Het grote tv uitzendingen-topic (nieuwe versie?)

Gestart door Pancake Shield, 28 mei 2017 - 23:33:29

« vorige - volgende »

Arthur

Hij kraamt altijd onzin uit en het beetje nieuws kent iedereen al die geïnteresseerd is in F1. Hij is zo popie jopie terwijl hij gewoon helemaal niets voorstelt. Hij kan niet fatsoenlijk interviewen, heeft de uitstraling van een zak hooi en heb het idee dat helemaal niemand in het wereldje hem serieus neemt. Hulkenberg vindt het leuk om weer eens Nederlands te spreken en Horner doet zijn [plichtmatige] zegje vanwege onze Max.

Hij loopt nu op de grid met een camera op hem gericht en een microfoon in zijn hand. Hoeveel meer gif moeten we uit die beker drinken? Weg met die man, echt, voegt totaal niets toe, niets, niets, niets. Ronald van Dam was ik niet blij mee maar toen waren we in ieder geval verlost van Plooij. 100 maal liever Ronald van Dam dan die Plooij....

I rest my case!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

BMW.WilliamsF1

Uhm, dat klopt niet helemaal. Van Dam heeft een seizoen in plaats van Olav Mol commentaar gegeven. Een pit reporter was er toen niet. Plooij is er later weer bij gekomen samen met Mol.

Maar mss van Dam in de pits zou mss beter zijn, maar het beste zou iemand zijn die er wel verstand van heeft en de juiste vragen stelt.

Edwin90

Laten we alsjeblieft afspreken dat we Ronald van Dam thuis laten, en hopen dat ZiggoSport ooit besluit om hem van alle autosport ver verwijderd te houden. Als er iemand is die compleet waardeloos is in het vak dat hij beoefent, dan is het Ronald van Dam wel. Hoe boeiend de raceklasse ook, als ik Van Dam 'goedemiddag, autosportliefhebbers' (of wat anders) hoor zeggen dan zap ik weg. Dan download ik later de race wel met Engels commentaar. ::)

Arthur

#18
Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 01 juni 2017 - 00:44:58
Uhm, dat klopt niet helemaal. Van Dam heeft een seizoen in plaats van Olav Mol commentaar gegeven. Een pit reporter was er toen niet. Plooij is er later weer bij gekomen samen met Mol.

Maar mss van Dam in de pits zou mss beter zijn, maar het beste zou iemand zijn die er wel verstand van heeft en de juiste vragen stelt.

Uhm, dat klopt wel, weliswaar was Ronald van Dam geen pitsreporter [heb ik ook niet gezegd], we waren wel verlost van Plooij. Later kwam Olav Mol terug en in zijn kielzog kwam ook Plooij weer terug [helaas]. Het voordeel van Ronald van Dam was dus dat we Plooij kwijt waren. Dat bedoelde ik te zeggen.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Arthur

Citaat van: Edwin90 op 01 juni 2017 - 20:16:36
Laten we alsjeblieft afspreken dat we Ronald van Dam thuis laten, en hopen dat ZiggoSport ooit besluit om hem van alle autosport ver verwijderd te houden. Als er iemand is die compleet waardeloos is in het vak dat hij beoefent, dan is het Ronald van Dam wel. Hoe boeiend de raceklasse ook, als ik Van Dam 'goedemiddag, autosportliefhebbers' (of wat anders) hoor zeggen dan zap ik weg. Dan download ik later de race wel met Engels commentaar. ::)

Dat vind ik dan weer te ver gaan voor Ronald van Dam. Zijn probleem is dat hij het natuurlijke enthousiasme mist om een race te verslaan. Hij komt saai over terwijl hij wel kennis van zaken heeft maar het niet over kan brengen. Bij Plooij is het juist andersom, veel geblaat maar nergens wol te bekennen [dat lukt ook niet met een varken -ik bedoel dan weer niet dat Plooij een varken is-...]. Liever nog Van Dam als Plooij [als pitreporter, daar zou Ronald van Dam wellicht beter uit de verf komen].
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Sabai

Ik zou graag een oud f1 coureur als pit reporter zien. Die kennen vaak de teams en komen overal binnen. En ze hebben meer kennis.

FolkertE

Ze zouden Jos eens in de pit moeten zetten als reporter. Heb je nog wel eens kans op stukje sensatie of een "klapstuk."

-Nino-

Olav Mol is F1, wat je er ook van vindt. De overname van zijn positie zal denk ik toch moeten gebeuren door eerst iemand naast te zetten die het vervolgens van hem gaat overnemen.

Over Jack Plooij denk ik dat het toch wel goed is dat hij in het paddock rondloopt. Misschien weet hij niet hoe de auto's van a tot z in elkaar zitten en kent hij niet het verleden van alle personen die daar rondlopen, maar hij zorgt wel voor creativiteit en heeft de brutaliteit. Ik kijk niet heel veel Formule 1, maar men zou kunnen overwegen om interviews te laten zien van buitenlandse collega's, bijvoorbeeld Play Sports België, Sky Sports of RTL. 

Ronald van Dam mist inderdaad een beetje het enthousiasme om het over te brengen, maar er lijkt toch verbetering in te zitten.  Dat laatste kan ik ook zomaar vinden doordat ik al lang blij ben er bij de klasses die hij nu regelmatig doet (F2, GP3, PSS, F3, DTM) in ieder geval Nederlands commentaar is. Ziggo Sport is een Nederlandse zender, dus als men iets uitzendt moet het ook met commentaar in de Nederlandse taal.

Wat het enthousiasme betreft vind ik dat Frank Verhoeven helemaal aan het doorslaan is. Eerst bij Rally Report op RTL 7 vond ik dat echt goed te doen, maar tegenwoordig bij WRX is het allemaal 'te'.

Wie ik graag bij Ziggo Sport zou willen horen is Nelson Valkenburg (commentator bij Eurosport en Motorsport.tv). 

Jozef

#23
Citaat van: -Nino- op 02 juni 2017 - 08:28:31Over Jack Plooij denk ik dat het toch wel goed is dat hij in het paddock rondloopt. Misschien weet hij niet hoe de auto's van a tot z in elkaar zitten en kent hij niet het verleden van alle personen die daar rondlopen, maar hij zorgt wel voor creativiteit en heeft de brutaliteit.

Brutaliteit op de F1-grid is een kwaliteit als je het combineert met kennis van zaken en het talent om snel en to-the-point te interviewen. Martin Brundle doet behoorlijk wat ellebogenwerk om veel interviews te krijgen en wordt toch nog alom gerespecteerd.

Als je brutaliteit echter combineert met een gebrek aan kennis en journalistieke capaciteiten, dan ben je gewoon een lompe boer. En dat is Jack Plooij.

(Excuus aan alle landbouwers die ik hiermee beledigd zou hebben, dat was niet mijn bedoeling.)

Franky R.

Citaat van: Jozef op 02 juni 2017 - 11:02:52
Citaat van: -Nino- op 02 juni 2017 - 08:28:31Over Jack Plooij denk ik dat het toch wel goed is dat hij in het paddock rondloopt. Misschien weet hij niet hoe de auto's van a tot z in elkaar zitten en kent hij niet het verleden van alle personen die daar rondlopen, maar hij zorgt wel voor creativiteit en heeft de brutaliteit.

Brutaliteit op de F1-grid is een kwaliteit als je het combineert met kennis van zaken en het talent om snel en to-the-point te interviewen. Martin Brundle doet behoorlijk wat ellebogenwerk om veel interviews te krijgen en wordt toch nog alom gerespecteerd.

Als je brutaliteit echter combineert met een gebrek aan kennis en journalistieke capaciteiten, dan ben je gewoon een lompe boer. En dat is Jack Plooij.

(Excuus aan alle landbouwers die ik hiermee beledigd zou hebben, dat was niet mijn bedoeling.)


Plooij is een lul...ik kan mij nog herinneren dat ik aan het werk was voor de Pits in 2013..F1 in Schools was dat, volgens mij. Flink gebotst met dit groot kind op de Hugo de Groot School. Ik was bezig met foto's aan het maken van kinderen die in de Caterham mochten zitten.


Komt deze lul aan mijn fototas sjorren...want hij was 'belangrijk' en wilde een interview afnemen. Ik stond blijkbaar in de weg? >:(  Dat moet je nou niet doen bij mij...




Pancake Shield

Brutaliteit is een goede eigenschap als journalist. Soms moet je brutaal zijn om bepaalde vragen te kunnen stellen. En dat kan je in het verdom-hoekje gooien totdat uiteindelijk blijkt dat jouw brutaliteit wel een goed verhaal brengt. Mij is geleerd dat een goede journalist altijd een halve rat is. Maar Jack combineert idd die brutaliteit met gebrek aan kennis en andere journalistieke kwaliteiten en dat is wat mij het meeste stoort. Hij kan niet de juiste vragen stellen wanneer het moet en hij kent de regels niet. Ik bedoel dat hij Vandoorne na de kwalificatie in Monaco vraagt of de Belg wellicht een straf krijgt voor het veroorzaken van rood, spreekt boekdelen. Er was geen rood en dat is nog nooit gebeurd. Sorry, Ziggo maar zet daar eens iemand weg die weet waar hij of zij over praat.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Sphinx

Citaat van: -Nino- op 02 juni 2017 - 08:28:31

Wat het enthousiasme betreft vind ik dat Frank Verhoeven helemaal aan het doorslaan is. Eerst bij Rally Report op RTL 7 vond ik dat echt goed te doen, maar tegenwoordig bij WRX is het allemaal 'te'.


Oh? Dat is nochtans zijn normale toon bij de Dakar-rally  :P Niks bijzonders aan, nog net zo hysterisch als altijd (kan er dan ook nauwelijks naar luisteren)

There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Terminator

Ach, het ergste vind ik eigenlijk niet zozeer Plooij, maar meer Doornbos. Hij doet altijd maar alsof hij zelf zo geweldig is en was in de autosport. Vooral op vrijdagavond in het Formule1 Cafe vind ik dat eigenlijk verschrikkelijk om te zien. Elke keer is het zichzelf ophemelen en wordt het een grote Doornbos-show. Het ergste was vorige keer dat ze dan wel weer zitten te lachen om Albers die de pitsslang meeneemt en Ho-Pin Tung die crashte. Maar dat Doornbos 2x crashte in de Indy 500 lieten ze weer niet zien.

En het ergste is dan dat hij na afloop tegen een fan mag racen, waarbij ze bij de fan opeens automatisch remmen hebben ingeschakeld, waardoor ie nooit van Doornbos kan winnen.

Franky R.

Citaat van: Pancake Shield op 03 juni 2017 - 12:19:23
Brutaliteit is een goede eigenschap als journalist. Soms moet je brutaal zijn om bepaalde vragen te kunnen stellen. En dat kan je in het verdom-hoekje gooien totdat uiteindelijk blijkt dat jouw brutaliteit wel een goed verhaal brengt. Mij is geleerd dat een goede journalist altijd een halve rat is. Maar Jack combineert idd die brutaliteit met gebrek aan kennis en andere journalistieke kwaliteiten en dat is wat mij het meeste stoort. Hij kan niet de juiste vragen stellen wanneer het moet en hij kent de regels niet. Ik bedoel dat hij Vandoorne na de kwalificatie in Monaco vraagt of de Belg wellicht een straf krijgt voor het veroorzaken van rood, spreekt boekdelen. Er was geen rood en dat is nog nooit gebeurd. Sorry, Ziggo maar zet daar eens iemand weg die weet waar hij of zij over praat.


Je hebt brutaliteit en onbeschoftheid...Ja, ik snap heel goed dat je ook als fotograaf net wat brutaler moet zijn. Levert je mooie beelden op, maar ik blijf wel gewoon beleefd tegenover anderen...

BMW.WilliamsF1

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/227463/bnr-baas-formule-1-moet-naar-npo-rtl-of-sbs

Dit vind ik altijd zo'n geblaat. Alleen omdat Max meedoet en succesvol is moet het opeens op het open net. Jarenlang zit t achter de decoder en nu voor Ziggo klanten dan gratis. Maar als Max niet mee zou doen of net als de vorige Nederlandse coureurs achteraan had gereden dan had je er niemand over gehoord. En Ziggo heeft 't gewoon goed gedaan door de rechten te kopen toen 't kon. :)