GP MONACO 2017

Gestart door Franky R., 24 mei 2017 - 19:37:24

« vorige - volgende »

Franky R.







Grand Prix van Monaco - Monte Carlo
De  volgende race is dus de Grand Prix van Monaco. Voor veel coureurs een thuisrace, omdat ze daar een duur appartement hebben.

Helikoptervlucht door woonkamer

Het is tijd voor dé klassieker op de Formule 1 kalender. Monaco is wellicht het meest bekende circuit van het seizoen. Het lange lint aan vangrails door de haven van het prinsdom maken inhalen vrijwel onmogelijk, en daarmee wordt de Grand Prix ook dikwijls 'de duurste optocht van het jaar' genoemd.
Nelson Piquet wist een rondje rond het circuit van Monaco het meest treffend te omschrijven. Alsof je met een helikopter door je woonkamer vliegt.


Kan Red Bull dichterbij komen?
Traditiegetrouw zijn de wagens van Red Bull Racing sterk op bochtige circuits. Monaco kwalificeert daar prima voor, en dus zou de Grand Prix wel eens een buitenkansje kunnen zijn voor Max Verstappen en Daniel Ricciardo om dichterbij Ferrari en Mercedes te komen.


Vorig jaar
De Grand Prix van Monaco in 2016 werd gekenmerkt door regen. De Safety Car fase die daarop volgt zorgt ervoor dat Red Bull snel moet schakelen met de pitstopstrategie van Daniel Ricciardo, die op dat moment nog steeds aan de leiding ligt. Helaas voor Red Bull staat de Australiër al in de pitstraat, terwijl het team nog de supersoft banden moet klaarzetten.Hoewel Ricciardo een flinke voorsprong heeft op Lewis Hamilton, is het tijdsverlies groot genoeg om de leiding te verliezen. Ricciardo komt nog dichtbij, maar weet Hamilton door de smalle straten van Monaco niet meer te passeren. Sergio Perez is de verrassende derde man op het podium na een ijzersterke race.







Donderdag 25 mei 2017
10:00 - 11:30 | Eerste vrije training
14:00 - 15:30 | Tweede vrije training

[/size]Zaterdag 27 mei 2017
11:00 - 12:00 | Derde vrije training
14:00 - 15:00 | Kwalificatie

[/size]Zondag 28 mei 2017
14:00 | Race

Mickey

Manmanman die Stroll weer zeg. Beschamend gewoon.

Sabai

De nieuwe Mallenado  :D

FolkertE

Loop je gewoon rustig in Rotterdam beetje te genieten van het weekend en mooie weer, word je lastig gevallen door redactie leden van GPpits.
Beetje jammer hoor. :(

Franky R.

Citaat van: FolkertE op 25 mei 2017 - 19:46:55
Loop je gewoon rustig in Rotterdam beetje te genieten van het weekend en mooie weer, word je lastig gevallen door redactie leden van GPpits.
Beetje jammer hoor. :(


;D

Wings

Button direct even snel als Vandoorne bij zijn debuut in de MCL32.

Mickey

Knap van Button, of valt Vandoorne tegen? Hij zou ook zo'n grote belofte zijn.

FolkertE

Citaat van: Wings op 26 mei 2017 - 06:57:15
Button direct even snel als Vandoorne bij zijn debuut in de MCL32.
Ik vraag me af hoeveel problemen Vandoorne heeft met de auto. En dan bedoel ik niet mechanisch, puur het aanpassen van Vandoorne zelf. Een rookie in een slechte auto is niet makkelijk. Button en Alonso hebben ervaring.

Jehoentelaar

De verschillen tussen coureurs zijn met de huidige generatie auto's sowieso wat beter zichtbaar denk ik. Dus dat ervaringsaspect kan inderdaad best behoorlijk meespelen in dit geval.

Jozef

Ik denk ook dat als er één circuit op de kalender is waar ervaring belangrijk is en waar Button het dus meteen goed zou kunnen doen ten opzichte van Vandoorne, het wel hier in Monaco is.

Tuesday

vorig jaar in Bahrein was het net andersom, toen versloeg Vandoorne als invaller Button in de kwalificatie. Met de huidige auto's lijkt hij meer moeite te hebben.

Jozef

Mja, Bahrein is ook een Mickey Mouse-circuit waar coureursvaardigheden weinig verschil maken. Dus dat is misschien net het omgekeerde van Monaco. :P

Laat ik het zo zeggen:
- als Vandoorne vorig jaar moest instappen in Monaco ipv in Bahrein, dan was hij wellicht niet in de buurt van Button gekomen
- als Button dit jaar moest instappen in Bahrein ipv in Monaco, zou hij wellicht iets verder achter Vandoorne zitten

Nu ja, het is wat speculatie. En we kunnen niet eens zeggen "het is pas vrijdag", want het was zelfs pas donderdag! :P

Wings

Citaat van: FolkertE op 26 mei 2017 - 11:02:57
Citaat van: Wings op 26 mei 2017 - 06:57:15
Button direct even snel als Vandoorne bij zijn debuut in de MCL32.
Ik vraag me af hoeveel problemen Vandoorne heeft met de auto. En dan bedoel ik niet mechanisch, puur het aanpassen van Vandoorne zelf. Een rookie in een slechte auto is niet makkelijk. Button en Alonso hebben ervaring.

Rijden naar de snelheid van de auto heeft niets te maken met betrouwbaarheidsproblemen. Kijk eens wat Alonso deed in een Minardi in zijn debuutjaar. Ook een inferieure auto maar toch zag je dat hij talent had. Datzelfde vond ik van Bianchi en van Wehrlein om wat recentere voorbeelden erbij te halen. Vandoorne doet daar echt voor onder vind ik.

Jozef

Nou ja, Alonso zat naast Marques en Yoong, Bianchi zat naast Chilton, en Wehrlein naast Haryonto (en toen Ocon verscheen, begon Wehrleins ster te tanen).
Vandoorne zit naast Alonso en Button.

Verschilletje.

Tuesday

Alonso had het 2 jaar geleden ook lastig naast Button toen de auto ook al zo ontbetrouwbaar was. Je komt gewoon niet in je ritme en je kunt je sowieso afvragen in hoeverre auto's gelijk zijn als er zoveel problemen zijn. Stoffel zit wel heel ver bij Alonso vandaan, ik geloof niet dat het verschil daadwerkelijk zo groot kan zijn. Maar goed, we zijn ook nog maar  5 races onderweg, een heel slecht begin, maar  (veels) te vroeg om m al af te schrijven