F1|2017|GP Spanje| Catalunya

Gestart door Wings, 11 mei 2017 - 21:56:44

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Van Wijk op 16 mei 2017 - 20:05:34
Dat " geluidje " dat Bottas zijn motor maakte net voor het stilvallen wil je overigens niet horen in je eigen auto.....

Turbootje gaat stuk. Inderdaad niet gewenst. :P

Wings

Citaat van: Jozef op 18 mei 2017 - 14:17:09
Als je weer begint te trollen, hoeft het voor mij niet meer.

Zoals ik al zei trouwens, is het incident Alonso-Massa in de verste verte niet te vergelijken met dan van afgelopen weekend. Zeggen dat "Hamilton instuurt op Vettel" zou geen blijk zijn van consequentie, maar van blindheid.

Het is niet identiek maar absoluut vergelijkbaar. Verder snap ik het vingerwijzen niet zo. Er bestaat ook nog zoiets als een race-incident.

robbert

ja en als men dit gaat bestraffen, dan moeten ze alles bestraffen en zijn we weer zoals voorgaande jaren, dat de fia te streng is. Wees eens blij dat er eens een inhaalpoging te zien is, en niet zoals in Rusland

Wings

Dat is wat ik bedoel. Ik heb helemaal geen zin in een wedstrijdleiding die bij iedere actie opzoek gaat naar een schuldige om deze vervolgens te bestraffen. Soms komen rijders elkaar op een punt tegen waar misschien beiden 'het recht hebben' om hun positie te behouden. Dit is er zo één. Vettel heeft de binnenbocht / ideale lijn, Hamilton meer snelheid. Laat het ze zelf maar oplossen. Een beetje ellebogenwerk vind ik prima. Iedere gebeurtenis uitvergroten verlegt de balans tussen tactisch racen en fysiek racen en dat is nu net niet wat ik wil. Ik blijf erbij dat de wedstrijdleiding prima heeft gehandeld en vind heel veel van de mensen die miepen over meer straffen.

robbert

Citaat van: Wings op 19 mei 2017 - 09:17:47
Dat is wat ik bedoel. Ik heb helemaal geen zin in een wedstrijdleiding die bij iedere actie opzoek gaat naar een schuldige om deze vervolgens te bestraffen. Soms komen rijders elkaar op een punt tegen waar misschien beiden 'het recht hebben' om hun positie te behouden. Dit is er zo één. Vettel heeft de binnenbocht / ideale lijn, Hamilton meer snelheid. Laat het ze zelf maar oplossen. Een beetje ellebogenwerk vind ik prima. Iedere gebeurtenis uitvergroten verlegt de balans tussen tactisch racen en fysiek racen en dat is nu net niet wat ik wil. Ik blijf erbij dat de wedstrijdleiding prima heeft gehandeld en vind heel veel van de mensen die miepen over meer straffen.

inderdaad, zo denk ik er ook over. Zo moet de wedstrijdleiding meer handelen zoals in spanje.
Je ziet het, de piloten durven meer en we krijgen meer leuke acties op de baan, omdat ze geen schrik hebben van eventuele straffen

Jozef

Citaat van: Tuesday op 18 mei 2017 - 15:48:30
Citaat van: Jozef op 18 mei 2017 - 14:17:09
Als je weer begint te trollen, hoeft het voor mij niet meer.

Zoals ik al zei trouwens, is het incident Alonso-Massa in de verste verte niet te vergelijken met dan van afgelopen weekend. Zeggen dat "Hamilton instuurt op Vettel" zou geen blijk zijn van consequentie, maar van blindheid.
zeggen dat Massa op Alonso instuurt dan? kijk maar eens goed naar de onboard verderop in het filmpje. Massa laat genoeg ruimte voor Alonso, maar doordat Alonso teveel snelheid heeft raakt hij Massa alsnog. Daar stelt dat kusje van Vettel op het achterwiel van Hamilton weinig bij voor. Ook wel opvallend overigens dat het achterwiel tegen achterwiel is, dat geeft al aan dat Vettel wel degelijk de kant opging waar hij naartoe moest, nl met de neus richting bocht 2.

Natuurlijk stuurt Massa in op Alonso, dat zie je wel duidelijk aan de lijn die hij rijdt rond 0:22 in het filmpje. Alonso ligt al langszij en Massa knijpt vervolgens helemaal naar binnen alsof Alonso er niet is. Massa's 'schuld' dus, maar hij verliest de positie en er gebeurt verder niks dus prima.

En dat is heel anders van Vettel die duidelijk degene is die het contact met Hamilton veroorzaakt én daar ook voordeel uit haalt.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 19 mei 2017 - 12:06:59
Citaat van: Tuesday op 18 mei 2017 - 15:48:30
Citaat van: Jozef op 18 mei 2017 - 14:17:09
Als je weer begint te trollen, hoeft het voor mij niet meer.

Zoals ik al zei trouwens, is het incident Alonso-Massa in de verste verte niet te vergelijken met dan van afgelopen weekend. Zeggen dat "Hamilton instuurt op Vettel" zou geen blijk zijn van consequentie, maar van blindheid.
zeggen dat Massa op Alonso instuurt dan? kijk maar eens goed naar de onboard verderop in het filmpje. Massa laat genoeg ruimte voor Alonso, maar doordat Alonso teveel snelheid heeft raakt hij Massa alsnog. Daar stelt dat kusje van Vettel op het achterwiel van Hamilton weinig bij voor. Ook wel opvallend overigens dat het achterwiel tegen achterwiel is, dat geeft al aan dat Vettel wel degelijk de kant opging waar hij naartoe moest, nl met de neus richting bocht 2.

Natuurlijk stuurt Massa in op Alonso, dat zie je wel duidelijk aan de lijn die hij rijdt rond 0:22 in het filmpje. Alonso ligt al langszij en Massa knijpt vervolgens helemaal naar binnen alsof Alonso er niet is. Massa's 'schuld' dus, maar hij verliest de positie en er gebeurt verder niks dus prima.

En dat is heel anders van Vettel die duidelijk degene is die het contact met Hamilton veroorzaakt én daar ook voordeel uit haalt.
Vettel haalt geen voordeel uit het contact, wel uit de situatie, maar dat komt omdat de binnenkant in zo'n situatie altijd in het voordeel is. Hamilton mag daar zitten, maar hij weet ook al precies wat er gaat gebeuren. Wat Massa betreft, hij geeft Alonso meer dan voldoende sportieve ruimte. Wat ie ook had kunnen doen was ff zn auto parkeren en wachten tot  Alonso voorbij was. Massa heeft daar een ruimere lijn en voor de volgende bocht zou hij weer goed zitten, dus logisch dat ie de bocht buitenom probeert mee te lopen. Natuurlijk weet ie ook dat Alonso hem naar buiten gaat laten lopen, maar dat Alonso zo agressief zou komen en de bocht zou missen had ie blijkbaar niet verwacht.

robbert

Citaat van: Jozef op 19 mei 2017 - 12:06:59
Citaat van: Tuesday op 18 mei 2017 - 15:48:30
Citaat van: Jozef op 18 mei 2017 - 14:17:09
Als je weer begint te trollen, hoeft het voor mij niet meer.

Zoals ik al zei trouwens, is het incident Alonso-Massa in de verste verte niet te vergelijken met dan van afgelopen weekend. Zeggen dat "Hamilton instuurt op Vettel" zou geen blijk zijn van consequentie, maar van blindheid.
zeggen dat Massa op Alonso instuurt dan? kijk maar eens goed naar de onboard verderop in het filmpje. Massa laat genoeg ruimte voor Alonso, maar doordat Alonso teveel snelheid heeft raakt hij Massa alsnog. Daar stelt dat kusje van Vettel op het achterwiel van Hamilton weinig bij voor. Ook wel opvallend overigens dat het achterwiel tegen achterwiel is, dat geeft al aan dat Vettel wel degelijk de kant opging waar hij naartoe moest, nl met de neus richting bocht 2.

Natuurlijk stuurt Massa in op Alonso, dat zie je wel duidelijk aan de lijn die hij rijdt rond 0:22 in het filmpje. Alonso ligt al langszij en Massa knijpt vervolgens helemaal naar binnen alsof Alonso er niet is. Massa's 'schuld' dus, maar hij verliest de positie en er gebeurt verder niks dus prima.

En dat is heel anders van Vettel die duidelijk degene is die het contact met Hamilton veroorzaakt én daar ook voordeel uit haalt.

dat is omdat hamilton zich ook niet wou geven ( wat zijn goed recht is) en Vettel wou ook zijn positie verdedigen (wat ook zijn goed recht is) en Vettels wagen kon wel beschadigd geweest zijn door de situatie. Dus ik zie niet in waarom zoiets zou moeten bestraft worden. Moest het verstappen geweest zijn, dan zou er geen enkel probleem zijn voor de fans ( en daarmee bedoel ik niet jullie maar gewoon in het algemeen de fans)

Sabai

In Hongarije deed Hamilton het nog veel gemener tegen Rosberg en daar viel niemand over. Nu doet Vettel het en we lullen er al een week over  ;D

Wings

Het is inherent aan racen. Dat betekent niet dat er ongenuanceerd gebotst mag worden maar ook ik zie geen reden om in de vlekken te schieten van de actie van Vettel.

Tuesday

Citaat van: Wings op 19 mei 2017 - 14:14:49
Het is inherent aan racen. Dat betekent niet dat er ongenuanceerd gebotst mag worden maar ook ik zie geen reden om in de vlekken te schieten van de actie van Vettel.
volgens mij zou Ferrari m zelfs kunnen ontslaan ivm werkweigering als hij in dergelijke situatie's zn positie opgeeft  ;)

Wings

Het is een verkapte vorm van werkweigering en imagoschade. Dus inderdaad. :-X