Auteur Topic: Silly season f1 2018  (gelezen 25089 keer)

Matthijs

• GPPits God
    • Bekijk profiel
Re: Silly season f1 2018
« Reactie #735 Gepost op: 24 oktober 2018 - 16:00:52 »
Bottas die sterk rijdt klinkt een beetje als Ericsson die wereldkampioen wordt.
Begin van het seizoen vond ik Bottas sterk rijden, puur door pech kon hij niet winnen. Nu rijdt hij vaak als een natte krant. Een topcoureur was in een Mercedes echt niet én achter Verstappen én achter Vettel geëindigd, die beiden van achteraan kwamen.

Fietser

• GPPits groupy
    • Bekijk profiel
« Reactie #736 Gepost op: 24 oktober 2018 - 16:15:23 »
Toch gaat Bottas dit jaar nog een race winnen - minstens. Cadeautje van Hamilton vanwege 'Rusland' plus dat het een goede investering is voor het nieuwe seizoen.

Jozef

• GPPits God
    • Bekijk profiel
« Reactie #737 Gepost op: 24 oktober 2018 - 18:21:30 »
Op basis van wat hij dit seizoen heeft laten zien, verdient hij ook gewoon minstens 2 overwinningen. Alleen al vanwege Azerbeidzjan en Rusland.

gloudiesaurus

• Administrator
  • GPPits mythe
    • Bekijk profiel
    • GPPits.net
« Reactie #738 Gepost op: 25 oktober 2018 - 15:48:36 »
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

C.G. de Beaufort

• GPPits held
    • Bekijk profiel
« Reactie #739 Gepost op: 10 november 2018 - 21:07:14 »
"Hier hebben we het nooit over gehad. De strategie is om een jonge coureur naast Marcus neer te zetten en daarin te investeren en hem voor te bereiden op de toekomst. Het zal vooral om deze filosofie gaan. Het is echter best lastig om nu iemand te vinden met 40 licentiepunten", vertelde de Fransman aan Motorsport.com

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/242932/sauber-zoekt-extra-reserve-als-back-up-voor-ericsson

Misschien iets voor Nick de Vries? Hij is zo langzamerhand toe aan een F1-zitje. Hij staat nu 4e in de F2. Eerst een reserve-coureur, daarna in '20 een stoeltje in de F1. Kan'ie het gaan waarmaken...

Groet,

C.G. de Beaufort

gloudiesaurus

• Administrator
  • GPPits mythe
    • Bekijk profiel
    • GPPits.net
« Reactie #740 Gepost op: 11 november 2018 - 14:07:09 »
"Hier hebben we het nooit over gehad. De strategie is om een jonge coureur naast Marcus neer te zetten en daarin te investeren en hem voor te bereiden op de toekomst. Het zal vooral om deze filosofie gaan. Het is echter best lastig om nu iemand te vinden met 40 licentiepunten", vertelde de Fransman aan Motorsport.com

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/242932/sauber-zoekt-extra-reserve-als-back-up-voor-ericsson

Misschien iets voor Nick de Vries? Hij is zo langzamerhand toe aan een F1-zitje. Hij staat nu 4e in de F2. Eerst een reserve-coureur, daarna in '20 een stoeltje in de F1. Kan'ie het gaan waarmaken...

Groet,

C.G. de Beaufort

Geen gekke gedachte denk ik. Al is De Vries niet meer zo heel "jong". Maar WEC combineren met testen voor Sauber zou een goede optie voor hem zijn denk ik. Moet hij wel proberen om wat vrije trainingen mee te pakken...

Wings

• GPPits God
    • Bekijk profiel
« Reactie #741 Gepost op: 12 november 2018 - 18:00:00 »
Toch gaat Bottas dit jaar nog een race winnen - minstens. Cadeautje van Hamilton vanwege 'Rusland' plus dat het een goede investering is voor het nieuwe seizoen.

Ik begreep dat Mercedes niet voornemens is de Fin een cadeau te doen. Gisteren werd hem wederom gevraagd om Lewis te helpen. Daarbij rijdt hij ook niet kort genoeg achter Lewis dus wordt het moeilijk om hem een cadeau te doen. Dus zelfs al willen zij het nog zo graag... Ocon heeft Mercedes meer geholpen dan dat Bottas gisteren deed. :D

Robbert65

• Don’t dream it. Drive it!
  • Redactielid
  • GPPits God
  • Jaguar Racing F1 Team
    • Bekijk profiel
    • jaguar heritage
« Reactie #742 Gepost op: 12 november 2018 - 18:24:18 »
Even iets heel anders: Ik heb de persco van donderdag bekeken. Zitten daar 6 rijders op een rij, ven Stroll wordt gevraagd naar zijn toekomst. Ik meende in zijn ogen en lichaamstaal te lezen dat hij helemaal niet zo zeker is van een stoeltje bij FI. Het is ook gek: Perez is al bevestigd, maar Stroll nog niet. Zou het soms kunnen dat Ocon gewoon verlengt bij FI? Of dat er een andere rijder uit de hoge hoed komt?

gloudiesaurus

• Administrator
  • GPPits mythe
    • Bekijk profiel
    • GPPits.net
« Reactie #743 Gepost op: 13 november 2018 - 15:01:51 »
Even iets heel anders: Ik heb de persco van donderdag bekeken. Zitten daar 6 rijders op een rij, ven Stroll wordt gevraagd naar zijn toekomst. Ik meende in zijn ogen en lichaamstaal te lezen dat hij helemaal niet zo zeker is van een stoeltje bij FI. Het is ook gek: Perez is al bevestigd, maar Stroll nog niet. Zou het soms kunnen dat Ocon gewoon verlengt bij FI? Of dat er een andere rijder uit de hoge hoed komt?

Verwacht ik niet. Ik verwacht Ocon gewoon bij Force India. Daar zit ook het geld van zijn vader...

Wings

• GPPits God
    • Bekijk profiel
« Reactie #744 Gepost op: 13 november 2018 - 18:09:43 »

Ik heb nooit begrepen waarom Checo mag blijven. Ocon is beter en ik dacht een onderdeel van de motordeal met Mercedes. Blijkbaar is dat onjuist. Afijn, als Mercedes haar rijders niet meer mag plaatsen, komt de samenwerking dan niet in het gedrang? Het zou zomaar kunnen dat dit nu speelt bij Reesch Punt Force India. De vraag is wat de outcome is.

gloudiesaurus

• Administrator
  • GPPits mythe
    • Bekijk profiel
    • GPPits.net
« Reactie #745 Gepost op: 13 november 2018 - 21:01:19 »

Ik heb nooit begrepen waarom Checo mag blijven. Ocon is beter en ik dacht een onderdeel van de motordeal met Mercedes. Blijkbaar is dat onjuist. Afijn, als Mercedes haar rijders niet meer mag plaatsen, komt de samenwerking dan niet in het gedrang? Het zou zomaar kunnen dat dit nu speelt bij Reesch Punt Force India. De vraag is wat de outcome is.

Samenwerking met Mercedes loopt gewoon door. Force India betaald ook voor de motoren.

Checo neemt zelf veel geld mee... nog meer dan Ocon. Checo scoort gewoon zijn punten, heeft nu ook 58 punten gescoord tegenover 49 voor Ocon. Dus wie is beter  ;) Maar met Checo heb je Mexicaanse miljoenen en een degelijke coureur die zijn punten pakt.

Wings

• GPPits God
    • Bekijk profiel
« Reactie #746 Gepost op: Vandaag om 07:16:23 »
Plausibel. Ik dacht dat Mercedes een grotere vinger in de pap had, blijkbaar heb ik dat overschat.