Gp van China - Shanghai : man van de wedstrijd

Gestart door C.G. de Beaufort, 09 april 2017 - 16:09:49

« vorige - volgende »

Wie is de man van de wedstrijd?

Lewis Hamilton
1 (5.3%)
Sebastian Vettel
4 (21.1%)
Max
13 (68.4%)
Daniel Ricciardo
0 (0%)
Kimi Räikkönen
0 (0%)
Valtteri Bottas
0 (0%)
Carlos Sainz
1 (5.3%)
Kevin Magnussen
0 (0%)
Anders
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 19

C.G. de Beaufort

Max. Een 8 wegens het feit dat hij van een 16e plaats bij de start op een 3e plaats eindigde. Alleen dat Max zat te vettelen over Grosjean aan het einde vond ik uit den boze, hij zat er nog geen eens een seconde achter'm, nee, Grosjean liep van'm uit...

Groet.

C.G. de Beaufort

FolkertE

Citaat van: C.G. de Beaufort op 09 april 2017 - 16:09:49
Max. Een 8 wegens het feit dat hij van een 16e plaats bij de start op een 3e plaats eindigde. Alleen dat Max zat te vettelen over Grosjean aan het einde vond ik uit den boze, hij zat er nog geen eens een seconde achter'm, nee, Grosjean liep van'm uit...

Groet.

C.G. de Beaufort
vond het  ergens jammer van Max, maar wel heel begrijpelijk. Hij verloor kennelijk ontzettend veel grip door de vuile lucht achter Grosjean.

Maar mijn stem gaat ook naar Max.

Fietser

Ik koos voor Verstappen (ofschoon die naam niet in het lijstje voorkomt).
Reed adembenemend sterk tijdens die warrige beginfase. Zo gemakkelijk leek het allemaal. Stal toen echt de show. Later ging het wat moeizamer, maar maakte al met al echt de wedstrijd.
Daarnaast was Vettel natuurlijk ook sterk bezig. Zeer goede tweede. Een terzijde: wat mogen we dit seizoen toch blij zijn met de wederopstanding van Ferrari, want anders werd het helemaal voorin wel erg saai. Grazie!

Wings


Tuesday

Dan ga ik voor Vettel. Max was spectaculairder, maar maakte ook wat foutjes en reed een vergelijkbare pace met Ricciardo. Hamilton was ook goed, maar eenzaam vooraan en verder naar achter waren ook coureurs die leuke dingen lieten zien maar dat vind ik altijd wat lastiger om op waarde te schatten.

Van Wijk

Max , om eerder vermelde redenen. Jammer van het Vettelen aan het eind al vraag ik mij soms af of dit een vorm van ontstressen is, meerdere coureurs beginnen te mauwen als ze in een stress situatie komen ?
Al met al Max.

Arthur

Ook hier Max. Snap wel zijn commentaar t.a.v. Grosjean maar dat is nu eenmaal zo met de huidige regelgeving. Zinloos dus om daar bezig over te blijven. Had het idee dat het team ook zoiets had van; nu is het genoeg.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Pancake Shield

In de schaduw van Verstappen (zo heel bijzonder vond ik dat allemaal niet eigenlijk) reed Sainz een uitstekende race. Nam een gok, spinde en tikte de barriere aan. Maar reed toch uitermate verdienstelijk. Dat verdient ook een pluim.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Tuesday

Citaat van: Pancake Shield op 11 april 2017 - 10:57:26
In de schaduw van Verstappen (zo heel bijzonder vond ik dat allemaal niet eigenlijk) reed Sainz een uitstekende race. Nam een gok, spinde en tikte de barriere aan. Maar reed toch uitermate verdienstelijk. Dat verdient ook een pluim.
dat zag er wel heel knullig uit. Eerst spinnen en dan bij het omdraaien nog redelijk hard de barrier aantikken. Had ook zo maar einde wedstrijd kunnen zijn.

Wings

Citaat van: Tuesday op 09 april 2017 - 19:22:49
Dan ga ik voor Vettel. Max was spectaculairder, maar maakte ook wat foutjes en reed een vergelijkbare pace met Ricciardo. Hamilton was ook goed, maar eenzaam vooraan en verder naar achter waren ook coureurs die leuke dingen lieten zien maar dat vind ik altijd wat lastiger om op waarde te schatten.

Vettel bleef veel te lang hangen achter zijn langzamer rijdende teamgenoot. Max die trapt het onderste uit die Red Bull. Dat hij dan twee keer een flatspot op zijn band remt neem ik voor lief.

robbert

Citaat van: Wings op 16 april 2017 - 09:25:56
Citaat van: Tuesday op 09 april 2017 - 19:22:49
Dan ga ik voor Vettel. Max was spectaculairder, maar maakte ook wat foutjes en reed een vergelijkbare pace met Ricciardo. Hamilton was ook goed, maar eenzaam vooraan en verder naar achter waren ook coureurs die leuke dingen lieten zien maar dat vind ik altijd wat lastiger om op waarde te schatten.

Vettel bleef veel te lang hangen achter zijn langzamer rijdende teamgenoot.

Ja dat is gedeeltelijk de schuld van ferrari zelf, die moesten raikkonen de opdracht geven om vettel voorbij te laten. En anders ging vettel terug roepen 'blue flags blue flags'. Maar hij zou toch nooit voorbij verstappen geraakt zijn, moest hij geen fout gemaakt hebben. Leuk dat Redbull terug kan meedoen voor de prijzen  :)


Wings

Hoezo moet Ferrari opdracht geven? Als dat de basis moet worden om in te halen...

Tuesday

Ferrari had Kimi op supersofts moeten zetten. Dan was ie niet ingehaald door Verstappen, was ie Ricciardo waarschijnlijk wel voorbij gekomen en had ie Vettel niet opgehouden. Maar goed, achteraf is het makkelijk praten.

Franky R.

Citaat van: Tuesday op 16 april 2017 - 15:51:07
Ferrari had Kimi op supersofts moeten zetten. Dan was ie niet ingehaald door Verstappen, was ie Ricciardo waarschijnlijk wel voorbij gekomen en had ie Vettel niet opgehouden. Maar goed, achteraf is het makkelijk praten.


klopt,


Maar intussen kreeg Kimi wel de schuld toegewezen door Sergio Marchionne...de nieuwe hysterische LdM... ::)