Silly season f1 2018

Gestart door wilfried66, 11 juni 2017 - 12:07:14

« vorige - volgende »

Robert Kubica terug bij Williams in 2019

Kansloze missie die alleen maar een teleurstelling kan worden
6 (46.2%)
Mooie comeback die laat zien wat voor een doorzetter hij is
7 (53.8%)

Totaal aantal stemmen: 13

Poll gesloten: 12 december 2018 - 16:22:47

robbert

nee, ze gaan raikkonen een contractverlenging geven omdat hij nu 2 goeie races gereden heeft  ;D

Wings

Lijkt mij niet. De vraag is dat als Kimi niet bij Ferrari rijdt, waar dan wel?

Arthur

Ik denk juist niet dat Ferrari voor een dergelijke keuze gaat. Die gaan altijd voor een gearriveerde rijder. Dan hadden ze Bianchi er ook al eerder in kunnen zetten. Probleem is dat Vettel een Ricciardo niet naast zich duldt! Dan wordt de spoeling dus dun. Ik denk dan eerder dat ze Raikkonen nog een jaar houden en pas dan Leclerc zullen plaatsen. Maar begrijp me niet verkeerd, ik zou het geweldig vinden als ze Leclerc wel in die auto zetten in 2019. Maar ik zie het nog niet gebeuren!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Soms veranderen inzichten. Eerder heb ik Magnussen al geopperd als shot in the dark.

Olaf7979

Mocht het voor 2019 ook gelden gok ik

Fer: vet & rai ( echt laatste jaar )
Mer: bot & ham
RB: max & ric
Ren: hul & sai
Haas: mag & lec
FI: oco & Stroll ( als papa team koopt en deal sluit met Mercedes )
Mcl: per & nor
TR: gas & fukuzumi ( als Honda mag bepalen anders rb het zegt zet ik in op ticktum F3 coureur )
Wil: Wehrlein & KUB ( weh omdat ze de motoren goedkoper krijgen van Mercedes & KUB heeft de gun factor. Het kan ook jonge talent Russel worden )
Sauber: eri & giovanotsi ( weet even niet je het schrijft maar deze coureur heeft vorig jaar ook een race gereden)

Sabai

Eigenlijk zou het voor Ocon het beste zijn om een stapje hogerop te gaan. Jammer dat er nog geen plek vrijkomt bij de top teams.

Wings

Ik denk niet dat Lewis zit te wachten op Ocon.

Fietser

Citaat van: Wings op 08 juli 2018 - 11:21:52
Ik denk niet dat Lewis zit te wachten op Ocon.
Dat denk ik ook niet. En datzelfde geldt voor Vettel, die zit/zat ook niet te wachten op Ricciardo. En wellicht zit de Ferrari-kopman straks ook niet te wachten op Leclerc. Om precies die reden rijden Raikkonen en Bottas in een topteam. En dat zou best nog wel even kunnen duren. Wat ik niet hoop.

Wings

Volledig mee eens Fietser. Ik ben wel benieuwd wat bij McLaren gaat gebeuren. Force India wordt wellicht overgenomen waardoor Checo vrijkomt en nog wel eens naar McLaren kan verkassen om Alonso op te volgen. Lando Norris ernaast?

Arthur

Ook eens hier! En wat valt die Bottas toch weer door de mand. Goede coureur? Zeker! Kampioenmateriaal? No way!! Plek bij Mercedes? Mazzeltov!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Matthijs

Bottas door de mand? Heb ik een andere race gezien? Laatste paar ronden was niet best maar hij reed op oudere en hardere banden en Vettel is echt wel een klassecoureur.
Ik vind Bottas het dit jaar juist enorm goed doen, alleen pech heeft hem ervan weerhouden op gelijke hoogte met Hamilton en Vettel te staan qua punten.

Wings

Dan nog eindigt hij achter Lewis die van achteren komt, buiten het podium. Leuk dat hij strijd levert (dat deed hij inderdaad goed), maar dat is het dan ook. Door de mand vallen is misschien wat zwaar van inzet en afhankelijk van je verwachtingspatroon maar dat hij snelheid tekort komt was (pijnlijk) duidelijk.

Fietser

Ofschoon ik beslist sympathiseer met Bottas, zie ik toch graag Ocon volgend jaar zijn plek innemen. De jonge Fransoos is sterk bezig en lijkt zijn (toch al niet misselijke) teamgenoot Perez nu toch echt duidelijk de baas. Zoals hierboven al is gemeld zou Hamilton hier wellicht niet zo blij mee zijn, maar voor de neutrale kijker - en de sport - is het een stuk aantrekkelijker als ook binnen topteams meer concurrentie zou bestaan. Jammer dat de twee grote teams hun oren laten hangen naar de wensen van hun (dik betaalde) vedetten. Deden ze dat niet dan zouden er veel eerder en vaker interessante verschuivingen plaatsvinden. Dat jongens als Bottas en Raikkonen rijden waar ze rijden is ronduit stagnerend en daardoor jammerlijk voor de sport.

Matthijs

Citaat van: Wings op 09 juli 2018 - 08:22:57
Dan nog eindigt hij achter Lewis die van achteren komt, buiten het podium.
Dat hij achter Lewis komt heeft 100% te maken met de Safety Car en (een terechte) teamorder, maar dat wist je zelf natuurlijk al wel. Op eigen kracht was Hamilton er nooit meer voorgekomen, hij reed 20 seconden achter Bottas. Verder voel ik me niet geroepen om Bottas te verdedigen, want het was zeker niet zijn beste race. Maar 'door de mand vallen' vind ik veel te sterk uitgedrukt. Laten we het erop houden dat hij niet van dezelfde categorie is als Vettel en Hamilton en zijn banden ouder (tov Hamilton) en harder (tov Vettel en Raikkonen) waren.

Wings

Citaat van: Fietser op 09 juli 2018 - 09:10:05
Ofschoon ik beslist sympathiseer met Bottas, zie ik toch graag Ocon volgend jaar zijn plek innemen. De jonge Fransoos is sterk bezig en lijkt zijn (toch al niet misselijke) teamgenoot Perez nu toch echt duidelijk de baas. Zoals hierboven al is gemeld zou Hamilton hier wellicht niet zo blij mee zijn, maar voor de neutrale kijker - en de sport - is het een stuk aantrekkelijker als ook binnen topteams meer concurrentie zou bestaan. Jammer dat de twee grote teams hun oren laten hangen naar de wensen van hun (dik betaalde) vedetten. Deden ze dat niet dan zouden er veel eerder en vaker interessante verschuivingen plaatsvinden. Dat jongens als Bottas en Raikkonen rijden waar ze rijden is ronduit stagnerend en daardoor jammerlijk voor de sport.

Volgens mij is Ocon recent bevestigd voor 2019. Verder volledig eens.