Gok de Pole [04] Grand Prix van Rusland - Sotsji

Gestart door BMW.WilliamsF1, 23 april 2017 - 23:52:13

« vorige - volgende »

BMW.WilliamsF1

Gok de Pole 2017
 

 
Grand Prix van Rusland - Sotsji

Na het koude China gingen de F1 teams naar het hete Bahrein. Sebastian Vettel wist te winnen voor Hamilton en Bottas die zijn allereerste Pole position wist te pakken. Helaas voor hem kon Bottas deze Pole niet omzetten in een overwinning. Max Verstappen kende een sterk begin van de race, maar viel helaas uit met remproblemen. Het team van Red Bull zat wel dichterbij Mercedes en Ferrari. De volgende race is de Grand Prix van Rusland op het circuit van Sotsji. Hier viel Max vorig jaar ook uit vanaf een 6e positie in zijn laatste race voor Toro Rosso. Zou het dit jaar bij Red Bull beter gaan? We gaan het zien. Uiteraard gaan wij de pole weer gokken. Dus voor deze keer weer veel succes! :)

Je kunt je tijd gokken tot vrijdag 28 april 10:00 CET



Eerder gereden poles in Sotsji:

2016: 1:35.417, Nico Rosberg - Mercedes
2015: 1:37.113, Nico Rosberg - Mercedes
2014: 1:38.513, Lewis Hamilton - Mercedes


Tussenstand:

01 - (1075 punten) = Tuesday
02 - (1064 punten) = Matthijs
03 - ( 979 punten) = Arthur
04 - ( 951 punten) = Mickey
05 - ( 947 punten) = BMW.WilliamsF1
06 - ( 885 punten) = Charrel
07 - ( 824 punten) = Sphinx
08 - ( 816 punten) = C.G. de Beaufort
09 - ( 805 punten) = FolkertE
10 - ( 793 punten) = JS JTD


Klik hier voor de Gok de Pole website met het reglement en eerdere standen.

BMW.WilliamsF1

Ben er vrijdag pas weer, dus zet maar vast een tijd neer :)

1:33,033

Mickey

#2
1:33.333


FolkertE


JS JTD

#5
Lastig... het verschil in rondetijd is allesbehalve consistent de afgelopen 3 races.

Bij deze de gok: 1:33.789

Matthijs

Citaat van: JS JTD op 24 april 2017 - 23:24:41
Lastig... het verschil in rondetijd is allesbehalve consistent de afgelopen 3 races.
Inderdaad, ik probeer een patroon te ontdekken wanneer het verschil klein is en wanneer groot. Valt nog niet mee.

Sabai

Citaat van: Matthijs op 25 april 2017 - 09:53:31
Citaat van: JS JTD op 24 april 2017 - 23:24:41
Lastig... het verschil in rondetijd is allesbehalve consistent de afgelopen 3 races.


Inderdaad, ik probeer een patroon te ontdekken wanneer het verschil klein is en wanneer groot. Valt nog niet mee.

Waar veel (sneller) bochten zijn zal het verschil het grootst zijn. In monza zullen ze zelfs langzamer zijn verwacht ik. Top snelheid is op het rechte eind een stuk langzamer dit jaar.


Tuesday

Citaat van: Matthijs op 25 april 2017 - 09:53:31
Citaat van: JS JTD op 24 april 2017 - 23:24:41
Lastig... het verschil in rondetijd is allesbehalve consistent de afgelopen 3 races.
Inderdaad, ik probeer een patroon te ontdekken wanneer het verschil klein is en wanneer groot. Valt nog niet mee.
misschien tijdstip van het jaar en verschllende compounds? In 2015 hadden ze een zachtere band, maar waren er wel aangescherpte regels mbt de bandendruk. Vandaar misschien iets minder progressie dan je normaal gesproken zou verwachten met de supersofts. Dat stukje wat ze toen hebben laten liggen hebben ze er in 2016 dan wellicht wel uit kunnen halen. Maar sowieso is het een wat vreemde baan. Weet ook niet of het nu met de ultrasofts en de nieuwe auto's zo heel veel harder zal gaan.

Franky R.

Ik voel dat er iets heel anders is aan Sotsji, dus ik ga voor de verandering vrij hoog zitten.
Vergeet niet dat Sotsji ook nog een nieuwe baan is en dat er in de tussentijd niet of nauwelijks op wordt gereden...



1.34.050


Sphinx

There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Wings


C.G. de Beaufort