F1|2017|GP Spanje| Catalunya

Gestart door Wings, 11 mei 2017 - 21:56:44

« vorige - volgende »

Jozef

We kunnen ons nog beter afvragen wat er gebeurt als de bliksem morgen inslaat op het hoofd van Alonso, dan wat er gebeurt als hij morgen tweede wordt...

FolkertE

Citaat van: Jozef op 13 mei 2017 - 22:01:08
We kunnen ons nog beter afvragen wat er gebeurt als de bliksem morgen inslaat op het hoofd van Alonso, dan wat er gebeurt als hij morgen tweede wordt...
Daarom zei ik ook hypothetisch.
Het was slechts een vraag wat hij zou doen als Mclaren ineens een heel goede auto blijkt te zijn. Zal hij Indy afzeggen om F1 te rijden en misschien nog kampioen te worden, of gaat hij voor een legendarische overwinning op Indy?

Jozef

Ik ben benieuwd wat er staat te gebeuren vandaag. De medium is dit weekend zo verschrikkelijk traag, dat we op strategisch vlak toch wat rare dingen kunnen tegenkomen. De winnaar zou wel eens de coureur kunnen zijn die de softs het langst in goede staat weet te houden. Wat in het voordeel klinkt van Ferrari.

Wings

Citaat van: FolkertE op 13 mei 2017 - 21:43:39
ik vraag me af, al een tijdje, wat als Mclaren echt stappen heeft gemaakt en in Monaco vooraan kan mee doen(even hypothetisch gezien: Alonso kan morgen echt puur op snelheid p2 pakken).
Zal hij Indy 500 afzeggen en Monaco mee doen?

Neen. Zo een kans laat hij niet lopen. Monaco heeft hij reeds gewonnen.

FolkertE

Citaat van: Wings op 14 mei 2017 - 13:12:28
Citaat van: FolkertE op 13 mei 2017 - 21:43:39
ik vraag me af, al een tijdje, wat als Mclaren echt stappen heeft gemaakt en in Monaco vooraan kan mee doen(even hypothetisch gezien: Alonso kan morgen echt puur op snelheid p2 pakken).
Zal hij Indy 500 afzeggen en Monaco mee doen?

Neen. Zo een kans laat hij niet lopen. Monaco heeft hij reeds gewonnen.
Ik bedoel ook dat als Mclaren ook snel genoeg is om mee te doen voor de titel. Niet dat dat gebeurt, maar ik vroeg het me af. Je weet het nooit.

Wings

Als bleek dat McLaren en Alonso konden vechten om het kampioenschap hadden zowel McLaren als Alonso waarschijnlijk niet besloten om deel te nemen aan de Indy 500.

Wings


FolkertE

Citaat van: Wings op 14 mei 2017 - 13:51:20
Als bleek dat McLaren en Alonso konden vechten om het kampioenschap hadden zowel McLaren als Alonso waarschijnlijk niet besloten om deel te nemen aan de Indy 500.
Ik bedoel nu, ineens vinden ze iets en staan voor Mercedes en Ferrari. Natuurlijk had Alonso het nooit gedaan als Mclaren van af het begin snel was.

Fijne race.

FolkertE

Whaaaaaa, dat was echt brute pech.

En dit is best spannend. Word een heel mooi eind gevecht. RBR toch op grote afstand weer helaas.

FolkertE

#24
Yes, Yes, yesssss, yesssss.
Mooi gevecht en eindelijk eens een gevecht om de leiding, DRS of niet deze was mooi.
Niet zo mooi als die van Vettel, maar toch.

Kimi, held van de race. Wat was dat sneu voor dat jochie.

Jozef

Dit is ook het eerste rechtstreekse duel tussen Hamilton en Vettel dit jaar. Mooi om te zien, goeie strategische race.

Sterke race van Wehrlein geholpen door de VSC maar dat dwing je natuurlijk af door zo lang buiten te kunnen blijven op 1 set banden.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 14 mei 2017 - 15:29:23
Dit is ook het eerste rechtstreekse duel tussen Hamilton en Vettel dit jaar. Mooi om te zien, goeie strategische race.
volgens mij hadden we die in de eerste drie races ook al. Die DRS actie stelde niks voor.

Jozef

En ik ga weer maar eens een onpopulair standpunt verkondigen: Vettel had een tijdstraf van 5 seconden moeten krijgen voor de aanrijding met Hamilton. Als dit voortaan blijkbaar toegelaten is, dan kunnen de zaken wel eens snel uit de hand lopen.

Ik weet het, "laat de heren racen", maar er moeten wel grenzen zijn. Vettel ramde Hamilton gewoon hardhandig de baan af. Dat is geen racen meer.

Mickey

Hamilton had er geen problemen mee, that's racing.

Tuesday

inhalen onder geel daarentegen....