GP MONACO 2017

Gestart door Franky R., 24 mei 2017 - 19:37:24

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Jozef op 27 mei 2017 - 17:34:38
Met een hele lange eerste stint van P20 naar P5 rijden dateert van de tijd van de tankstops. Dan gooide je er als topper meer benzine in dan de rest, maar dankzij je snellere auto ging je gewoon mee met het pak, op een gegeven moment gaat iedereen pitten (en dus ook weer meer benzine aan boord laden) en dan blijf je zelf nog buiten met een bijna lege tank en maak je het verschil.

Dat kun je nu wel vergeten, als je lang buitenblijft verlies je alleen maar omdat de rest verser rubber heeft. Nu goed, een Mercedes op oudere banden is alsnog sneller dan een Toro Rosso op verse banden zou je denken. Maar het sleutelwoord daarvoor is: vrije baan.

Dat is wel erg kort door de bocht. Vers rubber kan wel sneller zijn maar die ander krijgt ook zo een moment dat hij vers rubber heeft. Bovendien is het de vraag waar je terecht komt met je verser rubber. Als je in verkeer zit en moet meer vergen zijn zo ook eerder opgerookt.

Wings

Citaat van: Mickey op 27 mei 2017 - 14:45:13
Haha, die Loewie. Jammer van Vandoorne, zelfde als Max vorig jaar.

Het wil maar niet lukken met de Belg. Nu laat de hie-ha-Honda-motor hem eens niet in de steek en speelt het verschil in vermogen geen parten, hangt hij zijn McLaren in de vangrail. Dat zijn twee fouten kort na elkaar.

Jozef

Citaat van: Wings op 28 mei 2017 - 09:19:00
Citaat van: Jozef op 27 mei 2017 - 17:34:38
Met een hele lange eerste stint van P20 naar P5 rijden dateert van de tijd van de tankstops. Dan gooide je er als topper meer benzine in dan de rest, maar dankzij je snellere auto ging je gewoon mee met het pak, op een gegeven moment gaat iedereen pitten (en dus ook weer meer benzine aan boord laden) en dan blijf je zelf nog buiten met een bijna lege tank en maak je het verschil.

Dat kun je nu wel vergeten, als je lang buitenblijft verlies je alleen maar omdat de rest verser rubber heeft. Nu goed, een Mercedes op oudere banden is alsnog sneller dan een Toro Rosso op verse banden zou je denken. Maar het sleutelwoord daarvoor is: vrije baan.

Dat is wel erg kort door de bocht. Vers rubber kan wel sneller zijn maar die ander krijgt ook zo een moment dat hij vers rubber heeft. Bovendien is het de vraag waar je terecht komt met je verser rubber. Als je in verkeer zit en moet meer vergen zijn zo ook eerder opgerookt.
[/quote

Maar track position is alles in Monaco, als de ander 2 rondjes eerder pit ben je gezien.

Hamilton moet ofwel heel vroeg pitten ofwel heel laat. Ik denk eigenlijk dat heel vroeg de beste keus is, maar ik laat me graag verrassen door Mercedes. :)

Wings

Max genaaid door Red Bull omwille van P3 voor Ricciardo.

Jozef

Ja, erg slimme strategie van Red Bull om een podiumplaats te veroveren.

Wat denken we, heeft Ferrari Kimi opzettelijk genaaid of niet? Ik denk van wel.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 28 mei 2017 - 15:05:23
Ja, erg slimme strategie van Red Bull om een podiumplaats te veroveren.

Wat denken we, heeft Ferrari Kimi opzettelijk genaaid of niet? Ik denk van wel.
Red Bull heeft Raikkonen genaaid. Wat had Ferrari anders moeten doen dan? Kimi was erg traag. Doordat Bottas vast kwam te zitten kun je achteraf misschien zeggen dat het niet nodig was. Kimi had gewoon een gat moeten trekken ipv de boel ophouden.

Jozef

Wat heeft Red Bull ermee te maken? Het was Bottas die eventueel, misschien, een bedreiging vormde. Maar dat was geen directe dreiging, Kimi had prima nog 1 of 2 ronden langer buiten kunnen blijven maar nee, Ferrari pit hem liever zodat hij net achter Button en Wehrlein weer de baan op komt.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 28 mei 2017 - 15:16:35
Wat heeft Red Bull ermee te maken? Het was Bottas die eventueel, misschien, een bedreiging vormde. Maar dat was geen directe dreiging, Kimi had prima nog 1 of 2 ronden langer buiten kunnen blijven maar nee, Ferrari pit hem liever zodat hij net achter Button en Wehrlein weer de baan op komt.
Red Bull zet toch de hele cyclus in gang? Verstappen pit, Mercedes haalt daarop Bottas naar binnen waarop Ferrari raikkonen naar binnen haalt. En met Vettel dekten ze Ricciardo af.

Jozef

Man man, wat gebeurt hier allemaal.

Ericsson echt een van de domste F1-crashes die ik ooit heb gezien.
Vandoorne ook als een kneus de muur in, ongetwijfeld koude remmen/banden.
Pérez met naar mijn mening toch een veel te optimistische manoeuvre waardoor hij een onverhoopte puntenfinish weer weggooit.

Wings

Citaat van: Jozef op 28 mei 2017 - 15:05:23
Ja, erg slimme strategie van Red Bull om een podiumplaats te veroveren.

Wat denken we, heeft Ferrari Kimi opzettelijk genaaid of niet? Ik denk van wel.

En dus niet slim van Ferrari om de leiding in het kampioenschap te verstevigen?

Mickey

Citaat van: Wings op 28 mei 2017 - 14:58:07
Max genaaid door Red Bull omwille van P3 voor Ricciardo.

Echt hè. Ben benieuwd bij wie het initiatief lag. Waardeloze beslissing. Had alleen kunnen werken als Bottas buiten was gebleven.

Pancake Shield

Tactisch sterke keuzes gemaakt door Red Bull en Ferrari moet ik zeggen. De snellere Ferrari naar voren gezet om te voorkomen dat de achtervolgers de overwinning in gevaar konden brengen. Red Bull met twee verschillende keuzes gespeeld. Leverde ze uiteindelijk wel een podium op voor Ricciardo. Bottas was Verstappen net iets te snel af anders was het 3 en 4 geweest. Maar zoals gewoonlijk optochtje in Monaco *gaap*
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Tuesday

Citaat van: Mickey op 28 mei 2017 - 16:02:05
Citaat van: Wings op 28 mei 2017 - 14:58:07
Max genaaid door Red Bull omwille van P3 voor Ricciardo.

Echt hè. Ben benieuwd bij wie het initiatief lag. Waardeloze beslissing. Had alleen kunnen werken als Bottas buiten was gebleven.
achteraf kun je toch wel zeggen dat het een geniale beslissing was waarmee ze P3 van Mercedes afpakken. Wel lullig voor Max idd, maar meer punten en een podium voor het team

Jozef

Citaat van: Wings op 28 mei 2017 - 15:52:13
Citaat van: Jozef op 28 mei 2017 - 15:05:23
Ja, erg slimme strategie van Red Bull om een podiumplaats te veroveren.

Wat denken we, heeft Ferrari Kimi opzettelijk genaaid of niet? Ik denk van wel.

En dus niet slim van Ferrari om de leiding in het kampioenschap te verstevigen?
Natuurlijk slim als het zo is, waarom zou ik dat niet slim vinden?

Mickey

Citaat van: Tuesday op 28 mei 2017 - 16:09:42
Citaat van: Mickey op 28 mei 2017 - 16:02:05
Citaat van: Wings op 28 mei 2017 - 14:58:07
Max genaaid door Red Bull omwille van P3 voor Ricciardo.

Echt hè. Ben benieuwd bij wie het initiatief lag. Waardeloze beslissing. Had alleen kunnen werken als Bottas buiten was gebleven.
achteraf kun je toch wel zeggen dat het een geniale beslissing was waarmee ze P3 van Mercedes afpakken. Wel lullig voor Max idd, maar meer punten en een podium voor het team

Scorebordtechnisch, voor de korte termijn wel ja. Maar zou er goed ziek van zijn als ik Verstappen was. En dat is natuurlijk niet bevorderlijk voor de teamgeest.

En geniaal? Meer dan een goede gok was het ook niet, het was allerminst zeker dat Bottas direct zou reageren.

En ze hadden ook net zo lang kunnen wachten tot Bottas binnen zou komen. Had de indruk dat Max zwaar werd opgehouden door 'm. Had hij op die manier P3 kunnen pakken.