Ronde 4 : 2017 Formula 1 Heineken GP van Rusland - Sotsji

Gestart door C.G. de Beaufort, 27 april 2017 - 13:51:47

« vorige - volgende »

C.G. de Beaufort

GP van Rusland - Sotsji

Niemand doet het, dus voor mij ook één keer, zie hier Grand Prix van Rusland. Sotsji F1 relatieschap begon in oktober 2010, toen er een overeenstemming was om een F1 te huisvesten. De race-promoters OJSC Center Omega en een groep van F1-bedrijven, met de support van de Russische regering bereikten een overeenkomst.



Resultaten van vorig jaar :

]1. Nico Rosberg         Mercedes                  1:32:41.997    
2. Lewis Hamilton       Mercedes                         +25.022s
3. Kimi Räikkönen      Ferrari                               +31.998s
4. Valtteri Bottas           Williams Mercedes      +50.217s
5. Felipe Massa           Williams Mercedes        +74.427s

Snelste ronde vorig jaar :

Nico Rosberg 1:39.094, gemiddelde snelheid was 212.452

Training 1   Vri 11:00 – 12:30
Training 2   Vri 15:00 – 16:30
Training 3   Zat 12:00 – 13:00
Kwalificatie Zat 15:00 – 16:00
Race         Zon 15:00 – 17:00

Europa : -1 er vanaf trekken!



Dat is even iets anders dan 'drink, no drive'...

Groet,

C.G. de Beaufort



FolkertE

Maar babies rijden ook niet, dus het klopt nog steeds: If you drink, never drive.

C.G. de Beaufort

Citaat van: FolkertE op 27 april 2017 - 19:45:16
Maar babies rijden ook niet, dus het klopt nog steeds: If you drink, never drive.

Hóhó, in de VS wél hoor. Ik heb pas nog gelezen dat een koter van 7 jaar tesamen met z'n zusje van 5 jaar, naar McDonalds is gereden...

Groet,

C.G. de Beaufort




robbert

ja heb dat ook gelezen, heel bizar vind ik. Maar hier bij ons in belgie, is dit ook al eens voorgevallen hoor.

gloudiesaurus

Leuk weetje, Heineken mag in Rusland niet met de rode ster adverteren.
Daarom dit weekend geen rode ster, doet teveel denken aan het communisme.

In Barcelona is Heineken titelsponsor.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Arthur

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Ferrari oogt sterk in Mercedes-land. Max start straks vanaf P7. Verder heeft Rusland weinig enerverende edities gekend van de Russische Grand Prix, ik verwacht er vanmiddag weinig van. Dus een lichtpuntje als Ferrari wint en Max voor Daniel eindigt.

FolkertE

De start word interessant, Vettel kan wel eens in het nadeel zijn met het lange rechte stuk. Ik zie Kimi en of Bottas nog wel eens voorbij vliegen.
Hoop alleen wel dat Kimi beter start dan vorige race.

Arthur

Ik heb ook geen hoge verwachtingen. Maar wie weet word ik verrast met mooie gevechten om de overwinning. Van de pitsstops moeten we het in ieder geval niet hebben, dat worden waarschijnlijk slechts een geplande stops.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

robbert

ja ik denk ook dat vettel in het nadeel kan zijn op het rechte stuk. Mercedes heeft net iets meer power dan ferrari

Wings

Citaat van: FolkertE op 30 april 2017 - 10:20:31
De start word interessant, Vettel kan wel eens in het nadeel zijn met het lange rechte stuk. Ik zie Kimi en of Bottas nog wel eens voorbij vliegen.
Hoop alleen wel dat Kimi beter start dan vorige race.

Hamilton wil zo snel mogelijk bij Vettel in de buurt komen maar daarachter is het Ricciardo die weet dat als hij niet toeslaat bij de start, hij kansloos is, Massa die dolgraag de Bulls wil verslaan en Verstappen die niet blij is met zijn zevende startpositie en zo snel mogelijk naar voren wil. Achter deze groep verwacht ik weinig pijn. 

Jozef

De kloof tussen P4 en P5 is na de eerste ronde waarschijnlijk al 2 seconden, ik denk niet dat Hamilton zich zorgen moet maken over wat er achter hem gebeurt.

Ik verwacht dat Vettel fluitend naar de overwinning rijdt en dat Hamilton vrij snel Bottas verschalkt en dan nog voorbij Kimi gaat bij de pitstops.

Wings


Jozef

We zijn een paar rondjes ver, ik denk dat P1 tot en met P9 vastliggen. Sainz zal wellicht het laatste puntje nog wegkapen nadat Magnussen zijn tijdstraf uitzit.

Sabai

Leuk voor Bottas zijn eerste overwinning. Ik denk dat hij niet veel onder gaat doen aan Hamilton dit jaar.