Ronde 2 : 2017 Formula 1 Heineken Chinese GP, Shanghai International Circuit

Gestart door FolkertE, 06 april 2017 - 17:37:18

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Robbert65 op 11 april 2017 - 21:09:52
ik wend, jij wend, hij wendt, wij wenden, zij hebben gewend.

Jij wendt. Daarom ook, hoe je/jij het ook wendt of keert.

Wings

Citaat van: Arthur op 11 april 2017 - 23:47:25
Het is hier met de paplepel ingegoten! Maar het kan ook bijna niet anders dan fout gaan als het overal fout geschreven wordt. Kijk eens wat de media allemaal neer kalkt en ook hier op het forum zie ik regelmatig tenenkrommende fouten [zoals: "ik wordt" om er maar een te noemen]. Ik bijt meestal mijn tong maar af om de mooie discussies niet af te breken met belerende opmerkingen... Die zijn meer waard dan wat spelfoutjes en iedereen weet wat er bedoeld [zie de 'd'] wordt ;)

Nederlands is ook moeilijk! En vaak wordt spelling -en spreektaal- overgenomen. Kijk maar eens bij advertenties van menig één autodealer: "De auto verkeerd in absolute nieuwstaat." Dit zie je 90% zo staan en is fout. Het is 'verkeert in nieuwstaat' omdat verkeert hier een werkwoord is. Ook zie je politici fouten maken. Zo schreef Selçuk Öztürk "net zoals jou, hebben wij via de media vernomen", het moet natuurlijk zijn 'net zoals jij'. Als mensen met een HBO - universitaire opleiding niet foutloos schrijven, is het geen ramp dat wij dat ook niet doen. Als je wil weten hoe moeilijk Nederlands is, sla je Facebook er maar op na. :)

robbert

ja je zou moeten weten hoeveel mensen schrijffouten maken. Om ontopic te blijven, het gebeurde in het verleden ook in china.

Fietser

Citaat van: Wings op 16 april 2017 - 10:26:59
Als mensen met een HBO - universitaire opleiding niet foutloos schrijven, is het geen ramp dat wij dat ook niet doen. Als je wil weten hoe moeilijk Nederlands is, sla je Facebook er maar op na. :)

Uhh..., wie zijn 'wij'?  ;)

robbert

Citaat van: Fietser op 16 april 2017 - 10:38:25
Citaat van: Wings op 16 april 2017 - 10:26:59
Als mensen met een HBO - universitaire opleiding niet foutloos schrijven, is het geen ramp dat wij dat ook niet doen. Als je wil weten hoe moeilijk Nederlands is, sla je Facebook er maar op na. :)

Uhh..., wie zijn 'wij'?  ;)

jullie allemaal  ;D ;D

Wings

Citaat van: Fietser op 16 april 2017 - 10:38:25
Citaat van: Wings op 16 april 2017 - 10:26:59
Als mensen met een HBO - universitaire opleiding niet foutloos schrijven, is het geen ramp dat wij dat ook niet doen. Als je wil weten hoe moeilijk Nederlands is, sla je Facebook er maar op na. :)

Uhh..., wie zijn 'wij'?  ;)

Geen idee wie jullie zijn. Fietsers? ;)

Fietser

Citaat van: Wings op 16 april 2017 - 10:42:11
Citaat van: Fietser op 16 april 2017 - 10:38:25
Citaat van: Wings op 16 april 2017 - 10:26:59
Als mensen met een HBO - universitaire opleiding niet foutloos schrijven, is het geen ramp dat wij dat ook niet doen. Als je wil weten hoe moeilijk Nederlands is, sla je Facebook er maar op na. :)

Uhh..., wie zijn 'wij'?  ;)

Geen idee wie jullie zijn. Fietsers? ;)

Tuurlijk zijn ook 'wij' fietsers, graag zelfs wat mij betreft. Maar ik bedoelde dat het 'wij' in jouw zin suggereert dat leden van dit forum geen universitaire opleiding hebben. Wat niet het geval is.  ;)

Jehoentelaar

Er staat hier op m'n bureau een keurig ingelijst universitair bachelordiploma. Hopelijk komt daar over iets minder dan een jaar nog een master bij... :)

Wings

Ik neem mijn hoed af voor deze pientere bollen op dit forum. ;) Ik kom niet verder dan twee jaar universiteit (Maastricht). O en wacht, nee ik heb daar niet gestudeerd maar wel de bedrijfsnoodplannen geschreven en gehandhaafd. Ik hoop dat het ook meetelt!

robbert

ik heb maar autotechnieken gevolgd, dus veel taal heb ik daarvoor ook niet nodig  ;D ;D