GP MONACO 2017

Gestart door Franky R., 24 mei 2017 - 19:37:24

« vorige - volgende »

Tuesday

ik denk dat het allereerst om gaat dat Ferrari dit niet als een race tussen Vettel en Raikkonen ziet. Ze hebben gewoon keurig Bottas en Verstappen afgedekt. Vettel had in de eerste rondjes ook last van Ericsson en rijdt vervolgens een paar rondjes laag in de 1:15 waar Kimi in de 1:17 zat voor zn pitstop. Vettel had dus duidelijk meer pace en dus was het ook logisch om Raikkonen als eerste naar binnen te halen. En idd, het is ook deels een kwestie van geloof, het valt ook niet bestrijden dat dit voor Ferrari de beste uitkomst was, maar dat wil niet zeggen dat het een vooropgezet scenario is. Ferrari had vandaag Kimi kunnen laten winnen als ze echt gewild hadden, dat snap ik ook wel, maar je kunt toch moeilijk zeggen dat Raikkonen het ook niet zelf heeft laten liggen. Vettel rijdt na de stop ook gewoon meer dan een halve seconde per ronde weg bij Raikkonen.

Arthur

Volgens mij duurde de stop van Max ook veel te lang. 3,5 sec. tegen 2,7 / 2.5 van Ricciardo / Bottas. Daar mislukte het plan Bottas te pakken. En Ricciardo reed ook nog eens toptijden gedurende die twee ronden extra.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tuesday

Citaat van: Jozef op 28 mei 2017 - 19:10:37
Mja, Vandoorne had tijdens de schuiver minstens nog een halve meter vrije ruimte tussen hem en Pérez. Op de onboard zie je hem ook vrij ver naar rechts sturen, maar hij schuift gewoon rechtdoor. Natuurlijk maakt hij de fout vanwege de aanval van Pérez, maar Pérez deed daar niks fout (in tegenstelling tot bij het incident met Kvyat).

Over Kimi: je hebt natuurlijk gewoon waterdichte argumenten. Niemand zal ooit kunnen bewijzen dat Ferrari het opzettelijk deed, het is een kwestie van geloof. Doorslaggevend is voor mij dat Ferrari ongetwijfeld heel goed wist dat ze Kimi precies in het spoor van Button zouden droppen. Vettel heeft het niet alleen gewonnen met zijn snelle rondjes na Kimi's stop, want eens Kimi vrije baan had reed hij ook in de 1:15. Het is Kimi's out lap die de grote doorslag gaf, en dat kon Ferrari van tevoren weten.
Kimi heeft overigens minimaal last gehad van Button, die was ie binnen een halve ronde kwijt terwijl Vettel aan zn rondetijden te zien 2 ronden last heeft gehad van Ericsson.

Tuesday

http://www.ziggosporttotaal.nl/fragment/2671-http-sport1-cache-cdp-triple-it-nl-spoton-20170528_592ae2b68a178f2a4ce265a9-mp4.html

moet zeggen dat ik het wel enigzins overdreven vind. De strategie was eigenlijk zo logisch als het maar zijn kon, voor Red Bull was er totaal geen gevaar om posities te verliezen, maar wel de kans om er 1 te winnen. Kun je je nog afvragen waarom Max als eerste ? omdat die het dichste bij Bottas zat had hij natuurlijk de beste kans op de undercut (die minimaal was vandaag). Met een snellere pitstop was dat ook nog gelukt. Max kan het team hier echt helemaal niks verwijten.

Mickey

Natuurlijk wel, feit blijft dat zijn persoonlijke positie geofferd is.

Jozef

Pérez heeft trouwens twee strafpunten op z'n licentie voor het incident met Kvyat.

(En 10 seconden tijdstraf maar hij was toch al laatste dus dat boeit niet.)

Tuesday

Citaat van: Mickey op 28 mei 2017 - 21:04:39
Natuurlijk wel, feit blijft dat zijn persoonlijke positie geofferd is.
dat zeker, maar als jouw team dat een podium oplevert dan moet je daar toch begrip voor kunnen hebben?

Matthijs

You win some you lose some. In Spanje 2016 viel het mooi Verstappens kant op, nu Ricciardo's kant. Ik vind het goed van Red Bull dat ze twee verschillende strategieën doen. Daarbij staat het teambelang duidelijk hoger dan individueel belang. Maar nu kunnen de theorieën dat Red Bull Ricciardo benadeelt ten gunste van Verstappen definitief de prullenbak in.

Meer wil ik eigenlijk niet kwijt over deze dramatisch saaie Grand Prix. Missschien moeten ze de GP aanpassen in een serie van time attacks. De kwalificatie in Monaco is doorgaans spannender.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 28 mei 2017 - 21:41:51
You win some you lose some. In Spanje 2016 viel het mooi Verstappens kant op, nu Ricciardo's kant. Ik vind het goed van Red Bull dat ze twee verschillende strategieën doen. Daarbij staat het teambelang duidelijk hoger dan individueel belang. Maar nu kunnen de theorieën dat Red Bull Ricciardo benadeelt ten gunste van Verstappen definitief de prullenbak in.

Meer wil ik eigenlijk niet kwijt over deze dramatisch saaie Grand Prix. Missschien moeten ze de GP aanpassen in een serie van time attacks. De kwalificatie in Monaco is doorgaans spannender.
juist omdat de race doorgaans wat saai/voorspelbaar is, is de kwalificatie extra spannend. Moet persé elk weekend het hoogtepunt op zondag zijn?

Matthijs

Uh ja, dat is wel het doel van een GP.

Tuesday


Wings

Citaat van: Tuesday op 28 mei 2017 - 16:46:13
reed hij ook niet Kvyat uit de race? Dat zijn weer dikke minpunten voor Sergio. Denk dat na dit weekend de kansen voor Raikkonen weer behoorlijk gestegen zijn mbt een zitje voor volgend jaar.

Omdat Sergio een minder weekend kent? Hij is anders solide en snel.

Wings

Citaat van: Tuesday op 28 mei 2017 - 21:12:13
Citaat van: Mickey op 28 mei 2017 - 21:04:39
Natuurlijk wel, feit blijft dat zijn persoonlijke positie geofferd is.
dat zeker, maar als jouw team dat een podium oplevert dan moet je daar toch begrip voor kunnen hebben?

Max is competitief ingesteld en wil vooral zijn teamgenoot verslaan. Dat is het eerste wat je moet doen om kampioen te kunnen worden. Dat zit in zijn systeem. Hij zal het een plaats moeten geven maar begrip opbrengen voor een kunstmatig verloop is tegen de natuur van een rijder.

Tuesday

Citaat van: Wings op 29 mei 2017 - 12:33:21
Citaat van: Tuesday op 28 mei 2017 - 21:12:13
Citaat van: Mickey op 28 mei 2017 - 21:04:39
Natuurlijk wel, feit blijft dat zijn persoonlijke positie geofferd is.
dat zeker, maar als jouw team dat een podium oplevert dan moet je daar toch begrip voor kunnen hebben?

Max is competitief ingesteld en wil vooral zijn teamgenoot verslaan. Dat is het eerste wat je moet doen om kampioen te kunnen worden. Dat zit in zijn systeem. Hij zal het een plaats moeten geven maar begrip opbrengen voor een kunstmatig verloop is tegen de natuur van een rijder.
sinds wanneer is strategie kunstmatig verloop? Natuurlijk mag je er flink van balen, maar om je eigen team in het openbaar zo in twijfel te trekken is niet echt netjes.

Tuesday

Citaat van: Wings op 29 mei 2017 - 12:27:36
Citaat van: Tuesday op 28 mei 2017 - 16:46:13
reed hij ook niet Kvyat uit de race? Dat zijn weer dikke minpunten voor Sergio. Denk dat na dit weekend de kansen voor Raikkonen weer behoorlijk gestegen zijn mbt een zitje voor volgend jaar.

Omdat Sergio een minder weekend kent? Hij is anders solide en snel.
niet alleen dat, maar ook omdat Kimi een goed weekend had. Ik zeg niet dat Sergio nu ineens kansloos is voor dat stoeltje, maar Kimi rijdt momenteel toch ook vrij solide.