Gok de Pole [02] Grand Prix van China - Shanghai

Gestart door BMW.WilliamsF1, 03 april 2017 - 12:31:21

« vorige - volgende »

Jozef

#15
1:33.572

Charrel

Mijn wekker ging vanmorgen en ik dacht meteen: shit vergeten..

Ik ga niet weer een seizoen achter de feiten aan lopen, succes allemaal!

*Charrel out*

lieven

#17
1.33.567

Jozef

Te laat. :P

Ik vind wel dat jullie allemaal erg optimistisch zijn zeg. Maar ik ben benieuwd. :) Behoorlijk wat snelle bochten dus daar ligt veel tijdwinst met de nieuwe regels, maar op dat lange rechte stuk zal de extra luchtweerstand toch duur zijn.

Matthijs

Citaat van: Jozef op 07 april 2017 - 14:19:29
Ik vind wel dat jullie allemaal erg optimistisch zijn zeg. Maar ik ben benieuwd. :) Behoorlijk wat snelle bochten dus daar ligt veel tijdwinst met de nieuwe regels, maar op dat lange rechte stuk zal de extra luchtweerstand toch duur zijn.
Omgekeerd, waarom denk jij dat de poletijd maar twee seconden sneller zal zijn dan die van 2015? Zeker omdat je zelf ook aangeeft dat er veel tijdwinst ligt in de snelle bochten. Natuurlijk verlies je snelheid op het rechte stuk, maar DRS is veel effectiever met de grotere achtervleugel en ze komen ook met een hogere snelheid het rechte stuk op.

Aan de andere kant, met deze verloren vrijdag zullen de tijden op zaterdag wat hoger liggen dan verwacht en heb je misschien wel gelijk met je 1:33.500!

BMW.WilliamsF1

Er is vandaag amper gereden, dus gokken kan tot het begin van VT3.

Charrel

Yes, goed nieuws! Dat betekend dat ook iedereen zijn tijd mag aanpassen n.a.v. de weinig KM's op de vrijdag.  ;D

*Picks up the mic*

1:32.481

BMW.WilliamsF1


Matthijs

Ik ben het er niet mee eens, maar misschien komt het wel goed uit!

Jozef

Als ik dat had geweten, had ik mijn commentaar wel voor mezelf gehouden...

Arthur

Met de huidige weersomstandigheden zie ik de meeste tijden wel in het water vallen.....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

lieven


Arthur

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 07 april 2017 - 14:35:19
Er is vandaag amper gereden, dus gokken kan tot het begin van VT3.

Deze beslissing is niet juist, het feit dat er amper gereden is doet niets af aan de spelregels. Deadline is deadline. Niet mee eens dus!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tuesday

Citaat van: Jozef op 07 april 2017 - 14:19:29
Te laat. :P

Ik vind wel dat jullie allemaal erg optimistisch zijn zeg. Maar ik ben benieuwd. :) Behoorlijk wat snelle bochten dus daar ligt veel tijdwinst met de nieuwe regels, maar op dat lange rechte stuk zal de extra luchtweerstand toch duur zijn.
de tijd van vorig jaar lijkt me niet heel scherp, slechts 3 tiende sneller dan in 2015, wat ook niet zo gek is want de er was geen strijd om P1. Verder is het rechte stuk maar 150 meter langer dan in Barcelona en daar ging het toch wel 4-5 seconden harder dan vorig jaar. In Shanghai zal het effect van de aerodynamica misschien iets minder zien, maar het is wel een langere ronde dan in Barcelona, dus vandaar de 'scherpe' tijden. Maar goed, best kans dat we hier helemaal geen uitsluitsel over gaan krijgen aangezien het niet echt een standaard weekend is.

Mickey

Nou, dat ging beter dan twee weken geleden.  :)