Ronde 2 : 2017 Formula 1 Heineken Chinese GP, Shanghai International Circuit

Gestart door FolkertE, 06 april 2017 - 17:37:18

« vorige - volgende »

robbert

aiii slechte strategie van ferrari. Redbull opeens sneller dan ferrari. Verstappens seizoen is nog niet verloren, hebben goed toneel gespeeld. Komaan max!!!!!

FolkertE


Jozef

Vettels race was toch al over op het moment dat hij zich buiten zijn vak parkeerde op de grid. Of heb ik bericht van Race Control hierover gemist toen ik koffie ging zetten? Want dat lijkt met toch een gegarandeerde drive through.

Verder is de race nog lang niet over, het is koud en vochtig dus het zou wel eens kunnen dat je met die softs de hele race uit kunt rijden? Maar dan wordt het voor Hamilton mogelijk een lastige beslissing of hij dit wel of niet moet doen, als ze achter hem op verschillende strategieën gokken (Ricciardo gaat alvast wisselen want hij staat op super soft, dat lijkt me iets te veel van het goede).

Edit: even teruggescrolld in de commentaar op F1.com en inderdaad geen straf voor Vettel. Onbegrijpelijke beslissing, laten we ons voortaan allemaal maar buiten ons vak zetten naar eigen goeddunken. :o :-\

robbert

Citaat van: FolkertE op 09 april 2017 - 08:32:48
geen toneel gespeeld denk ik, gewoon MAXimaliseren ;)

hehe inderdaad, supergoede race van de redbull tot nu toe. Nu nog de renault goed updaten en ze zijn sneller dan mercedes. Ferrari hebben ze al te pakken.
Bottas is ook niet zo sterk. Hamilton zal blij zijn dat hij rosberg kwijt is, maar heeft nu verstappen die hem zal bedreigen voor de titel. Wat een snelheid van redbull.

robbert

Citaat van: Jozef op 09 april 2017 - 08:34:06
Vettels race was toch al over op het moment dat hij zich buiten zijn vak parkeerde op de grid. Of heb ik bericht van Race Control hierover gemist toen ik koffie ging zetten? Want dat lijkt met toch een gegarandeerde drive through.

Verder is de race nog lang niet over, het is koud en vochtig dus het zou wel eens kunnen dat je met die softs de hele race uit kunt rijden? Maar dan wordt het voor Hamilton mogelijk een lastige beslissing of hij dit wel of niet moet doen, als ze achter hem op verschillende strategieën gokken (Ricciardo gaat alvast wisselen want hij staat op super soft, dat lijkt me iets te veel van het goede).

Edit: even teruggescrolld in de commentaar op F1.com en inderdaad geen straf voor Vettel. Onbegrijpelijke beslissing, laten we ons voortaan allemaal maar buiten ons vak zetten naar eigen goeddunken. :o :-\
tja, FIArrari é. En daarbij, vettel zal toch niet winnen hoor, daarvoor moet hij eerst nog voorbij de snelle redbulls geraken

Jozef

Het is niet Ferrari met de slechte strategie vandaag, maar Red Bull. Beide heren op supersofts gezet terwijl er een goede kans was om op softs de race uit te rijden. Al is het nog niet zeker of dat gaat lukken.

Vergis ik mij of staat Sainz nog op dezelfde banden waar hij mee gestart is? Want dan geldt voor hem wel nog altijd de regel dat hij twee verschillende soorten slicks moet gebruiken en moet hij dus nog pitten. Maar het zou kunnen dat hij tijdens de SC gewisseld heeft, dat heb ik niet gezien. Iemand?

Edit: terwijl ik dit typ, komt hij inderdaad in de pits voor nieuwe banden

Tuesday

Citaat van: Jozef op 09 april 2017 - 08:59:40
Het is niet Ferrari met de slechte strategie vandaag, maar Red Bull. Beide heren op supersofts gezet terwijl er een goede kans was om op softs de race uit te rijden. Al is het nog niet zeker of dat gaat lukken.
niet? ze helpen de race van zowel Vettel als Raikkonen om zeep. Red Bull doet het goed met P3 (vanaf P16) en P4.

robbert

ja inderdaad, en toch met name raikkonen. Die laat daar achter de sc zo een gat dat ricciardo nog makkelijk een pitstop kan maken. En ferrari moest veel sneller teamorder invoeren, zodat vettel sneller voor raikkonen zat. Maar ja, dankzij hun slechte strategie, staat verstappen toch mooi op het podium. Wordt een mooie strijd om de titel

Sabai

Die natte plek waartikel de Sauber op crashen is volgens mij de plek waar eerder ook al eens tijdens een race tig man crashte.  Hadden ze wel wat aan kunnen doen. Wel een leuke race verder.

Franky R.

Te laat om naar een saai volkslied te luisteren? Nu krijg je een straf was net zo zwaar weegt als een incident óp de baan?
http://www.gppits.net/nieuws/gp_china_perez_en_ricciardo_bestraft/

Tuesday

Citaat van: Franky R. op 09 april 2017 - 14:01:31
Te laat om naar een saai volkslied te luisteren? Nu krijg je een straf was net zo zwaar weegt als een incident óp de baan?
http://www.gppits.net/nieuws/gp_china_perez_en_ricciardo_bestraft/
een reprimande is geen straf, dus dit lijkt me een prima oplossing.

Jozef

Ja dat is wel een erg warrig artikel, er wordt ook nog gesproken over een strafpunt maar het lijkt me niet dat Pérez die heeft?

Matthijs

Was het jullie opgevallen dat Verstappen bij de start in de 2e versnelling stond, zo minder wielspin had en mede daarom zo goed wegkwam?



Weer zo'n voorbeeld van clever thinking en je vraagt je toch af waarom anderen dat (schijnbaar) niet proberen.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 10 april 2017 - 09:50:57
Was het jullie opgevallen dat Verstappen bij de start in de 2e versnelling stond, zo minder wielspin had en mede daarom zo goed wegkwam?



Weer zo'n voorbeeld van clever thinking en je vraagt je toch af waarom anderen dat (schijnbaar) niet proberen.
anderen kwamen ook prima weg toch? Sowieso als je verder naar achteren staat kun/moet je wat meer risico nemen.

Matthijs

Citaat van: Tuesday op 10 april 2017 - 14:49:23
anderen kwamen ook prima weg toch? Sowieso als je verder naar achteren staat kun/moet je wat meer risico nemen.
Verstappen kwam beter weg dan alle rijders om hem heen. Deels ligt dat aan de auto en de rijder, maar wellicht ook aan dat hij minder wielspin had in de tweede versnelling. Ik vraag me af of dat valt onder 'meer risico's nemen'. Eerder minder zelfs.