Silly season f1 2018

Gestart door wilfried66, 11 juni 2017 - 12:07:14

« vorige - volgende »

Robert Kubica terug bij Williams in 2019

Kansloze missie die alleen maar een teleurstelling kan worden
6 (46.2%)
Mooie comeback die laat zien wat voor een doorzetter hij is
7 (53.8%)

Totaal aantal stemmen: 13

Poll gesloten: 12 december 2018 - 16:22:47

Wings

Volgens mij is de kogel door de kerk en officieel dat Kvyat terugkeert bij Toro Rosso:
https://racingnews365.nl/kvyat-maakt-in-2019-comeback-bij-toro-rosso

Mick Schumacher wordt genoemd om naast de Rus plaats te nemen.

Franky R.

Citaat van: Wings op 15 september 2018 - 10:26:07
Volgens mij is de kogel door de kerk en officieel dat Kvyat terugkeert bij Toro Rosso:
https://racingnews365.nl/kvyat-maakt-in-2019-comeback-bij-toro-rosso

Mick Schumacher wordt genoemd om naast de Rus plaats te nemen.


ik zou het een foute grap vinden...Dan nog liever Pascal, die nu niet meer gelieerd is aan Mercedes of Ocon. Naar mijn mening is Ocon de beste keuze om in 2019 voor Toro Rosso te rijden.

Maikel0230

Citaat van: Jozef op 12 september 2018 - 11:13:35
Citaat van: Maikel0230 op 11 september 2018 - 23:50:08Ferrari en Red Bull maken de gok die hij niet aandurfde nu wel en dan wordt je met zo'n uitspraken gewoon uitgelachen in de paddock.

Sorry maar waar haal je het verhaal vandaan dat Toto Wolff uitgelachen wordt in de paddock? ??? Wie lacht hem uit?

De man leidt een organisatie die 8 wereldtitels heeft gehaald in de voorbije 4 jaar, maar hij zal wel niet weten waar hij het over heeft. Ferrari heeft de voorbije 10 jaar veel meer gewonnen en heeft dus alle recht om Toto Wolff 'uit te lachen'. Oh wacht even, 0 titels. Ha ha!

Ik zie niet in wat de 8 wereldtitels van Mercedes te maken hebben met de manier waarop Mercedes omgaat met zijn juniors? Laten we duidelijk zijn ik heb niks tegen Wolff, hij is een waardige tegenstander en spreekt meestal wel zinnige dingen uit. Buiten dan dat occasioneel geleur over wel of niet sneller zijn dan Ferrari naargelang ze winnen of verliezen maar dat is een andere zaak.

Het is al jaren duidelijk dat als je juniors wil opleiden in de F1 je moet investeren in een B of zelfs C team. Red Bull is hier de pionier in gebleken en investeert daarom nog altijd fors in Toro Rosso. Zelfs nu nog, ondanks dat de talentenbron bij hun programma een beetje droog staat. Ferrari startte reeds in 2009 met zijn eigen programma en begint zo ondertussen eindelijk wat coureurs te krijgen die het waard zijn om in de F1 te plaatsen. Vandaar de links met Haas en Sauber waarbij die laatste een serieuze deal heeft met Fiat voor zowel technische steun als ook de opties om juniors uit het Ferrari programma bij hun te plaatsen.

Wat doet Mercedes? Waar heeft de zilveren ster ergens geïnvesteerd om zijn juniors te plaatsen? Wat korting op de motoren alleen is niet meer genoeg. Dat maakt de zaak Force India duidelijk, alsook Williams waar het geld van pay-drivers ondertussen van levensbelang wordt (Stroll vertrekt+Martini = Serieuze slok op de borrel).

Eind 2016 ging Manor Racing failliet. Op dat moment reden zowel Wehrlein als Ocon voor dat team. Mercedes had het maar voor een habbekrats hoeven op te kopen en Haas gewijs van materiaal te voorzien en ze hadden daar een perfect installatie gehad om hun eigen juniors te laten groeien. Maar dat deed Mercedes niet. Ook deze zomer toen het water aan de lippen stond bij Force India hadden ze samen met Stroll kunnen instappen en daar iets op poten zetten maar ook dat deden ze niet.

Nee, dat Ocon geen waarschijnlijk geen zitje zal krijgen in 2019 heeft niks te maken "geen ballen hebben" of "ze hebben gelogen". Dat heeft alles te maken met de onbereidheid van Mercedes om een echt B team aan zich te binden. Daar wringt het schoentje.

Verdiende Bottas nog een tweede kans na zijn eerste seizoen? Zeker, maar als je in je rangen vindt dat Ocon een toekomstig kampioen is dan moet je gewoon even hard zijn en die keuze maken. En dat is wat men bij Mercedes afgelopen winter tekort kwam, durf. Kijk naar Red Bull en Vestappen. Die dachten net hetzelfde over Max en moesten op een gegeven moment zelfs niet meer twijfelen en plaatste hem gewoon in die wagen.

Mercedes mag in dit hele dossier echt wel naar zichzelf kijken.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Wings

Citaat van: Maikel0230 op 15 september 2018 - 11:45:03
Nee, dat Ocon geen waarschijnlijk geen zitje zal krijgen in 2019 heeft niks te maken "geen ballen hebben" of "ze hebben gelogen". Dat heeft alles te maken met de onbereidheid van Mercedes om een echt B team aan zich te binden. Daar wringt het schoentje.

Mercedes had Ocon ook naast Lewis kunnen plaatsen. Daar heb je geen B-team voor nodig.

Daarnaast niet vergeten dat zo'n B-team flink wat kost. Recent las ik dat Red Bull 85 miljoen euro betaalt aan Toro Rosso. Dat zijn serieuze bedragen en doe je er niet zomaar even bij. Zeker niet als Mercedes goede afspraken kan maken met afnemers van motoren net zoals Ferrari dat bij Sauber doet. Bij de sponsordeal die Ferrari met Sauber sloot vloeide naar verluid zo'n 20 miljoen pegels naar de Zwitserse banken. De prijs die voor de Ferrari-motoren betaald moet worden zal daar niet heel ver vanaf zitten. En Sauber mag gebruik maken van rijders uit de talentenvijver van Ferrari. Een klassieke win-win-situatie. Een B-team zoals Red Bull dat heeft is dan ook de uitzondering die de regel bevestigd.

Ondanks de mogelijkheden, financiële middelen en investeringen die Red Bull doet, dreigt de talentenvijver droog te lopen en haalt Red Bull afgedankte rijders terug. Hartley en Kvyat zijn eerder al gewogen en te licht bevonden, maar ze hebben simpelweg niemand anders die de honneurs kan waarnemen. Het is nog maar de vraag of Red Bull blijft investeren. De successen zijn op dit moment dun. Te dun. Men hoopt met Honda nieuw leven in het gebeuren te kunnen blazen (ik heb vertrouwen dat het lukt) maar geloof Red Bull op hun woord dat áls successen uitblijven, de kaars langzaam zal doven en zij zich terugtrekken.

Edwinlzv

Citaat van: Olaf7979 op 14 september 2018 - 21:22:11
Waarom is er bij Mercedes geen slim persoon die tegen Toto zegt laten we de motoren wat goedkoper maken voor FI mits ze Ocon laten rijden. Denk dat ze liever de Mercedes motor hebben dan Perez.

Het is voor Stroll wel goed dat hij naast een veeeeeeeel betere coureur komt. Kan hij mooi de race afstellingen bij hem halen.

Dat zouden ze dan tegen Claire Williams moeten zeggen. Zoals Olaf in het weekend al zei zouden zij de oplossing kunnen zijn maar het schijnt dat ze vrij koppig is. Olaf stelde dat als ze hetzelfde als Haas zouden doen dan ze dan net zoveel of meer zouden verdienen als met een pay driver die veel minder getalenteerd is.

Wings

Olav. Het was inderdaad een interessant punt al denk ik dat de praktijk genuanceerder is. Als Williams 10 miljoen kan uitsparen voor het ontwikkelen en bouwen van versnellingsbakken en een stap voorwaarts kan maken zouden ze knettergek zijn als ze het nalaten.

Olaf7979

Wings
Team Williams denkt dat ze nog het topteam zijn van jaren terug. Nu voelen zij zich te goed om verschillende onderdelen bij een ander te kopen.

Wat denken jullie over het gedoe tussen Ocon en Perez?
Zal wat zijn als Perez uiteindelijk moet vertrekken ipv Ocon.  ;D


Jozef

Pérez reed vandaag in elk geval niet als iemand die zijn contract voor volgend jaar op zak heeft en daarom vol vertrouwen zit. Zowel het incident met Ocon als dat met Sirotkin vond ik echt bizar - als een nieuweling die de grenzen niet kent. Misschien had hij gewoon een slechte dag in de Singaporese hitte...

Fietser

#683
Citaat van: Jozef op 17 september 2018 - 00:56:04
Pérez reed vandaag in elk geval niet als iemand die zijn contract voor volgend jaar op zak heeft en daarom vol vertrouwen zit. Zowel het incident met Ocon als dat met Sirotkin vond ik echt bizar - als een nieuweling die de grenzen niet kent. Misschien had hij gewoon een slechte dag in de Singaporese hitte...

Beetje off-topic.
Het duel tussen Perez en Ocon vond ik eigenlijk gewoon stevig duw- en trekwerk, de Mexicaan werd er dan ook niet voor gestraft wat ik wel kon begrijpen. Hetzelfde gebeurde tussen de twee FI-coureurs immers vorig jaar ook in Baku, maar dan andersom: Ocon duwde Perez naar buiten de vangrails in.
Perez' gedrag richting Sirotkin vond ik idd echt bizar. Volkomen gefrustreerd was-ie. Dat laatste lag ook wel een tikkie bij FI-strategen. Want waarom haalden ze Perez - die op koers lag om fluitend best of the rest te worden - naar binnen, waardoor hij achter Stroll en Sirotkin terechtkwam? Beide Williams' reden op softs en zouden nog heel lang voor oponthoud zorgen, dat had men op de pitsmuur moeten weten. E.e.a. zorgde ervoor dat Perez volkomen doordraaide. Dat neemt natuurlijk niet weg dat hijzelf hartstikke fout zat met zijn schaamteloze actie.

Sabai

Net als op spa toen tegen Hamilton . Eigenlijk zou hij daar 1 race voor aan de kant moeten. Staat voor mij gelijk aan wat die gast in de MotoGP deed met die voorrem indrukken.

Matthijs

Citaat van: Fietser op 17 september 2018 - 10:37:22
Het duel tussen Perez en Ocon vond ik eigenlijk gewoon stevig duw- en trekwerk, de Mexicaan werd er dan ook niet voor gestraft wat ik wel kon begrijpen.

Ik vond de reactie van het team wel opvallend:

CitaatEsteban put himself in a position where if Checo moved over, he couldn't do anything about it. But your teammate shouldn't do that to you.
If it's another car, then you shouldn't have put yourself there. But if it's your teammate, you've got to have that respect.

Kortom: het was niet zo slim van Ocon om zich in de hoek de manoeuvreren waar de klappen vallen, maar bij je teamgenoot kan dat wel. Ik snap wat hij bedoelt maar nu komt het net zo over van: bij je teamgenoot kan je meer risico nemen, want je teamgenoot moet jou meer ruimte laten.

Ik vond het niet zo slim van Ocon.

https://www.motorsport.com/f1/news/ocon-perez-not-allowed-to-race-singapore-crash/3178423/

Jozef

Concrete geruchten steken de kop op dat Kvyat getekend heeft bij Toro Rosso en dat dit in Sotsji aangekondigd zal worden.

Robbert65

Concrete geruchten! da's een mooie vondst Jozef ;)

Maar het gonst al een week, inderdaad. Martin Brundle van Sky was er als eerste mee. Ook Peter Windsor brengt het als een bijna-zekerheid.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Citaat van: Jozef op 17 september 2018 - 00:56:04
Pérez reed vandaag in elk geval niet als iemand die zijn contract voor volgend jaar op zak heeft en daarom vol vertrouwen zit. Zowel het incident met Ocon als dat met Sirotkin vond ik echt bizar - als een nieuweling die de grenzen niet kent. Misschien had hij gewoon een slechte dag in de Singaporese hitte...

Het contact met Ocon vond ik een race-incident. Ik denk niet dat Checo Ocon heeft zien aankomen.

JS JTD

Ericsson exit! Het werd tijd...
Giovinazzi naast Raikkonen bij Sauber.