Silly season f1 2018

Gestart door wilfried66, 11 juni 2017 - 12:07:14

« vorige - volgende »

Robert Kubica terug bij Williams in 2019

Kansloze missie die alleen maar een teleurstelling kan worden
6 (46.2%)
Mooie comeback die laat zien wat voor een doorzetter hij is
7 (53.8%)

Totaal aantal stemmen: 13

Poll gesloten: 12 december 2018 - 16:22:47

Franky R.

Als Jos Mateschitz op zijn bek timmert, is Max zó vrij man hoor... ;D


(geintje)

C.G. de Beaufort



Rosberg wordt een voetbal supporter bij Manchester United...

Groet,

C.G. de Beaufort

Pancake Shield

Overigens zijn zowel Grosjean als Magnussen bevestigt voor volgend jaar bij Haas: http://www.autosport.com/news/report.php/id/130870/grosjean-and-magnussen-to-stay-at-haas-for-18

Lijkt mij ook zo goed als zeker de bevestiging dat Raikkonen ook volgend jaar voor Ferrari rijdt. Magnussen (of Grosjean) leken mij de enige serieuze kandidaten die bereid waren tweede viool te spelen achter Vettel. Ik ga er vanuit dat ze immers een ondersteunende rijder willen hebben en niet een vechtende. De rest is dat of niet bereid om te doen of is simpelweg (nog) niet goed genoeg voor Ferrari.

Rijtje coureurs dan nog even met reden waarom niet:
- Ricciardo (RB zal hem niet laten gaan + Vettel zal hem niet naast hem willen)
- Verstappen (RB zal hem niet laten gaan + Verstappen wil geen tweede viool spelen)
- Perez (Ik betwijfel of Perez zelf wil + hij zal geen tweede viool spelen)
- Sainz (RB zal hem niet laten gaan + laatste wilde races zorgen toch voor wat devalutie van Sainz als rijder + zal geen tweede viool willen spelen)
- Hulkenberg (Renault zal hem niet laten gaan + wil waarschijnlijk ook iets opbouwen met de Fransen)
- Kvyat (ooit wel eens ergens gelezen, maar kan me niet indenken dat dit een serieuze optie is)
- Alonso (zal geen tweede viool naast Vettel willen spelen)

Dan de jonge coureurs Giovinazzi en Leclerc blijven over. De Ferrari-teamleiding heeft al aangegeven geen jonge jongens te laten debuteren in de Ferrari, maar bij een Ferrari-aangestuurd team. Dat zou dus Haas kunnen zijn (maar die keuze is al gemaakt) of wellicht Sauber (afhankelijk hoe de Honda-soap afloopt). En dan zou alsnog Giovinazzi eerste keus zijn. Nou, kan ik dat wel met een korreltje zout nemen, omdat Leclerc gewoon iedereen aan flarden rijdt in de F2. Maar ik zie geen van beiden meteen naar de hoofdmacht gaan.

Alles bij alles: Raikkonen rijdt volgend jaar dus ook voor Ferrari.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Wings

Die tweede viool argumenten vind ik niet opgaan. Ik denk dat Alonso dolblij is als hij zou mogen terugkeren bij Ferrari en Checo als Ferrari hem contracteert. Wat hun rol wordt is afhankelijk van hun snelheid en het seizoensverloop. Als blijkt dat Alonso sneller is dan Seb zou ik niet weten waarom hij in dienst moet rijden van de Duitser.

Verder denk ik ook dat Ferrari vast blijft houden aan Kimi. Solide keuze. Iemand die Seb geen pijn kan doen over een seizoen gemeten en iemand die in dienst van het team kan rijden. Als hij vervangen wordt is het door Checo. Ten eerste schijnt hij in gezelschap te zijn van mensen die heel veel geld hebben en willen investeren en hij is snel en goed genoeg. De vraag is of hij kneedbaar is en doet wat Ferrari hem oplegt. En hij is net zo heetgebakerd als Vettel. Twee haantjes in één team kan vuurwerk geven. Ik denk dat Kimi meer de stabiele factor is die zorgt voor een goede balans dan Checo. Het is wachten totdat Hamilton de brui eraan geeft. Dan kan Seb naar Mercedes en Max naar Ferrari. Binnen nu en pakweg 3 jaar. Ik kan niet wachten!

max1102

Perez wachtte vorig jaar met bijtekenen bij FI tot Kimi was bevestigd bij Ferrari, hij schijnt dolgraag voor Ferrari te willen rijden, en de keuze tussen een gelijkwaardige behandeling bij FI waarbij je goede punten kan scoren en af en toe een podium of 2e coureur bij Ferrari waar je voor podiums kunt gaan en als het meezit kan winnen is in mijn ogen snel gemaakt

Wings

Lijkt mij ook. Daarbij, een betere positie om het over te nemen van Seb is er niet. ;)


Mickey

Hate tot say I told you so, but, I told you so. ;D

Wings


Mickey

#69
Even geduld. Dit is zwarte rook, het wachten is op witte.  :)

Pancake Shield

De geruchtenmolen zei dit over Hongarije ook al. Moet het eerst maar eens zien en dan geloof ik het wel. Overigens wel opvallend en in het voordeel van dat bericht: de teambaas van Renault heeft wel gezegd dat hij twee auto's in de punten verwacht in Hongarije. Dit lijkt mij wel een duidelijke boodschap naar Palmer toe. Scoren of je vliegt eruit. En dan is het nog maar de vraag wat de constructie wordt.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Robbert65

Gasly heeft een stoeltje gepast bij STR. "Strictly reserve driver" hoor ik...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Citaat van: Pancake Shield op 26 juli 2017 - 10:48:24
De geruchtenmolen zei dit over Hongarije ook al. Moet het eerst maar eens zien en dan geloof ik het wel. Overigens wel opvallend en in het voordeel van dat bericht: de teambaas van Renault heeft wel gezegd dat hij twee auto's in de punten verwacht in Hongarije. Dit lijkt mij wel een duidelijke boodschap naar Palmer toe. Scoren of je vliegt eruit. En dan is het nog maar de vraag wat de constructie wordt.

Dat zal zeker meewegen. Verder verbaas ik mij over de line-up van Renault. Een fabrieksteam kunnen betere rijders permitteren dat wat er nu rijdt. En Kubica vind ik ook niet interessant. Zit ook in de herfst van zijn autosportcarrière op topniveau. Ik zie liever een Sainz, Wehlein of Ocon instappen.

Sphinx

Citaat van: Wings op 26 juli 2017 - 15:40:37
Verder verbaas ik mij over de line-up van Renault. Een fabrieksteam kunnen betere rijders permitteren dat wat er nu rijdt. En Kubica vind ik ook niet interessant. Zit ook in de herfst van zijn autosportcarrière op topniveau. Ik zie liever een Sainz, Wehrlein of Ocon instappen.

Renault (meer bepaald Abiteboul) is helaas niet slim genoeg geweest, want ze hebben wel degelijk geprobeerd  de drie genoemde coureurs vast te leggen na het contracteren van de Hulk:
- Sainz is aan zijn contract gehouden door RBR
- Wehrlein kregen ze niet van Mercedes
- Ocon wás een topkandidaat toen Vasseur de baas was en er waren plannen om een leenconstructie op te zetten met Mercedes. Maar toen ging Vasseur weg, plan in de ijskast, en Force India hing meteen in de telefoon om Ocon een stoeltje te bieden

Dus koos Renault voor het geld van de familie Palmer, en hield Jolly nog een jaar aan. Blijkbaar zien ze nu meer in een poging met Kubica. Als het werkt is het mooie publiciteitsstunt en levert het punten op, als het niet werkt was het een dappere poging en een leuk afscheid, punten waren dan zogenaamd "niet aan de orde." En in dat laatste geval moet Renault hopen dat Sainz er mee kan leven dat hij tweede keus achter een gehandicapte herintreder is ;)
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Matthijs

#74
Nu heeft Renault een luxepositie: als de test van Kubica een succes is, dan kiezen ze voor hem, anders betalen ze 8 miljoen voor Sainz. Hoe dan ook geen slechte deal.

Edit: ten minste, tenzij Renault Sainz alleen wil hebben voor het restant van 2017, om daarna Kubica in te lijven. Kan me niet voorstellen dat Sainz zich daarvoor leent.