2017 FORMULA 1 ROLEX AUSTRALIAN GRAND PRIX, Melbourne Grand Prix Circuit

Gestart door Robbert65, 20 maart 2017 - 17:20:06

« vorige - volgende »

Arthur

Citaat van: Jehoentelaar op 20 maart 2017 - 23:27:30
Vijfhonderd wekkers dit weekend. Van een feestje op vrijdagavond naar kwalificatie op zaterdagochtend gaat een onderneming worden.

Hier nog een.... Maar komt goed   :D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 22 maart 2017 - 17:15:27
maar toch ben ik bang dat vooral Mercedes keihard verstoppertje heeft gespeeld en het veld oprolt
dat zou voor jou als Hamilton fan natuurlijk een regelrechte nachtmerrie zijn ;)

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 22 maart 2017 - 19:05:50
Citaat van: FolkertE op 22 maart 2017 - 17:15:27
maar toch ben ik bang dat vooral Mercedes keihard verstoppertje heeft gespeeld en het veld oprolt
dat zou voor jou als Hamilton fan natuurlijk een regelrechte nachtmerrie zijn ;)
Nou,  eigenlijk heb ik liever echte competitie. Voige 3 jaar waren wel ok,  maar echt spannend was het niet.
Ja door betrouwbaarheids problemen leek het ergens nog op iets. Maar als Ferrari en RBR ER DICHT op zitten is er veel meer spanning.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 22 maart 2017 - 20:25:30
Citaat van: Tuesday op 22 maart 2017 - 19:05:50
Citaat van: FolkertE op 22 maart 2017 - 17:15:27
maar toch ben ik bang dat vooral Mercedes keihard verstoppertje heeft gespeeld en het veld oprolt
dat zou voor jou als Hamilton fan natuurlijk een regelrechte nachtmerrie zijn ;)
Nou,  eigenlijk heb ik liever echte competitie. Voige 3 jaar waren wel ok,  maar echt spannend was het niet.
Ja door betrouwbaarheids problemen leek het ergens nog op iets. Maar als Ferrari en RBR ER DICHT op zitten is er veel meer spanning.
dus je ziet liever Vettel winnen na een spannende race dan Hamilton met 30 seconden voorsprong?

FolkertE

Das een lastige,  maar ja dat zie ik liever. Al moet ik er wel eerlijk aan toevoegen dat ik ook niet altijd helemaal leuk zou vinden. 2010 en 2012 waren veel spannender en leuker.

Matthijs

Citaat van: FolkertE op 22 maart 2017 - 22:30:06
Das een lastige,  maar ja dat zie ik liever. Al moet ik er wel eerlijk aan toevoegen dat ik ook niet altijd helemaal leuk zou vinden. 2010 en 2012 waren veel spannender en leuker.

Dit is wel goed om te onthouden: de eerste race van 2010 was uiterst saai (in Bahrein destijds) en toen schreeuwde iedereen moord en brand. Uiteindelijk was het een topjaar. Laten we niet teveel conclusies verbinden aan de eerste race van 2017.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 22 maart 2017 - 22:30:06
Das een lastige,  maar ja dat zie ik liever. Al moet ik er wel eerlijk aan toevoegen dat ik ook niet altijd helemaal leuk zou vinden. 2010 en 2012 waren veel spannender en leuker.
nou, bij mij is de volgorde toch anders. Ik zie toch het liefst mijn favoriete coureur eerst winnen. Als dat met een spannend gevecht is dan is dat mooi meegenomen. Het ligt er ook een beetje aan hoe het gebeurd; als ik Canada 2011 vergelijk met 2016, waar Vettel beide keren 2e werd, dan hou ik aan 2016 toch wel een goed gevoel over, maar 2011 vond ik wel pijnlijk, ondanks dat dat voor velen misschien wel één van de mooiste races van de afgelopen jaren was.

Wings

Citaat van: Jehoentelaar op 20 maart 2017 - 23:27:30
Vijfhonderd wekkers dit weekend. Van een feestje op vrijdagavond naar kwalificatie op zaterdagochtend gaat een onderneming worden.

Ik doe mee! Morgen een Griekse avond bij het restaurant waar ik kind aan huis ben. Ik hoop dat Manolis geen nieuwe zelfgestookte Raki heeft...

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

robbert

en opnieuw een dominantie van mercedes  :D Redbull is ook sterk. Toch verstoppertje gespeeld en zand in de ogen gestrooid tijdens de testen

Jozef

Ach het is vrijdag. Tijdens de kwalificatie en de race zullen ze pas echt zien waar ze staan.

Sabai

Als de vrije training een voorbode voor zondag is slaap ik lekker uit. Had gehoopt dat de rangorde veranderd zou zijn.

Matthijs

Wat een zwartgalligheid. Het enige dat we weten is dat Mercedes wederom een sterke auto heeft gemaakt en nu wellicht het te kloppen team is. Maar we weten helemaal nog niet of ze dominant zullen zijn. Er zijn 20 races, er kan (en zal) veel veranderen.

Eigenlijk lijken de onderlinge gaten tussen de teams mij behoorlijk mee te vallen. De afgelopen keren dat er grote reglementswijzigingen waren (1998, 2009, 2014) was er 1 absoluut dominant team tijdens de eerste race. De gaten die destijds McLaren, Brawn en Mercedes hadden waren gigantisch. Alleen Mercedes heeft de rest van het seizoen de lijn van dominantie weten door te trekken, McLaren lapte in Melbourne 1998 het hele veld, maar werd gaandeweg het seizoen bijgehaald door Ferrari. In 2009 won Button 6 van de eerste 7 races, daarna het hele jaar geen enkele race meer.

Ik acht de kans groot dat Melbourne vrij gemakkelijk gewonnen gaat worden door Mercedes, maar ik verwacht dit seizoen zeker geen dominantie van Mercedes zoals het de afgelopen jaren was. Er is veel meer ruimte voor groei dit jaar dan vorige jaren.

Tuesday

als je kijkt naar de tijden kun je je afvragen hoe representatief deze uitslag is. Zal morgen toch nog wel een dikke 3 seconden harder gaan. Ik denk/hoop dat Ferrari en wellicht ook RBR het gat naar Hamilton nog wel enigzins kunnen dichten. Momenteel vind ik het nog niet echt zorgwekkend.

FolkertE

Citaat van: Matthijs op 24 maart 2017 - 13:41:59
Wat een zwartgalligheid. Het enige dat we weten is dat Mercedes wederom een sterke auto heeft gemaakt en nu wellicht het te kloppen team is. Maar we weten helemaal nog niet of ze dominant zullen zijn. Er zijn 20 races, er kan (en zal) veel veranderen.

Eigenlijk lijken de onderlinge gaten tussen de teams mij behoorlijk mee te vallen. De afgelopen keren dat er grote reglementswijzigingen waren (1998, 2009, 2014) was er 1 absoluut dominant team tijdens de eerste race. De gaten die destijds McLaren, Brawn en Mercedes hadden waren gigantisch. Alleen Mercedes heeft de rest van het seizoen de lijn van dominantie weten door te trekken, McLaren lapte in Melbourne 1998 het hele veld, maar werd gaandeweg het seizoen bijgehaald door Ferrari. In 2009 won Button 6 van de eerste 7 races, daarna het hele jaar geen enkele race meer.

Ik acht de kans groot dat Melbourne vrij gemakkelijk gewonnen gaat worden door Mercedes, maar ik verwacht dit seizoen zeker geen dominantie van Mercedes zoals het de afgelopen jaren was. Er is veel meer ruimte voor groei dit jaar dan vorige jaren.
In 1998 reed Mclaren in de eerste 2? Races met het befaamde 3de rempedaal. Afhankelijk van de bocht, konden ze de linker of rechter kant harder afremmen dan de andere kant. Na Argentinië( geloof ik) werd dat systeem verboden.

Maar zoals je zegt, dit jaar is er weer een kans op meer groei van de motor. RBR heeft al geroepen dat ze een langzaam begin zullen hebben, maar in Spanje (dankzij een motor update van Renault) een grote sprong gaan maken. Het is natuurlijk afwachten wat Mercedes en Ferrari doen.

Wat ik me nu wel afvraag is hoe de verhoudingen tussen Motor en Aerodynamic zijn.