Ronde 4 : 2017 Formula 1 Heineken GP van Rusland - Sotsji

Gestart door C.G. de Beaufort, 27 april 2017 - 13:51:47

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Nee Hamilton viel me sowiezo tegen. Hij had de pace gewoon niet...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

robbert

Citaat van: Sabai op 30 april 2017 - 15:55:22
Leuk voor Bottas zijn eerste overwinning. Ik denk dat hij niet veel onder gaat doen aan Hamilton dit jaar.
nee, terug een piloot die hamilton het moeilijk zal maken. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren eer ze elkaar gaan raken op het circuit. Bottas was in bahrain niet tevreden met teamorders, en nu heeft hij de smaak te pakken van een zege, dus als hij de kans krijgt gaat hij hamilton ook niet zomaar voorbij laten.

Arthur

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tuesday

dat stoïcijnse heeft wel wat als het goed gaat (beetje zelfde als bij Kimi), maar als het minder gaat dan krijg je al snel het idee dat ze hun best niet doen of zo. Eerlijk gezegd had ik dit niet van Bottas verwacht, zeker niet na zn zeer matige optreden in Bahrein. Dat hij Vettel zou pakken bij de start was haast al een gegeven, maar dat hij vervolgens wegreed en vrij overtuigend won was wel een grote verrassing .

robbert

Citaat van: Tuesday op 01 mei 2017 - 06:40:54
dat stoïcijnse heeft wel wat als het goed gaat (beetje zelfde als bij Kimi), maar als het minder gaat dan krijg je al snel het idee dat ze hun best niet doen of zo. Eerlijk gezegd had ik dit niet van Bottas verwacht, zeker niet na zn zeer matige optreden in Bahrein. Dat hij Vettel zou pakken bij de start was haast al een gegeven, maar dat hij vervolgens wegreed en vrij overtuigend won was wel een grote verrassing .

ja, mercedes heeft toch nog alles kunnen oplossen voor de race. Je ziet wel dat mercedes toch nog ietsje meer power heeft dan ferrari, maar veel scheelt het niet hoor. Ben wel teleurgesteld in Redbull, ben er zeker van dat ze vanaf spanje kunnen meedoen met ferrari en mss hun toch voorbij geraken, net zoals vorig seizoen

Tuesday

Citaat van: robbert op 01 mei 2017 - 08:19:21
Citaat van: Tuesday op 01 mei 2017 - 06:40:54
dat stoïcijnse heeft wel wat als het goed gaat (beetje zelfde als bij Kimi), maar als het minder gaat dan krijg je al snel het idee dat ze hun best niet doen of zo. Eerlijk gezegd had ik dit niet van Bottas verwacht, zeker niet na zn zeer matige optreden in Bahrein. Dat hij Vettel zou pakken bij de start was haast al een gegeven, maar dat hij vervolgens wegreed en vrij overtuigend won was wel een grote verrassing .

ja, mercedes heeft toch nog alles kunnen oplossen voor de race. Je ziet wel dat mercedes toch nog ietsje meer power heeft dan ferrari, maar veel scheelt het niet hoor. Ben wel teleurgesteld in Redbull, ben er zeker van dat ze vanaf spanje kunnen meedoen met ferrari en mss hun toch voorbij geraken, net zoals vorig seizoen
denk dat dat meer met de set up heeft te maken. Ferrari was niet zo sterk in sector 1 en Vettel had daarnaast ook nog weer een beduidend minder hoge topsnelheid dan Raikkonen. Daarnaast heeft Mercedes dit jaar net iets betere starts dan Ferrari. Als je dan op een recht stuk van ruim een km direct in de slipstream zit dan is er geen houden aan. Hoorde Wolff gisteren ook al zeggen dat P3 in Rusland eigenlijk de beste positie is om te starten (schone kant + slipstream).
Wat betreft Red Bull; er komt idd een grote update aan, maar het gat is momenteel wel erg groot hoor. Van Renault hoeven ze niet veel progressie te verwachten, dus moeten ze zelf ff anderhalve seconde zien te vinden. Lijkt me onmogelijk, maar met RBR en Newey weet je het natuurlijk nooit.

Fietser

Ik vond dat Ferrari wel erg lang wachtte met Vettels pitstop. De Duitser verloor namelijk in die periode dat hij doorreed seconden aan Bottas-op-nieuw-rubber. Nadat ook Vettel gestopt voor nieuwe banden was zijn achterstand op Bottas het dubbele van voor de pitstops. Dat maakte hij met zijn verse rubber wel weer goed, maar aansluiting vond hij pas in de laatste ronde.
Samen met de commentatoren van de Duitse RTL, vroeg ik me af wat gebeurd was als Vettel vlak na Bottas (en de meeste anderen) was gestopt. Misschien had hij dan veel eerder aansluiting gevonden bij de Fin waarna een rondenlang gevecht om de leiding mogelijk was. Erg speculatief, maar toch.

Tuesday

Citaat van: Fietser op 01 mei 2017 - 09:28:36
Ik vond dat Ferrari wel erg lang wachtte met Vettels pitstop. De Duitser verloor namelijk in die periode dat hij doorreed seconden aan Bottas-op-nieuw-rubber. Nadat ook Vettel gestopt voor nieuwe banden was zijn achterstand op Bottas het dubbele van voor de pitstops. Dat maakte hij met zijn verse rubber wel weer goed, maar aansluiting vond hij pas in de laatste ronde.
Samen met de commentatoren van de Duitse RTL, vroeg ik me af wat gebeurd was als Vettel vlak na Bottas (en de meeste anderen) was gestopt. Misschien had hij dan veel eerder aansluiting gevonden bij de Fin waarna een rondenlang gevecht om de leiding mogelijk was. Erg speculatief, maar toch.
Vettel verloor veel tijd in de ronde dat Bottas stopte en de ronde erna, maar vervolgens ging het redelijk gelijk op en liep hij zelfs de laatste paar ronden weer wat in. De meeste tijd verloor ie misschien nog wel bij de stop zelf, die wat langer duurde dan die van Bottas. Het gat van 4,5 seconden was binnen 5 ronden teruggebracht tot 1,5 seconden, met 7 ronden nieuwere banden waren er nog voldoende ronden om een aanval te doen, maar het zat er gewoon niet in. Doordat Bottas in de eerste stint wegliep zat een undercut er ook niet in, dus was de enige mogelijkheid nog om langer buiten te blijven en te hopen op een SC of tijdverlies voor Bottas in verkeer.

Matthijs

Citaat van: Fietser op 01 mei 2017 - 09:28:36
Ik vond dat Ferrari wel erg lang wachtte met Vettels pitstop. De Duitser verloor namelijk in die periode dat hij doorreed seconden aan Bottas-op-nieuw-rubber. Nadat ook Vettel gestopt voor nieuwe banden was zijn achterstand op Bottas het dubbele van voor de pitstops. Dat maakte hij met zijn verse rubber wel weer goed, maar aansluiting vond hij pas in de laatste ronde.
Samen met de commentatoren van de Duitse RTL, vroeg ik me af wat gebeurd was als Vettel vlak na Bottas (en de meeste anderen) was gestopt. Misschien had hij dan veel eerder aansluiting gevonden bij de Fin waarna een rondenlang gevecht om de leiding mogelijk was. Erg speculatief, maar toch.
Ik denk dat Ferrari hoopte op verkeer waardoor het gat kleiner werd, of dat ze hoopten op verser rubber zodat Vettel aan het eind een een aanval kon wagen. Scenario 1 lukte niet, scenario 2 wel. Als Vettel eerder was gestopt was zijn rubber ook niet beter en was een aanval minder krachtig geweest (of volledig afwezig). Ik vond het goed dat ze een alternatief probeerden, met het kopiëren van de strategie van Bottas was een tweede plaats bijna zeker.

Edit: wat Vettel ook had kunnen doen is undercutten, maar ik denk dat dit vanwege verkeer geen optie was.