GP van Australië: cijfer voor de race

Gestart door Jozef, 26 maart 2017 - 08:52:00

« vorige - volgende »

Wat was het vandaag waar?

10
0 (0%)
9
0 (0%)
8
1 (4.8%)
7
7 (33.3%)
6
9 (42.9%)
5
4 (19%)
4
0 (0%)
3
0 (0%)
2
0 (0%)
1
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 21

Jozef

Roept u maar.

Ik bijt de spits af met een 6. Eigenlijk moest het een onvoldoende zijn, maar ik geef respijt omdat het de langverwachte seizoensopener is.

Als de nieuwe regels het spektakel moesten veranderen, dan heb ik daar alvast helemaal niks van gemerkt.

Pancake Shield

Een 5. Als dit Albert Park al is, dan vrees ik voor de rest van het seizoen. Paar kleine gevechtjes, maar niks echt heel heftigs. Bovendien leek het veld na de pitstops stil te vallen en genoegen te nemen met de positie. Alleen met dank aan Ocon en Hulkenberg veranderde daar iets aan. Nogmaals ik vrees voor de rest van het seizoen.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

lieven

een 5.
ik wou dat ik mijn wekker niet gezet had...

Er was helemaal niets te beleven.

Wings

Ik ga voor een 6. Het enige gevecht om punten was om P10.

robbert

ook een 5, zoals verwacht geven de nieuwe reglementen saaie races. Albert park moet normaal zorgen voor leuke races, maar dit was al saai, hoe gaat dit dan zijn op een circuit zoals bahrain, spanje of hongarije?

Van Wijk

Een 5, met vrees voor de rest van het seizoen. Inhaal acties ?
Wat was de regie trouwen slecht.

Jozef

Citaat van: Pancake Shield op 26 maart 2017 - 08:57:13Alleen met dank aan Ocon en Hulkenberg veranderde daar iets aan. Nogmaals ik vrees voor de rest van het seizoen.
Met dank aan het ophangingsprobleem van Alonso dus eigenlijk?

Arthur

Citaat van: Jozef op 26 maart 2017 - 08:52:00
Roept u maar.

Ik bijt de spits af met een 6. Eigenlijk moest het een onvoldoende zijn, maar ik geef respijt omdat het de langverwachte seizoensopener is.

Als de nieuwe regels het spektakel moesten veranderen, dan heb ik daar alvast helemaal niks van gemerkt.

Helemaal niets aan toe te voegen! Exact mijn beleving!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Fietser

Ik geef een hele dikke zeven. Een bijzonder sterke Vettel, de twee Mercedessen die redelijk aan elkaar gewaagd bleken (wat mogelijk werd veroorzaakt doordat Hamilton op geëigende wijze zijn koppie liet hangen na zijn ongelukkige pitstop), Verstappen die de hele race druk zette op Raikkonen, een wederom sterke Perez die vanaf de eerste omloop (gewaagde inhaalactie op Kvyat) tot en met de laatste ronde streed met Torro Rosso's en dan het gevecht rond plek 10 tussen Ocon, Hulkenberg en Alonso. Heb me dan ook prima vermaakt op deze vroege zondagochtend. Enige minpuntje vond ik na afloop, toen de intimiteit van het 'cooling down kamertje' (net zelden een zeer veelzeggende aangelegenheid) bleek te zijn ingewisseld voor drukte en populistisch gedoe. Dat hoeft voor mij niet zo. Maar verder vond ik Melbourne '17 een mooie ouverture.

Wings

Naar mijn beleving is Max redelijk in het spoor kunnen blijven van de Fin maar niet meer dan dat. Ik heb Max geen enkel moment druk zien zetten. Datzelfde geldt voor Hamilton en Bottas. Geen idee wat er tof aan is als één coureur de ander kan bijbenen. Het wordt pas leuk als de één druk kan zetten wat leidt tot een aanval en gevecht dan wel een positiewissel.

Wings

Citaat van: Jozef op 26 maart 2017 - 09:26:48
Citaat van: Pancake Shield op 26 maart 2017 - 08:57:13Alleen met dank aan Ocon en Hulkenberg veranderde daar iets aan. Nogmaals ik vrees voor de rest van het seizoen.
Met dank aan het ophangingsprobleem van Alonso dus eigenlijk?

Dat was toch pas na het contact met Ocon?

Jozef

Citaat van: Wings op 26 maart 2017 - 10:40:57
Citaat van: Jozef op 26 maart 2017 - 09:26:48
Citaat van: Pancake Shield op 26 maart 2017 - 08:57:13Alleen met dank aan Ocon en Hulkenberg veranderde daar iets aan. Nogmaals ik vrees voor de rest van het seizoen.
Met dank aan het ophangingsprobleem van Alonso dus eigenlijk?

Dat was toch pas na het contact met Ocon?

Dat was niet hoe ik Alonso's interview na de race interpreteerde nee. Zou ook een beetje gek zijn dat hij ~45 ronden lang die jongens achter zich weet te houden maar dan plots 2 plekken verliest op één recht stuk, zonder dat er iets technisch aan de hand is.

Of wacht, hij had natuurlijk Ocon naast zich in de laatste bocht, net voor dat rechte stuk. Was daar echt contact? Ik zag het niet, maar ik heb amper geslapen dus het kan aan mij liggen. ;D

Wings

Hij verloor niet plots. Alonso moest benzine besparen (= minder vermogen) in de laatste fase van de race waardoor Ocon en Hülkenberg snel dichterbij konden komen. Als die wielophanging voor het gevecht al stuk was zou hij al eerder zijn binnengekomen want hij kon niet verder. Wat ik zag is dat Alonso na het contact met Ocon in snelheid terugviel en zijn crew bekeek de kant van de touché. Zou wel heel toevallig zijn.

Jozef

#13
Het punt is, ik heb helemaal geen touché gezien, en ik heb net 3 anderen gevraagd en die hebben het ook niet gezien... Weet je zeker dat er contact was? Het is toch een hele gekke plek voor Ocon om plots naast de McLaren te komen, in de laatste chicane?

Als je op P10 rijdt ga je natuurlijk niet zomaar binnenkomen zolang er nog 4 wielen aan je auto zitten. Hij kwam pas binnen toen punten er echt niet meer in zaten.

Edit: en ik zie BBC en Autosport wel over Alonso en z'n ophangingsprobleem schrijven maar geen melding maken van een contact met Ocon, en Alonso zelf heeft er ook niks over gezegd. Dus ik denk niet dat er contact geweest is, ik denk dat het probleem met de ophanging er al was voordat Ocon en Hülkenberg erlangs kwamen.

Fietser

Citaat van: Wings op 26 maart 2017 - 10:40:31
Naar mijn beleving is Max redelijk in het spoor kunnen blijven van de Fin maar niet meer dan dat. Ik heb Max geen enkel moment druk zien zetten. Datzelfde geldt voor Hamilton en Bottas. Geen idee wat er tof aan is als één coureur de ander kan bijbenen. Het wordt pas leuk als de één druk kan zetten wat leidt tot een aanval en gevecht dan wel een positiewissel.

Als je het niet erg vindt, maak ik graag zelf uit wanneer het voor mij het leuk wordt. Zo vond ik wel degelijk dat er spanning in de lucht hing toen Verstappen achter Raikkonen aanjoeg, zeker wanneer achterliggers opdoemden. Ik ben beslist geen Verstappen-chauvinist (ik gebruik dan ook nooit 'Max'), maar in het spoor blijven betekent dezelfde afstand houden, terwijl de Nederlander, op de limiet rijdend, op driekwart van de race de afstand tot de Fin toch duidelijk verkleinde. Ik kan daar domweg van genieten, hetzelfde geldt de andere voorbeelden die ik aanhaalde.