GP MONACO 2017

Gestart door Franky R., 24 mei 2017 - 19:37:24

« vorige - volgende »

Jozef

Dat klopt, alleen in Bahrein wist Stoffel de achterstand op Alonso in Q1 onder de halve seconde te houden. In het dit jaar wel extreem krappe middenveld wordt dit dan nog extra uitvergroot, want wat een halve seconde kan betekenen zagen we bij de kwalificatie in Spanje.

Dus ja, wat dat betreft zal Vandoorne het toch beter moeten gaan doen. Maar ik denk niet dat hij al onder druk komt. De kans is om te beginnen al groot dat Alonso opstapt, en dan gaan ze niet ook nog Vandoorne aan de kant schuiven. Zelfs als Alonso blijft, denk ik niet dat er meteen iemand klaarstaat die dat stoeltje beter zou invullen? Of zou het dan toch meteen de beurt zijn aan Matsushita? Magnussen kreeg ook maar 1 seizoen bij McLaren, maar dat kwam door het feit dat ze twee wereldkampioenen konden laten racen.

Wings

Citaat van: Jozef op 26 mei 2017 - 18:04:23
Nou ja, Alonso zat naast Marques en Yoong, Bianchi zat naast Chilton, en Wehrlein naast Haryonto (en toen Ocon verscheen, begon Wehrleins ster te tanen).
Vandoorne zit naast Alonso en Button.

Verschilletje.

Dan nog excelleert Vandoorne niet en vind ik het contrast met Alonso groot. Dat hij Alonso niet verslaat heb ik vrede mee. Vandoorne werd met de grote trom aangekondigd maar kan dat tot op heden niet waarmaken. Verder zit Alonso niet eens in zijn positieve-flow en kruipt hij langzaam maar zeker naar de 40 én is de situatie nieuw. Het zit voor een derde jaar oprij tegen en het lijkt er steeds meer op dat Alonso klaar is. Zijn frustratie inzake de Honda-motor steekt hij niet onder stoelen en banken. Ik betwijfel of Alonso tot op het bot gemotiveerd is. Voor Vandoorne is dat anders.

Wings

Citaat van: Jozef op 27 mei 2017 - 02:33:15
Dat klopt, alleen in Bahrein wist Stoffel de achterstand op Alonso in Q1 onder de halve seconde te houden. In het dit jaar wel extreem krappe middenveld wordt dit dan nog extra uitvergroot, want wat een halve seconde kan betekenen zagen we bij de kwalificatie in Spanje.

Dus ja, wat dat betreft zal Vandoorne het toch beter moeten gaan doen. Maar ik denk niet dat hij al onder druk komt. De kans is om te beginnen al groot dat Alonso opstapt, en dan gaan ze niet ook nog Vandoorne aan de kant schuiven. Zelfs als Alonso blijft, denk ik niet dat er meteen iemand klaarstaat die dat stoeltje beter zou invullen? Of zou het dan toch meteen de beurt zijn aan Matsushita? Magnussen kreeg ook maar 1 seizoen bij McLaren, maar dat kwam door het feit dat ze twee wereldkampioenen konden laten racen.

Ik zou er niet zo zeker van zijn en denk wel dat de positie van Stoffel onder druk komt te staan. Contractbesprekingen starten niet pas ná het seizoen. Hoe de markt zich beweegt weet niemand. Het is aannemelijk dat Alonso na dit seizoen vertrekt maar dat betekent niet automatisch dat Vandoorne dan mag blijven. Kijk maar naar Pérez die naar mijn mening een beter seizoen had dan Vandoorne nu. Even vooruitlopend op de zaken.

Tuesday

Citaat van: Wings op 27 mei 2017 - 10:27:32
Citaat van: Jozef op 26 mei 2017 - 18:04:23
Nou ja, Alonso zat naast Marques en Yoong, Bianchi zat naast Chilton, en Wehrlein naast Haryonto (en toen Ocon verscheen, begon Wehrleins ster te tanen).
Vandoorne zit naast Alonso en Button.

Verschilletje.

Dan nog excelleert Vandoorne niet en vind ik het contrast met Alonso groot. Dat hij Alonso niet verslaat heb ik vrede mee. Vandoorne werd met de grote trom aangekondigd maar kan dat tot op heden niet waarmaken. Verder zit Alonso niet eens in zijn positieve-flow en kruipt hij langzaam maar zeker naar de 40 én is de situatie nieuw. Het zit voor een derde jaar oprij tegen en het lijkt er steeds meer op dat Alonso klaar is. Zijn frustratie inzake de Honda-motor steekt hij niet onder stoelen en banken. Ik betwijfel of Alonso tot op het bot gemotiveerd is. Voor Vandoorne is dat anders.
je kunt ook gewoon zeggen dat Alonso 35 is en langzaam richting de 36 kruipt, dat is wat duidelijker ;) Verder rijdt ie naar eigen zeggen beter dan ooit, maar goed, dat roept ie nogal vaak.

Mickey

Haha, die Loewie. Jammer van Vandoorne, zelfde als Max vorig jaar.

Jozef

Ha-ha-Hamilton. Toch echt je eigen schuld als je alles in Monaco laat afhangen van één ultieme poging.

Die snelste tijd van 'm in Q2, sneed ie daarin niet de chicane af? Moet die tijd dan niet geschrapt worden waardoor hij slechts 15de is (of 14de want Massa zette ook geen serieuze tijd neer in Q2)?

Jammer van Vandoorne, was ie een keer duidelijk sneller dan z'n teamgenoot, verliest hij in de statistieken alsnog het kwalificatieduel vanwege die crash. :D Maar hij mag (na de gridstraffen van beide McLarens) normaal gesproken 12de starten morgen, dus dat is niet verkeerd. In Monaco weet je nooit wat er gebeurt dus dit is gewoon een kans op punten.

Pancake Shield

Vandoorne hoeft toch geen gridstraf te incasseren? Als ze de bolide maken en geen strafbare onderdelen vervangen kan Vandoorne toch als 10e starten?

EDIT: Ik was zijn straf van Barcelona vergeten
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Tuesday

Vandoorne start 12e, Hamilton 13e. Tenzij er bij Vandoorne nog het 1 en ander vervangen moet worden natuurlijk. k  zie Hamilton morgen nog wel in de punten rijden en voor Vettel is 25 punten ook nog verre van gegarandeerd. Dus de schade zou nog wel heel erg mee kunnen vallen. Daarom voorlopig ook een beetje dubbel gevoel bij de pole van Raikkonen. Ben benieuwd hoe het zich morgen gaat ontvouwen, een echte undercut zal er niet zijn denk ik dus tenzij Ferrari beide coureurs direct na elkaar pitten zou dat ook nog alle kanten op kunnen.

gloudiesaurus

Citaat van: Tuesday op 27 mei 2017 - 15:36:58
Vandoorne start 12e, Hamilton 13e. Tenzij er bij Vandoorne nog het 1 en ander vervangen moet worden natuurlijk. k  zie Hamilton morgen nog wel in de punten rijden en voor Vettel is 25 punten ook nog verre van gegarandeerd. Dus de schade zou nog wel heel erg mee kunnen vallen. Daarom voorlopig ook een beetje dubbel gevoel bij de pole van Raikkonen. Ben benieuwd hoe het zich morgen gaat ontvouwen, een echte undercut zal er niet zijn denk ik dus tenzij Ferrari beide coureurs direct na elkaar pitten zou dat ook nog alle kanten op kunnen.

Nou punten halen voor Hamilton wordt niet makkelijk hoor. Al weet je het nooit, met een safety car kan de race zo omdraaien.

Vandoorne zonde, hij had de snelheid en was sneller dan Button. Hij had zomaar een P6 of P7 kunnen pakken en Button voor kunnen blijven. Nu hopen dat ze er geen onderdelen die voor extra straffen zorgen gewisseld moeten worden.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Zou me toch wat verbazen als ze nog wat moeten vervangen bij Vandoorne, veel meer dan een kapotte ophanging zou ik toch niet verwachten. Het was geen doodsklap.

Mijn gok is dat Hamilton morgen 7de eindigt. Het wordt vooral een kwestie van de pitstop zo timen dat hij veel vrij baan krijgt, dus een vroege pitstop (ronde 20) zou daarvoor wel eens het recept kunnen zijn.

Ik vrees een beetje dat Räikkönen niet zal mogen winnen morgen, maar ik hoop natuurlijk van wel. :)

Tuesday

Citaat van: gloudiesaurus op 27 mei 2017 - 15:41:45
Citaat van: Tuesday op 27 mei 2017 - 15:36:58
Vandoorne start 12e, Hamilton 13e. Tenzij er bij Vandoorne nog het 1 en ander vervangen moet worden natuurlijk. k  zie Hamilton morgen nog wel in de punten rijden en voor Vettel is 25 punten ook nog verre van gegarandeerd. Dus de schade zou nog wel heel erg mee kunnen vallen. Daarom voorlopig ook een beetje dubbel gevoel bij de pole van Raikkonen. Ben benieuwd hoe het zich morgen gaat ontvouwen, een echte undercut zal er niet zijn denk ik dus tenzij Ferrari beide coureurs direct na elkaar pitten zou dat ook nog alle kanten op kunnen.

Nou punten halen voor Hamilton wordt niet makkelijk hoor. Al weet je het nooit, met een safety car kan de race zo omdraaien.

Vandoorne zonde, hij had de snelheid en was sneller dan Button. Hij had zomaar een P6 of P7 kunnen pakken en Button voor kunnen blijven. Nu hopen dat ze er geen onderdelen die voor extra straffen zorgen gewisseld moeten worden.
ik denk dat Hamilton met een hele lange eerste stint een heel eind zou kunnen komen. Dan moet het allemaal wel een beetje meezitten natuurlijk, maar dat kan in Monaco zo maar. Dr zijn in het verleden zelfs wel coureurs van helemaal achteraan nog richting top 5 gereden (onder droge omstandigheden). We gaan het zien morgen, voorlopig staat iedereen nog op 0 punten.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 27 mei 2017 - 16:02:54
Zou me toch wat verbazen als ze nog wat moeten vervangen bij Vandoorne, veel meer dan een kapotte ophanging zou ik toch niet verwachten. Het was geen doodsklap.

Mijn gok is dat Hamilton morgen 7de eindigt. Het wordt vooral een kwestie van de pitstop zo timen dat hij veel vrij baan krijgt, dus een vroege pitstop (ronde 20) zou daarvoor wel eens het recept kunnen zijn.

Ik vrees een beetje dat Räikkönen niet zal mogen winnen morgen, maar ik hoop natuurlijk van wel. :)
het is te vroeg in het kampioenschap en Monaco lijkt me ook te belangrijk om Kimi een teamorder te geven. Maar met strategie is er natuurlijk wel het 1 en ander mogelijk.

Jozef

Met een hele lange eerste stint van P20 naar P5 rijden dateert van de tijd van de tankstops. Dan gooide je er als topper meer benzine in dan de rest, maar dankzij je snellere auto ging je gewoon mee met het pak, op een gegeven moment gaat iedereen pitten (en dus ook weer meer benzine aan boord laden) en dan blijf je zelf nog buiten met een bijna lege tank en maak je het verschil.

Dat kun je nu wel vergeten, als je lang buitenblijft verlies je alleen maar omdat de rest verser rubber heeft. Nu goed, een Mercedes op oudere banden is alsnog sneller dan een Toro Rosso op verse banden zou je denken. Maar het sleutelwoord daarvoor is: vrije baan.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 27 mei 2017 - 17:34:38
Met een hele lange eerste stint van P20 naar P5 rijden dateert van de tijd van de tankstops. Dan gooide je er als topper meer benzine in dan de rest, maar dankzij je snellere auto ging je gewoon mee met het pak, op een gegeven moment gaat iedereen pitten (en dus ook weer meer benzine aan boord laden) en dan blijf je zelf nog buiten met een bijna lege tank en maak je het verschil.

Dat kun je nu wel vergeten, als je lang buitenblijft verlies je alleen maar omdat de rest verser rubber heeft. Nu goed, een Mercedes op oudere banden is alsnog sneller dan een Toro Rosso op verse banden zou je denken. Maar het sleutelwoord daarvoor is: vrije baan.
de bandenstop is morgen verplicht, maar in principe kun je op de ultrasoft ook gewoon een 0-stopper doen. Je kunt dus behoorlijk out of synch gaan rijden door heel vroeg of juist heel laat te stoppen. En met een beetje geluk kun je m dan ook nog onder een SC situatie doen. Het is idd niet zo 'simpel' als het vroeger was, maar je kunt met strategie nog wel degelijk een eind vooruit komen.

Wings

Citaat van: Tuesday op 27 mei 2017 - 16:12:45
het is te vroeg in het kampioenschap en Monaco lijkt me ook te belangrijk om Kimi een teamorder te geven. Maar met strategie is er natuurlijk wel het 1 en ander mogelijk.

Je kent de geschiedenis en filosofie van Ferrari toch? Verder heeft Mercedes ook al teamorders uitgedeeld dit seizoen. Dus.