F1|2017|GP Spanje| Catalunya

Gestart door Wings, 11 mei 2017 - 21:56:44

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Mickey op 14 mei 2017 - 16:09:56
Hamilton had er geen problemen mee, that's racing.

Inderdaad. Prima beoordeeld door de wedstrijdleiding en prima geïnterpreteerd door de rijders zelf. Zo kan het ook! #helden

Wings


Jozef

En Vandoorne wordt wel bestraft voor de aanrijding met Massa.

Sorry maar als je Vandoorne al bestraft, dan met je Vettel zéker bestraffen. Belachelijk.

FolkertE

Citaat van: Jozef op 14 mei 2017 - 16:21:45
En Vandoorne wordt wel bestraft voor de aanrijding met Massa.

Sorry maar als je Vandoorne al bestraft, dan met je Vettel zéker bestraffen. Belachelijk.
Eens, beetje jammer.

Tuesday

#34
Citaat van: Wings op 14 mei 2017 - 16:16:10
Citaat van: Tuesday op 14 mei 2017 - 16:13:09
inhalen onder geel daarentegen....

Wie?
Hamilton

Edit: er werd gezegd dat Hamilton Magnussen inhaalde en vervolgens weer voorbij liet, maar ik zie het zelf niet op de beelden. Volgens mij was er dus niks aan de hand.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 14 mei 2017 - 16:38:52
Citaat van: Jozef op 14 mei 2017 - 16:21:45
En Vandoorne wordt wel bestraft voor de aanrijding met Massa.

Sorry maar als je Vandoorne al bestraft, dan met je Vettel zéker bestraffen. Belachelijk.
Eens, beetje jammer.
en waarom precies dan? iemand die in de bocht aan de buitenkant zit wordt er zo vaak afgedrukt, dat doet elke rijder.

Mickey

Hoe is Vettel nou zijn marge kwijtgeraakt? Was het niet een totaal ongelukkig moment van de pitstop ná de VSC?

Tuesday

Citaat van: Mickey op 14 mei 2017 - 17:27:33
Hoe is Vettel nou zijn marge kwijtgeraakt? Was het niet een totaal ongelukkig moment van de pitstop ná de VSC?
Hamilton stopte nog deels tijdens de VSC, Vettel erna. Wel merkwaardig dat beide teams niet 1 of 2 ronden eerder stopten, de VSC duurde best lang.

Wings

Citaat van: Jozef op 14 mei 2017 - 16:21:45
En Vandoorne wordt wel bestraft voor de aanrijding met Massa.

Sorry maar als je Vandoorne al bestraft, dan met je Vettel zéker bestraffen. Belachelijk.

Geweldig gevecht tussen Hamilton en Vettel! Ik kan genieten van coureurs die de laatste druppel aan prestatie uit hun bolide persen. Hier kijk ik Formule 1 voor. Prima overigens om de toga aan te trekken en de pruik weer op te zetten omdat er weer eens een gevecht was waar de vonken vanaf vlogen maar mij niet gezien. Ik ben blij dat Hamilton en Vettel zienderogen genoten van deze strijd. #helden!!

Mickey

Citaat van: Tuesday op 14 mei 2017 - 17:36:57
Citaat van: Mickey op 14 mei 2017 - 17:27:33
Hoe is Vettel nou zijn marge kwijtgeraakt? Was het niet een totaal ongelukkig moment van de pitstop ná de VSC?
Hamilton stopte nog deels tijdens de VSC, Vettel erna. Wel merkwaardig dat beide teams niet 1 of 2 ronden eerder stopten, de VSC duurde best lang.

Dat dacht ik al. Gewoon een strategische blunder dus van Ferrari.

Wings

Overigens een compliment aan de wedstrijdleiding. Waar gehakt wordt vallen spaanders. Prima om niet bij ieder contact met het vingertje te wijzen. Klein puntje van kritiek is de straf voor Vandoorne. Reglementair terecht maar had niet gehoeven. Massa kon door en Vandoorne heeft zichzelf geëlimineerd door zijn oliedomme actie.

Wings

Citaat van: Mickey op 14 mei 2017 - 17:27:33
Hoe is Vettel nou zijn marge kwijtgeraakt? Was het niet een totaal ongelukkig moment van de pitstop ná de VSC?

Ja. Ik heb zitten vloeken hier. Na het opheffen van de VSC gaat Ferrari op racesnelheid pitten. Dan sla je als strateeg toch de plank mis of zeg ik nu iets geks? Ik ergerde om het feit dat Ferrari Vettel naar binnen roept terwijl hij comfortabel aan de leiding rijdt en zijn voorsprong uitbouwt. Je kan alleen verliezen denk ik dan. En dat plan C was natuurlijk blindschieten in de hoop wat te raken. Dat kunnen ze nooit serieus hebben gemeend.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 14 mei 2017 - 18:12:56
Citaat van: Tuesday op 14 mei 2017 - 17:36:57
Citaat van: Mickey op 14 mei 2017 - 17:27:33
Hoe is Vettel nou zijn marge kwijtgeraakt? Was het niet een totaal ongelukkig moment van de pitstop ná de VSC?
Hamilton stopte nog deels tijdens de VSC, Vettel erna. Wel merkwaardig dat beide teams niet 1 of 2 ronden eerder stopten, de VSC duurde best lang.

Dat dacht ik al. Gewoon een strategische blunder dus van Ferrari.
blunder zou ik niet zeggen, achteraf is het makkelijk praten. Mercedes deed het gewoon slim en het viel deze keer hun kant op.

Wings

Citaat van: Tuesday op 14 mei 2017 - 16:46:21
Citaat van: Wings op 14 mei 2017 - 16:16:10
Citaat van: Tuesday op 14 mei 2017 - 16:13:09
inhalen onder geel daarentegen....

Wie?
Hamilton

Edit: er werd gezegd dat Hamilton Magnussen inhaalde en vervolgens weer voorbij liet, maar ik zie het zelf niet op de beelden. Volgens mij was er dus niks aan de hand.

Heb ik gemist. Maar of hij daarmee zijn zege heeft veiliggesteld. Goed, het mag niet, dat dan weer wel maar ach. Een goed gesprek volstaat. :P

Tuesday

Citaat van: Wings op 14 mei 2017 - 18:16:00
Overigens een compliment aan de wedstrijdleiding. Waar gehakt wordt vallen spaanders. Prima om niet bij ieder contact met het vingertje te wijzen. Klein puntje van kritiek is de straf voor Vandoorne. Reglementair terecht maar had niet gehoeven. Massa kon door en Vandoorne heeft zichzelf geëlimineerd door zijn oliedomme actie.
Vandoorne rijdt zichzelf uit de wedstrijd, Massa kon verder, dan is straffen idd volledig zinloos.