2017 FORMULA 1 ROLEX AUSTRALIAN GRAND PRIX, Melbourne Grand Prix Circuit

Gestart door Robbert65, 20 maart 2017 - 17:20:06

« vorige - volgende »

Mickey

Nou, in het kwalificatieduel neemt Max vooralsnog de leiding.  ;D

gloudiesaurus

Ferrari lijkt wat dichterbij te zijn gekomen. Red Bull heeft juist verloren.

Leuk Hamilton en Vettel op de eerste startrij.

Max maximaal gepresteerd. Hij was tot aan de spin van Ricciardo ook sneller in het rondje. Wel jammer dat de Red Bull momenteel niet beter is.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

En Stroll slaat toch een modderfiguur zo  ;) Crash in VT3 en veel tijd tekort komen in de kwalificatie.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings


gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Frank F1

nou nou typisch weer hoor max zou wel even kampioen worden maar de pirutsers van red bull verknoeien het weer. eerst daniel die niet meer kan sturen en dan max die gewoon langzaam is lekker dan. hele winter lopen ze te roepen dat het wel goedkomt en nu staat zelfs dat ferrari ervoor mooi hoor

Jozef

Ja, Red Bull deed niks anders dan een hele winter lang beweren dat ze wereldkampioen zouden worden en zelfs een dag voor het GP-weekend zeiden ze nog dat ze iedereen op een hoopje zouden rijden!! [/sarcasm]

Iemand die weet wat er met Magnussen is gebeurd? 1.4 seconde langzamer dan Grosjean in Q1.

Pancake Shield

Over Vandoorne en Stroll gesproken, we vergeten bijna die andere debutant (ja Vandoorne is geen echte debutant) Giovinnazi. Die levert toch wel gewoon strak werk af eigenlijk en dat mag ook wel gezegd worden.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Tuesday

Citaat van: Jozef op 25 maart 2017 - 13:13:04
Ja, Red Bull deed niks anders dan een hele winter lang beweren dat ze wereldkampioen zouden worden en zelfs een dag voor het GP-weekend zeiden ze nog dat ze iedereen op een hoopje zouden rijden!! [/sarcasm]

Iemand die weet wat er met Magnussen is gebeurd? 1.4 seconde langzamer dan Grosjean in Q1.
Palmer en Magnussen hadden problemen met hun navigatiesysteem zo te zien ;)

Wings

Citaat van: Frank F1 op 25 maart 2017 - 10:55:25
nou nou typisch weer hoor max zou wel even kampioen worden maar de pirutsers van red bull verknoeien het weer. eerst daniel die niet meer kan sturen en dan max die gewoon langzaam is lekker dan. hele winter lopen ze te roepen dat het wel goedkomt en nu staat zelfs dat ferrari ervoor mooi hoor

Dat laatste vond ik wel storend. Red Bull deed alsof zij het wel even gingen doen dit jaar zonder te weten hoe de concurrentie er voor staat. Na de eerste paar dagen testen werd de toon matiger en nu realiseert Red Bull zich dat ze het derde team zijn. Als je daar bij optelt dat Renault het sinds de turbomotoren slechter doet dan Mercedes en Ferrari op motorisch vlak biedt het weinig hoop. Net als vorig jaar zullen wij het moet stellen met wat dagsuccessen van Red Bull.

lieven

ik dacht zelfs dat ze toegegeven hadden dat Alonso met upgrades reed en stoffel niet.

Tuesday

Citaat van: Wings op 25 maart 2017 - 15:06:48
Citaat van: Frank F1 op 25 maart 2017 - 10:55:25
nou nou typisch weer hoor max zou wel even kampioen worden maar de pirutsers van red bull verknoeien het weer. eerst daniel die niet meer kan sturen en dan max die gewoon langzaam is lekker dan. hele winter lopen ze te roepen dat het wel goedkomt en nu staat zelfs dat ferrari ervoor mooi hoor

Dat laatste vond ik wel storend. Red Bull deed alsof zij het wel even gingen doen dit jaar zonder te weten hoe de concurrentie er voor staat. Na de eerste paar dagen testen werd de toon matiger en nu realiseert Red Bull zich dat ze het derde team zijn. Als je daar bij optelt dat Renault het sinds de turbomotoren slechter doet dan Mercedes en Ferrari op motorisch vlak biedt het weinig hoop. Net als vorig jaar zullen wij het moet stellen met wat dagsuccessen van Red Bull.
zelfs dagsuccessen lijken momenteel heel ver weg. Vorig jaar konden ze op eigen kracht Ferrari verslaan en het Mercedes af en toe moeilijk maken, maar zoals het nu lijkt zit dat er niet in en zullen er 4 auto's in de problemen moeten komen wil RBR voor overwinningen in aanmerking komen. Maar goed, even afwachten hoe het zich gaat ontwikkelen, vorig jaar kwamen ze na een valse start ook sterk terug.

Wings

Dat is zo maar verder geen beste basis om te strijden voor het wereldkampioenschap. Bovendien heb ik niet het idee dat Renault harder ontwikkelt dan Mercedes en Ferrari. Het zou zomaar kunnen dat de restricties op de ontwikkeling van motoren een grotere voorsprong heeft voorkomen. 

Jehoentelaar

Natuurlijk is het niet leuk voor Wehrlein maar ik was blij verrast dat Giovinazzi ineens mag debuteren dit weekend. Leuke coureur, heb ik ooit een vermakelijke Formule 3 Masters-race zien rijden in Zandvoort. Zit een hoop potentie in die jongen dus ik hoop dat hij met deze (waarschijnlijke) one-off wat relatief leuks kan laten zien.