Ronde 3: 2017 Bahrain Grand Prix, Bahrain International Circuit, Sakhir

Gestart door Tuesday, 10 april 2017 - 23:05:06

« vorige - volgende »

Tuesday



Slechts een paar dagen pauze en van het koude Shanghai naar de hitte van Bahrain. Het wordt interessant om te zien hoe de auto's reageren op deze verschillende omstandigheden en verschillende karakteristieken van de circuits. En ook nog eens een avondrace. Kan Ferrari eindelijk weer eens pole pakken of wordt het de 7e op rij voor Hamilton? Gaat het weer tussen Hamilton en Vettel of kunnen Bottas en Räikkönen zich herpakken en zich ook bemoeien met de strijd vooraan? Vorig jaar bewees Bottas zn huidige teamgenoot een slechte dienst met een iets te optimistische uitremactie in de eerste bocht.  Rosberg won en Räikkönen ging er met de 2e plek vandoor. Hamilton kwam door de aanvaring met Bottas niet verder dan P3. Vettel viel al in de opwarmronde uit met een motorprobleem. Grosjean en Verstappen, toen nog in een Toro Rosso, verrasten met een 5e en 6e plaats.

Dit jaar geen eettips, deze zijn terug te vinden in het topic van vorig jaar, hieronder nog wel de gebruikelijke informatie en tijden.




14 apr 2017
13:00-14:30   Eerste vrije training   
17:00-18:30   Tweede vrije training   

15 apr 2017
14:00-15:00   Derde vrije training   
17:00-18:00   Kwalificatie   

16 apr 2017
17:00   Race

En speciaal voor Robert65 en andere liefhebbers:


BMW.WilliamsF1

Nice, maar dat laatste plaatje verpest het topic een beetje. Heb je niks kleiners? :)

C.G. de Beaufort

Formule 1-directeur Chase Carey is vandaag in Turkije voor een onderhoud met de Turkse president Recep Erdogan.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/224703/carey-praat-met-erdogan-over-turkse-grand-prix

Geen commentaar..

Groet,

C.G. de Beaufort



Pancake Shield

Ik vind Bahrein wel iets hebben. Zeker nu het tijdstip verschoven is. Plus als er dan toch een exotische locatie nodig is liever bijvoorbeeld Bahrein dan Korea of India. Niet dat dat heel veel zegt, maar toch.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Robbert65

Goed gedaan Tuesday! Mooi plaatje hoor ;-)

Top dat er zo twee races achter elkaar zijn en ook verdomd leuk dat het 's avonds is komend weekend.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

C.G. de Beaufort

Duitse coureur terug bij Sauber

http://www.telegraaf.nl/telesport/27980055/__Duitse_coureur_terug_bij_Sauber__.html

Ondanks dat sommige mensen z'n vervanger Giovinazzi in de hoogte schreven, is'ie terug. Welkom, Werhlein!

Groet,

C.G. de Beaufort

gloudiesaurus

Olav Mol meldt wel dat Wehrlein door Sauber alleen voor de vrije trainingen is bevestigd.
Ben benieuwd!

Het circuit van Bahrein is nog niet zo slecht, maar die entourage, dat mist. Het ligt midden in de woestijn, en nauwelijks toeschouwers. Niet een van mijn favoriete circuits.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Ik vind het een Mickey Mouse-circuit, maar was het in 2015 dat we hier zo'n fantastische race hadden? Of 2014? In elk geval werden er toen heel veel tienen gegeven hier op het forum. Vorig jaar was het dan weer niks. Dus we moeten het maar afwachten.

FolkertE

Citaat van: Jozef op 12 april 2017 - 17:56:21
Ik vind het een Mickey Mouse-circuit, maar was het in 2015 dat we hier zo'n fantastische race hadden? Of 2014? In elk geval werden er toen heel veel tienen gegeven hier op het forum. Vorig jaar was het dan weer niks. Dus we moeten het maar afwachten.
Ik vond Bahrain vorig jaar anders best vermakelijk. Mooie gevechten wel en leuke strijd tussen Kimi en Lewis. Al was dat meer voor het mogelijke inhalen van Kimi, dan echt een gevecht.


Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Citaat van: Robbert65 op 13 april 2017 - 21:00:48
het is alsof Ecclestone nooit wegging...
juist wel. Ecclestone heeft Turkije eruit gemikt. Nu hij nog maar een paar maanden weg is staat het weer op de kalender. Ach ja, t is iig een mooi circuit. Helaas niet echt sfeervol en natuurlijk valt er over Turkije zelf ook wel het 1 en ander te zeggen, maar toch... vind het niet erg dat ie terugkomt, al zijn er wel een aantal circuits die hoger op mn lijstje staan.

Robbert65

Ik vind het prima dat er veel veel races zijn, het kan voor mij niet op. Maar om nou al die dictaturen bewust op te zoeken steeds met dat hele circus, dat is nou niet echt heel verfijnd...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Citaat van: Robbert65 op 14 april 2017 - 13:25:13
Ik vind het prima dat er veel veel races zijn, het kan voor mij niet op. Maar om nou al die dictaturen bewust op te zoeken steeds met dat hele circus, dat is nou niet echt heel verfijnd...
Het is natuurlijk de eeuwige discussie of we naar landen moeten waar mensenrechten worden geschonden. Helaas is in elk land waar een GP gehouden wordt wel eens mensenrechten geschonden. Waar mijn pijnpunt ligt is als de 'dictator' van het land een actieve rol heeft in het binnenhalen van een GP. Daarom heb ik moeite met die vriendschappelijke banden tussen de FIA en Putin en Erdogan.

Sabai

Ik hoop dat ze die t-wing snel verbieden. Nu al voor de 2e keer dat zo"n ding afgebroken is. Je moet er toch niet denken dat een coureur dat tegen zijn vizier krijgt.