Ronde 2 : 2017 Formula 1 Heineken Chinese GP, Shanghai International Circuit

Gestart door FolkertE, 06 april 2017 - 17:37:18

« vorige - volgende »

Sabai

In het commentaar van Sky werd het ook al gezegd dat het een fenomnale start was . Ze vonden het net een computer game start.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 10 april 2017 - 16:40:43
Citaat van: Tuesday op 10 april 2017 - 14:49:23
anderen kwamen ook prima weg toch? Sowieso als je verder naar achteren staat kun/moet je wat meer risico nemen.
Verstappen kwam beter weg dan alle rijders om hem heen. Deels ligt dat aan de auto en de rijder, maar wellicht ook aan dat hij minder wielspin had in de tweede versnelling. Ik vraag me af of dat valt onder 'meer risico's nemen'. Eerder minder zelfs.
andere coureurs deden het ook, het is niet iets nieuws of bijzonders.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 10 april 2017 - 17:11:18
Citaat van: Matthijs op 10 april 2017 - 16:40:43
Citaat van: Tuesday op 10 april 2017 - 14:49:23
anderen kwamen ook prima weg toch? Sowieso als je verder naar achteren staat kun/moet je wat meer risico nemen.
Verstappen kwam beter weg dan alle rijders om hem heen. Deels ligt dat aan de auto en de rijder, maar wellicht ook aan dat hij minder wielspin had in de tweede versnelling. Ik vraag me af of dat valt onder 'meer risico's nemen'. Eerder minder zelfs.
andere coureurs deden het ook, het is niet iets nieuws of bijzonders.
Wat deden anderen ook? In de eerst ronde 9 mensen inhalen en na 6 ronde 2de liggen? Hamilton met een dominante Mercedes was vorig jaar in China ook niet ineens 7de na 1 ronde. Ok, hij had veel schade, maar toch.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 10 april 2017 - 17:31:47
Citaat van: Tuesday op 10 april 2017 - 17:11:18
Citaat van: Matthijs op 10 april 2017 - 16:40:43
Citaat van: Tuesday op 10 april 2017 - 14:49:23
anderen kwamen ook prima weg toch? Sowieso als je verder naar achteren staat kun/moet je wat meer risico nemen.
Verstappen kwam beter weg dan alle rijders om hem heen. Deels ligt dat aan de auto en de rijder, maar wellicht ook aan dat hij minder wielspin had in de tweede versnelling. Ik vraag me af of dat valt onder 'meer risico's nemen'. Eerder minder zelfs.
andere coureurs deden het ook, het is niet iets nieuws of bijzonders.
Wat deden anderen ook? In de eerst ronde 9 mensen inhalen en na 6 ronde 2de liggen? Hamilton met een dominante Mercedes was vorig jaar in China ook niet ineens 7de na 1 ronde. Ok, hij had veel schade, maar toch.
starten in de 2e versnelling, daar ging het toch over? En Alonso in zn inferieure McLaren pakte er zoals gewoonlijk ook weer heel wat in de eerste paar bochten. Wat Max gisteren deed vond ik in die zin dan ook niet zo heel uitzonderlijk. Dat kunnen er meer, al zijn het er maar een paar. Dat is ook wat mij continu stoort de laatste maanden en gisteren weer; het is ongelofelijk bijzonder dat er een Nederlander op het allerhoogste niveau mee kan, maar dat overdrijven hoeft van mij niet zo nodig.

Jozef

Nah, die openingsronde van Verstappen was wel echt exceptioneel. Waar anderen duidelijk op zoek waren naar de grip en/of geen enkel risico durfden te nemen, ging Verstappen gewoon vol zelfvertrouwen de limiet opzoeken zonder erover te gaan. Het leek wel alsof hij op een droge baan reed en alle anderen op een natte.

Dat starten in 2de versnelling lijkt mij op zich ook niet zo bijzonder.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 10 april 2017 - 17:48:08
Nah, die openingsronde van Verstappen was wel echt exceptioneel. Waar anderen duidelijk op zoek waren naar de grip en/of geen enkel risico durfden te nemen, ging Verstappen gewoon vol zelfvertrouwen de limiet opzoeken zonder erover te gaan. Het leek wel alsof hij op een droge baan reed en alle anderen op een natte.

Dat starten in 2de versnelling lijkt mij op zich ook niet zo bijzonder.
maar Verstappen staat wel out of position, de auto's die hij inhaalt zijn normaal helemaal geen competitie voor hem. Wat dat betreft vind ik wat Alonso doet net zo indrukwekkend, hij was 8e na 1 ronde en doet het bijna wekelijks.
Starten in 2e versnelling kan met de huidige motoren en torque idd gewoon. Hulkenberg deed het iig ook, Sainz niet. Meer onboards heb ik niet gezien van de start.

Matthijs

Het feit dat jij het niet bijzonder vindt, maakt het niet minder bijzonder. Niet vervelend bedoeld maar de buitenlandse media raakt er niet over uitgepraat. Hij heeft, op 2 rijders na, al die auto's op de baan ingehaald.

Ik stoor me ook aan het continu ophemelen van Max wanneer het niet terecht is, maar nu is het zeker wel terecht (vind ik).

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 10 april 2017 - 20:01:46
Het feit dat jij het niet bijzonder vindt, maakt het niet minder bijzonder. Niet vervelend bedoeld maar de buitenlandse media raakt er niet over uitgepraat. Hij heeft, op 2 rijders na, al die auto's op de baan ingehaald.

Ik stoor me ook aan het continu ophemelen van Max wanneer het niet terecht is, maar nu is het zeker wel terecht (vind ik).
mwah, dat valt ook wel weer mee. Ik heb 3 buitenlandse nabeschouwingen gezien, tuurlijk was het het verhaal van de race, maar een coureur die vanuit het achterveld het podium haalt of zelfs wint zien we wel vaker en een coureur die in de openingsronde 8 positie's goed maakt ook wel. Is vaak vooral een kwestie van lijnen kiezen, Alonso is er een meester in. Wat dat betreft koos Max gisteren wel het goede wiel.
Wat betreft het ophemelen; ik denk dat het door bv de Engelsen goed op waarde wordt geschat, die zijn ook zeer positief, maar dat bv een Jan Lammers elke week op de nationale tv mag beweren dat Max toch echt wel de beste F1 rijder op deze planeet is, dan wordt ik daar een beetje onpasselijk van. Ik vond de pace en bandenmanagement gisteren niet heel indrukwekkend, hij maakte weer een remfout op het moment dat Vettel bij m aansluit en hij verloor de auto bijna achter de SC.

Matthijs


Tuesday

Citaat van: Matthijs op 10 april 2017 - 21:12:42
Dan lees ik andere buitenlandse media dan jij, dat kan.
ik heb weinig gelezen, vooral gekeken (RTL duitsland live, samenvatting Channel 4 en de nabeschouwing van Sky). Maar als je wat links hebt, dan ik ook ff lezen ;)

Matthijs

Nee dat ga ik niet doen, want dat vind ik teveel werk. Het was iig Sky, Telegraph, BBC, Bild, ESPN en F1Fanatic. Maar misschien heb ik met 'ze raken er niet over uitgepraat' ook wel iets overdreven.  :D

Edit: blijkbaar waren er nog meer media: https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/224660/max-verstappen-een-wereldkampioen-in-de-dop

robbert

Citaat van: Tuesday op 10 april 2017 - 18:01:19
Citaat van: Jozef op 10 april 2017 - 17:48:08
Nah, die openingsronde van Verstappen was wel echt exceptioneel. Waar anderen duidelijk op zoek waren naar de grip en/of geen enkel risico durfden te nemen, ging Verstappen gewoon vol zelfvertrouwen de limiet opzoeken zonder erover te gaan. Het leek wel alsof hij op een droge baan reed en alle anderen op een natte.

Dat starten in 2de versnelling lijkt mij op zich ook niet zo bijzonder.
maar Verstappen staat wel out of position, de auto's die hij inhaalt zijn normaal helemaal geen competitie voor hem. Wat dat betreft vind ik wat Alonso doet net zo indrukwekkend, hij was 8e na 1 ronde en doet het bijna wekelijks.
Starten in 2e versnelling kan met de huidige motoren en torque idd gewoon. Hulkenberg deed het iig ook, Sainz niet. Meer onboards heb ik niet gezien van de start.

ja idd, maar over alonso wordt er dan niks gerept, alleen dat die mclaren barslecht is. Eigenlijk is het veel indrukwekkender om met een trage wagen als een mclaren een superstart maken dan met een snelle wagen als redbull

Matthijs

Citaat van: robbert op 11 april 2017 - 07:30:06
ja idd, maar over alonso wordt er dan niks gerept, alleen dat die mclaren barslecht is. Eigenlijk is het veel indrukwekkender om met een trage wagen als een mclaren een superstart maken dan met een snelle wagen als redbull
Dat is ook indrukwekkend. Maar Alonso wint 5 plekken in de eerste ronde, Verstappen 9. Dan vind ik het logisch dat je je vooral op de laatste richt. En McLaren een trage wagen? Trage motor zul je bedoelen. Alonso zei zelf dat hij de snelste was in de bochten. Zal voor een deel afstelling geweest zijn, maar dat heeft hem dan mooi geholpen bij de start. Idem voor Verstappen. Ze waren allebei indrukwekkend.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 11 april 2017 - 09:28:25
Citaat van: robbert op 11 april 2017 - 07:30:06
ja idd, maar over alonso wordt er dan niks gerept, alleen dat die mclaren barslecht is. Eigenlijk is het veel indrukwekkender om met een trage wagen als een mclaren een superstart maken dan met een snelle wagen als redbull
Dat is ook indrukwekkend. Maar Alonso wint 5 plekken in de eerste ronde, Verstappen 9. Dan vind ik het logisch dat je je vooral op de laatste richt. En McLaren een trage wagen? Trage motor zul je bedoelen. Alonso zei zelf dat hij de snelste was in de bochten. Zal voor een deel afstelling geweest zijn, maar dat heeft hem dan mooi geholpen bij de start. Idem voor Verstappen. Ze waren allebei indrukwekkend.
Verstappen sluit in bocht 1 al bij Alonso aan, die eerste 3 kreeg waren gewoon een kwestie van goed wegkomen en vervolgens bij Alonso aansluiten. Hulkenberg pit aan het einde van ronde 1. Het enige verschil is verder dat hij Alonso nog weet in te halen. Zoals gezegd Alonso doet dit geregeld, Verstappen staat (nog) niet echt bekend om zn geweldige starts en 1e ronde. Dus als het dan een keer wel goed gaat, (groten)deels omdat hij op een plek staat waar hij helemaal niet thuishoort dan vind ik dat geen reden om hem de hemel in te prijzen. Natuurlijk is het spectaculair om te zien en wordt er over gesproken, maar dat is altijd zo als er iemand van achteren naar voren rijdt. Wat dat betreft niks nieuws. Dat gebeurd elk jaar wel een paar keer.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 10 april 2017 - 17:38:45
Citaat van: FolkertE op 10 april 2017 - 17:31:47
Citaat van: Tuesday op 10 april 2017 - 17:11:18
Citaat van: Matthijs op 10 april 2017 - 16:40:43
Citaat van: Tuesday op 10 april 2017 - 14:49:23
anderen kwamen ook prima weg toch? Sowieso als je verder naar achteren staat kun/moet je wat meer risico nemen.
Verstappen kwam beter weg dan alle rijders om hem heen. Deels ligt dat aan de auto en de rijder, maar wellicht ook aan dat hij minder wielspin had in de tweede versnelling. Ik vraag me af of dat valt onder 'meer risico's nemen'. Eerder minder zelfs.
andere coureurs deden het ook, het is niet iets nieuws of bijzonders.
Wat deden anderen ook? In de eerst ronde 9 mensen inhalen en na 6 ronde 2de liggen? Hamilton met een dominante Mercedes was vorig jaar in China ook niet ineens 7de na 1 ronde. Ok, hij had veel schade, maar toch.
starten in de 2e versnelling, daar ging het toch over? En Alonso in zn inferieure McLaren pakte er zoals gewoonlijk ook weer heel wat in de eerste paar bochten. Wat Max gisteren deed vond ik in die zin dan ook niet zo heel uitzonderlijk. Dat kunnen er meer, al zijn het er maar een paar. Dat is ook wat mij continu stoort de laatste maanden en gisteren weer; het is ongelofelijk bijzonder dat er een Nederlander op het allerhoogste niveau mee kan, maar dat overdrijven hoeft van mij niet zo nodig.
Dan heb ik me vergist denk ik in de discussie. Maar ik deel je mening over het ophemelen, maar zondag was het mijn inziens wel degelijk terecht. Alonso deed het ook wel goed, maar die starten wel P13 en kwam tot P8.
De media en de hype snap ik wel, Max is hoe je het went/wend( Robbert, sorry ik weet echt even niet meer welke het nou is haha. Corrigeer maar. ;) ) Max doet het heel goed en is een goudmijn.