Gok de Top 2017 - GP China

Gestart door Sphinx, 03 april 2017 - 19:46:02

« vorige - volgende »

Sphinx

#15
Uitslag Race:
1. Hamilton
2. Vettel
3. Vergne, ehm.. Verstappen (aldus Lewis' engineer)
4. Ricciardo
5. Raikkonen

Uitslag van dit weekend is op dit moment onder constructie

There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Tuesday

als we dezelfde puntentelling hanteren als vorig jaar, dan klopt de uitslag niet. Coureurs die buiten de top 5 finishen tellen ook gewoon mee. Ik had bv Bottas op 3, hij finisht zesde, dus 12 punten

robbert

maar het is toch voldoende dat we de top5 geven, waarom moeten de piloten buiten de top 5 nog meegerekend worden?

Tuesday

Citaat van: robbert op 09 april 2017 - 12:12:57
maar het is toch voldoende dat we de top5 geven, waarom moeten de piloten buiten de top 5 nog meegerekend worden?
dat zijn de regels zoals ze vooraf zijn vastgesteld.

Mickey

Leuke samenvatting, vermakelijk zo! :)

Sphinx

#20
Citaat van: Tuesday op 09 april 2017 - 12:18:58
Citaat van: robbert op 09 april 2017 - 12:12:57
maar het is toch voldoende dat we de top5 geven, waarom moeten de piloten buiten de top 5 nog meegerekend worden?
dat zijn de regels zoals ze vooraf zijn vastgesteld.

Hmm, ik ben er altijd vanuit gegaan dat in de vorige uitgave ook alleen de top5 werd meegeteld. In limburgerf1's oude site kan ik het in ieder geval niet meer terugvinden.

even ter aanvulling, ik snap wat tuesday bedoelt. Als je iemand in de top5 hebt geplaatst en die finisht op plaats 6 tm 9, kan die in zijn interpretatie nog een kans op punten hebben. In het geval van Bottas voor de meesten 12 of 15 punten, in een paar gevallen 8 punten.
Ik zal even een paar posts door moeten gaan spitten, want zoals gezegd, zo heb ik er eigenlijk niet naar gekeken en kan het nergens terugvinden.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Tuesday

Citaat van: Sphinx op 09 april 2017 - 12:51:44
Citaat van: Tuesday op 09 april 2017 - 12:18:58
Citaat van: robbert op 09 april 2017 - 12:12:57
maar het is toch voldoende dat we de top5 geven, waarom moeten de piloten buiten de top 5 nog meegerekend worden?
dat zijn de regels zoals ze vooraf zijn vastgesteld.

Hmm, ik ben er altijd vanuit gegaan dat in de vorige uitgave ook alleen de top5 werd meegeteld. In limburgerf1's oude site kan ik het in ieder geval niet meer terugvinden.
tel maar eens een gok de top van vorig jaar na. Sowieso staat er nergens in de regels dat coureurs buiten de top 5 niet meetellen, dus het zou wel heel vreemd zijn om die dan zo maar buiten beschouwing te laten.

robbert

ok dan vind ik dat dit moet herzien worden, want zo heb ik ook al wat punten laten ligen >:(

C.G. de Beaufort

Citaat van: Tuesday op 09 april 2017 - 11:39:37
als we dezelfde puntentelling hanteren als vorig jaar, dan klopt de uitslag niet. Coureurs die buiten de top 5 finishen tellen ook gewoon mee. Ik had bv Bottas op 3, hij finisht zesde, dus 12 punten

Onjuist. Alleen de 1e vijf tellen mee voor  de score.

Groet,

C.G. de Beaufort

Sphinx

Als ik het even door kijk heeft tuesday gelijk. Crux is de score van 108 punten die robbert neerzet met wat ik even "versie tuesday" noem.

Als ik de laatste score van limburg zijn site erbij zoek van 2016 (er staat er helaas maar één, hij hield geen archief bij), dan hebben drie personen die score toen gehaald.

Tessa 108 (HAM+ROS+RIC=75 / Max 1 plaats mis = 18 / RAI als zesde twee plaatsen mis = 15)
lieven 108 (precies dezelfde lijst als Tessa)
Ikzelf 108 (HAM+ROS+Max = 75 / RIC 2 plaatsen mis = 15 / RAI als zesde één plaats mis 18)

Dus we gaan even knutselen. Goh, waarom waren die excel toetsen vroeger zo stoffig, was dit iets sneller gegaan. Een ogenblik geduld.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Sphinx

#25
Na wat geklooi in excel de herziene uitslag:


  • robbert   108
  • Sphinx   105
    JS JTD   105
  • Van Wijk   101
  • Mickey   101
  • BMW.WilliamsF1   98
  • Tuesday    95
  • C.G. De Beaufort   94
  • Jehoentelaar   84
  • lieven   84
  • Folkert   84
  • Robbert65   79
  • Wings   0
    Frank F1   0

robbert (let op het ontbreken van hoofdletter) winnaar van het weekend, ikzelf en JS JTD drie punten er achter, Van Wijk en Mickey gaan ook nog door de 100 punten grens.

Stand na dit weekend (in Australië no further action warranted)

  • Sphinx   192
  • robbert   187
    Van Wijk   187
  • Mickey   184
    C.G. De Beaufort   184
  • Tuesday    181
  • BMW.WilliamsF1   177
  • JS JTD   174
  • Jehoentelaar   170
  • lieven   160
  • Robbert65   148
  • Folkert   143
  • Wings   87
  • Frank F1   80

robbert en Van Wijk nu vijf punten achter mezelf. Mickey en Carel staan gelijk op 8 punten afstand, Tuesday 3pt van een podiumplek. Achterin zijn de Saubers Robbert65 en Folkert langzaam op de weg terug, voorbij de Mclarens nu
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

C.G. de Beaufort

Citaat van: Sphinx op 09 april 2017 - 13:42:11
Als ik het even door kijk heeft tuesday gelijk. Crux is de score van 108 punten die robbert neerzet met wat ik even "versie tuesday" noem.

Als ik de laatste score van limburg zijn site erbij zoek van 2016 (er staat er helaas maar één, hij hield geen archief bij), dan hebben drie personen die score toen gehaald.

Tessa 108 (HAM+ROS+RIC=75 / Max 1 plaats mis = 18 / RAI als zesde twee plaatsen mis = 15)
lieven 108 (precies dezelfde lijst als Tessa)
Ikzelf 108 (HAM+ROS+Max = 75 / RIC 2 plaatsen mis = 15 / RAI als zesde één plaats mis 18)

Dus we gaan even knutselen. Goh, waarom waren die excel toetsen vroeger zo stoffig, was dit iets sneller gegaan. Een ogenblik geduld.

Weer wat geleerd...

Groet,

C.G. de Beaufort

Tuesday

Citaat van: Sphinx op 09 april 2017 - 14:00:53
Na wat geklooi in excel de herziene uitslag:


  • robbert   108
  • Sphinx   105
    JS JTD   105
  • Van Wijk   101
  • Mickey   101
  • BMW.WilliamsF1   98
  • Tuesday    95
  • C.G. De Beaufort   94
  • Jehoentelaar   84
  • lieven   84
  • Folkert   84
  • Robbert65   79
  • Wings   0
    Frank F1   0

robbert (let op het ontbreken van hoofdletter) winnaar van het weekend, ikzelf en JS JTD drie punten er achter, Van Wijk en Mickey gaan ook nog door de 100 punten grens.

Stand na dit weekend (in Australië no further action warranted)

  • Sphinx   192
  • robbert   187
    Van Wijk   187
  • Mickey   184
    C.G. De Beaufort   184
  • Tuesday    181
  • BMW.WilliamsF1   177
  • JS JTD   174
  • Jehoentelaar   170
  • lieven   160
  • Robbert65   148
  • Folkert   143
  • Wings   87
  • Frank F1   80

robbert en Van Wijk nu vijf punten achter mezelf. Mickey en Carel staan gelijk op 8 punten afstand, Tuesday 3pt van een podiumplek. Achterin zijn de Saubers Robbert65 en Folkert langzaam op de weg terug, voorbij de Mclarens nu
Bedankt voor de snelle service! Wel opmerkelijk dat de andere puntentelling in Australië geen verschil maakt, maar dat komt dus doordat Ricciardo uitviel en alle andere genoemde coureurs in de top 5 finishten.

robbert

voila, de herziene regels zijn mij nu wel gunstig. Bedankt Tuesday voor je opmerking omtrent de regels  ;)

Van Wijk