GP Rusland: cijfer voor de race

Gestart door gloudiesaurus, 30 april 2017 - 16:28:57

« vorige - volgende »

Cijfer voor de race?

10
0 (0%)
9
0 (0%)
8
0 (0%)
7
4 (20%)
6
2 (10%)
5
8 (40%)
4
2 (10%)
3
2 (10%)
2
1 (5%)
1
0 (0%)
0
1 (5%)

Totaal aantal stemmen: 20

Fietser

Ik geef een zeven. Dat zullen velen veuls te hoog vinden, maar ik heb me best vermaakt, met name vanwege de doorlopende dreiging van Vettel op leider Bottas. Wat misschien scheelt bij deze redelijk hoge beoordeling (voor een race waarin weinig gebeurde), is dat ik zelden hoge verwachtingen koester en ook dat ik tegenwoordig vlak voor de start voor de buis ga en zitten en direct na het vallen van de vlag dat ding weer uitzet. Voor mij dus geen oeverloze voor- en nabeschouwingen, interviews en champagnebaden. Dat houdt het fris, in mijn ogen, waardoor ik me zelden verveel. 

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 30 april 2017 - 16:28:57
Ik geef een 5. Mooi dat Bottas wint. Goed voor het kampioenschap ook. Toch altijd saaie wedstrijden in Rusland tot nu toe. Dit jaar niet anders.

Het was de start, en dat was het eigenlijk. Mol was heel enthousiast over Vettel die nog dichterbij kwam. Maar het is hier rustig inhalen en als je binnen 2 seconde komt, dan kom je er eigenlijk niet voorbij. De echte spanning was er voor mij niet.


Mee eens, de verwachte strijd tussen Bottas en Vettel was precies wat het was...een verwachting. Ik noem het een anti-climax dat te vaak voorkomt naar mijn smaak... :( ...De start was veelbelovend, maar daarna had ik zelf tijd en ruimte om tijdens de race nieuws te plaatsen.


Een heel mager zesje...vanwege de start en Bottas eerste...

Mickey

Al had Massa daar nog wel wat ruimer aan de kant kunnen gaan, dan was het misschien nog wel een climax geworden.

Arthur

Die had dan weer een Mercedesmotor...  ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Van Wijk

Citaat van: Arthur op 30 april 2017 - 21:04:09
Die had dan weer een Mercedesmotor...  ;)
En werd hij  er aan herinnerd door wie zijn stoeltje was vrij gekomen......

Tuesday

Een 6. De kwalificatie was superspannend en in de race zat toch ook nog wel enige spanning, ook al was de kans vrij minimaal dat Vettel er voorbij zou komen. Met de boordradio van Kimi erbij kom ik dan net op een zesje uit ;)

robbert

Citaat van: Mickey op 30 april 2017 - 19:50:32
Al had Massa daar nog wel wat ruimer aan de kant kunnen gaan, dan was het misschien nog wel een climax geworden.

blue flag blue flag, blijkbaar was hij weer aan het klagen de duitser ;D ;D

Mickey

Hij gaf Massa het internationale gebaar van vriendschap zag ik. Maar hij had dit keer wel een puntje vind ik. Massa had daar al veel eerder en duidelijker van het gas af kunnen gaan, zodat Bottas en Vettel zonder onderbreking zouden kunnen passeren. Hij was verder met niemand meer in gevecht. Had z'n team 'm ook kunnen melden, mocht dat niet gedaan zijn. Maar ja, met een Mercedesmotor vooraan, is het natuurlijk weinig opportuun om ruimhartig aan de kant te gaan voor béide auto's. #conspiracy ;)

Jozef

Ach, Vettel was ook alleen maar in de buurt gekomen nadat Bottas zelf vast was komen te zitten in het verkeer. Dus hij moet niet zeuren.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 01 mei 2017 - 11:18:24
Ach, Vettel was ook alleen maar in de buurt gekomen nadat Bottas zelf vast was komen te zitten in het verkeer. Dus hij moet niet zeuren.
als ie consequent is moet ie dan juist nog meer zeuren ;). Het is een blijvende ergenis voor alle coureurs die vooraan rijden. Massa weet zelf hoe het is, wat dat betreft zou je van hem dan misschien iets meer mogen verwachten. Aan de andere kant deed ie wat mij betreft weining fout, al wat het wellicht voor hemzelf ook makkelijker geweest als hij ze beiden in één keer door had gelaten.
Dat Vettel alleen door verkeer dichterbij kon komen lijkt me onzin overigens.

Jozef

Hij hing de hele tijd op anderhalve seconde van Bottas. Alleen wanneer Bottas in het verkeer kwam in de voorlaatste ronde, kwam Vettel ineens binnen DRS-afstand. Waarom zou dat dan onzin zijn?

Arthur

Het stomme van die DRS vind ik [los van het feit dat ik er toch al geen fan van ben] is dat de voorganger die binnen 1 seconde komt van een achterblijver ook recht heeft op gebruik van zijn DRS.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Sabai

Citaat van: Arthur op 01 mei 2017 - 19:13:22
Het stomme van die DRS vind ik [los van het feit dat ik er toch al geen fan van ben] is dat de voorganger die binnen 1 seconde komt van een achterblijver ook recht heeft op gebruik van zijn DRS.

Dat is juist eerlijker. Stel dat de leider word opgehouden Door een achterblijver en geen drs krijgt maar diegene op p 2 wel. Dan verschaf je een oneerlijk voordeel. Althans zo denk ik erover

Arthur

Daar zit dan ook wel weer wat in. Maar goed, die achterblijvers zijn er altijd al geweest en DRS is juist in het leven geroepen om het inhalen te bevorderen [los van die achterblijvers] en nu haal je dat voordeel weer weg?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tuesday

#29
Edit: mag weg