GP Rusland: cijfer voor de race

Gestart door gloudiesaurus, 30 april 2017 - 16:28:57

« vorige - volgende »

Cijfer voor de race?

10
0 (0%)
9
0 (0%)
8
0 (0%)
7
4 (20%)
6
2 (10%)
5
8 (40%)
4
2 (10%)
3
2 (10%)
2
1 (5%)
1
0 (0%)
0
1 (5%)

Totaal aantal stemmen: 20

Tuesday

#30
Citaat van: Jozef op 01 mei 2017 - 18:27:57
Hij hing de hele tijd op anderhalve seconde van Bottas. Alleen wanneer Bottas in het verkeer kwam in de voorlaatste ronde, kwam Vettel ineens binnen DRS-afstand. Waarom zou dat dan onzin zijn?
het verschil ging in de laatste 5 ronden van 1.459 naar 1.212 naar 1.157 naar 0.908 naar 0.760 naar 0.617. En daarvoor had Vettel natuurlijk ook al een gat dichtgereden.


Citaat van: Sabai op 01 mei 2017 - 20:14:18
Citaat van: Arthur op 01 mei 2017 - 19:13:22
Het stomme van die DRS vind ik [los van het feit dat ik er toch al geen fan van ben] is dat de voorganger die binnen 1 seconde komt van een achterblijver ook recht heeft op gebruik van zijn DRS.

Dat is juist eerlijker. Stel dat de leider word opgehouden Door een achterblijver en geen drs krijgt maar diegene op p 2 wel. Dan verschaf je een oneerlijk voordeel. Althans zo denk ik erover
ja, k hoorde het ze bij Ziggo ook al zeggen. Maar DRS bij het lappen afschaffen slaat echt nergens op. t is juist goed dat de leiders een hulpmiddel hebben, des te minder hoeven de achterliggers van hun gas af.

Jozef

Citaat van: Tuesday op 02 mei 2017 - 06:54:10
Citaat van: Jozef op 01 mei 2017 - 18:27:57
Hij hing de hele tijd op anderhalve seconde van Bottas. Alleen wanneer Bottas in het verkeer kwam in de voorlaatste ronde, kwam Vettel ineens binnen DRS-afstand. Waarom zou dat dan onzin zijn?
het verschil ging in de laatste 5 ronden van 1.459 naar 1.212 naar 1.157 naar 0.908 naar 0.760 naar 0.617. En daarvoor had Vettel natuurlijk ook al een gat dichtgereden.

Ja goed, dan heb ik me één ronde vergist, dan was het niet in de voorlaatste maar in de op twee na laatste ronde.

Vettel zat in ronde 41 al op anderhalve seconde en kwam in de ronden daarna geen meter dichter (R41: +1.513, R47: +1.459). Tijdens de hele race zag je overigens iedereen altijd circa 2 seconden achter zjin voorligger blijven, dichter komen was blijkbaar niet te doen.

Op het einde van ronde 49 zat Bottas op 1.6 seconden achter Massa, en het is pas op dit moment dat Vettel binnen DRS-bereik van Bottas kwam. Dat noem ik geen toeval. Dat zie je ook in de rondetijden van Bottas:

R49 1:37.367 (2.4s achter Massa, rondetijd nog niet verstoord)
R50 1:37.742 (1.6s achter Massa, rondetijd 4 tienden trager)
R51 1:37.980 (1.0s achter Massa, rondetijd 6 tienden trager)

Als je daar de tijden van Vettel naast legt, kun je absoluut niet concluderen dat Vettel meer tijd verloor achter Massa dan Bottas, eerder het tegendeel.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 02 mei 2017 - 12:01:34
Citaat van: Tuesday op 02 mei 2017 - 06:54:10
Citaat van: Jozef op 01 mei 2017 - 18:27:57
Hij hing de hele tijd op anderhalve seconde van Bottas. Alleen wanneer Bottas in het verkeer kwam in de voorlaatste ronde, kwam Vettel ineens binnen DRS-afstand. Waarom zou dat dan onzin zijn?
het verschil ging in de laatste 5 ronden van 1.459 naar 1.212 naar 1.157 naar 0.908 naar 0.760 naar 0.617. En daarvoor had Vettel natuurlijk ook al een gat dichtgereden.

Ja goed, dan heb ik me één ronde vergist, dan was het niet in de voorlaatste maar in de op twee na laatste ronde.

Vettel zat in ronde 41 al op anderhalve seconde en kwam in de ronden daarna geen meter dichter (R41: +1.513, R47: +1.459). Tijdens de hele race zag je overigens iedereen altijd circa 2 seconden achter zjin voorligger blijven, dichter komen was blijkbaar niet te doen.

Op het einde van ronde 49 zat Bottas op 1.6 seconden achter Massa, en het is pas op dit moment dat Vettel binnen DRS-bereik van Bottas kwam. Dat noem ik geen toeval. Dat zie je ook in de rondetijden van Bottas:

R49 1:37.367 (2.4s achter Massa, rondetijd nog niet verstoord)
R50 1:37.742 (1.6s achter Massa, rondetijd 4 tienden trager)
R51 1:37.980 (1.0s achter Massa, rondetijd 6 tienden trager)

Als je daar de tijden van Vettel naast legt, kun je absoluut niet concluderen dat Vettel meer tijd verloor achter Massa dan Bottas, eerder het tegendeel.
Vettel zat in ronde 41 idd op 1,5 seconde, toen kwam er wat verkeer en in ronde 44 was het gat 2 seconden. Vanaf dat moment gingen de rondetijden van Vettel ineens met een seconde naar beneden en liep ie (op 1  mindere ronde na) elke ronde in op Bottas. 7 van de laatste 8 ronden heeft Vettel een stukje van die 2 seconden afgeknabbeld, dat lijkt me toch wel een vrij duidelijke trend.

Jozef

Bottas had het onder controle. Hij liet hem niet binnen DRS-afstand komen, in ronde 49 reed hij gewoon net als Vettel een 1:37.3. Mijn initiële stelling blijft staan, Vettel kwam pas binnen DRS-afstand nadat Bottas in de buurt kwam van Massa.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 02 mei 2017 - 17:22:16
Bottas had het onder controle. Hij liet hem niet binnen DRS-afstand komen, in ronde 49 reed hij gewoon net als Vettel een 1:37.3. Mijn initiële stelling blijft staan, Vettel kwam pas binnen DRS-afstand nadat Bottas in de buurt kwam van Massa.
jouw  initiële stelling was 'Vettel was ook alleen maar in de buurt gekomen nadat Bottas zelf vast was komen te zitten in het verkeer'. De stelling die je nu neerzet daar ben ik het wel mee eens. Vettel had overigens in ronde 47 of 48 ook al een keer DRS op het 2e rechte stuk. Wat die 1:37.3 ermee te maken heeft snap ik niet zo goed, als Bottas snelheid over had, dan had ie Vettel wel op 5 seconden gehouden.

Mister-T-Head

Mooie uitslag maar saaie race. Je zag duidelijk dat de meeste wagens 2 sec of meer van elkaar reden. Niemand kwam in DRS. Behalve Vettel tegen het einde  :o

robbert

Citaat van: Mister-T-Head op 03 mei 2017 - 09:56:34
Mooie uitslag maar saaie race. Je zag duidelijk dat de meeste wagens 2 sec of meer van elkaar reden. Niemand kwam in DRS. Behalve Vettel tegen het einde  :o
dankzij de reglementen. De piloten hadden het voorspeld

Tuesday

Citaat van: Mister-T-Head op 03 mei 2017 - 09:56:34
Mooie uitslag maar saaie race. Je zag duidelijk dat de meeste wagens 2 sec of meer van elkaar reden. Niemand kwam in DRS. Behalve Vettel tegen het einde  :o
er waren er wel meer die in DRS bereik kwamen, zeker in de eerste 10 ronden. Doordat het warmer was dan de teams hadden verwacht hadden veel teams last van oververhitting van motor. Volgens Auto motor und sport had Ferrari daar ook last van en konden daarom in de beginfase niet voluit. In de eindfase was dit probleem mede door de zakkende temperatuur niet meer aanwezig. Blijft natuurlijk wel staan dat inhalen sowieso bijna onbegonnen werk was en het vlak achter andere auto's idd glibberen en glijden was.

Matthijs

Citaat van: robbert op 03 mei 2017 - 13:27:01
Citaat van: Mister-T-Head op 03 mei 2017 - 09:56:34
Mooie uitslag maar saaie race. Je zag duidelijk dat de meeste wagens 2 sec of meer van elkaar reden. Niemand kwam in DRS. Behalve Vettel tegen het einde  :o
dankzij de reglementen. De piloten hadden het voorspeld
Ja en die hadden ongelijk in China en Bahrein. We hebben nu twee races gehad met weinig actie en twee met veel. Zullen we nog even wachten met conclusies trekken?

P.S. Ik voorspel weinig inhaalacties de volgende twee races. Dat heeft niks met de reglemeneten te maken maar met de layout van de banen.

robbert

Citaat van: Matthijs op 03 mei 2017 - 16:10:19
Citaat van: robbert op 03 mei 2017 - 13:27:01
Citaat van: Mister-T-Head op 03 mei 2017 - 09:56:34
Mooie uitslag maar saaie race. Je zag duidelijk dat de meeste wagens 2 sec of meer van elkaar reden. Niemand kwam in DRS. Behalve Vettel tegen het einde  :o
dankzij de reglementen. De piloten hadden het voorspeld
Ja en die hadden ongelijk in China en Bahrein. We hebben nu twee races gehad met weinig actie en twee met veel. Zullen we nog even wachten met conclusies trekken?

P.S. Ik voorspel weinig inhaalacties de volgende twee races. Dat heeft niks met de reglemeneten te maken maar met de layout van de banen.

ok we zullen wachten, maar men moet niet afkomen met hoe saai de reglementen het dan maken en geen zever meer over drs

Matthijs

Citaat van: robbert op 04 mei 2017 - 12:08:16
ok we zullen wachten, maar men moet niet afkomen met hoe saai de reglementen het dan maken en geen zever meer over drs
Misschien moet er -op termijn- iets aan de reglementen worden gedaan als inderdaad ZOU blijken dat er geen close racing meer is (let op: ik heb het over close racing, niet over het aantal inhaalacties). Het enige dat ik zeg is dat we moeten wachten met conclusies trekken en niet overhaast maatregelen willen doorvoeren. Overhaaste maatregelen doorvoeren (denk aan de kwalificatieformat van 2016) heeft de formule 1 al veel te vaak gedaan de afgelopen jaren. Wacht gewoon af hoe het seizoen zich ontvouwt. We hebben nu twee saaie (al vond ik Melbourne meevallen) en twee leuke races gehad. Die races waren vorig jaar ook saai en leuk, dus wellicht lag het niet aan de auto's maar aan de baan. Het is gewoon te vroeg voor conclusies.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 04 mei 2017 - 13:08:00
Citaat van: robbert op 04 mei 2017 - 12:08:16
ok we zullen wachten, maar men moet niet afkomen met hoe saai de reglementen het dan maken en geen zever meer over drs
Misschien moet er -op termijn- iets aan de reglementen worden gedaan als inderdaad ZOU blijken dat er geen close racing meer is (let op: ik heb het over close racing, niet over het aantal inhaalacties). Het enige dat ik zeg is dat we moeten wachten met conclusies trekken en niet overhaast maatregelen willen doorvoeren. Overhaaste maatregelen doorvoeren (denk aan de kwalificatieformat van 2016) heeft de formule 1 al veel te vaak gedaan de afgelopen jaren. Wacht gewoon af hoe het seizoen zich ontvouwt. We hebben nu twee saaie (al vond ik Melbourne meevallen) en twee leuke races gehad. Die races waren vorig jaar ook saai en leuk, dus wellicht lag het niet aan de auto's maar aan de baan. Het is gewoon te vroeg voor conclusies.
http://www.gppits.net/magazine/column_hoezo_was_sotsji_niet_spannend/

is de auteur ook actief op dit forum?

Jozef

Het antwoord op de titel is natuurlijk kort: nul inhaalpogingen.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 04 mei 2017 - 16:41:32
Het antwoord op de titel is natuurlijk kort: nul inhaalpogingen.
dan kan het nog wel spannend zjin. Spectaculair is misschien wat anders. Het zal ook per persoon verschillen, ik denk dat de gemiddelde Fin meer spanning heeft ervaren dan de gemiddelde Nederlander. En het feit dat er zoveel commotie was over Massa geeft ook wel aan dat er voor veel mensen toch nog wel spanning inzat. Maar voor jou dus duidelijk niet.

Fietser

Citaat van: Tuesday op 04 mei 2017 - 14:35:45
Citaat van: Matthijs op 04 mei 2017 - 13:08:00
Citaat van: robbert op 04 mei 2017 - 12:08:16
ok we zullen wachten, maar men moet niet afkomen met hoe saai de reglementen het dan maken en geen zever meer over drs
Misschien moet er -op termijn- iets aan de reglementen worden gedaan als inderdaad ZOU blijken dat er geen close racing meer is (let op: ik heb het over close racing, niet over het aantal inhaalacties). Het enige dat ik zeg is dat we moeten wachten met conclusies trekken en niet overhaast maatregelen willen doorvoeren. Overhaaste maatregelen doorvoeren (denk aan de kwalificatieformat van 2016) heeft de formule 1 al veel te vaak gedaan de afgelopen jaren. Wacht gewoon af hoe het seizoen zich ontvouwt. We hebben nu twee saaie (al vond ik Melbourne meevallen) en twee leuke races gehad. Die races waren vorig jaar ook saai en leuk, dus wellicht lag het niet aan de auto's maar aan de baan. Het is gewoon te vroeg voor conclusies.
http://www.gppits.net/magazine/column_hoezo_was_sotsji_niet_spannend/

is de auteur ook actief op dit forum?

Ik ken/ben de auteur zeker niet, maar heb de race min of meer ook zo ervaren. Geen inhaalacties, maar toch niet saai.