangen. Bovendien staan de andere mannen ook alweer aan het hek te dringen. De man die mijn inziens Grosjean dan gaat vervangen heet Charles Leclerc. Leclerc levert uitstekende resultaten af in de F2 en is natuurlijk de toekomstman van Ferrari. Bovendien is het ook een talentje voor de toekomst. Met de Ferrari-motoren in de ene hand en de blik op goede resultaten, lijkt Leclerc ook de meest logische keuze. Natuurlijk vallen er nog wel eens de Amerikaanse namen als Alexander Rossi en zelfs IndyCar-ster Josef Newgarden. Maar beiden zit goed op hun plek in de IndyCar en lijken mij niet te willen verhuizen voor een onzeker F1-avontuur. Magnussen blijft.
Verwachting 2018: Kevin Magnussen & Charles Leclerc

Sauber
Sauber is sowieso het tweede team in de Formule 1 zou Honda gezegd hebben over 2018. Dat biedt de Zwitsers natuurlijk legio mogelijkheden en tergelijkertijd ook weinig. Met de komst van Honda, lijkt mij het vertrek van Pascal Wehrlein aanstaande. Mercedes wil hem daar waarschijnlijk niet meer stallen en Honda wil geen 'spion' in de gelederen. Marcus Ericsson is geen spion en zit zo vastgebakken bij Sauber dat hij daar eigenlijk nu al zowat zeker is voor 2018. Hij neemt een bak met geld mee. En dat is geld dat Sauber goed kan gebruiken voor het uitbouwen van het team. Wie dan Wehrlein moet opvolgen lijkt mij in de handen van Honda te liggen. De Japanners kunnen zomaar gaan pushen om een van 'hun' coureurs door te schuiven naar Sauber om dan later de eventuele sprong naar het eerste team te maken. Nobuharu Matsushita lijkt daarbij de meest waarschijnlijke kandidaat. De Japanner zit al een tijdje in de F2 (voorgaande jaren GP2) en wil absoluut de overstap wel maken, ook al zou dat naar een Sauber zijn. Prestatiegewijs weet je niet wat je moet verwachten aangezien hij uitstekende momenten afwisselt met enorme blunders.
Verwachting 2018: Marcus Ericsson & Nobuharu Matsushita

McLaren
Bij McLaren zal veel af gaan hangen van de motorkeuze. Blijft Honda dan zie ik noch Fernando Alonso noch Jenson Button volgend jaar uitkomen voor de Engelsen. Die dan met de handen in het haar op zoek moeten naar een vervanger als eerste coureur. Door deze situatie lijkt de positie van Stoffel Vandoorne, ondanks zijn zwakke prestatie tot nu toe wel redelijk veilig. De Belg presteert vooralsnog beneden verwachting en de voorgaande jaren hebben ze de zwakkere coureurs als Perez en Magnussen zonder te twijfelen gedumpt. Maar buiten Nyck de Vries lijkt er niemand echt klaar te staan om als jong talent in te springen en twee ervaren coureurs lijkt sowieso geen optie voor McLaren. Mocht McLaren zoals de geruchten doen geloven inderdaad verhuizen naar een Mercedes-motor, kan de kans bestaan dat Alonso nog wel blijft. Maar eerlijk gezegd denk ik dat de Spanjaard na zijn uitvalbeurt in Canada al zijn besluit genomen heeft en aan het einde van 2017 de F1 gaat verlaten. Mocht de Mercedes-motor er dan inderdaad komen, zie ik eventueel Jenson Button nog wel voor een jaartje terugkomen. Simpelweg, omdat Button een loyale en nette coureur is en zich in een soorte van Massa-situatie gewringd ziet komen. Maar voor de rest lijkt er niet echt iemand in de rij te staan om bij de Engelsen in te stappen. Zeker omdat ook de laatste jaren met Mercedes niet heel denderend waren.
Verwachting 2018: Jenson Button & Stoffel Vandoorne

Andere namen om rekening mee te houden:

Nico Rosberg - Wordt bij diverse teams genoemd, maar lijkt echt klaar met de F1
Pascal Wehrlein - HET nieuwe Duitse talent lijkt al bezig aan zijn weg naar buiten. Wehrlein moet enorm veel indruk gaan maken, wil hij ook in 2018 in de F1 uitkomt, lijkt mij.
Oliver Rowland - Veteraan in de GP2/F2. Lijkt dit jaar zijn overstap te moeten maken, anders is het einde verhaal. Enige kans denk ik dat McLaren is, maar ik zie ze daar vasthouden aan Vandoorne
Sergio Canamasas - Lijkt een onzinkandidaat voor stoeltjes, maar zou in gesprek zijn met meerdere teams. Zou zomaar iedereen kunnen verrassen.
Jordan King - Werd vorig jaar al meerdere malen bij Renault genoemd, maar greep mis.Lijkt kansloos, maar kan bij een bepaalde gang van zaken zomaar een serieuze kandidaat worden
Joylon Palmer - Te licht bevonden vorig jaar al, maar door een noodgreep van Renault moeten blijven. Lijkt nu al op weg naar de uitgang, maakt misschien niet eens het jaar vol
Antonio Giovinazzi - Zijn blunders in China kunnen hem zomaar eens het hoofd gekost hebben voor toekomstig zitje ergens. Net als Sirotkin het probleem van uit het zicht zijn. Leclerc profileert zich veel meer als DE Ferrari-junior.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Wings

Button heeft aangegeven echt klaar te zijn. Bovendien vond ik zijn optreden niet heel sterk. Ik geloof niet in een terugkeer.

Pancake Shield

Citaat van: Wings op 20 juni 2017 - 17:23:30
Button heeft aangegeven echt klaar te zijn. Bovendien vond ik zijn optreden niet heel sterk. Ik geloof niet in een terugkeer.

Ik weet, maar ik zie geen andere ervaren coureur het risico nemen om een McLaren-avontuur aan te gaan op dit moment. Zeker niet naast een jonge coureur.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Wings

Dat ben ik oneens. Kijk eens naar  Pérez, Ocon, Sainz, Wehrlein, Hülkenberg en Grosjean. Deze heb ik genoemd als potentiële kandidaten. Nu weet ik niet of zijn contractueel gehoor kunnen geven aan een eventueel verzoek van McLaren maar waarom zouden zij dat niet willen? In potentie is McLaren nog steeds een topteam. Dat het zich nu niet vertaald naar punten is vers twee.

Jozef

Ik weet niet of McLaren nog een potentieel topteam is in de komende 2-3 jaar. Ze hebben (voorlopig nog) uitstekende faciliteiten en personeel, maar het belangrijkste hebben ze niet: geld. Ze hangen aan een financieel infuus genaamd Honda, dat niet alleen gratis motoren levert maar op de koop toe een groot deel van het F1-team zelf financiert. Als ze bij Honda blijven, gaan ze nog geen titels winnen in de te voorziene toekomst, en als ze niet blijven dan zitten ze in de situatie waar Williams zo'n 10 jaar lang in zat. (In dit opzicht heb ik overigens hoegenaamd geen begrip voor de klaagzang aan Honda die we in Canada hoorden vanuit McLaren, maar dat is off-topic.)

Ik denk wel dat de heren die jij noemt potentiële kandidaten zijn, maar dan zijn er voorwaarden te vervullen:
- Ocon/Wehrlein alleen bij terugkeer van McLaren naar Mercedes
- Perez/Sainz alleen als ze niet opgepikt worden door Ferrari of Renault
- Hülkenberg en Grosjean gaan volgens mij überhaupt niet verhuizen