GP van Australië: cijfer voor de race

Gestart door Jozef, 26 maart 2017 - 08:52:00

« vorige - volgende »

Wat was het vandaag waar?

10
0 (0%)
9
0 (0%)
8
1 (4.8%)
7
7 (33.3%)
6
9 (42.9%)
5
4 (19%)
4
0 (0%)
3
0 (0%)
2
0 (0%)
1
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 21

Wings

Als je geen reactie op je mening wil moet je deze vooral op een discussieplatform plaatsen. :) Rare bejegening van een reactie op je post. De spanning heb ik verder gemist. De Red Bull kwam snelheid te kort om de Ferrari aan te vallen. Zelfs al zou het wel gelukt zijn om onder de achtervleugel van Kimi te belanden was hij tamelijk kansloos. Ik heb geen seconde het idee gehad dat Max Kimi kon aanvallen voor positie. Dus 'bijbenen' vind ik een prima bewoording van wat ik heb gezien.

Wings

#16
Citaat van: Jozef op 26 maart 2017 - 10:57:45
Het punt is, ik heb helemaal geen touché gezien, en ik heb net 3 anderen gevraagd en die hebben het ook niet gezien... Weet je zeker dat er contact was? Het is toch een hele gekke plek voor Ocon om plots naast de McLaren te komen, in de laatste chicane?

Als je op P10 rijdt ga je natuurlijk niet zomaar binnenkomen zolang er nog 4 wielen aan je auto zitten. Hij kwam pas binnen toen punten er echt niet meer in zaten.

Edit: en ik zie BBC en Autosport wel over Alonso en z'n ophangingsprobleem schrijven maar geen melding maken van een contact met Ocon, en Alonso zelf heeft er ook niks over gezegd. Dus ik denk niet dat er contact geweest is, ik denk dat het probleem met de ophanging er al was voordat Ocon en Hülkenberg erlangs kwamen.

Ik dacht wel een touché te hebben gezien en Olav Mol zei ook dat er een touché was maar ik zal het terugkijken. Hoe dan ook tot aan het moment van het gevecht verloor Alonso geen snelheid en was er prima gevecht tussen Ocon die niet alleen Alonso aanviel maar ook Hülkenberg moest verdedigen.

Edit: teruggekeken en inderdaad geen touché.

Overigens vond ik Alonso onduidelijk in het interview. In eerste instantie had ik ook het idee dat hij sarcastisch was toen hij riep dat hij de beste race uit z'n carrière reed. Daarna zei Alonso inderdaad dat na het gevecht zijn auto stuk was zonder dat hij een aanwijsbare reden heeft genoemd.

Van Wijk

Ik had ook idee dat Kimi exact wist wat hij deed.
Telkens als Max bijna in de DRS zone zat, leek Kimi te versnellen...?
Max had in mijn ogen geen schijn van kans om Kimi in te halen, tenzij er iets onvoorzien had gebeurd.
( achterliggers die onoplettend zijn, ,pace car of mechanisch defect ) 

Robbert65

Citaat van: Van Wijk op 26 maart 2017 - 11:34:13
Ik had ook idee dat Kimi exact wist wat hij deed.
Telkens als Max bijna in de DRS zone zat, leek Kimi te versnellen...?
Max had in mijn ogen geen schijn van kans om Kimi in te halen, tenzij er iets onvoorzien had gebeurd.
( achterliggers die onoplettend zijn, ,pace car of mechanisch defect ) 
Verstappen was in de slotfase van de race veel sneller dan Räikkönen, maar zijn rode banden hielden het net niet lang genoeg vol ten opzichte van de gele van de Fin. De aanval duurde tot zes ronden voor het einde als ik het me goed herinner en toen moest Verstappen opgeven wegens gripgebrek.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Citaat van: Robbert65 op 26 maart 2017 - 11:55:00
Citaat van: Van Wijk op 26 maart 2017 - 11:34:13
Ik had ook idee dat Kimi exact wist wat hij deed.
Telkens als Max bijna in de DRS zone zat, leek Kimi te versnellen...?
Max had in mijn ogen geen schijn van kans om Kimi in te halen, tenzij er iets onvoorzien had gebeurd.
( achterliggers die onoplettend zijn, ,pace car of mechanisch defect ) 
Verstappen was in de slotfase van de race veel sneller dan Räikkönen, maar zijn rode banden hielden het net niet lang genoeg vol ten opzichte van de gele van de Fin. De aanval duurde tot zes ronden voor het einde als ik het me goed herinner en toen moest Verstappen opgeven wegens gripgebrek.

Verstappen reed een gat van 12 sec. dicht. Hij was op de rode banden sneller. Maar remproblemen zorgden ervoor dat Verstappen in de laatste ronden gas terug moest nemen. Op een gegeven moment was het gat 1,5 seconde, maar op de eindstreep weer 6 seconde. Zonder die remproblemen had Verstappen misschien nog wat kunnen proberen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Ik heb overigens een 6 gegeven.

De lang verwachte seizoensopener viel toch wat tegen vond ik. Weinig actie. Wel leuk dat er eindelijk eens een keer geen Mercedes won. Hopelijk blijven Ferrari en Mercedes dit seizoen zo close. Al hoop ik dat Red Bull zich daar ook bij kan voegen  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fietser

Citaat van: Wings op 26 maart 2017 - 11:26:36
Als je geen reactie op je mening wil moet je deze vooral op een discussieplatform plaatsen. :) Rare bejegening van een reactie op je post. De spanning heb ik verder gemist. De Red Bull kwam snelheid te kort om de Ferrari aan te vallen. Zelfs al zou het wel gelukt zijn om onder de achtervleugel van Kimi te belanden was hij tamelijk kansloos. Ik heb geen seconde het idee gehad dat Max Kimi kon aanvallen voor positie. Dus 'bijbenen' vind ik een prima bewoording van wat ik heb gezien.
Reacties zijn altijd welkom. Maar als ze badinerend worden ('geen idee wat er leuk is ...') dan reageer ik daar passend op. Maar wellicht is de crux dat we een andere mening hebben over wat passend is en wat niet.
V.w.b. de Raikkonen-Verstappen-situatie: die beleefden we gewoon anders. Dat Verstappen in Melbourne onder normale omstandigheden geen Ferrari kon inhalen, dat wisten iedereen in de paddock, ja zelfs al in Barcelona - en dat besefte hijzelf vast als de beste. Maar ondanks dat wist hij tot minder dan 2 seconden te komen, wat (schijn?)spanning bracht. Dat ervoer kennelijk niet alleen ik, want ook Duitse en Nederlandse commentatoren hoorde ik praten over 'druk opvoeren'. Maar nadat Verstappens rode banden/remmen (zoals anderen hierboven ook al schreven) minder werden, Kon Raikkonen weer overgaan tot controleren/stabiliseren. Als jij 'bijbenen' voor dit alles een prima bewoording noemt, dan hebben we ook daarover verschil van mening. Prima en soit, wat mij betreft.


Tuesday

een 7. Heel spectaculair was het niet, maar k vond het toch best spannend rond de pitstops. En sowieso mooi dat het circus weer begonnen is. Ik vraag me wel af hoe het verder gaat met deze harde banden. Zonder bijtanken denk ik niet dat het het racen ten goede komt.

Jehoentelaar

7. Strijd om de overwinning en verder een race die qua actie voldeed aan de verwachtingen. Kaskrakers verwachten op Albert Park zonder dat de chaos losbarst is onrealistisch en het kleine aantal pitstops en inhaalacties lag in lijn der verwachting. Uiteindelijk prima vermaakt.

Wings

Citaat van: gloudiesaurus op 26 maart 2017 - 15:13:08
Citaat van: Robbert65 op 26 maart 2017 - 11:55:00
Citaat van: Van Wijk op 26 maart 2017 - 11:34:13
Ik had ook idee dat Kimi exact wist wat hij deed.
Telkens als Max bijna in de DRS zone zat, leek Kimi te versnellen...?
Max had in mijn ogen geen schijn van kans om Kimi in te halen, tenzij er iets onvoorzien had gebeurd.
( achterliggers die onoplettend zijn, ,pace car of mechanisch defect ) 
Verstappen was in de slotfase van de race veel sneller dan Räikkönen, maar zijn rode banden hielden het net niet lang genoeg vol ten opzichte van de gele van de Fin. De aanval duurde tot zes ronden voor het einde als ik het me goed herinner en toen moest Verstappen opgeven wegens gripgebrek.

Verstappen reed een gat van 12 sec. dicht. Hij was op de rode banden sneller. Maar remproblemen zorgden ervoor dat Verstappen in de laatste ronden gas terug moest nemen. Op een gegeven moment was het gat 1,5 seconde, maar op de eindstreep weer 6 seconde. Zonder die remproblemen had Verstappen misschien nog wat kunnen proberen.

Wat ik begreep is dat Kimi brandstof moest sparen waardoor Max dichterbij kon komen. Toen Kimi aanzette reed hij weg bij Max. Ik denk niet dat Max wat had kunnen doen.

Wings

Citaat van: Fietser op 26 maart 2017 - 15:41:58
V.w.b. de Raikkonen-Verstappen-situatie: die beleefden we gewoon anders. Dat Verstappen in Melbourne onder normale omstandigheden geen Ferrari kon inhalen, dat wisten iedereen in de paddock, ja zelfs al in Barcelona - en dat besefte hijzelf vast als de beste. Maar ondanks dat wist hij tot minder dan 2 seconden te komen, wat (schijn?)spanning bracht. Dat ervoer kennelijk niet alleen ik, want ook Duitse en Nederlandse commentatoren hoorde ik praten over 'druk opvoeren'. Maar nadat Verstappens rode banden/remmen (zoals anderen hierboven ook al schreven) minder werden, Kon Raikkonen weer overgaan tot controleren/stabiliseren. Als jij 'bijbenen' voor dit alles een prima bewoording noemt, dan hebben we ook daarover verschil van mening. Prima en soit, wat mij betreft.

Dat Max de druk wat kon opvoeren is wat anders dan Max de hele race druk kon zetten bij Kimi. Dat hij dat niet kon vind ik zelfs geen mening maar een feit. Max is inderdaad binnen 2 seconden gekomen van de Fin maar ook niet meer dan dat. Ik vind het pas drukzetten als een rijder zich binnen de DRS-afstand bevindt. Pas dan kan een rijder aandringen en een kans afdwingen. Daarbuiten niet. Daarbij had Max remproblemen op het moment dat hij bij Kim in de buurt kwam dus was het vrijwel meteen duidelijk dat het niet ging lukken. Maar prima als jij dat heel spannend vond.

C.G. de Beaufort

#26
Citaat van: Wings op 26 maart 2017 - 18:04:37
Citaat van: Fietser op 26 maart 2017 - 15:41:58
V.w.b. de Raikkonen-Verstappen-situatie: die beleefden we gewoon anders. Dat Verstappen in Melbourne onder normale omstandigheden geen Ferrari kon inhalen, dat wisten iedereen in de paddock, ja zelfs al in Barcelona - en dat besefte hijzelf vast als de beste. Maar ondanks dat wist hij tot minder dan 2 seconden te komen, wat (schijn?)spanning bracht. Dat ervoer kennelijk niet alleen ik, want ook Duitse en Nederlandse commentatoren hoorde ik praten over 'druk opvoeren'. Maar nadat Verstappens rode banden/remmen (zoals anderen hierboven ook al schreven) minder werden, Kon Raikkonen weer overgaan tot controleren/stabiliseren. Als jij 'bijbenen' voor dit alles een prima bewoording noemt, dan hebben we ook daarover verschil van mening. Prima en soit, wat mij betreft.

Dat Max de druk wat kon opvoeren is wat anders dan Max de hele race druk kon zetten bij Kimi. Dat hij dat niet kon vind ik zelfs geen mening maar een feit. Max is inderdaad binnen 2 seconden gekomen van de Fin maar ook niet meer dan dat. Ik vind het pas drukzetten als een rijder zich binnen de DRS-afstand bevindt. Pas dan kan een rijder aandringen en een kans afdwingen. Daarbuiten niet. Daarbij had Max remproblemen op het moment dat hij bij Kim in de buurt kwam dus was het vrijwel meteen duidelijk dat het niet ging lukken. Maar prima als jij dat heel spannend vond.

Marko : (..) ware het niet dat we in de data zagen dat er van de remmen niet veel meer over was." "We wilden geen risico's nemen en daarom vertelden we Max om de aanval te staken. Dat was geen makkelijke instructie. Jammer genoeg moesten we de aanval afblazen. We zijn ervan overtuigd dat Verstappen anders in de laatste ronde nog een aanval had kunnen doen op de positie van Kimi Raikkonen."

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/224041/max-staakte-aanval-op-raikkonen-uit-voorzorg

Dat dacht ik dus ook..

Groet,

C.G. de Beaufort

C.G. de Beaufort

#27
- edit -

(een tweede post, hetzelfde als  hiervoor)



C.G. de Beaufort

Btw, ik heb het een 6 gegeven.

Groet,

C.G.  de  Beaufort

C.G. de Beaufort

Citaat van: C.G. de Beaufort op 28 maart 2017 - 15:06:19
Citaat van: Wings op 26 maart 2017 - 18:04:37
Citaat van: Fietser op 26 maart 2017 - 15:41:58
V.w.b. de Raikkonen-Verstappen-situatie: die beleefden we gewoon anders. Dat Verstappen in Melbourne onder normale omstandigheden geen Ferrari kon inhalen, dat wisten iedereen in de paddock, ja zelfs al in Barcelona - en dat besefte hijzelf vast als de beste. Maar ondanks dat wist hij tot minder dan 2 seconden te komen, wat (schijn?)spanning bracht. Dat ervoer kennelijk niet alleen ik, want ook Duitse en Nederlandse commentatoren hoorde ik praten over 'druk opvoeren'. Maar nadat Verstappens rode banden/remmen (zoals anderen hierboven ook al schreven) minder werden, Kon Raikkonen weer overgaan tot controleren/stabiliseren. Als jij 'bijbenen' voor dit alles een prima bewoording noemt, dan hebben we ook daarover verschil van mening. Prima en soit, wat mij betreft.

Dat Max de druk wat kon opvoeren is wat anders dan Max de hele race druk kon zetten bij Kimi. Dat hij dat niet kon vind ik zelfs geen mening maar een feit. Max is inderdaad binnen 2 seconden gekomen van de Fin maar ook niet meer dan dat. Ik vind het pas drukzetten als een rijder zich binnen de DRS-afstand bevindt. Pas dan kan een rijder aandringen en een kans afdwingen. Daarbuiten niet. Daarbij had Max remproblemen op het moment dat hij bij Kim in de buurt kwam dus was het vrijwel meteen duidelijk dat het niet ging lukken. Maar prima als jij dat heel spannend vond.

Marko : (..) ware het niet dat we in de data zagen dat er van de remmen niet veel meer over was." "We wilden geen risico's nemen en daarom vertelden we Max om de aanval te staken. Dat was geen makkelijke instructie. Jammer genoeg moesten we de aanval afblazen. We zijn ervan overtuigd dat Verstappen anders in de laatste ronde nog een aanval had kunnen doen op de positie van Kimi Raikkonen."

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/224041/max-staakte-aanval-op-raikkonen-uit-voorzorg

Dat dacht ik dus ook..

Groet,

C.G. de Beaufort